IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : het nederlandse rechtssysteem zuigt ook echt Volgende pagina
Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 12-03-2002 22:53 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Zag net op het nieuws dat item over die 3 nederlandse mannen en 1 vrouw die een zwakbegaafde Somaliër eerst ernstig mishandeld hebben en hem daarna vermoord hebben door het huis in brand te steken.....

Vonnis: doodslag ipv moord, waardoor de celstraf een stuk lager uitvalt....
Reden: men heeft niet kunnne bewijzen dat ze van plan waren de jongen te vermoorden?!?!?!
Tevens heeft men niet aan kunnen tonen dat er sprake was van rascisme, dat terwijl er extreems rechtse symbolen op de muur geklad waren???!?!?

HAALLLLLLLLOOOOO!! Mis ik hier wat, of ben ik nou gek??

Dit is toch zo klaar al een klontje? Eerst sla iemand helemaal de tyfus in die daarna naar binnen vlucht en zichzelf opsluit. Vervolgens denken die gasten van kom we gaan dat huis in de fik steken, overleeft hij vast wel, maar omdat het toch een lieve medemens is, zullen we dan ook nog van die menslievende tekens op de muur schilderen, ter decoratie?????



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 12-03-2002 23:04 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

HAHAHA, ja Nederland is niet zo'n lief landje als het zich voordoet.
I coudn't care less, het kan veel erger

Hier ga ik vast heel veel commentaar op krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door Rectum Lobotomy op 12-03-2002 23:04]


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-03-2002 23:06 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Nee hoor, Belgie is idd nog veel erger!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-03-2002 23:07 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hehe, natuurlijk is het nederlands rechtssysteem een lachertje.



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 12-03-2002 23:08 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

het gaat mij opzich ook niet echt om die mindere straf, maar om het feit dat ze geeneens het overduidelijke kunnen (of eigenlijk mogen) aantonen


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 12-03-2002 23:25 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Het Openbaar Ministerie is, en dat durf ik rustig te zeggen, want het wordt door een overweldigende aantal feiten gestaafd, incapabel voor haar taak. Er rijst het vermoeden van corruptie of op zijn minst van onderhandse regelingen met het bedrijfsleven. Zo heeft de directeur/inkoper van de firma VOS willens en wetens een hoeveelheid zwaar vervuild glycerine verkocht aan Haiti, wetende waar het voor gebruikt gaat worden en wetende van de lethale uitwerking van de vervuiling (hoofdzakelijk glycol meende ik). Gevolg 60 kinderen sterven als gevolg van de inname van medicijnen met deze grondstof gefabriceerd. Het OM achtte het wijs om via een gezochte juridische constructie de verantwoordelijkheid over het gehele bedrijf te diffuseren en daarmee geen natuurlijke personen aansprakelijk te hoeven stellen. Niet had het OM of VOS gerekend met de wilskracht van de ouders van de vermoorde kinderen die gezamenlijk een dure advocaat inhuurden om achter deze 60 voudige seriemoordenaar aan te gaan, die de Nederlandse overheid in bescherming nam. Het programma waskracht heeft een opname van een bedrijfsvergadering gemaakt waarin dit soort onderling gekonkel tussen OM en de advocaten van het bedrijfsleven is vastgelegd. Dit zijn zeer, zeer ernstige delicten en deze man moet onmiddellijk levenslang krijgen. De voormalige VOS topman werkt inmiddels bij een ander bedrijf.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-03-2002 23:25 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ergo.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 12-03-2002 23:27 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Nederland word uitgelachen door buitenlandse criminelen die hier rijk worden !!!!

EN wij maar voor de politie betalen


Wiegen Meister !


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-03-2002 23:29 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

is er ergens een apart topic over politiek in het algemeen? of je het dus volgt en er in geinteresseerd bent enzo...?


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 12-03-2002 23:29 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

en ik wilde nog wel agent worden...

(nee allang niet meer )



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 12-03-2002 23:33 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2002 23:29 schreef Asherah het volgende:
is er ergens een apart topic over politiek in het algemeen? of je het dus volgt en er in geinteresseerd bent enzo...?


ik heb nu bij bedrijfskunde het vak Ondernemingsrecht, en zelfs dat is al best zielig geregeld...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-03-2002 23:33 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Brrr .
Het nederlandse rechtsysteem zuigt, wat dat betreft is het amerikaanse een stuk beter.


Bazzio Attacks!!!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-03-2002 23:34 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

is dat een grap?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-03-2002 23:38 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

euhhh, nee.


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-03-2002 2:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 maart 2002 23:33 schreef bazzio het volgende:
Brrr .
Het nederlandse rechtsysteem zuigt, wat dat betreft is het amerikaanse een stuk beter.


Ik zal niet ontkennen dat het Nederlandse rechtssysteem slap is, maar het Amerikaans rechtssysteem is het andere foute uiterste.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 13-03-2002 7:13 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Tjonge, je moet wel heel erg onwetend zijn om te beweren dat het Amerikaans rechtssysteem beter is dan de Nederlandse. De voorbeelde die hier genoemd zijn vinden daar in extremo plaats. De jury's worden samengesteld uit een onevenredig deel blanke, mannelijke middenklassers. O.a. het conservatisme vanuit een verlammende rechts-christelijke moraal maakt dat er weinig humanitairs te bespeuren is in de rechtsspraak. In Amerika is het treurig resultaat te zien van een hard-harder-hardst benadering van het aanpakken van criminaliteit. De rapporten van Amnesty betreffende Amerika moeten inmiddels in pakhuizen worden ondergebracht. De doodstraf, het kenmerk van gebrek aan beschaving, wordt uitermate actief toegepast, ook weer 'ten faveure' van onevenredig veel zwarte Amerikanen.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 13-03-2002 8:20 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

justitie ,politie in Amerika functioneert niet .volgens mij ,zijn hier heel veel films over gemaakt .
Nederland is wel verder ,maar soms te mild . maar de American way is sowieso geen oplossing voor de criminaliteit .
sommige criminelen vinden het ook 'stoer' om in bepaalde gevangenissen te hebben gezeten om daar criminelen te leren kennen ,hierdoor worden ze nog crimineler .
Amerika is nog in een primitief stadium ,kunnen we niks van leren .
daarbij komt ook dat wil je in amerika goed onderwijs hebben ,of naar een school met beschaafde mensen ,dat je geld moet hebben .
hier ligt juist een oplossing voor preventie van criminaliteit ,namelijk goed onderwijs voor iedereen .Hier is men in Nederland al achter . in Amerika gaat dit soort beleid juist niet worden doorgevoerd .kennelijk willen ze het graag zou houden .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 13-03-2002 8:22]



Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 13-03-2002 8:38 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Ik vind het echt diep triest dat die man duidelijk mishandeld en vermoord is, en de daders een lagere straf krijgen toegekend dan eigenlijk moet.
En bij mijn weten niemand die er wat aan doet


MuayThaigerrr!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-03-2002 9:03 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

tja dat klinkt idd erg onrechtvaardig.... hoe mensen ook zoiets in hun hoofd halen, dan is zit er ook iets verkeerd in je zolderkamer...... zowiezo wat er de laatste jaren gebeurd..... In dit geval kan ik ook niet echt begrijpen, misschien een erg goede advokaat tegen een extreem slechte.... iig waarschijnlijk weer oneerlijk


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-09-2002 15:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik dacht al dat hier relevante topics voor waren. Naast dat het werkelijk belachelijk is dat zoiets tegenwoordig uberhaupt gebeurt (het is toch echt te gek voor woorden?), hoezo oordeelt justitie nog of er vervolging plaats moet vinden?! Straffen die koters.. heropvoeden!

Zwerver door jeugd gestenigd

In Groningen zijn drie tieners (13 tot en met 15 jaar) opgepakt wegens het stenigen van een 35-jarige zwerver. De zwerver raakte gewond in zijn gezicht.

De man werd bekogeld onder een viaduct waar hij een slaapplaats had gevonden. Aanvankelijk ontkenden de jongens op het politiebureau maar nadat ze waren herkend door de zwerver, biechtten ze op uit pure balorigheid de man te hebben bekogeld.

De jongens werden gedwongen hun excuses aan te bieden aan de zwerver, waarna de ouders werden ingelicht. Justitie oordeelt nog of ze wegens mishandeling voor de kinderrechter moeten verschijnen.

(Bron: Fok!)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2002 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ouders en kinderen een werkstraf van 5 maanden geven ..

Het helpen van de minderbedeelden

Lost meerdere problemen tegelijk op.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 02-09-2002 16:04 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 15:57 schreef helmet het volgende:
Ik dacht al dat hier relevante topics voor waren. Naast dat het werkelijk belachelijk is dat zoiets tegenwoordig uberhaupt gebeurt (het is toch echt te gek voor woorden?), hoezo oordeelt justitie nog of er vervolging plaats moet vinden?! Straffen die koters.. heropvoeden!



Inderdaad dit is gewoon te belachelijk voor woorden! ... Is er zo veel gebrek aan normen en waarden hier in Nederland? Blegh


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-09-2002 16:10 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Het zuigt wel omdat ze veel te soepel zijn, ik schrik soms van de lichte straffen.
-In geval van moord of verkrachting (vind ik gelijkwaardig) minimaal 30 jaar opsluiten
-Massamoord bewezen? Dan levenslang.

In principe ben ik ook niet tegen de doodstraf maar het risico om onschuldigen te executeren vind ik ietwat te groot.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-09-2002 16:11 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Hehe, bij ons staat een dakloze die mij begroet omdat ik laatst een Allee (= daklozenkrantje) had bij hem had gekocht. Is echt een hele aardige man. Waarom wordt er altijd naar uiterlijk gekeken en niet naar innerlijk..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2002 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. uit principes koop ik dat rukblaadje niet.
Ik moet ook werken voor me centen immers.
Maar ik zal nooit zomaar een zwerver in elkaar meppen. Ik zou ook zeker als ik iemand zie die dat wel doet (zonder reden) me ermee bemoeien ...

Maar ach. In Nederland tellen de euro's harder dan gerechtigheid, we veramerikanseren


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-09-2002 16:43 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 september 2002 16:14 schreef Jenje het volgende:
Hmm .. uit principes koop ik dat rukblaadje niet.


dat vind ik dan wel weer heel erg slap, zij doen ten minste nog hun best iets te verkopen, dus dan kun je ze best een beetje helpen door een keer in de twee maanden zo'n blaadje te kopen. En dan moet je niet zeggen van dat is geen werk, want mij lijkt het echt geen pretje om met weer en wind buiten te staan met een stapel krantjes en te worden vernederd door asociale voorbijgangers (dat zie ik vaak genoeg). Zij doen ook hun best, dan mag je ze best helpen.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 02-09-2002 16:44]


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen