IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : IJsland Volgende pagina
gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 07-11-2003 20:00 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ik wil van het jaar nog naar IJsland en vroeg me af of iemand daar wel eens geweest is.
En of iemand nog dingen weet die je daar echt moet zien.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-11-2003 20:26 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik ken iemand die er een paar jaar terug geweest is. Dit is wat ik me nog van z'n reisverhaal herinner:

- duur
- Leeg landschap, enkel gras
- zeer weinig fauna, ratten hebben ze wel. Soms strand er wel eens een verdwaalde ijsbeer op een ijsberg maar die worden meteen neergelegd.
- zeer duur
- mooie sterrenhemel
- geisers zijn de moeite
- duur
- saaie stille mensen.
- Op de nationale radio word altijd een lijst afgelopen van wie er die dag is overleden.
- bovenal duur
- ...verder kan je er ook nog ponny's huren.

Dat is het zo'n beetje. Als ik jouw was zou ik opteren voor alaska of siberië. Minder duur en je kan er zelf beren neerleggen


mvg wk10


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 07-11-2003 20:38 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

die pony's zijn mooi wel ijslanders en die kunnen hele toffen gangen. (gang is een manier van lopen zoals draf of galop)
En verder zou ik zeker naar de geisers gaan.
Ik wil ook nog een keer naar ijsland, maar dat is nog gepland voor de verre toekomst.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-11-2003 22:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ben daar een paar keer geweest. Icelandair heeft namelijk goedkope vluchten naar New York met overstap in Reykjavik. Een paar keer heb ik de 'overstap' met een dag vertraagd en een beetje de stad en daarbuiten gechecked. Reykjavik is op zich leuk maar niet echt bijzonder. Daarbuiten is het landschap wel mooi maar monotoon.

Ik ben er echter nooit langer dan een dag per keer geweest.

edit: Oh ja en het is duur, maar dat zei windkracht10 al.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-11-2003 22:12]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 08-11-2003 18:20 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Hmmm klinkt niet echy hoopgevend.


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-07-2005 15:33 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Ik vertrek binnen een maand voor een paar maanden naar IJsland. Heeft iemand intussen al wat meer informatie waar ik wat mee ben?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


slome
Usericon van slome
Posted 11-07-2005 15:42 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Ik ben er wel eens geweest, maar dat was ook voor een overstap. Het gaafste wat ik in die 4 uur heb gezien was zo'n kermisspelcomputer met Sonic er op. Wat er verder in het land te doen is weet ik niet. Qua uitgaan schijnt het er erg saai te wezen (weinig te doen/strenge regels), maar dat kan ik niet persoonlijk beamen.

Edit: wat ga je er eigenlijk doen? Stage oid?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 11-07-2005 15:43]


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-07-2005 15:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

het gaafste aan Ijsland is Bjørk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-07-2005 16:05 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2005 15:57 schreef spectre het volgende:
het gaafste aan Ijsland is Bjørk.


Nu weet ik zeker dat ik er nooit heen wil


"This one is older than shit, heavier than time!"


slome
Usericon van slome
Posted 11-07-2005 17:10 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Haar muziek mag ik aannemen. Haar hoofd staat me niet echt aan.


de laar
Usericon van de laar
Posted 11-07-2005 19:08 by de laar Wijzig reactieProfiel van de laarQuote dit bericht

Het schijnt dat ze daar een vrouwenoverschot hebben.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-07-2005 19:09 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2005 19:08 schreef de laar het volgende:
Het schijnt dat ze daar een vrouwenoverschot hebben.


Hmmm, misschien kom ik er nog wel is een keer


"This one is older than shit, heavier than time!"


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 11-07-2005 20:24 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2005 19:09 schreef 0Tolerence het volgende:
Hmmm, misschien kom ik er nog wel is een keer





Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-07-2005 20:26 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2005 19:09 schreef 0Tolerence het volgende:
Hmmm, misschien kom ik er nog wel is een keer


Wanhopig?


spelfout weggehaald...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-07-2005 20:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2005 19:09 schreef 0Tolerence het volgende:
Hmmm, misschien kom ik er nog wel is een keer

EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-07-2005 20:57 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-07-2005 21:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2003 20:00 schreef gummibeer het volgende:
Ik wil van het jaar nog naar IJsland en vroeg me af of iemand daar wel eens geweest is.
En of iemand nog dingen weet die je daar echt moet zien.


Je bent uiteraard vrij in het raadplegen van dit forum voor informatie over IJsland, maar als je echt gaat zou ik je storten op de waarschijnlijk zeer vele bronnen op internet specifiek over reizen en IJsland. Verder is het natuurlijk goed om een van de betere reisgidsen aan te schaffen over het land, bijv Lonely Planet..


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-07-2005 0:39 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Reisgidsen e.d.m. heb ik al bekeken en met de ambassade neem ik z.s.m. contact op, maar ik had graag wat persoonlijke feedback gekregen over het land...
quote:
Op 11 juli 2005 15:42 schreef slome het volgende:Edit: wat ga je er eigenlijk doen? Stage oid?

Ik ga er via Erasmus een semestertje studeren.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-07-2005 0:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

volgens mij regent het er mega vaak.. zeg maar 6 dagen van de week.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


slome
Usericon van slome
Posted 12-07-2005 12:26 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dicht je bij de geisers staat


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-07-2005 13:09 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Voor een goede sfeerimpressie van ijsland kan ik de film Nói albínói (Noi the Albino) aanraden:
http://www.imdb.com/title/tt0351461


Zenial


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-07-2005 19:36 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Bedankt. Spijtig genoeg moet ik nu eerst allerlei papieren proberen bijeen te krijgen voor mijn verblijfsvergunning.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 13-07-2005 10:26 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 12 juli 2005 13:09 schreef Zenial het volgende:
Voor een goede sfeerimpressie van ijsland kan ik de film Nói albínói (Noi the Albino) aanraden:
http://www.imdb.com/title/tt0351461


Dat is meer een sfeerimpressie van een leeg half verlaten door sneeuw en ijs bedekt gehucht, lijkt me niet dat het representatief is voor bv. Reykjavik. Wel een erg goede film trouwens, heb hem toen op het filmfestival gezien waar ook de halve cast aanwezig was, en kan je zeggen dat benzinepompmeisje is irl ook erg schattig

Maargoed, IJsland staat ook hoog op mijn lijstje van nog te bezoeken landen, alleen de financien laten nog te wensen over.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-07-2005 11:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 juli 2005 10:26 schreef CTTS het volgende:
Dat is meer een sfeerimpressie van een leeg half verlaten door sneeuw en ijs bedekt gehucht, lijkt me niet dat het representatief is voor bv. Reykjavik.

Reykjavik is misschien iets spannender ja, maar volgens mij valt er daarbuiten weinig meer te vinden dan lege half verlaten door sneeuw en ijs bedekte gehuchten...


Zenial


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-07-2005 11:30 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2005 20:34 schreef M. het volgende:
EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS EENS


ZM Grammatica squad in action


"This one is older than shit, heavier than time!"


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 30-05-2006 23:01 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Toe maar... Zelfs een topic over IJsland.

In juli reis ik twee weken door IJsland.

Wat watervallen, gijsers, het vrouwenoverschot en diverse landschappen bekijken...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen