IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Manes nieuws! -jammergenoeg.... Volgende pagina
Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 16-02-2003 20:33 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Geeft men dan geen greintje respect voor de fans?

lees dit:

MANES new album ready to be released Posted 2/14/2003 at 12:01PM by Chris
Finally, after 5 years of silence, they are back with a new album,
a new sound and a new perspective!
Forget their "True Norwegian Black Metal" roots
Forget their "Cult" status
Forget their "harsh & misanthorpic" attitude
Forget everything, including your prejudice and be ready to get lost forever in the new sound where Kataonia, Radiohead, Aphex Twin and David Bowie meets...
"VILOSOPHE" will be released in april 2003 on code666:

Tracklist:

- Nodamnbrakes
- Diving with your hands bound
- White Devil Black Shroud
- Terminus a Quo/ Terminus ad Quem
- Death of the Genuine
- Ende
- The Hardest of Comedowns
- Confluence


Bende prog-janetten! Den enen na den anderen is going downnnnn. Vantweekend bijv. Forlorn aant werk gezien! Haha, bende starwars-latex-oh wat een leuk nettruitje heb je aan-so-called norwegian extreme metal art-janetten!


Je kan me de bout hachelen!


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 16-02-2003 20:37 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse



Je kan me de bout hachelen!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 16-02-2003 20:41 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik heb de "nieuwe" Manes gehoord op een sampler van Code666 en ik vind het echt geweldig. Jammer van dat geblaat over het feit dat ze geen respect hebben voor de "fans". Het klinkt gewoon erg goed goed.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 16-02-2003 20:43 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Ik heb hem nog niet gehoord, maar als men al zoiets schrijft...


Je kan me de bout hachelen!


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 16-02-2003 20:49 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

Ik heb dus (ook) alleen het nummer op de Code666 compilatie gehoord en ik vind het wel gaaf. Vind de vocals wat minder (te heavy metal voor mijn smaak) maar muziekaal zit het wel goed in elkaar! Ik kijk ook met spanning uit naar de release (die ik lekker ruim voor de release date zal krijgen, joepie!)

Ik vermoed dat Manes, muziekaal gezien, een normale vorm van evolutie heeft ondergaan. Het is 10 jaar later dan ze begonnen, 5 jaar later na dat ze hun demo's opnieuw hebben opgenomen, de band is gegroeid met 4 leden dus het was ook wel tijd voor een verandering., of in iedergval was deze onontkombaar.


~ We are a virus with shoes


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 16-02-2003 20:56 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Vincent, mail even een antwoord op mijn mail ajb


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-02-2003 21:00 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Uit de cd Under ein blodraud maane:
We do not care if the production and sound is not what you expect, and strongly hope (and think) that this album will appeal to none of the "black"metal people of today. In misery!

Ik heb helemaal geen problemen met een band die een stijl verandering ondergaat. Alleen vind ik het dan dom dat men gaat lopen mekkeren als de oude fans weglopen en gaan lopen roepen dat metal fans niet "open-minded" zijn. Ook vind ik persoonlijk dat, als men een totaal andere stijl wil gaan spelen, men dat onder een andere bandnaam moet doen. Maar het probleem met Manes is dat ze eerst ontzettend te koop lopen met hun underground imago en daarna het hele verhaal de rug toe keren. Zeg dan niks en maak gewoon muziek. Maar ach, er lopen wel meer goeie BM bands rond.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-02-2003 21:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik vond die demo's geweldig maaar ben wel benieuwd, ben niet vies van wat geëxperimenteer


Je moeder.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 16-02-2003 21:16 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

karnivoor, the bi-curious black metal musician


No meat is sweater


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2003 21:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 21:00 schreef XnegativeX het volgende:
Maar het probleem met Manes is dat ze eerst ontzettend te koop lopen met hun underground imago en daarna het hele verhaal de rug toe keren. Zeg dan niks en maak gewoon muziek. Maar ach, er lopen wel meer goeie BM bands rond.

Precies...

Wel opvallend dat bijna al die experimenteerdrift zich in Noorwegen concentreert. Maar ja, ik ga me maar niet ergeren denk ik .


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 16-02-2003 21:30 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ach boeie. 't oude manes werk heerscht maar code666 releases vallen mij meestal ook wel goed.


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 17-02-2003 9:16 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 16 februari 2003 20:56 schreef Gangrad het volgende:
Vincent, mail even een antwoord op mijn mail ajb


Ik heb geen mail van je ontvangen, duzj misschien moet gij even op nieuw mailen en dan zal ik direct terug mailen.


~ We are a virus with shoes


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 17-02-2003 9:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2003 21:21 schreef Dwaallicht het volgende:
Precies...

Wel opvallend dat bijna al die experimenteerdrift zich in Noorwegen concentreert. Maar ja, ik ga me maar niet ergeren denk ik .

Experimenteren, ok. Maar wat mij dwarszit is het volgende:
-Een band begint onder een bepaalde naam, ze geraken onder die naam gekend in de scene waarin ze zich willen laten gelden.
-Ze krijgen een zeker "respect" van de al dan niet fanatieke aanhangers van die scene.
-De band besluit om na een bepaalde tijd echt radicale springen te nemen in hun muzikale evolutie.
-De band gebruikt nog steeds dezelfde naam: zo is het iets eenvoudiger om "herkend" te worden.
-Degenen die de band eerder waardeerden blijvebn misschien op hun honger zitten: de naam dekt de oorspronkelijke lading niet meer.
---->conclusie: als je echt radicaal wil veranderen, (ik heb de nieuwe Manes nog niet gehoord, dus dit is vrij algemeen)
neem dan gelijk ook een andere naam, zeker als je oorspronkelijk in een toch wel wat extremere scene ( ??? ) als BM begint.


[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 17-02-2003 10:40]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 17-02-2003 10:20 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 17 februari 2003 9:36 schreef Gunman het volgende:
Experimenteren, ok. Maar wat mij dwarszit is het volgende:
-Een band begint onder een bepaalde naam, ze onder die naam gekend in de scene waarin ze zich willen laten gelden.
-Ze krijgen een zeker "respect" van de al dan niet fanatieke aanhangers van die scene.
-De band besluit om na een bepaalde tijd echt radicale springen te nemen in hun muzikale evolutie.
-De band gebruikt nog steeds dezelfde naam: zo is het iets eenvoudiger om "herkend" te worden.
-Degenen die de band eerder waardeerden blijvebn misschien op hun honger zitten: de naam dekt de oorspronkelijke lading niet meer.
---->conclusie: als je echt radicaal wil veranderen, (ik heb de nieuwe Manes nog niet gehoord, dus dit is vrij algemeen)
neem dan gelijk ook een andere naam, zeker als je oorspronkelijk in een toch wel wat extremere scene ( ??? ) als BM begint.



Inderdaad. In plaats van de naam te veranderen, veranderen ze het logo wel in een voor de niet-metalhead-LEESBAAR logo. Hoe toevallig.


Je kan me de bout hachelen!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 17-02-2003 10:41 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 17 februari 2003 10:20 schreef Legatius het volgende:
Inderdaad. In plaats van de naam te veranderen, veranderen ze het logo wel in een voor de niet-metalhead-LEESBAAR logo. Hoe toevallig.

Pfff bullshit. Die naam is gewoon door die gasten gekozen om zich te identificeren. Als ze muzikaal ontwikkelen moeten ze dus meteen een andere naam nemen? Het zijn nog steeds dezelfde mensen hoor... beetje suf, op deze manier zou Ulver al minstens 3 bandnamen hebben versleten...


Zenial


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 17-02-2003 10:44 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 10:41 schreef Zenial het volgende:
Pfff bullshit. Die naam is gewoon door die gasten gekozen om zich te identificeren. Als ze muzikaal ontwikkelen moeten ze dus meteen een andere naam nemen? Het zijn nog steeds dezelfde mensen hoor... beetje suf, op deze manier zou Ulver al minstens 3 bandnamen hebben versleten...

Moonspell zowat bij iedere CD

T is maar een mening eh, en misschien gaat t niet voor iedere band op. Maar beeld je in dat -ik zeg maar wat- darkthrone opeens electro-kriebels of weet ik veel wat krijgen.....
T gaat erom als je toch al even in een bepaalde stijl zit (had ik ook wat duidelijker moeten stellen) en dan ineens héél hard gaat omzwaaien.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 17-02-2003 10:46]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 17-02-2003 11:24 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ulver lijkt toch ook niet meer op wat het was

text in metamorphosis mcd:

Ulver is obviously not a blackmetal band and does not to be stigmatized as such. We acknowledge the relation of part I & III of the trilogy to this culture, but stress that these endeavours were were written as stepping stones rather than conclusions. We are proud of our former instincts, but wish to liken our association with sais genre to that of the snake with eve. An incentive to further frolic only



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-02-2003 11:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 10:41 schreef Zenial het volgende:
Pfff bullshit. Die naam is gewoon door die gasten gekozen om zich te identificeren. Als ze muzikaal ontwikkelen moeten ze dus meteen een andere naam nemen? Het zijn nog steeds dezelfde mensen hoor... beetje suf, op deze manier zou Ulver al minstens 3 bandnamen hebben versleten...

Ben ik het helemaal mee eens!Het is HUN band en ZIJ bepalen welke muziek zij willen maken onder de naam die zij willen.Ben je het er niet mee eens dan laat ze links liggen maar ga niet klagen.Vorm dan je eigen band.
Hier mee wil ik zeggen dat iedereen de muziek moet maken die hij/zij leuk vind en als zij deze muziek maken omdat zij deze goed vinden is dat hun goed recht.Het zou slap zijn om alleen maar muziek te maken die de fans graag horen.Dan ben je COMMERCIEEL bezig!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-02-2003 11:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 16 februari 2003 21:16 schreef Infaustus het volgende:
karnivoor, the bi-curious black metal musician




Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-02-2003 22:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, dat wel of niet van naam veranderen boeit me ook geen reet, is compleet hun feestje. Dat ik de meeste 'experimentele' (note the quotation marks) muziek van al die 'former black metal bands' compleet KUT vind, is dan weer een ander verhaal natuurlijk.

Maar voor mijn part maakt Manes covers van V.O.F. De Kunst. Wel jammer dat ze deze kant uitgaan trouwens, maar ja...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-04-2003 19:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb vandaag de promo van hun nieuwe cd ontvangen en ik vind deze cd erg goed
Lijkt totaal niet op hun oude werk maar dat boeit niet na het horen van dit geniaal ceedeetje


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 11-04-2003 19:42 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Promo? Gift alhier als die op ZM ofzo binnenkomt, dit ga ik wel goed vinden denk ik


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-04-2003 19:51 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 17 februari 2003 11:53 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hier mee wil ik zeggen dat iedereen de muziek moet maken die hij/zij leuk vind en als zij deze muziek maken omdat zij deze goed vinden is dat hun goed recht.Het zou slap zijn om alleen maar muziek te maken die de fans graag horen.

Dat vind ik ook! Muzikanten en kunstenaars zijn geen soort van liefdadigheidsinstellingen die er zijn om fans een plezier te doen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 11-04-2003 19:52 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2003 19:51 schreef mislyd het volgende:
Dat vind ik ook! Muzikanten en kunstenaars zijn geen soort van liefdadigheidsinstellingen die er zijn om fans een plezier te doen.



... dat is heel erg voor interpretatie vatbaar


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-04-2003 19:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 april 2003 19:52 schreef Asherah het volgende:
... dat is heel erg voor interpretatie vatbaar

Ja, ik zei niet dat ik daar blij mee ben..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 11-04-2003 21:50 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht


Na 5 jaar onderhandelen, hadden ze geen vertrouwen meer in de Black Metal scene(kiezers bedrog)
Noren, get a life.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen