IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Furia
Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 05-06-2003 16:28 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

naar aanleiding van het nieuwe Franse Metal topic.

Zijn er nog meer mensen bekend met deze franse metalband.
Afgelopen voorjaar zag ik, op vakantie de cd Un Lac de Larmes et de Sang en na deze even geluisterd te hebben, heb ik hem meteen gekocht..

Ik vind het een erg goede cd.

Weet iemand waar ik meer info over deze band kan vinden? Hun site is erg frans en zo goed spreek ik die taal nou ook weer niet.
Is de eerste cd van deze band ook zo goed of zelfs nog beter?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-06-2003 20:22 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Is die CD al te koop Ik ben helemaal gek op Furia sinds ik ze dit weekend heb kunnen bewonderen! Om hun muziek op zijn best te horen moet je ze dus live gaan zien! Supershow! Geen rare lichteffecten of vuurwerk ofzo, dat niet, maar echt cool, zeer goeie frontman Ik ben helaas niet bekend met hun eerste CD, ik dacht trouwens dat dat een demo was? En dan 'Un lac de larmes et de sang' hun eerste officiele full lenghth was? Alleen euhmm,... dat paardengehinnik-sampletje vind ik wat minder.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 05-06-2003 20:22]


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 05-06-2003 22:27 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Volgens de officiële site http://furia.metal.free.fr hebben ze 3 demo's: "Le jardin d'Eden", "Furia", "Darkside of Apocalypse"

En twee full length albums en de nieuwste is al vanaf Maart te koop.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-06-2003 15:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Furia , "à la quête du passé" is echt een aanrader, je moet er wel de tijd voor nemen en het vergt enekel lmuisterbeurten tot hij helemaal "opent". Ik heb van hun nieuwe enkele "memoires d'outre tombe" gehoord, wat erg veelbelovend klinkt.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 06-06-2003 15:46 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

geweldig album

ik ben trouwens reviewer van metalfan.nl (wil geen reclame maken) maar daar staat mijn bespreking te lezen van dit album. Mag ik link geven of is dat reclame?

http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=showcontent&id=623

[Dit bericht is gewijzigd door Kristof op 06-06-2003 15:51]


Do androids dream of electric sheep?


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 06-06-2003 19:10 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Van mij mag het..

FURIA


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-10-2003 18:11 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

SCHOP

Ik heb pas "A la Quête du Passé" aangeschaft en zit hem nu weer te luisteren en ik kan het gewoon niet nalaten nogeens de aandacht te vestigen op deze geweldige band!


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 07-10-2003 19:24 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik zet m ook regelmatig es op


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-10-2003 21:43 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Gelukkig, dan ben ik niet de enige..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-10-2003 21:57 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Héél toevallig enkele minuten geleden "Un Lac..." weer opgezet : Zalig soort epische death waarbij je vaak wat nieuws ontdekt.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


thou shalt suffer
Usericon van thou shalt suffer
Posted 07-10-2003 22:00 by thou shalt suffer Wijzig reactieProfiel van thou shalt sufferQuote dit bericht

enigste Franse black metal band die ik ken is Forest of Souls


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 08-10-2003 13:19 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Dan is het tijd om wat nieuws te leren kennen..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-12-2016 19:02 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Aangezien over de Franse band al een hele tijd niks meer wordt gezegd is het tijd om het Poolse Furia te promoten. Deze band bracht dit jaar twee releases uit: de EP Guido en het album Księżyc milczy luty. Allebei fantastische experimentele blackmetalreleases met mysterieuze jazzy passages en een vervreemdend sfeertje.






M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-12-2016 22:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een goede tip zeg, heel gaaf dit!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 31-05-2021 22:02 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht



Wat een schitterend, raar, eigenzinnig, maar toch catchy album is me dit geworden zeg...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2021 22:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Nope

Ik vind het arty farty


signature


Northward
Usericon van Northward
Posted 31-05-2021 23:43 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Deze band wat laat leren kennen maar Księżyc milczy luty is erg sterk!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 01-06-2021 9:23 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2021 22:26 schreef Hypnos het volgende:
Nope

Ik vind het arty farty


Door jouw review was mijn interesse gewekt


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-06-2021 13:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-06-2021 18:59 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Die laatste plaat is wat meer een soundtrack voor een theaterstuk dan een echte plaat. Sowieso valt er heel veel context weg als je de dialoog niet kan volgen en is dan is vooral de eerste track een allegaartje. Zonder de dialoog te begrijpen heb ik het gevoel dat de personages door een kamer met allerlei deuren lopen, en als er een deur geopend wordt hoor je ineens een fragment van eerdere muziek van ze. Zo hoor je bijvoorbeeld stukken uit de vorige plaat. De tweede track vind ik gaver en vooral de finale is top.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-06-2021 19:00]



Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen