IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : siege Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-03-2002 20:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

een van de eerste bands die zeer extreme hardcore speelde (wat later grindcore zou worden ) was siege. ik meende dat ze nikshadden uitgebracht maar nu blijkt dat ze een cd (van slechts 16 minuten) hebben uitegbracht (titlel"drop dead"). probeer er een wat van zou ik zeggen. op audiogalaxy kun je wel wat nummers (allemaal) vinden. vette aanraders zijn "starvation" en "conform". dit laatse nummer heeft de beste mosh riff allertijden en demonstreert dat S.O.D niet de uitvinders waren van geniale mix tussen harcore en metal.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2002 10:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

effe de band weer onder de aandacht brengen


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-03-2002 10:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik ga t luisteren !!!


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 12-03-2002 10:13 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Rings a bell, veerryy far away.
En ik snap nog steeds niet wat men in S.O.D. ziet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2002 11:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2002 10:13 schreef MBMarduk het volgende:
Rings a bell, veerryy far away.
En ik snap nog steeds niet wat men in S.O.D. ziet.



hun eerste cd maakte een zeer groot deel van de metalheads bewust dat er ook goede hardcore bestond. alleen hebben zij uiteraard ook veel gejat.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-07-2002 1:36 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Wha!!!

Vanavond bij toeval weer eens "Walls en "Cold War" gehoord. Erg goed!


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 06-07-2002 1:49 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

quote:
Op 12 maart 2002 10:13 schreef MBMarduk het volgende:
Rings a bell, veerryy far away.



ja die hoor ik ook..


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 06-07-2002 1:53 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht



Bel? Siege hadden we het toch over...

Die lui hebben iig Napalm Death ook behoorlijk beïnvloed, en dus ook de grindcorescene. Wat dat betreft klopt het statement van attila helemaal!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-07-2002 23:26 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De eerste helft van het 'Scum' album lijkt veel op Siege en 'Scum' is het echte begin van de grindcore imo. Napalm Death Covert ook 'Walls' op 'The Peel Sessions', heersende cover is dat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-07-2002 23:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 23:26 schreef Heiden het volgende:
De eerste helft van het 'Scum' album lijkt veel op Siege en 'Scum' is het echte begin van de grindcore imo. Napalm Death Covert ook 'Walls' op 'The Peel Sessions', heersende cover is dat.




Dat is wel erg gaaf als napalm death die heeft gecoverd. siege is een superonderschatte band (maar eigenlijk ook wel eigen schuld met maar een cd met een paar nummers). en verder heeft siege met "conform"de beste moshriff aller tijden!

en wat bertfte het begin van grindcore, ken jij cryptic slaughter heiden? die spelen naar mijn menig ook een beginnen de vorm van grindcore alleen net wat anders dan Siege


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-07-2002 23:38 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ja ik kan Cryptic Slaughter natuurlijk en Heresy en Intense Degree en Septic Death en noem de 'snelle' (punk)bands uit midden jaren tachtig maar op. Maar hun stijl was niet meer zo terug te horen vind ik. Napalm Death waren de grondleggers van wat we nu Grindcore noemen en zij waren vooral beinvloed door Siege en Master.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 07-07-2002 23:40 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 juli 2002 23:38 schreef Heiden het volgende:
Ja ik kan Cryptic Slaughter natuurlijk en Heresy en Intense Degree en Septic Death en noem de 'snelle' (punk)bands uit midden jaren tachtig maar op. Maar hun stijl was niet meer zo terug te horen vind ik. Napalm Death waren de grondleggers van wat we nu Grindcore noemen en zij waren vooral beinvloed door Siege en Master.


jah, 't grote verschil is volgens mij, omdat napalm death op scum als eerste "punk" band een "metal"gitaar geluid hadden?!?


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-07-2002 23:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 23:38 schreef Heiden het volgende:
Napalm Death waren de grondleggers van wat we nu Grindcore noemen en zij waren vooral beinvloed door Siege en Master.


napalm death heeft gelukkig duidelijk laten wetend door wie ze zijn beïnvloed door nummers te coveren. ik vond die leaders, not followers cd erg goed. gaaf om hun versie van slaughter, pentagram etc nummers te horen. Trouwens, ik wist niet dat ze door master (of deathstrike?) waren beïnvloed maarik geloof je meteen want vele,vele bands zijn door master beïnvloed. een band die helaas in de vergetelhoek aan het raken is, ten onrechte want speckman heeft briljante nummers gecomponeerd (o.a. Funeral bitch, Terrorizer etc etc.) speckman woont trouwens in tsjechie tegenwoordig.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-07-2002 23:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 23:38 schreef Heiden het volgende:
Ja ik kan Cryptic Slaughter natuurlijk en Heresy en Intense Degree en Septic Death en noem de 'snelle' (punk)bands uit midden jaren tachtig maar op. Maar hun stijl was niet meer zo terug te horen vind ik. Napalm Death waren de grondleggers van wat we nu Grindcore noemen en zij waren vooral beinvloed door Siege en Master.


trouwens, ken je de nederlandse band larm? sie haddenook van die supersnelle nummers. ik heb wel eens een Lpee bij kameraad gehoord en ze hebben lang geleden wel eesn in Roosendaal opgetreden (was erg gaaf). ben al eeuwenop zoek naar een cd vanhun. ik begin zo onderhand te geloven dat die niet bestaat.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 07-07-2002 23:49 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 juli 2002 23:46 schreef attila_de_hun het volgende:
napalm death heeft gelukkig duidelijk laten wetend door wie ze zijn beïnvloed door nummers te coveren. ik vond die leaders, not followers cd erg goed. gaaf om hun versie van slaughter, pentagram etc nummers te horen. Trouwens, ik wist niet dat ze door master (of deathstrike?) waren beïnvloed maarik geloof je meteen want vele,vele bands zijn door master beïnvloed. een band die helaas in de vergetelhoek aan het raken is, ten onrechte want speckman heeft briljante nummers gecomponeerd (o.a. Funeral bitch, Terrorizer etc etc.) speckman woont trouwens in tsjechie tegenwoordig.



tja, en zit ook bij krabathor tegenwoordig .
geef my maar hypnos, zit de ouwe zanger/bassist in.

heb je die lp van defecation niet? op de binnenhoes zie je 2 fotos van mitch en mick op micks kamer, behangen met master/frost etc posters(heb dat nu in gedachten, lp ligt beneden, dus uit het hoofd)


Oud Vuil.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-07-2002 23:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 23:48 schreef attila_de_hun het volgende:
trouwens, ken je de nederlandse band larm? sie haddenook van die supersnelle nummers. ik heb wel eens een Lpee bij kameraad gehoord en ze hebben lang geleden wel eesn in Roosendaal opgetreden (was erg gaaf). ben al eeuwenop zoek naar een cd vanhun. ik begin zo onderhand te geloven dat die niet bestaat.


Yep ik kan het, Napalm Death noemt hun ook als inspiratie op Scum trouwens.
In de tijd dat ik ram veel Napalm Death Luisterde rond 1988/89, noemden we het ook nog Larm Psycho Core. De term Grindcore was toen nog niet uitgevonden.
Er is ook een oud Napalm Death shirt waar 'Larm Psycho Core' acherop staat.

[edit]Larm met umlaut op de 'a' Lawaai in het Duits duz[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 07-07-2002 23:56]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-07-2002 23:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 23:49 schreef webblaster wim het volgende:
tja, en zit ook bij krabathor tegenwoordig .
geef my maar hypnos, zit de ouwe zanger/bassist in.

heb je die lp van defecation niet? op de binnenhoes zie je 2 fotos van mitch en mick op micks kamer, behangen met master/frost etc posters(heb dat nu in gedachten, lp ligt beneden, dus uit het hoofd)


krabhator??? ken ik niks van (ik heb de naam wel eens gehoord)

ja, ik heb de cd (dus geen lp). Erg goed trouwens. toendertijd was er sprake van een tweede cd. die is ook opgenomen maar nooit uitgebracht . en de righteous pigs moeten ook weer bij elkaar komen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-07-2002 23:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 23:52 schreef Heiden het volgende:
Yep ik kan het, Napalm Death noemt hun ook als inspiratie op Scum trouwens.
In de tijd dat ik ram veel Napalm Death Luisterde rond 1988/89. Noemden we het ook nog Larm Psycho Core. De term Grindcore was toen nog niet uitgevonden.
Er is ook een oud Napalm Death shirt waar 'Larm Psycho Core' acherop staat.


grappig. ik hen mij SOD-lp er eens bijgepakt want er ging bij mij een lichtje brande. en inderdaad, larm staat ook hier op de danklijst (net als siege trouwens). dus een invloedrijke bands dus.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-07-2002 0:01 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 juli 2002 23:53 schreef attila_de_hun het volgende:
krabhator??? ken ik niks van (ik heb de naam wel eens gehoord)

ja, ik heb de cd (dus geen lp). Erg goed trouwens. toendertijd was er sprake van een tweede cd. die is ook opgenomen maar nooit uitgebracht . en de righteous pigs moeten ook weer bij elkaar komen!


krabathor, gave band, we hebben veel met hun opgetreden, door de jaren heen. http://come.to/krabathor

kun je evt. ff checken.

en die 2de defecation plaat, idd, is die nergens per ongeluk ergens op het net beland?????? defecation was zooo goed, alleen dat intro al


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2002 0:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 0:01 schreef webblaster wim het volgende:
krabathor, gave band, we hebben veel met hun opgetreden, door de jaren heen. http://come.to/krabathor

kun je evt. ff checken.

en die 2de defecation plaat, idd, is die nergens per ongeluk ergens op het net beland?????? defecation was zooo goed, alleen dat intro al



bedankt voor de link, zal ik eens doen!

en ik weet helaas niet of de tweede defecation cd "uitgelekt" is. Ik heb het in ieder geval nog nooit gevonden. maar zodra ik iets vind ben jij de eerste die er iets van hoort (en andersom hoplijk ook)


zombie
Usericon van zombie
Posted 10-08-2003 22:29 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Even over Larm, Coaltion Records heeft tijden geleden een discography CD uitgebracht van Larm waar alles netjes op staat. Ik heb deze een paar geleden aangeschaft aangezien je het originele vinyl toch bijna nergens meer tegenkomt.

Nu alleen nog die disco CD's van Ripcord en Heresy vinden.

http://www.coalition-records.com/


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-08-2003 23:29 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2003 22:29 schreef zombie het volgende:
Nu alleen nog die disco CD's van Ripcord en Heresy vinden.

http://www.coalition-records.com/


Ik heb nog wel vinyl van Heresy te koop...
Heresy - split lp (with Concrete Sox) lp 1987
Heresy - Face Up To It! lp 1988

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 10-08-2003 23:29]


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 11-08-2003 0:26 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

ik ken wel paar mensen die ze willen hebben



zombie
Usericon van zombie
Posted 11-08-2003 8:39 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2003 23:29 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik heb nog wel vinyl van Heresy te koop...
Heresy - split lp (with Concrete Sox) lp 1987
Heresy - Face Up To It! lp 1988


Hmmm, ik heb zeker interesse. Zal je later vandaag wel even mailen.


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 11-08-2003 12:05 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Siege is ook nog onder de naam Drop Dead aktief (geweest?). Zij worden ook wel gezien als grondleggers van het genre dat men powerviolence noemt.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 11-08-2003 20:00 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2003 12:05 schreef Der_Pim het volgende:
Siege is ook nog onder de naam Drop Dead aktief (geweest?). Zij worden ook wel gezien als grondleggers van het genre dat men powerviolence noemt.


Volgens mij zijn Siege en Drop Dead twee totaal verschillende bands geweest.
Bio Siege: http://homepages.nyu.edu/~cch223/usa/siege_main.html


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen