IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Ticketservice Nederland Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-02-2003 15:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Een tijdje geleden heb ik een E-mail gestuurd naar de Nederlandse Mededingingsauthoriteit over de prijzen, en dan met name de servicekosten, die Ticketservice Nederland in rekening brengt. Deze klacht is waarschijnlijk op een grote stapel zonder prioriteit beland, maar ik heb wel een duidelijke mail terug ontvangen.

Nou wil ik net weer eens een paar concertkaarten reserveren op de website van TSN, blijkt dat er tegenwoordig alleen nog maar met een creditcard betaald kan worden:
quote:
Tot onze spijt is het i.v.m. misbruik door zwarthandelaren niet meer mogelijk uw internetreservering af te halen en te betalen bij een van onze verkooppunten. Betalen van uw internetreservering is uitsluitend nog mogelijk d.m.v. creditcard. Beschikt u niet over een creditcard, dan kunt u reserveren via ons callcenter, telefonisch te bereiken via 0900-3001250 (0,45 p/m). Vanzelfsprekend kunt u ook terecht bij een van onze verkooppunten.

Nou heb ik momenteel geen creditcard (het wordt zo te zien toch echt eens tijd om er een aan te schaffen), maar het is toch wel zeer stotend om te zien dat er met de kapitalen die TSN lijkt te innen voor het onderhouden en verbeteren van hun reserveringssysteem er geen betere oplossing dan deze gevonden kan worden. Vandaar dat ik de eerder genoemde mail hier maar eens plaats, in de hoop dat meer mensen gemotiveerd raken contact op te nemen met de NMA en deze klachten iets meer prioriteit geven.

Nou weet ik natuurlijk absoluut niet zeker of de in rekening gebrachte kosten gegrond zijn, maar mijn bescheiden mening is van niet.

quote:
Verzonden: maandag 6 januari 2003 15:02
Aan: info@nma-org.nl
Onderwerp: Ticketservice Nederland

L.S.,

Graag wil ik via deze E-mail mijn zorgen uitdrukken over het huidige prijzenbeleid van Ticketservice Nederland (TSN) bij de (voor)verkoop van o.a. concertkaarten.

Ik ben al jarenlang een fanatiek concertganger, maar de laatste jaren zie ik dat de kosten met een enorm tempo gestegen zijn. Wat vooral opvalt is dat, naast de basisprijs voor een toegangskaartje, er een relatief hoog bedrag in rekening gebracht wordt onder de noemer 'reserveringskosten'. Bij een vraag om uitleg kreeg ik als antwoord dat dit bedrag de transactiekosten, de administratie en de operating costs van het TSN netwerk inhoudt, maar aangezien er niet per transactie maar per kaartje betaald wordt zie ik met de bedragen in kwestie geen verhouding meer.

Om het geheel maar toe te lichten met een tweetal voorbeelden:

Pasgeleden ben ik 4 concertkaarten gaan halen voor het optreden van de bands Stratovarius en Symphony X in 013, Tilburg. De kosten van een enkel kaartje zijn EUR 16,00, de zogeheten servicekosten bedragen
EUR 3,20. Ik moest dus aan de balie van het postkantoor, voor de 4 kaarten een bedrag van EUR 76.80 betalen, waarvan EUR 12.8 aan servicekosten.

Aanstaande zaterdag ga ik 5 kaarten halen, ditmaal voor het Metalfest 2003 in 013. De kosten van een enkel kaartje zijn hier EUR 25,00 en de service kosten wederom EUR 3,20. Dus daar ga ik EUR 16,00 aan servicekosten betalen.

Mijn vraag is nu of deze bedragen wel verantwoord zijn of puur voortkomen uit het feit dat TSN de enige aanbieder van toegangskaarten in Nederland is.

Met vriendelijke groet,
Twan van Knippenberg

En hier het antwoord van de NMA:
quote:

Delivery-date: Mon, 13 Jan 2003 13:44:27 +0100
From: NMa Postbus <xxx>
Subject: RE: Ticketservice Nederland
Geachte heer Van Knippenberg,

In antwoord op de door u gestuurde mail van 6 januari jl. kan ik u mededelen dat bij de uitvoering van de Mededingingswet de NMa toezicht houdt op de werking van de markten. Voor dit toezicht wordt gebruik gemaakt van signalen van concurrenten, leveranciers, afnemers en consumenten. Wij danken u voor uw signaal. Ik heb uw mail doorgestuurd naar de afdeling concurrentie toezicht cluster vrije beroepen, zorg en cultuur.

Indien daartoe aanleiding bestaat, nemen wij uiteraard graag contact met u op voor meer informatie in dit concrete geval.

Een beoordeling of de bedragen verantwoord zijn is op het eerste gezicht niet te geven. Daar dient een gedegen onderzoek aan ten grondslag te liggen.

Voor de uitoefening van haar taken heeft de NMa beperkte middelen en mensen tot haar beschikking. Omdat de NMa meer klachten en signalen ontvangt dan zij met deze mensen en middelen aankan, wordt er een prioriteitenbeleid gehanteerd. De beslissing om naar aanleiding van signalen en klachten al dan niet een onderzoek in te stellen teneinde een inbreuk op de mededingingsregels te kunnen vaststellen, dient steeds per geval te worden afgewogen. Bij die afweging wordt steeds betrokken de vraag in welke mate een onderzoek beslag zal leggen op de beschikbare arbeidscapaciteit en middelen, zulks met het oog op de afhandeling van andere onderzoeken naar inbreuken.

Belangrijke argumenten die een rol spelen bij de afwegingen binnen het prioriteitenbeleid zijn het belang van overtredingen voor de economie, het belang voor de consument, de ernst van de overtreding, maar ook de kansrijkheid van de vaststelling van de overtreding en de hoeveelheid bruikbare informatie die het signaal of de klacht bevat.
Behalve de NMa kan ook de civiele rechter de Mededingingswet toepassen. U kunt voor deze mogelijkheid het beste contact opnemen met een juridisch adviseur.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Joan Verbeek

Informatielijn NMa/DTe

0800 - 0231885


I'm not being rude. You're just insignificant.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-02-2003 16:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ja.. ach .. het is gewoon zwaar kut, die ticketservice..

Veel zoden zal zo'n email niet aan de dijk zetten, maar je hebt wel gelijk..

Het ergste vind ik nog dat je die service kosten niet per transactie betaald, waardoor 3,20 euro op 4 kaarten ineens heel weinig is, maar echt per kaart.. En het wordt allemaal nog irritanter als je kijkt dat het in 013 vrijwel nooit uitverkocht is (al zeggen de geruchten vaak van wel) , waardoor je achteraf gewoon 3,20 euro p.p. had kunnen besparen.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 02-02-2003 16:14 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Het is ook jammer dat je zo'n geautomatiseerde email terug krijgt die voornamelijk erg vaag blijft over de reden waarom jou klacht niet in behandeling wordt genomen.

Jammer, maar ik denk dat je niet anders kan dan afwachten of inderdaad al je vrienden en kennisen en ZM'ers een standaardbrief of petitie aanleveren, en deze per post of live voor de regionale TV aanbieden. (die werken meestal wel mee, want het is altijd komkommertijd in regionieuws-land)

Misschien haal je er het nieuws wel mee...

Een petitie klinkt mij wel okee trouwens...
Kan iedereen em uitprinten en bij zijn lokale hardrock-kroeg neerleggen bijvoorbeeld.

*typo-edit*

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 02-02-2003 16:14]


Dit slaat nergens op.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 16-02-2003 16:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ticketservice Nederland dus, waarom kan ik geen tickets meer reserveren vanuit Belgie? Wat voor onzin is dat? Ik heb vier tickets nodig voor zondag 2 maart, metalfest in 013 met Opeth... hoe moet ik daar dan aangeraken verdomme?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-02-2003 17:54 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 februari 2003 16:32 schreef Asherah het volgende:
Ticketservice Nederland dus, waarom kan ik geen tickets meer reserveren vanuit Belgie? Wat voor onzin is dat? Ik heb vier tickets nodig voor zondag 2 maart, metalfest in 013 met Opeth... hoe moet ik daar dan aangeraken verdomme?

Misschien kan een goede vriend in nederland ze voor je kopen?


Zenial


Fire
Usericon van Fire
Posted 16-02-2003 18:03 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Beetje jammer dat zo'n orgaan je gewoon doorverwijst naar de rechter... "Zoek het zelf maar ff uit"



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-02-2003 18:05 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Wat had je anders verwacht van die lui?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 16-02-2003 21:51 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 17:54 schreef Zenial het volgende:
Misschien kan een goede vriend in nederland ze voor je kopen?


Ik heb maar één goede vriend in nederland, of beter, had, en die komt niet, en ik kan ook niet ff langs om de tickets op te halen daar hij ongeveer de andere kant van nederland woont... ik probleem hebben dus.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-02-2003 23:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 februari 2003 21:51 schreef Asherah het volgende:
Ik heb maar één goede vriend in nederland, of beter, had, en die komt niet, en ik kan ook niet ff langs om de tickets op te halen daar hij ongeveer de andere kant van nederland woont... ik probleem hebben dus.

Je hebt hier op ZM toch allemaal goede vrienden?
Hehehe nee maar ik wil de kaartjes best voor je halen, ik kan t geld alleen niet voorschieten wegens chronische werkeloosheid... Als je iets wil regelen mail me dan ff (mijn email adres is te vinden op mijn homepage)


Zenial


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-02-2003 11:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 februari 2003 16:14 schreef mörke het volgende:
Een petitie klinkt mij wel okee trouwens...
Kan iedereen em uitprinten en bij zijn lokale hardrock-kroeg neerleggen bijvoorbeeld.
Heeft iemand anders nog de moeite genomen om een dergelijk mailtje naar de NMA te sturen? En zo ja, wat was de respons daarop?

Even geredeneerd vanuit het feit dat als ze genoeg klachten binnenkrijgen ze vanzelf iets moeten ondernemen natuurlijk. En anders inderdaad een keer een petitie of iets dergelijks starten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-02-2003 14:15 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 23:00 schreef Zenial het volgende:
Je hebt hier op ZM toch allemaal goede vrienden?
Hehehe nee maar ik wil de kaartjes best voor je halen, ik kan t geld alleen niet voorschieten wegens chronische werkeloosheid... Als je iets wil regelen mail me dan ff (mijn email adres is te vinden op mijn homepage)


Damn, dit lees ik dus nu pas...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-02-2003 17:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 februari 2003 14:15 schreef Asherah het volgende:
Damn, dit lees ik dus nu pas...

Hehe ik dacht al, het zal wel niet nodig zijn.
En je authorized me ook al niet op ICQ

Ach als je op tijd komt zal je nog wel kaartjes aan de kassa kunnen krijgen hoor. Bespaar je jezelf ook nog eens die belachelijke ticketservice reserveringskosten...


Zenial


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 26-02-2003 21:00 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Die reserveringskosten slaan zowiezo nergens op. Je reserveerd de kaartjes niet, je koopt ze direct (zeker als je ze aan de boxoffice zelf koopt). Dus met reserveringskosten heb je helemaal niets mee te maken, die zijn er voor als je kaartjes reserveert. Dan bestaat er namelijk een kans dat je ze neit op haalt, waardoor die toko dus geld misloopt. Aan gezien je de kaartjes direct koopt, heb je dat risico niet, dus is het onzinnig om die 'risicopremie' te moeten betalen...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 26-02-2003 21:17 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Al helemaal omdat ze die verdomde dingen uitprinten, en niet eens 'in the flesh' daar hebben liggen...


Het zijn GORE afzetters. FUCK hen.


Dit slaat nergens op.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-02-2003 21:18 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

*checkt kaarje*

Oh, het zijn geen reserveringskosten, het zijn servicekosten.


Zenial


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 26-02-2003 21:40 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

"Service" kosten


Dit slaat nergens op.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 26-02-2003 21:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik ben wel bereid voortaan mijn eigen kaartje op te zoeken in de computer en op print te drukken als ik geen servicekosten meer hoef te betalen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-02-2003 21:49 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 februari 2003 16:02 schreef Valorian666 het volgende:
Het ergste vind ik nog dat je die service kosten niet per transactie betaald, waardoor 3,20 euro op 4 kaarten ineens heel weinig is, maar echt per kaart..


ff tussendoor, maar zo was het dus vroeger wel! daarom ging er altijd 1 van ons voor 8 man kaartjes halen bij de vvv, dat scheelde enorm. toen was het trouwens een rijksdaalder (1987)


Oud Vuil.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-02-2003 22:13 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2003 17:07 schreef Zenial het volgende:
Hehe ik dacht al, het zal wel niet nodig zijn.
En je authorized me ook al niet op ICQ

Ach als je op tijd komt zal je nog wel kaartjes aan de kassa kunnen krijgen hoor. Bespaar je jezelf ook nog eens die belachelijke ticketservice reserveringskosten...



Eeeh, ik heb geen icq
Jep, gaan we toch mooi op tijd moeten komen en alle snertbandjes ervoor ook nog moeten meemaken vrees ik ...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 26-02-2003 22:17 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 26 februari 2003 22:13 schreef Asherah het volgende:
Eeeh, ik heb geen icq
Jep, gaan we toch mooi op tijd moeten komen en alle snertbandjes ervoor ook nog moeten meemaken vrees ik ...


Samael en Cathedral zijn beiden heel goed te verteren imo


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-02-2003 22:18 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ja, Cathedral wel, maar Autumn is weer wat anders hé...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 26-02-2003 22:19 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 26 februari 2003 22:18 schreef Asherah het volgende:
Ja, Cathedral wel, maar Autumn is weer wat anders hé...


Tja, gewoon in de bar hangen en hijsen maar, ze schenken palm tegenwoordig ook geloof ik, dus dat moet dan lukken toch??


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 26-02-2003 22:20 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Van twee uur smiddags al?? Lol


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 26-02-2003 22:21 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 26 februari 2003 22:20 schreef Asherah het volgende:
Van twee uur smiddags al?? Lol


Ík heb er iig nog nooit problemen mee gehad, ook niet om 2 uur 's middags.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-02-2003 22:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Argh.. iets wat me bijna net zo misselijk maakt als de asociaal hoge reserveringskosten is de totale absentie van elke vorm van service in combinatie met een slecht (lees niet) functionerend zoeksysteem.. dwz: als je naar een concert gaat van meerdere bands moet je toevallig weten hoe dit dan wel genoemd wordt (bijv. 'metalfest 2003 (met paradise lost, samael e.a.)' kunnen ze alleen vinden via 'metalfest2003' , en niet via een van de hoofdbands.. soms echter is het weer anders, x-mas was vorig jaar weer ingevoerd op de hoofdband (six-feet-under) , zo wordt het je wel lastig gemaakt, vooral omdat ze dus niet kunnen kijken in dat systeem op DATUM of op ZAAL, iets wat met de koppeling van een paar databases toch zeer makkelijk zou moeten zijn...
Vroeger wilden ze nog wel eens in zo'n map kijken voor je, maar ook die laatste vorm van service is volgens mij verdwenen...

Uiteindelijk wel weer mijn kaarten weten te vinden, na eerst thuis te hebben moeten nakijken hoe dat fuckin' fest heette.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-02-2003 22:31 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ja, idd.

ze kunnen helemaal nix meer daar. achterlijk komputersysteem ook, ja.



Oud Vuil.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen