IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Funeral Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-04-2006 15:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee heb em nog steeds niet


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2006 12:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gisteren bericht gekregen dat ie verzonden is, dus hopelijk vandaag op de mat

Overigens ook de eerste en de nieuwste van Dolorian vallen vandaag op mijn matje *kwijl kwijl*


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 22-05-2006 20:37 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nieuw promonummer te beluisteren op http://www.myspace.com/doomfuneral !

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 22-05-2006 20:37]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-05-2006 21:14 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 20:37 schreef Mark Z het volgende:
Nieuw promonummer te beluisteren op http://www.myspace.com/doomfuneral !


Ondanks dat de vocalen hier en daar een beetje tegen het valse aan lijken te gaan, klinkt dit erg vet en veelbelovend . Dubbele koorachtige vocalen en dat orkestrale stuk klinken met name erg gaaf. Alleen jammer dat het cleane gitaar stuk niet meer op een klassieke gitaar wordt gespeeld zoals vroeger, dat voegde toch wel wat extra afwisseling in het geluid toe. Desondanks zou ik graag een heel album in deze stijl horen


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-05-2006 20:09 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2006 21:14 schreef Vlkodlak het volgende:
Ondanks dat de vocalen hier en daar een beetje tegen het valse aan lijken te gaan, klinkt dit erg vet en veelbelovend . Dubbele koorachtige vocalen en dat orkestrale stuk klinken met name erg gaaf. Alleen jammer dat het cleane gitaar stuk niet meer op een klassieke gitaar wordt gespeeld zoals vroeger, dat voegde toch wel wat extra afwisseling in het geluid toe. Desondanks zou ik graag een heel album in deze stijl horen


+1


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-05-2006 15:33 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Wederom een nieuw nummer te beluisteren op de Myspace site. Vind deze wel wat minder.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 12-08-2006 11:57 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Vandaag Tragedies binnen gekregen. Gerolen met iemand voor de nieuwe Dolorian. Prima deal. Het artwork van het orgineel heerscht, helemaal vergeleken met de re-release.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-10-2006 13:33 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Geweldig nieuws:

"Funeral are proud to announce that we have signed with the Norwegian label Tabu recordings, having the likes of Enslaved, Lumsk, Susperia etc in their rooster!

Release date of the new record "From these wounds" is set to December 4th in Norway.

First press will be a limited edition digi-pack with bonus material."


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-10-2006 16:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Jammer dan dat Tabu geen lang leven meer voor de boeg heeft.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-11-2006 20:21 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

07.11.06
Funeral-gitarist funnet død...

Nyheten om dødsfallet ankom undertegnede for litt over en uke siden, og hva skal man si? Tragisk. Christian Loos ble bare 31 år.

Bandet, som var klar med sitt nye album (From these Wounds), signerte nylig en kontrakt med Tabu Recordings. Christian var ifølge bandkollega Anders Eek, entusiastisk over dette albumet og får skussmål som en bra og dedikert musiker.

Følgende skriv kom fra Tuba Records:

"Det er med tungt hjerte vi kunngjør at det norske doombandet Funeral har mistet en av sine to opphavsmenn.

Gitarist Christian Loos ble funnet død i sin leilighet lørdag 28. oktober, han ble kun 31 år. Funeral, som nettopp hadde kommet igang etter et fire års opphold, mistet jo som mange vet sin originale bassist, Einar Fredriksen i 2002. Etter oppstarten ble nytt album spilt inn, From these Wounds, med ny line up hvor blant annet Minas Tiriths Frode Forsmo tok seg av vokalen.

Trommis, nær venn av Christian og nå Funerals eneste gjenværende originalmedlem, Anders Eek, sier følgende på vegne av bandet: "Det er med stor sorg og sjokk jeg må kunngjøre at min kjære venn og bandkollega, Christian Loos, ble funnet død sist lørdag. Han var gullsmed av yrke og lidenskapelig opptatt av både Funeral og vårt sideprosjekt Fallen. Han var aktiv i låtskrivingsprosessen hos begge gruppene. Han var en dedikert og en kreativ musiker og veldig entusiastisk i forhold til at Funeral nå hadde undertegnet en ordentlig kontrakt med Tabu Recordings."

Når det gjelder releasen av den kommende skiva sier Anders: "Christian hadde ønsket at vi fortsatte som band. For ham var musikken drivkraften i livet og han elsket den nye platen. From These Wounds er en tribute til Einar og Christians vennskap og deres musikalske håndverk opp gjennom årene. Minnet om begge to lever i denne utgivelsen og alt annet Funeral foretar seg framtiden."

Geheel vertalen lukt mij niet maar dat het slecht nieuws is lijkt me duidelijk


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-11-2006 20:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja tuurlijk .. dude niet elke metalhead kan zweeds/noors or whatever it is ..


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-11-2006 20:24 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nu in het Engels:

FUNERAL guitarist, Christian Loos dead at 31...

FUNERAL guitarist, Christian Loos dead at 31... Tabu Recordings regrets to announce that recently signed, Norwegian cult doom band, FUNERAL, have just lost one of their two-remaining founders.

Guitarist, Christian Loos was found dead in his flat on Saturday, 28th October. He was 31. FUNERAL had recently got back on its feet - emerging from a four-year hiatus after the passing of original bassist, Einar Frederiksen in 2002 - and recorded new album, ‘From These Wounds’ with a new line-up, featuring amongst others, MINAS TIRITH’s Frode Forsmo on vocals.

Drummer, Anders Eek, now the only remaining founder of FUNERAL and a close friend of Christian, released this statement on behalf of the band: “It’s with utter sadness and shock that I’m here, having to announce that my dear friend and band mate, Christian died in his home last Saturday. A goldsmith by profession, Christian was very passionate about both FUNERAL and our side-project, FALLEN and actively participated in the writing process of both bands’ recordings. He was a dedicated and creative musician and was very enthusiastic about the fact that FUNERAL had finally signed a proper deal with Tabu Recordings.’

On the imminent release of the band’s album, ‘From These Wounds’, Eek concludes: ”Christian would have wanted us to continue as a band, music was a driving force in his life and he loved the new record, ‘From These Wounds’. The album is a tribute to Einar and Christian’s friendship and craftsmanship throughout the years. Their legacy lives on with this forthcoming album and all that FUNERAL will do in the future.’

‘From These Wounds’ will be released on 4th December in Norway and on 29th January in Europe


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-11-2006 20:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Zie niets over oorzaak ..


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-12-2006 10:19 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Over twee weken is de release party van het nieuwe album in Oslo. Kijken of ik daar bij kan zijn.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-12-2006 18:12 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ben de nieuwe nu voor het eerst aan het luisteren. Eerste nummer klinkt in ieder geval veel belovend! De zang is wel totaal anders als de vorige CD, maar dat wist ik al door de samples op Myspace. De CD is in Noorwegen al uit, maar Displeased heeft hem pas 25 januari. Weet iemand een Noorse webshop die hem al heeft?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-12-2006 7:31 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Heerlijk die nieuwe schijf.

Hier in zweden ligt ie al in de winkels geloof ik.

raar trouwens dat ie eerder in Noorwegen verschijnt dan in de rest van europa, dan hebben de meeste mensen zich al via illegale wegen op dit schijfje gestort...



I Find That I Am Not There...


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-12-2006 8:45 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2006 7:31 schreef rvanderholst het volgende:
Heerlijk die nieuwe schijf.

Hier in zweden ligt ie al in de winkels geloof ik.

raar trouwens dat ie eerder in Noorwegen verschijnt dan in de rest van europa, dan hebben de meeste mensen zich al via illegale wegen op dit schijfje gestort...




Nood breekt wet. En ik koop hem heus wel hoor. Heb al een mail weggedaan naar een Noorse webshop.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-12-2006 8:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2006 8:45 schreef Mark Z het volgende:
Nood breekt wet. En ik koop hem heus wel hoor. Heb al een mail weggedaan naar een Noorse webshop.
Displeased gaat em ook zo krijgen hoor

En mij hoop is ook op een promo gevestigd


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-12-2006 8:48 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2006 8:46 schreef Jenje het volgende:
Displeased gaat em ook zo krijgen hoor



25 januari pas. Ach, ik kijk wel hoeveel het me in Noorwegen kost.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 10-01-2007 20:22 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2006 8:46 schreef Jenje het volgende:
Displeased gaat em ook zo krijgen hoor



Dat moment is nu aangebroken! Meteen besteld en meteen ontdekt dat Displeased voortaan pas bij 35 euro geen 'administratiekosten' meer berekend...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2007 21:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

hey dat is nieuw idd .. kutstreek ..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-01-2007 22:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tjeeeeemig de peeeeeemig. 'From These Wounds' klinkt lekker zeg, wat een verrassing dit! Gave zang! (geen gebrul) Mooie sfeer, prachtig! Triest verhaal bij deze band verder, maar de nieuwe ga ik zeker aanschaffen want dit is betoverend mooi!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2007 13:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Album in huis, een heel andere stijl als ten tijden van Tragedies en Tristesse, zal er even aan moeten wennne, maar bevalt toch nog erg goed. Zang is me op dit momment nog wat te liefjes, mag wel wat dreigender


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-06-2007 11:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Funeral wil gaan touren! En wel met Longing For Dawn in november dit jaar. Boekingen moeten alleen nog gemaakt worden via infoATluggamusic.com. Ze moeten gewoon ook op DDDVI komen!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-06-2007 11:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2007 11:13 schreef Mark Z het volgende:
Funeral wil gaan touren! En wel met Longing For Dawn in november dit jaar. Boekingen moeten alleen nog gemaakt worden via infoATluggamusic.com. Ze moeten gewoon ook op DDDVI komen!
SHHJJJBOINNNGGGGGG


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen