IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ved Buens Ende Volgende pagina
Hagal
Usericon van Hagal
Posted 10-11-2003 13:38 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

GANGRAD

Whaha, er is dus nog GEEN topic over deze geniale band!

Ikzelf beschouw "Written in Waters" als het best album ooit en ik weet zeker dat het nooit overtroffen zal worden.

Er gaan tevens geruchten dat CM de band nieuw leven in wil blazen (staat in een interview op de Aura Noir site, dacht ik). Echter, tekstueel zal het nooit meer hetzelfde worden. Laten we het hopen!

[Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 10-11-2003 13:38]


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 10-11-2003 14:11 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

die geruchten doen al zo'n 6 jaar de ronde maar het heeft in die tijd nog niet erg veel substantieels opgeleverd.

VBE was tekstueel & muzikaal een afspiegeling van hoe de leden (en dan met name Carl Michael) zich voelde in 1994 / 1995.

misschien is het beter dat de Ved Buens Ende niet weer tot leven komt. Het voorkomt teleurstellingen & laat de legende intact.....


~ We are a virus with shoes


Vuile Pui
Usericon van Vuile Pui
Posted 10-11-2003 14:15 by Vuile Pui Wijzig reactieProfiel van Vuile PuiQuote dit berichthttp://www.alkerdeel.be

wel fijn dat written in waters opnieuw is uitgebracht... maar ik denk dat VBE voor velen een veel te vooruitstrevende band was ... geniale muziek wel ...


www.alkerdeel.be blacksludgedoomdrone


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-11-2003 15:07 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb Written in Waters een keer beluisterd bij de platenboer, maar ik vond het nogal saai klinken, op zich wel goed, maar niet echt afwisselend. Heb em dus ook niet gekocht.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 10-11-2003 15:12 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

VBE heerst inderdaad enorm zeg!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 10-11-2003 17:40 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik denk dat ik dit maar es moet gaan checken...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 10-11-2003 18:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De geruchten gaan inderdaad al jaren dat VBE weer verder zou gaan.
Carl Michael was hier ook al aan bezig de laatste keer dat ik hem sprak maar ik betwijfel of er ooit nog iets opgenomen gaat worden.
Voor alle VBE fans;luister eens naar Smile Carved Sour met leden van Vesen.Deze Noorse band maakt geniale muziek in de stijl van VBE.Sterker nog,het zou VBE kunnen zijn!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 10-11-2003 18:18 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Luister dan naar VIRUS, de band van Carl Michael. Daar zitten ook nog wel sporen VBE in.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 10-11-2003 18:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Virus ken ik ook en verder zou er nog een band zijn opgericht door CM (ben de naam vergeten ) en muzikaal zou het ook in die stijl zijn


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2005 11:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Is die CD van hun nog ergens te krijgen of heeft iemand'm toevallig en wil hij/zij er voor een schappelijk prijsje vanaf?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sater
Usericon van Sater
Posted 04-06-2005 14:25 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

+1


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 04-06-2005 14:56 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heeft Plastic Head Distribution die dan niet meer? Kijk daar maar eens

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 04-06-2005 14:56]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2005 15:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2005 14:56 schreef Hub de Gallier het volgende:
Heeft Plastic Head Distribution die dan niet meer? Kijk daar maar eens
Wat is de link?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2005 15:08 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2005 15:01 schreef kwelgeest het volgende:
Wat is de link?
Gevonden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 04-06-2005 15:21 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

En? Hadden ze nog VBE? Ben misschien toch van plan ook de re-release te halen. Heb wel de originele cd en dubbel lp en ik vind ze na al die jaren nog steeds geniaal


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2005 15:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2005 15:21 schreef Hub de Gallier het volgende:
En? Hadden ze nog VBE? Ben misschien toch van plan ook de re-release te halen. Heb wel de originele cd en dubbel lp en ik vind ze na al die jaren nog steeds geniaal
Staat er op die re-release meer spul dan? Maar ja, ze hebben die re-release.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 04-06-2005 15:23 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dacht niet dat de re-release meer nummers zou bevatten. Weet wel dat de cd een nieuwe hoes en cd-boekje heeft.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2005 15:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2005 15:23 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dacht niet dat de re-release meer nummers zou bevatten. Weet wel dat de cd een nieuwe hoes en cd-boekje heeft.
Dat is zou voor mij geen rede zijn hem aan te schaffen als ik de muziek al had.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 04-06-2005 15:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ach, ik ben een verzamelaar en van een aantal bands is het leuk om alles compleet te hebben. Helaas is zoiets tegenwoordig nog maar moeilijk te bewerkstelligen aangezien de financien dit niet meer toelaten


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2005 15:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2005 15:26 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ach, ik ben een verzamelaar en van een aantal bands is het leuk om alles compleet te hebben. Helaas is zoiets tegenwoordig nog maar moeilijk te bewerkstelligen aangezien de financien dit niet meer toelaten
Hhmmz, nee. Ik heb een tijdje geleden van sommige bands ook wat CD's de deur uit gedaan omdat ik er meerdere, verschillende wel te verstaan, van die band had staan en er niet aan toe kwam ze allemaal te beluisteren. Laat staan dat ik CD's dubbel ga kopen voor de lay-out.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-04-2006 16:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Kreeg zojuist mail van Einar:

Hi Marcel,

thought you should know that Ved Buens Ende are up and running again. The band consists of the following people: Carl-Michael “Czral” Eide – guitars / vocals, Yusaf “Vicotnik” Parvez – guitars / vocals, Petter “Plenum” Berntsen – bass and Einar “Esso” Sjursø on drums. We will record a new album this year, to be released in 2007 by an as of yet undetermined label (interested parties get in touch) and we also aim at playing live, where we will perform material both from “Written In Waters” and the Virus “Carheart” album plus of course new compositions. The new material is being developed at the moment and will differ from both “WiW” and Carheart yet still retain the trademark off the wall guitar sounds of those releases.



Cheers,

Einar


GEWELDIG NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 26-04-2006 17:23 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Goed nieuws, ja!

Ik ken zelf alleen Written in Waters, maar dat is alvast een pracht van een album


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-04-2006 17:39 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

"Written in waters" is dan ook hun enige album (afgezien van de demo die ook op CD is gezet).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 26-04-2006 17:41 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

En hoe is die demo tov WiW?

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 26-04-2006 17:41]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-04-2006 18:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Een aantal dezelfde nummers. Alles klinkt op de demo iets rauwer maar vind 'em persoonlijk ook erg gaaf.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 26-04-2006 19:02 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Yes yes yes. Ik zit al sinds ik de band ken (5 jaar) te wachten op nieuwe release. Ik had niet meer gedacht dat het er van zou komen, maar nu het tegendeel waar blijkt te zijn ben ik erg blij!!!


She Said Destroy in Black New York


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen