IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Bal-Sagoth Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-10-2003 17:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik raakte nieuwsgierig naar Bal Sagoth toen ik las dat Johnny Maudling van Bal Sagoth de keyboardpartijen heeft ingespeeld op de laatste twee My Dying Bride albums. Dus heb ik twee album van ze gedownload: "Atlantsis Ascendant" en "Starfire Burning Upon The Ice-Veiled Throne Of Ultima Thule".

Je hoort wel duidelijk terug dat de keyboards door dezelfde man gedaan zijn, alleen zijn de partijen nu vaak wat uhm blijer, beetje erg power. Verder ben ik niet echt onder de indruk van ze, al luister het wel lekker weg, en is het een van de weinige "fantasy"-bands die ik langer dan een nummer aan kan Nog maar een paar keer luisteren, kijken of het beter wordt.

Iemand anders nog meningen over Bal Sagoth?

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 17-03-2005 11:33]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-10-2003 17:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ohja, en sommige stukken van Bal Sagoth zijn volgens van de Warcraft II muziek gejat


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 27-10-2003 17:05 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Welke stukken, dat moet ik horen?


this user is dead


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-10-2003 17:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik kan A black moon broods over Lemuria en Battle magic wel erg waarderen. Maar Bal sagoth heeft nog wel eens de neiging iets te blij en te cheesy over te komen. Vooral op hun laatste cd zijn ze me helemaal kwijt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-10-2003 17:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Het begin (eerste paar maten) van The Epsilon Exordium klinkt iig heeeeeel typisch War II. En zijn nog een paar stukken die er tegen aan hangen, maar goed, is natuurlijk beide Fantasy.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-10-2003 17:07 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

De voorkant van Battle magic is ook in de Warhammer stijl getekend.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-10-2003 17:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

cheesy zijn ze zeker

bvb. deze songtitel van Battle Magic: "The Dark Liege of Chaos is unleashed at the Ensorcelled Shrine of A'Zura Kai (The Splendour of a Thousand Swords gleaming beneath the Blazon of the Hyperborean Empire Part II) "


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 27-10-2003 17:10 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Die had ook de langste titel award gewonnen op Zenial geloof ik.


this user is dead


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-10-2003 17:12 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Toen "Starfire Burning..." net uit was ben ik behoorlijk verslaafd aan deze plaat geweest. De debuut cd was ook goed, alleen vond ik de productie een beetje mager.

Eigenlijk luister ik er nu nooit meer naar. Het was van de een op andere dag gebeurd.
De latere CD's boeien eigenlijk nauwelijks nmm.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:13 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

enorme kitsch band

Sommige nummers zijn nog wel aardig maar de meeste nummers verdrinken in een zee van blije keyboards en voorleesstukjes. Oh ja de titels van de meeste nummers zijn trouwens ook nog idioot lang


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-10-2003 17:28 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Die lange titels vind ik niet vervelend. De muziek ervaar ik als zeer "plezant", en de vele keyboardpartijen vullen het geheel alleen maar hel mooi aan.

heb zelf "Atlantis Ascendant", en "The Power Cosmic", waarvan A_A mij het beste bevalt.


al met al:


Bruce Banner


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-10-2003 17:31 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Bal Zuigoth?


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-10-2003 17:32 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 27 oktober 2003 17:31 schreef Voice Of Doom het volgende:
Bal Zuigoth?

Fuck Off Doom


Bruce Banner


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-10-2003 17:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:32 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Fuck Of Doom


De "fuck of doom", stoer

(verkloot een kwoot meets dit topic)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:41 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:28 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Die lange titels vind ik niet vervelend. De muziek ervaar ik als zeer "plezant", en de vele keyboardpartijen vullen het geheel alleen maar hel mooi aan.



Van aanvullen vind ik hier nou niet bepaald sprake. 90 % van de nummers op de nieuwere cd's bestaan uit carnaval's keyboardpartijtjes. Goede keyboard aanvulling vind men op cd's als In the Nightside Eclipse


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-10-2003 17:42 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 27 oktober 2003 17:41 schreef Vlkodlak het volgende:
Van aanvullen vind ik hier nou niet bepaald sprake. 90 % van de nummers op de nieuwere cd's bestaan uit carnaval's keyboardpartijtjes. Goede keyboard aanvulling vind men op cd's als In the Nightside Eclipse


ok.ok.ok.ok.ok.ok.

...sorry dat ik het wel mooi vind...


Bruce Banner


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:46 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:42 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
ok.ok.ok.ok.ok.ok.

...sorry dat ik het wel mooi vind...


Excuses aanvaard en nu goede muziek gaan luisteren


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-10-2003 17:47 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 27 oktober 2003 17:46 schreef Vlkodlak het volgende:
Excuses aanvaard en nu goede muziek gaan luisteren


nog aanraders?


Bruce Banner


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-10-2003 17:51 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 17:47 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
nog aanraders?


Ja de volgende bands met bijbehorend topic zijn lichtelijk ondergewaardeerd

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1012746

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1011335


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-10-2003 18:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Beh-beh-beh-belachelijk Zelthor, waarom open je eigenlijk een topic over deze bakvissen .


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-10-2003 18:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Niks mis met Bal-Sagoth!!!

Rhapsody meets BM... Dat is gewoon goed!!!

*zet Starfire Burning... maar weer eens op*


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-10-2003 18:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 18:39 schreef altx het volgende:
Rhapsody meets BM...

Dat meen je niet







invictis
Usericon van invictis
Posted 27-10-2003 19:05 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik vind Bal sagoth ook helemaal te gek, mensen die alleen het latere "happy" spul kennen en smeck vinden moeten dan maar eens de 2e "starfire..." maar zeker absoluut de 1e "a black moon broods... " luisteren, die 1e is namelijk echt pure black/death!!!




Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 27-10-2003 19:31 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Ik vind Bal Sagoth echt een van de gaafste bands die ik ken. Met een woord: BRILJANT!!!
Ik heb momenteel alle CD's van ze en wacht met smart op den nieuwe!
De zeer lange epische maar doordachte teksten van Byron gecombineert met muziek die een hoog battle, starwars, kermis, black en eerder ook death/doom gehalte hebben, geweldig.

Deze band valt niet te vergelijken met andere bands!

Heersend!!!

BAL SAGOTH WEBSITE



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-10-2003 17:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

A Black Moon Broods over Lemuria is wel een stuk beter dan die andere albums, zeg!

Tering, hier hoef ik me bijna niet voor te schamen

Nou ja, de teksten zijn nog steeds te cheesy


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-10-2003 18:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Bal Sagoth, zeer strakke band, echter ik kan ze alleen luisteren als ik er echt zin in heb.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen