|
Auteur: |
|
|
Is die CD al te koop Ik ben helemaal gek op Furia sinds ik ze dit weekend heb kunnen bewonderen! Om hun muziek op zijn best te horen moet je ze dus live gaan zien! Supershow! Geen rare lichteffecten of vuurwerk ofzo, dat niet, maar echt cool, zeer goeie frontman Ik ben helaas niet bekend met hun eerste CD, ik dacht trouwens dat dat een demo was? En dan 'Un lac de larmes et de sang' hun eerste officiele full lenghth was? Alleen euhmm,... dat paardengehinnik-sampletje vind ik wat minder. [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 05-06-2003 20:22] |
|
Volgens de officiële site http://furia.metal.free.fr hebben ze 3 demo's: "Le jardin d'Eden", "Furia", "Darkside of Apocalypse" En twee full length albums en de nieuwste is al vanaf Maart te koop. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Furia , "à la quête du passé" is echt een aanrader, je moet er wel de tijd voor nemen en het vergt enekel lmuisterbeurten tot hij helemaal "opent". Ik heb van hun nieuwe enkele "memoires d'outre tombe" gehoord, wat erg veelbelovend klinkt. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
geweldig album ik ben trouwens reviewer van metalfan.nl (wil geen reclame maken) maar daar staat mijn bespreking te lezen van dit album. Mag ik link geven of is dat reclame? http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=showcontent&id=623 [Dit bericht is gewijzigd door Kristof op 06-06-2003 15:51] Do androids dream of electric sheep? |
|
Van mij mag het.. FURIA "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
SCHOP Ik heb pas "A la Quête du Passé" aangeschaft en zit hem nu weer te luisteren en ik kan het gewoon niet nalaten nogeens de aandacht te vestigen op deze geweldige band! "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Ik zet m ook regelmatig es op |
|
Gelukkig, dan ben ik niet de enige.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Héél toevallig enkele minuten geleden "Un Lac..." weer opgezet : Zalig soort epische death waarbij je vaak wat nieuws ontdekt. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
enigste Franse black metal band die ik ken is Forest of Souls |
|
Dan is het tijd om wat nieuws te leren kennen.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Aangezien over de Franse band al een hele tijd niks meer wordt gezegd is het tijd om het Poolse Furia te promoten. Deze band bracht dit jaar twee releases uit: de EP Guido en het album Księżyc milczy luty. Allebei fantastische experimentele blackmetalreleases met mysterieuze jazzy passages en een vervreemdend sfeertje. |
|
Wat een goede tip zeg, heel gaaf dit! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Wat een schitterend, raar, eigenzinnig, maar toch catchy album is me dit geworden zeg... |
|
Nope Ik vind het arty farty signature |
|
Deze band wat laat leren kennen maar Księżyc milczy luty is erg sterk! |
|
quote: Door jouw review was mijn interesse gewekt |
|
signature |
|
Die laatste plaat is wat meer een soundtrack voor een theaterstuk dan een echte plaat. Sowieso valt er heel veel context weg als je de dialoog niet kan volgen en is dan is vooral de eerste track een allegaartje. Zonder de dialoog te begrijpen heb ik het gevoel dat de personages door een kamer met allerlei deuren lopen, en als er een deur geopend wordt hoor je ineens een fragment van eerdere muziek van ze. Zo hoor je bijvoorbeeld stukken uit de vorige plaat. De tweede track vind ik gaver en vooral de finale is top. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-06-2021 19:00] |
Index / Heavy Metal |