IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Farmakon Volgende pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 16:32 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

De laatste tijd luister ik de cd "A Warm Glimpse" van deze band nog al eens. Het is (over)duidelijk dat men aardig bij Opeth heeft afgekeken en dat men ook wel eens een cd'tje van King Crimson heeft gehoord.
Ondanks dit gebrek aan originaliteit moet ik zeggen dat de cd mij behoorlijk goed bevalt. Sterker nog, ik vind hem eigenlijk een stuk beter dan Deliverance.

Nog andere mensen die deze cd kunnen waarderen?


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 27-10-2003 17:23 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ikkuuuuuhhh, en ik vind m ook beter dan Opeth... het is meer dan voldoende anders en verschillend vind ik, tis niet omdat ze ook die combinatie van soft en heavy hebben dat t noodzakelijk op Opeth lijkt.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:38 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:23 schreef ~Narsil het volgende:
Ikkuuuuuhhh, en ik vind m ook beter dan Opeth... het is meer dan voldoende anders en verschillend vind ik, tis niet omdat ze ook die combinatie van soft en heavy hebben dat t noodzakelijk op Opeth lijkt.


Er zijn inderdaad wel voldoende verschillen om van een enigzins eigen geluid te spreken (Slayer-achtige invloeden in het eerste nummer, King Crimson achtige stukjes), maar het grootste deel van de cd is toch wel in dezelfde stijl als Opeth. Grotendeels gaat hier toch om een afwisseling van progrock en extreme (technische) metal met accoustische stukken er in.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 27-10-2003 17:41 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 27 oktober 2003 17:38 schreef Vlkodlak het volgende:
...het grootste deel van de cd is toch wel in dezelfde stijl als Opeth. Grotendeels gaat hier toch om een afwisseling van progrock en extreme (technische) metal met accoustische stukken er in.


Ik vind de acoustische stukken veel meer jazz-georienteerd dan bij Opeth...


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:42 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:41 schreef ~Narsil het volgende:
Ik vind de acoustische stukken veel meer jazz-georienteerd dan bij Opeth...


Ietsjes ja, al vind ik bij Opeth het jazz-ballad gehalte in sommige nummers ook wel sterk aanwezig.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 27-10-2003 17:46 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Anyway, ik vind Farmakon gewoon véél toffer dan Opeth


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:48 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:46 schreef ~Narsil het volgende:
Anyway, ik vind Farmakon gewoon véél toffer dan Opeth


Ik vind Farmakon in ieder geval veel toffer dan de laatste twee Opeth cd's . Blijkbaar zijn wij de enige twee mensen die deze cd kennen, zonde


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-10-2003 18:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hmm die zang vind ik meer klinken als een wat hardere versie van System of A Down. En die hakkende thrashy stukjes vind ik ook niet zo super. Had er meer van verwacht op grond van de gelezen interviews. Helaas.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-10-2003 20:36 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Farmakon is zeker niet slecht! Ik kan de overeenkomst met Opeth inderdaad wel zien. Maar d'r zijn toch nog genoeg verschillen. Farmakon klinkt in de hardere stukken meer thrashy en in de rustige stukken hebben ze meer jazz verwerkt. Opeth is al met al meer sfeervol.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-10-2003 1:02 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik vind deze cd nou juist een stuk sfeervoller dan Deliverance . Echter vergeleken met oudere Opeth albums is Farmakon inderdaad iets minder sfeervol en iets aparter.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-10-2003 9:03 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik zag laatst een cdtje van hu liggen voor 2,50 pleuro..




Sater
Usericon van Sater
Posted 29-10-2003 10:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dat zegt al genoeg!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 29-10-2003 10:51 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Skepticism !!

maare ff serieus .. ik zal het eens gaan checken wat wat hier o.a. staat klinkt het niet slecht !


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-10-2003 10:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 10:38 schreef Sater het volgende:
Dat zegt al genoeg!


ach ik heb ook een vette cd van Blood Red Throne uit die bak gevist dus het valt vast wel mee


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-11-2003 14:08 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

klinkt goed zeg, jammer dat de cleane zang een beetje matig is. De opeth hoor je er zeker weten in, maar het is toch net iets anders. Moet zeggen erg lekker cdtje


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Sater
Usericon van Sater
Posted 02-11-2003 14:16 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2003 10:59 schreef Tormented soul het volgende:
ach ik heb ook een vette cd van Blood Red Throne uit die bak gevist dus het valt vast wel mee

Nog meer bocht!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-01-2004 16:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:38 schreef Vlkodlak het volgende:
Er zijn inderdaad wel voldoende verschillen om van een enigzins eigen geluid te spreken (Slayer-achtige invloeden in het eerste nummer, King Crimson achtige stukjes), maar het grootste deel van de cd is toch wel in dezelfde stijl als Opeth. Grotendeels gaat hier toch om een afwisseling van progrock en extreme (technische) metal met accoustische stukken er in.


Hmz, en Theory in Practice lijkt ook op Opeth...

Nee, ff serieus, bij vlagen lijkt het enorm op Opeth, maar over het geheel gezien heeft Farmakon toch wel een eigen geluid. Maar is het sowieso een probleem, vraag ik me dan af, dat een band zo nu en dan iets weg heeft van IMHO een van de beste bands die er op deze aardbol rondloopt?

Als je je dan ook nog eens realiseert dat A Warm Glimpse pas Farmakon's eerste album is, dan valt er sowieso weinig slechts meer over te zeggen.

Ik vind A Warm Glimpse een van de beste releases van 2003.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-01-2004 16:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Website?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-01-2004 16:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 januari 2004 16:42 schreef Jenje het volgende:
Website?


http://www.farmakon.cjb.net

Alsjeblieft


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-01-2004 16:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tanks!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-01-2004 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind er geen fuck aan, veel te veel gepiel achter elkaar. Te druk om sfeer te hebben. Leuke stukken zijn rechtstreeks van opeth gejat inclusief de grunts.


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 02-01-2004 22:41 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

de zanger mag wat mij betreft weer een paar lessen nemen, grunten kan ie wel, maar die cleane zang, aaarrrggghh, vrij amateuristisch


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-03-2006 12:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

helemaal mee eensch, "net opeth" (ja ik weet) op een slechte dag met een andere zanger. tis ook wat vrolijker voor zover ik kan horen. verder geen slecht woord, maar als je opeth te pakken kan krijgen of Farmakon, doe dan aub Opeth naast dat

PS. thrash en jazz elementen zijn zeker interessant

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 02-03-2006 12:44]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-03-2007 19:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Heeft iemand die nieuwe al gehoord? Als het zo geniaal is als 'A Warm Glimpse' dan ga ik het me zekers aanschaffen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-03-2007 19:07 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

pharmacon for teh win!1


Je moeder.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-03-2007 19:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2007 19:05 schreef Chelman het volgende:
Heeft iemand die nieuwe al gehoord? Als het zo geniaal is als 'A Warm Glimpse' dan ga ik het me zekers aanschaffen.


WTF? Een nieuwe Farmakon?

*start eMule maar eens op*


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen