IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Turks verplicht vak op mavoschool in Utrecht Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 08-11-2003 15:15 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ronduit belachelijke maatregel! Turks heeft totaal geen toegevoegde waarde, laat ze eerder Duits leren. Daar heeft nederland nog meer banden mee, zowel fysiek(aangrenzend) als commercieel.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-11-2003 15:53 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ben altijd redelijk "open-minded" geweest... Maar vorig jaar begon men opeens over het hele sinterklaas/suikerfeest gebeuren...en dat schoot mij toch wel verkeerd. EN NU DIT!!! Je zou godverdomme gelijk rechts van de lijn gaan zitten... Zijn ze nou helemaal besodemieterd! Ze moeten echt opflikkeren met die idioterie, ik ben zeker over 50 jaar een minderheid in NL omdat ik NOG STEEDS Nederlands spreek


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-11-2003 15:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2003 15:15 schreef 0Tolerence het volgende:
ronduit belachelijke maatregel! Turks heeft totaal geen toegevoegde waarde, laat ze eerder Duits leren. Daar heeft nederland nog meer banden mee, zowel fysiek(aangrenzend) als commercieel.


Duits en Frans zijn volgens mij al tijden verplicht in het eerste jaar (bij HAVO / VWO in ieder geval, MAVO dacht ik ook).

Maar inderdaad. Aan Duits heb je iets, aan Turks niets..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-11-2003 16:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2003 15:57 schreef Valorian het volgende:
Duits en Frans zijn volgens mij al tijden verplicht in het eerste jaar (bij HAVO / VWO in ieder geval, MAVO dacht ik ook).

Maar inderdaad. Aan Duits heb je iets, aan Turks niets..
De 2e fase heeft de les in Frans en Duits veranderd, we leren nu alleen nog maar Frans en Duits lezen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 08-11-2003 17:15 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

Hey cool! De nieuwe generatie kan dan dalijk in hun eigen taal terugschelden




Maar alle gekheid op een stokje, dit slaat natuurlijk nergens op.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-11-2003 17:47 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Dan opteer ik nog liever voor arabisch dan turks. Heb je gelijk ook door wanneer die vuile marrokanen je weer in het zak proberen zetten.


mvg wk10


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 08-11-2003 19:00 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Geef dan Spaans ofzo

Vage vent die directeur.. Dat ie dat zomaar kan invoeren slaat natuurlijk helemaal nergens op


zo kan ie wel weer


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 08-11-2003 19:46 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Is het in Nederland dan zoveel erger als in Belgie?


Wat wordt het godverdomme toch triest bij jullie


true disco chick


Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 08-11-2003 20:18 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ik vind dit echt de aller grootste onzin die ik ooit gehoord heb heur. Turks als vak op een Mavo-School
Alsof die andere talen al niet teveel zijn voor hun. En Turks whoah wat een belangrijke taal is dat zeg
Waar gaat het naar toe met deze wereld zeg


*zwaai* *zwaai* How can I bite the hand that feeds the strangers all around me


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 08-11-2003 23:12 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Als het maar niet op het HAVO/VWO verplicht wordt


Do or do not. There is no try.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-11-2003 23:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmmpf doen ze gewoon zodat de turken een keer wel een voldoende halen ..


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 08-11-2003 23:20 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

Als ze het alleen als keuzevak hadden ingevoerd...prima.
Maar verplicht is echt belachelijk


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 08-11-2003 23:26 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

we wone gvd toch ni NEDERLAND niet in Turkije
we gaan al die andere tale toch ook niet leren zoals spaans enzo


*zwaai* *zwaai* How can I bite the hand that feeds the strangers all around me


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 08-11-2003 23:31 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik zou op zich wel Turks willen leren, maar dan puur om te kunnen verstaan wat de Turken over me zeggen als je langs komt lopen. Om het te verplichten op school vind ik erg ver gaan. Met Spaans bijvoorbeeld kom je al een stuk verder.


the only pleasure is pain


darkwaters
Usericon van darkwaters
Posted 09-11-2003 0:01 by darkwaters Wijzig reactieProfiel van darkwatersQuote dit bericht

Ik vind het echt te ziek voor woorden. Zo zorgen ze er ook wel voor dat er discriminatie komt tegen de turken. Laat ze blij zijn dat ze al in nl mogen wonen, i.p.v. zoveel eisen aan de nederlanders te stellen, moeten hun zich juist aanpassen. Het is nl, niet turkye hier, dat moeten ze beseffen!!!!
En dan willen ze ook nog turkse letters in het nl'se alfabet hebben. Laat ze toch opdonderen!!!!
De turken in turkye hoeven toch ook geen nl's te leren? En daarbij wat heb je er als nl'er aan om turks te kunnen? Ik wil het niet eens kunnen!!!!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-11-2003 9:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mooi,het gaat de goeie kant op.Nog een jaartje of 10,en dan valt ook nederland onder de derde wereldlanden.Godverdomme....


spelfout weggehaald...


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 09-11-2003 9:29 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

...en moeten alle vrouwen een hoofddoek dragen en iedereen zich bekeren tot de islam


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-11-2003 14:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2003 23:26 schreef Dennis het volgende:
we wone gvd toch ni NEDERLAND niet in Turkije
we gaan al die andere tale toch ook niet leren zoals spaans enzo

Wonen we in Groot Brittanië dan? Of Duitsland? Of Frankrijk? Of in het klassieke Rome? Of in het klassieke Griekenland? Of in Rusland? Of in Spanje? Of in Italië?
Want al die talen worden (al dan niet verplicht) toch echt aangeboden hoor. Dus dat argument slaat nergens op.

Dit voorstel is onzin, omdat Turks helemaal niet zo'n belangrijke taal is.
Op de MAVO (VMBO) niet, omdat dat praktijk geörienteerd is, niet taal geörienteerd.
In Nederland niet, omdat het te bizar is om een taal te leren omdat een minderheid van een minderheid van de bevolking het spreekt. Anders hadden we ook al lang Surinaams aan mogen bieden
In de rest van de wereld niet, omdat het toch alleen in Turkije gesproken word en verder niet in het zakelijke verkeer ofzo.

Verplicht dan Spaans of Italiaans of geef wel fatsoenlijk Engels.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 09-11-2003 15:01 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

is goed voor het integratiebeleid.... hoeven die murken zich helemaal niet meer aan te passen...


None of us are saints - Albert Fish


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-11-2003 15:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2003 15:01 schreef Arson het volgende:
is goed voor het integratiebeleid.... hoeven die murken zich helemaal niet meer aan te passen...
Je bedoelt voor het integratiebeleid voor de Nederlander?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 09-11-2003 15:37 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Ik geloof dat Nederland ooit nog een staat van Turkije wordt als het zo doorgaat


changed to 'ouwe'


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-11-2003 16:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 november 2003 15:37 schreef dzouwe het volgende:
Ik geloof dat Nederland ooit nog een staat van Turkije wordt als het zo doorgaat

Is dat nog niet zo dan
O nee er is ruzie tussen Marokko en Turkije wie de kolonie mag hebben


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-11-2003 17:41 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik vind sommige argumenten van die leraren zo zwak...

"...Omdat Turkije bij de EU komt..."

We leren toch ook een Pools of Italiaans


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 09-11-2003 18:58 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Een katholieke school die zo iets verzint.
De paus zal blij zijn.

Kunnen ze het ware geloof makkelijker verspreiden tussen de ongelovige Turken, in Nederland en in Turkije zelf...


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 09-11-2003 19:08 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ik kan me voorstellen als men oud-Nederlands zou moeten leren ofzo maar Turks vind ik wel een beetje ver gaan. Moeten we straks dan ook Marokkaans, Antilliaans etc. gaan leren? Anders is het wel een beetje discriminatie


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen