IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : doof en blind Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-08-2002 22:56 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

is nu een docu op van een jongentje wat doof ennn blind is, wat errug, zeg. stel je dat eens voor.

edit: rtl4

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 25-08-2002 22:57]


Oud Vuil.


Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 25-08-2002 22:58 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

dan zou k dood willen


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-08-2002 23:01 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hij kan niet horen en niet zien, en heeft dus ook geen taal geleerd, what the hell denkt hij dan?????????


Oud Vuil.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 25-08-2002 23:36 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

HOE denkt hij dan?
Je hebt niks behalve je gevoel!
Hoe neemt ie dingen waar dan?

best wel bizar eigenlijk..


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 25-08-2002 23:49 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

jeej...dat is echt vreemd ja als je er zo over nadenkt...


zo, dat was mijn beurt dan weer


Warlock
Usericon van Warlock
Posted 26-08-2002 0:12 by Warlock Wijzig reactieProfiel van WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 22:58 schreef Dreadfull_Hours het volgende:
dan zou k dood willen


Idd, ik zou de dood ook als de enigste uitweg zien.

Maar als je al je hele leven lang blind + doof ben weet je ook niet wat de dood is .


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2002 0:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik kan me er geen voorstelling van maken, maar voor de jongen die doof & blind geboren is is 'de werkelijkheid' die hij kent natuurlijk de werkelijkheid zonder beeld & geluid

De dood als enige uitweg zien is de uitweg die je wellicht ziet vanuit de horende en ziende wereld, maar die jongen leeft in een andere wereld.. Als je niet weet wat je mist, mis je het ook niet.

Maar goed -- geen taal, en taal is dé basis voor denken.. Dus waarschijnlijk kan die knul niet denken zoals 'wij'

Als ik speculeer kom ik niet verder dan dat de knul puur instinctief, handelend vanuit gevoel, leeft.. Het is wel zo dat bij gemis van één of meerdere zintuigen de anderen sterker ontwikkeld worden. Dus wie weet 'voelt' hij alles wel onvergelijkbaar beter dan ons. Mar goed, hij kan en weet ook niet dat hij dat kan delen..

Shit, ik krijg er ff geen vat op


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-08-2002 2:08 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De wereld zal voor hem waarschijnlijk voornamelijk bestaan uit geuren, z'n tastzin & smaak.

Sex met haute/hot cuisine dus

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-08-2002 2:08]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-08-2002 7:48 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Wanneer ik dat ooit zou worden mogen ze me direkt doden, dan heb ik geen zin meer om te leven.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 26-08-2002 8:42 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

dat lijkt me behoorlijk naadje moet ik zeggen.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 26-08-2002 8:57 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

en toch is zo iemand gelukkig in zijn eigen wereld ik heb gewerkt met kinderen die doof blind waren en daarbij ook nog verstandelijk gehandicapt waren.het is zowiezo moeilijk voor te stellen hoe het leven is voor een ander als hij of zij een handicap heeft,en erg makelijk om te zeggen als ik dat had zou ik dood willen.want je weet niet hoe het is om een handicap te hebben zelfs ik niet terwijl mijn vrouw ook zwaar gehandicapt is en bijna niets meer kan en afhankelijk is van mijn is ze ondanks alles toch ook nog gelukkig


welcome to hell,fuckin, hell yeah


joeri
Usericon van joeri
Posted 26-08-2002 9:17 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

tja, toch zijn dan je twee belangrijkste zintuigen weg, en ook al ontwikkelen ke andere zintuigen zich beter, je bent toch beperkt. hoe moet je nou als ouder met zo'n kind communiceren?? sit lijkt me toch één van de ergste dingen die je kan overkomen.

ik vraag me toch ook af hoe iemand dan denkt, misschien denkt hij wel puur met gevoelens, iets anders kan ik me niet voorstellen. ik vraag me ook af of hij wel eens wat zegt (niet in een taal dan, maar gewoon een geluid voorbrengt met zijn stembanden). maar toch ben ik er zeker van dat zo iemand gelukkig kan zijn en is.


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 26-08-2002 16:45 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

ik heb een keer een meisje op tv gezien die doof stom blind was en geen armen en benen had
waarom laat je zoiets leven?


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 26-08-2002 16:49 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

wij weten niet anders dan dat we kunnen zien en horen... maar zo'n kind weet niet beter ( ik ga van een kind uit waar het is aangeboren ) als je zo geboren werd zou je niet dood willen, je weet niet beter!
als het is gekomen door een ongeluk is het natuurlijk een heel ander verhaal...


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 26-08-2002 17:26 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 16:45 schreef KoRaX het volgende:
ik heb een keer een meisje op tv gezien die doof stom blind was en geen armen en benen had
waarom laat je zoiets leven?



One (metallica)

geen idee, je kunt z´n iemand wel heel de dag met naalden prikken.....

hehehehe geintje, moet kunnen.

spelfout

[Dit bericht is gewijzigd door Vintersorg op 26-08-2002 17:26]


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 26-08-2002 17:55 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Doof en Blind wat voor leven heeft zo'n kind dan.

Alle zintuigen en reacties staan dan alleen maar PUUR op instinkt.

Het lijkt mij heel moeilijk mee omgaan, want het is en blijft je kind


Wiegen Meister !


Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 26-08-2002 17:58 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

waarom zou je niet kunnen denken zonder taal?
denken jullie echt bijv. zo'n zinnetje van "goh wat ga ik morgen doen?" ????


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 26-08-2002 18:02 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

in welke taal moet je denken als je nooit iets hebt gehoord of gezien dan?



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 26-08-2002 19:27 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

als ik blind zou worden zou ik mezelf al van kant maken. Laat staan dat je er ook nog doof bij wordt


My madness, my sadness


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 26-08-2002 19:34 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Het lijkt mij echt vreselijk om doof of blind te zijn. Dan zou ik liever direct dood willen.

Maar als je zo geboren word, dan weet je waarschijnlijk niet beter.
Het lijkt mij ook heel moeilijk voor de ouders, want hoe kun je ooit normaal contact krijgen met zo'n kind.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-08-2002 19:40 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik heb em ook gezien ja. Ik dacht eerst dat ie autistisch was voordat ik in de gids las dat hij doof en blind was. Dat lijkt me pas klote. Maar goed je weet niet beter dan dat het zo hoort omdat je toch nauwelijks/niet kan communiceren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 26-08-2002 21:28 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

Ik heb een keer iemand gezien, die blind, doof , stom, en invalide was, moet je eens voorstellen, je weet niet wat er gebeurt je weet niet hoe mensen eruit zien, je weet niet wat dood is, laat staan zeggen dat je dood wil.....


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-08-2002 21:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik die docu heel lang terug ook al eens gezien..

Er zijn maar enkele (nog geen tien ofzo ) mensen op de wereld die voor (nagenoeg) 100% blind en doof geboren worden.

In die docu zaten er een paar.

Omdat zij niet konden zien of horen hebben ze vrijwel geen mogelijkheden om te leren communiceren.

Een van die jongens was een jaar of 8 en de enige dingen die hij begreep waren 'klaar' (als hij bijv zijn pap op had), 'meer' (als hij meer wilde), 'hallo' , en ik geloof nog twee dingen... erg tragisch. Dit was hem geleerd door handbewegingen. Maar wel zeer groffe handbewegingen, omdat hij ze in tegenstelling tot doven, niet zelf kon zien. Hij zal dus nooit iets van echte gebarentaal kunnen leren, en het zullen altijd enkele commando's blijven.

Wel ontzag voor zo'n moeder, om zoveel geduld met een kind te hebben. (aangezien er al mensen zijn die een kind het tehuis in schoppen voor veel lichtere handicaps..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-08-2002 21:35 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 16:45 schreef KoRaX het volgende:
ik heb een keer een meisje op tv gezien die doof stom blind was en geen armen en benen had
waarom laat je zoiets leven?



Hmm.. ik betwijfel hiervan de waarheid.. Heb je dit ECHT gezien, of is het iets wat je wel eens gehoord hebt?



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 26-08-2002 21:41 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 21:28 schreef elmar het volgende:
Ik heb een keer iemand gezien, die blind, doof , stom, en invalide was, moet je eens voorstellen, je weet niet wat er gebeurt je weet niet hoe mensen eruit zien, je weet niet wat dood is, laat staan zeggen dat je dood wil.....


Een vriend van me uit de tijd dat ik op de basisschool zat heeft dit ook, alleen is hij niet invalide. Hij kan nog bewegen en voelen, verder niets. Toen hij bij mij in de klas zat was hij nog helemaal gezond. Het komt geloof ik door een hersenschimmel, dat zijn hersenen heeft beschadigd.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-08-2002 21:46 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 21:41 schreef B6R6A6M het volgende:
Een vriend van me uit de tijd dat ik op de basisschool zat heeft dit ook, alleen is hij niet invalide. Hij kan nog bewegen en voelen, verder niets. Toen hij bij mij in de klas zat was hij nog helemaal gezond. Het komt geloof ik door een hersenschimmel, dat zijn hersenen heeft beschadigd.


Hmm.. wat die hersenschimmel betreft weet ik het niet,
maar over het algemeen is het als je door bijv een ongeluk of ziekte blind/doof wordt heel anders dan wanneer je zo bent geboren..

Voordeel: Je hebt al heel veel geleerd, en kan dus communiceren en andere manieren van communicatie opbouwen om om je handicap heen te kunnen leven.

Nadeel: Je weet wat je mist


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen