IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : links en rechts
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2002 19:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

vaak beweren mensen dat ze of links of rechts zijn. Ik snap dat dus nooit want dat hangt van mij per standpunt af.

hier zijn ze:

milieu/natuur :
links(natuur beschermen)

economie;

links (niet alles overlaten aan de markt)
allochtonen: rechts

politie:

rechts (strenge doch rechtvaardige politie)

sociale zekerheid:

midden (alleen aan die het daadwerkelijk nodig hebben een uitkering, anders werken)

ontwikkelingshulp:

rechts (zo het tot nu toe gaat heeft het niks geholpen)

zomaar wat puntjes. hoe staat het met jullie?? (als ik wat vergeten ben vul zelf maar aan)

ps: ik schrijf ook rechts


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 19-02-2002 20:05 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Inderdaad.
kan iemand mij uitleggen hoe Neo-Nazi's nu het Animal Liberation Front nu steunen? (Echt!)
ALF finnik oke want vivisectie is onzin. Poten af van dieren.

Komt steeds vaker voor dat extreem-linkse EN -rechtse standpunten overlappen, echt te gek voor woorden.

Politieke/Ideologische richtingen en stromingen

Be yourself.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2002 20:07 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 20:05 schreef MBMarduk het volgende:
Poten af van dieren.




hmm, vat dit niet verkeerd op


maar om terug te gaan op links/rechts, waarom is het te gek voor woorden dat linkse en rechtse standpunten overlappen?

ik bedoel, dat is gewoon zo, zo zijn die 'stromingen' nou eenmaal.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 19-02-2002 20:10 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hmmm, komt verkeerd over, die zin.
"Te gek voor woorden"==Weet niet wat ik erover moet zeggen want erg grappig/ironisch allemaal.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2002 20:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

okay dude
ik vat het.

Verder, ik ben wel rechts, zoals al vaak gestate op dit forum, het leven is strijd, de mensen moeten zelf hun samenleving maken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-02-2002 20:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Links en rechts zijn verouderde termen, een erfenis van de verzuiling. Ik zelf zou op gebied van immigratie en cultuur behoorlijk rechts georienteerd zijn, maar op gebied van onderwijs en gezondheidszorg en milieu weer links. Het zal wel.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-02-2002 20:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik wil wel een partij oprichten, 'Onleefbaar Israel'. Wie doet er mee?


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 19-02-2002 20:15 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 20:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Links en rechts zijn verouderde termen...


It's time to throw those words overboard.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2002 20:16 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 20:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik wil wel een partij oprichten, 'Onleefbaar Israel'. Wie doet er mee?


count me in!

grmbl, ik vind het beter om het onleefbaar midden oosten te noemen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2002 20:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 20:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik wil wel een partij oprichten, 'Onleefbaar Israel'. Wie doet er mee?


Maak er "Groen Onleefbaar Israel"van en ik doe mee.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-02-2002 21:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 20:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik wil wel een partij oprichten, 'Onleefbaar Israel'. Wie doet er mee?

Ik doe wel mee, en onleefbaar Amerika is ook wel een goede partij, heb je ook meteen Israel bij zitten.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 19-02-2002 21:06 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

levenloos amerika vind ik wel goed


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-02-2002 21:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik ben links. Alhoewel ik bijna net zo belabberd schrijf als met rechts.



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 20-02-2002 9:29 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Bij deze een goede naam voor de partij
"Onleefbaar op plekken in Nederland waar maar amper Nederlands wordt gepraat"

Afkorten met O.O.P.I.N.W.M.A.N.W.G mag natuurlijk...

Andere:
"Onleefbaar op plekken waar je als Nederlander Buitenlander voelt"

Afkorten mag natuurlijk weer...



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-02-2002 10:18 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2002 9:29 schreef Vampire Ricardo het volgende:

"Onleefbaar op plekken waar je als Nederlander Buitenlander voelt"


...




LOL!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-02-2002 10:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

LOL

Maar hoe zij julie politiek georienteerd op andere punten behalve buitenlanders? ik ben daar gewoon niewsgierig naar.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 20-02-2002 15:22 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Wat betreft zorg, milieu en onderwijs zou ik links zijn want ik vind dat die onderwerpen veel meer aandacht moeten krijgen. Wat betreft economie ben ik ook links, want ik geloof niet dat de vrije markt veel goeds brengt (sturing van de overheid is nodig voor bijvoorbeeld verantwoord en eerlijk geproduceerde goederen).......als ik zo nadenk ben ik wat veel onderwerpen betreft wel links (ik schrijf ook met links).

Maar als ik dingen als die islamitische scholen die aanzetten tot haat tegen niet-moslims, zinloos geweld door beschonken jongeren of automobilisten die veel te hard rijden lees of hoor dan ben ik hard en denk ik alleen nog tegen de muur, weg daarmee, Show No Mercy



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 20-02-2002 15:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Mensen willen alles graag wit of zwart zien, en aldus het bestaan van "grijs" ontkennen.

IMHO

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 20-02-2002 15:30]



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-02-2002 15:30 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 februari 2002 15:22 schreef 1i1ith het volgende:
Wat betreft zorg, milieu en onderwijs zou ik links zijn want ik vind dat die onderwerpen veel meer aandacht moeten krijgen.
Ben ik het helemaal mee eens. Als ik zo hier en daar opvang wat er momenteel in het onderwijs gebeurt vraag ik me af waar de Nederlandse overheid mee bezig is. Ik ben er heilig van overtuigd dat dat vroeger (hoor mij nou, ik ben 23) stukken beter was. Blijkbaar is het niet belangrijk meer om de komende generaties goed te onderwijzen. Ooit lag Nederland aan de top wat betreft onderwijsresultaten.. nu is het diep en diep triest.

quote:
Maar als ik dingen als die islamitische scholen die aanzetten tot haat tegen niet-moslims, zinloos geweld door beschonken jongeren of automobilisten die veel te hard rijden lees of hoor dan ben ik hard en denk ik alleen nog tegen de muur, weg daarmee, Show No Mercy
Dan vraag ik me toch af.. is in die richting denken meteen rechts? Is het niet logisch dat iedereen, links en rechts, zijn of haar normen en waarden (en nee, ik wil niet CDA klinken ) probeert te beschermen? Zonder racistisch te zijn denk ik toch ook dat de mensen die hier niet thuishoren er als de sodemieter op moeten rotten. En dat zijn dan niet mensen van een bepaald ras of uit een bepaald land, maar puur mensen die hier zijn om te profiteren en mensen die dwars liggen en weigeren te integreren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 20-02-2002 15:43 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ik denk dat ik rechts zie als zijnde een zakelijke kijk op dingen en korte termijn denken, en dat links voor mij betekent met zoveel mogelijk aspecten van dingen rekening houden en lange termijn denken.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-02-2002 15:45 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Economie: geen van beiden (is dat dan "centrist"?) want links dan gaat de ovh. zich *TE VEEL* bemoeien met het bedrijfsleven en rechts *TE WEINIG* (zie Amerikkka).

Te veel bemoeienis is slecht want loop concurrentie enzo mischien in de weg en te weinig dan lopen medewerkers gevaar of gebeuren er ENRON-esque dingen.



Immigratie: Wel asielzoekers binnenlaten doch verplicht een NL taalcursus MET SUCCES laten afronden zonder andere mogelijkheid; want indien ze bij falen bijv. gekort worden op uikering gaan ze toch iets anders doen om aan geld te komen.



Transport: OF het OV *echt* aantrekkelijker maken (security en ooit ook stiptheid) OF het de automobilisten makkelijker maken buiten de steden. BIODIESEL 'ns eindelijk grootschalig in gebruik nemen (want schijnbaar veel beter voor milieu).

Sowieso meer en betere fietspaden.



Scholen en zorg moet VEUL meer aan gedaan worden. Zoniet: nog meer domme fokkonijnen op straat met lepra en slecht gebit.



Drugs: alles legaliseren en a la R'damse-heroine experiment controleren (EU: no way!), bespaart bovendien geld en kopzorgen met criminele junks.



Boeren omscholen (minder subsidies, MKZ, BSE, mest) en langzaam Het Land vrijmaken voor meer natuur/festival terreinen wegen/etc..

Meer duurzame energie. En dat gedoe over zeldzame diersoorten die steeds "terugkomen" van extinctie lijkt mij erg overtrokken.

Duikt steeds weer op als men bijv. windmolens enzo wil gaan aanlegen.-->knoop doorhakken GVD!



Nu, iemand vroeg of ik links of rechts ben???

Wat de neuk moet dit brok tekst voorstellen?

Een kluif voor degene die dit kan labelen. (Hint: DON'T!)
Nogmaals:
Links/Rechts


Abaddon
Owner of the deep
Usericon van Abaddon
Posted 20-02-2002 20:01 by Abaddon Wijzig reactieProfiel van AbaddonQuote dit bericht

Ik ben volgens mij toch wel vrij links, omdat ik het meer met de standpunten eens ben van de zgn linkse partijen dan van de rechtse partijen. Ik vind dat links over het algemeen wat socialer overkomt dan rechts (alleen in de zin van politiek dan en niet met schrijven).


Deus et Nocta no faciunt fustra


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen