IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 26-11-2003 16:56 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 26 november 2003 16:55 schreef Jenje het volgende:
DUDE!

Kerel, ik had jouw perverted mind als kontext genomen, dus ik zat aan andere palen te denken.


Nu jou invloed op mijn leven is verdwenen, lijkt het erop dat ik normaler word.....creepy, I know



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2003 16:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:56 schreef chriz het volgende:
Nu jou invloed op mijn leven is verdwenen, lijkt het erop dat ik normaler word.....creepy, I know
Ja en Maarten is hetero, up yours!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-11-2003 16:58 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 november 2003 16:45 schreef Immortella het volgende:
Mensen gaan niet nadenken als ze constant maar 'begrepen' worden, hierdoor worden hun 'zielige' gevoelens vaak alleen maar versterkt.. Als mensen je zielig vinden versterkt dat je zelfmedelijden (vaak)..

Precies.

Maar ja, het blijft soms wel moeilijk om hard te zijn tegen iemand die je graag hebt.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 26-11-2003 16:58 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 26 november 2003 16:57 schreef Jenje het volgende:
Ja en Maarten is hetero, up yours!


dat zou mij eveneens zeer verbazen...en nee, niet up mine



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 26-11-2003 17:07 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:58 schreef mislyd het volgende:
Precies.

Maar ja, het blijft soms wel moeilijk om hard te zijn tegen iemand die je graag hebt.


Ja, heel erg moeilijk zelfs... Ik neig vanuit m'n persoonlijkheid ook vaak gauw naar het begrijpende en lieve, maar door mijn stages/werk heb ik heel goed gezien welke aanpak het beste helpt.. (En bij junkies werkt het alleen maar averechts als je je zo enorm begrijpend opstelt, want dan bedonderen ze je bij het leven)..


..."Hate can only create more hate"...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-11-2003 17:16 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Aha, interessant. Ik zal me eens forceren om dat totaal anders aan te pakken.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 26-11-2003 21:55 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 november 2003 17:07 schreef Chelman het volgende:
Zo, leg uit. Wat is de Amerikaanse manier binnen bedrijven? Heb je daar gewerkt?


Naar Amerikaans systeem. Onder het mom van efficiëntie gezonde competitie ongezond maken om het bedrijfsresultaat te vergroten. Met als resultaat dat mensen het gevoel krijgen dat ze hun werk maar half zo goed kunnen doen als ze willen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-11-2003 22:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik sta ook 100% achter de harde aanpak het heeft mijzelf geholpen, en omdat mijn moeder dit niet krijgt wordt ze niet beter
Alleen bij kinderen zijn therapeuten vaak wel directer en strenger Want die hebben natuurlijk geen geld om van af te pakken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 4:02 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Hm ik wil hier toch wel even op reageren. Het verbaast me (of eigelijk niet, aangezien depressie toch vaak wel een taboeonderwerp is) hoeveel vooroordelen er heersen onder velen over depressie. Ik ben er geen expert in ofzo, heb er zelf wel genoeg ervaring mee dus ik weet wel waar ik het over heb.
Vooral het idee dat je als je depressief bent gewoon een schop onder je kont nodig hebt stoort me nogal. Je hebt wel iets meer nodig (en dan heb ik het inderdaad niet over mensen die het verschil niet kennen tussen een 'baaldag' of een gewone reactie op een tegenslag bv rouwverwerking en een depressie) om je hoofd boven water te houden. Praten en pillen schijnt allebei ongeveer evengoed te werken, vandaar dat bij een behandeling het doorgaans beiden wordt toegepast.

Dan nog even een reactie op het beginonderwerp: Depressie is van alle tijden en zeker geen luxeprobleem of westers verschijnsel. De basisverscijnselen (traagheid/apathie/altijd moe zijn, gebrek aan eetlust en seks, slecht slapen, zelfverwaarlozing/teruggetrokkenheid, etc) zijn universeel, alleen sommige dingen zijn cultuurgebonden. Zo is het bijvoorbeeld in Groenland zo dat er een erg groot percentage mensen depressief zijn, maar er een taboe bestaat op het vertellen van persoonlijke dingen. Mensen praten dus helemaal niet over wat hun dwarszit. Dat komt doordat ze dicht op elkaar leven (in een iglo tot voor kort dus) en onenigheid enzo binnen de groep zich niet konden permitteren. Depressies komen dus in verschillende culturen (en periodes) anders tot uiting.
Hoe kom ik aan die wijsheid? Ik ben een boek aan het lezen dat heet 'Demonen van de middag' geschreven door Andrew Solomon. Wordt betiteld als HET boek over depressie, het belicht echt alle aspecten, erg boeiend voor wie geinteresseerd is.

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 02-03-2004 4:04]


~ By the fallen one I shall arise ~


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 02-03-2004 4:30 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 2 maart 2004 4:02 schreef Ishtar het volgende:

Hoe kom ik aan die wijsheid? Ik ben een boek aan het lezen dat heet 'Demonen van de middag' geschreven door Andrew Solomon. Wordt betiteld als HET boek over depressie, het belicht echt alle aspecten, erg boeiend voor wie geinteresseerd is.

lijkt me interessant , ik denk dat in sommige gevallen de persoon met psychische problemen niet verantwoordelijk is , bijvoorbeeld als de oorzaken erfelijk zijn of door culturele of familieomstandigheden , of een combinatie van omstandigheden en lichamelijke factoren



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2004 9:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 4:02 schreef Ishtar het volgende:
Hm ik wil hier toch wel even op reageren. Het verbaast me (of eigelijk niet, aangezien depressie toch vaak wel een taboeonderwerp is) hoeveel vooroordelen er heersen onder velen over depressie. Ik ben er geen expert in ofzo, heb er zelf wel genoeg ervaring mee dus ik weet wel waar ik het over heb.
Vooral het idee dat je als je depressief bent gewoon een schop onder je kont nodig hebt stoort me nogal. Je hebt wel iets meer nodig (en dan heb ik het inderdaad niet over mensen die het verschil niet kennen tussen een 'baaldag' of een gewone reactie op een tegenslag bv rouwverwerking en een depressie) om je hoofd boven water te houden. Praten en pillen schijnt allebei ongeveer evengoed te werken, vandaar dat bij een behandeling het doorgaans beiden wordt toegepast.

Dan nog even een reactie op het beginonderwerp: Depressie is van alle tijden en zeker geen luxeprobleem of westers verschijnsel. De basisverscijnselen (traagheid/apathie/altijd moe zijn, gebrek aan eetlust en seks, slecht slapen, zelfverwaarlozing/teruggetrokkenheid, etc) zijn universeel, alleen sommige dingen zijn cultuurgebonden. Zo is het bijvoorbeeld in Groenland zo dat er een erg groot percentage mensen depressief zijn, maar er een taboe bestaat op het vertellen van persoonlijke dingen. Mensen praten dus helemaal niet over wat hun dwarszit. Dat komt doordat ze dicht op elkaar leven (in een iglo tot voor kort dus) en onenigheid enzo binnen de groep zich niet konden permitteren. Depressies komen dus in verschillende culturen (en periodes) anders tot uiting.
Hoe kom ik aan die wijsheid? Ik ben een boek aan het lezen dat heet 'Demonen van de middag' geschreven door Andrew Solomon. Wordt betiteld als HET boek over depressie, het belicht echt alle aspecten, erg boeiend voor wie geinteresseerd is.
Dus je leest 1 boek, en je weet het ... mooi man .. had ik tijdens mijn studie moeten hebben ..

maar het verschijnsel depressie wordt dezertijd gruwelijk misbruikt, als iemand niet genoeg aandacht krijgt of als iemand ff een dipje heeft roepen ze meteen van d daken dat hij/zij depressief is. Wat overigens meteen bewijst dat die figuur dat niet is, iemand die echt in de put zit, roept niet ...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-03-2004 9:55 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:52 schreef Jenje het volgende:
Dus je leest 1 boek, en je weet het ... mooi man .. had ik tijdens mijn studie moeten hebben ..

quote:

maar het verschijnsel depressie wordt dezertijd gruwelijk misbruikt, als iemand niet genoeg aandacht krijgt of als iemand ff een dipje heeft roepen ze meteen van d daken dat hij/zij depressief is. Wat overigens meteen bewijst dat die figuur dat niet is, iemand die echt in de put zit, roept niet ...
Klopt helemaal, dat soort mensen willen namelijk helemaal geen hulp, die willen helemaal niets meer (9 van de 10 keer) meestal is het ook zo dat veel mensen het vreemd of onverwacht vinden als zo'n persoon in het ziekenhuis belandt dankzij zulk soort praktijken. Logisch imho


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 9:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:52 schreef Jenje het volgende:
Dus je leest 1 boek, en je weet het ... mooi man .. had ik tijdens mijn studie moeten hebben ..

maar het verschijnsel depressie wordt dezertijd gruwelijk misbruikt, als iemand niet genoeg aandacht krijgt of als iemand ff een dipje heeft roepen ze meteen van d daken dat hij/zij depressief is. Wat overigens meteen bewijst dat die figuur dat niet is, iemand die echt in de put zit, roept niet ...


lees de bijbel/koran/... en je leven is volledig verklaard en het verder af te leggen pad is vastgelegd!het boek met alle antwoorden.

en verder heb je geheel gelijk. er zijn mensen met problemen maar er zijn ook een hele boel aandachttrekkers [op huiltoon] ik wil zo graag doohood[/ophuiltoon].


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2004 10:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar gekke is wel dat instanties als het GAK dat niet inzien, die lullen die mensen in een echte depressie.

Dan komen die mensen thuis te zitten .. werken niet ... trekken uitkerinkje .. en de normale gezonde mens mag weer meer belasting betalen ... je moet zo verknipt mogelijk zijn in Nederland, dan heb je het pas goed!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 21:52 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 4:30 schreef Vinay het volgende:
lijkt me interessant , ik denk dat in sommige gevallen de persoon met psychische problemen niet verantwoordelijk is , bijvoorbeeld als de oorzaken erfelijk zijn of door culturele of familieomstandigheden , of een combinatie van omstandigheden en lichamelijke factoren


Ik denk dat iemand altijd verantwoordelijk is, hoeveel je ook gezopen hebt of welke stofjes je ook mist. Dat is gewoon een te accepteren gegeven van het bestaan.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 22:00 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 9:52 schreef Jenje het volgende:
Dus je leest 1 boek, en je weet het ... mooi man .. had ik tijdens mijn studie moeten hebben ..

maar het verschijnsel depressie wordt dezertijd gruwelijk misbruikt, als iemand niet genoeg aandacht krijgt of als iemand ff een dipje heeft roepen ze meteen van d daken dat hij/zij depressief is. Wat overigens meteen bewijst dat die figuur dat niet is, iemand die echt in de put zit, roept niet ...


Hehe.. was het maar zo inderdaad. Ik bedoelde natuurlijk dat dat boek gewoon alle aspecten belicht, niet dat het de waarheid in pacht heeft, maargoed.
Je hebt wel gelijk in wat je zegt dat iemand die depressief is vaak te teruggetrokken is om aandacht te vragen, daarom moet je ook zorgen voor een netwerk waar je op kunt terugvallen. Toch zou ik wat voorzichtiger zijn, want het kan evengoed zijn dat iemand in zijn wanhoop aandacht vraagt en jij zoiets hebt van je lult uit je nek ga es aan het werk, ofzo..


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 22:02 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 10:02 schreef Jenje het volgende:
Maar gekke is wel dat instanties als het GAK dat niet inzien, die lullen die mensen in een echte depressie.

Dan komen die mensen thuis te zitten .. werken niet ... trekken uitkerinkje .. en de normale gezonde mens mag weer meer belasting betalen ... je moet zo verknipt mogelijk zijn in Nederland, dan heb je het pas goed!


Het is inderdaad slecht als mensen niks doen om zelf hun situatie te verbeteren, dat is iets waar je voor moet waken en keihard voor moet werken. Thuiszitten wordt ieder normaal mens op den duur depressief en gefrustreerd van.
Dat laatste wat je zegt vind ik behoorlijk lomp maargoed, ik snap je punt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 02-03-2004 22:06]


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 23:54 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 22:00 schreef Ishtar het volgende:
Hehe.. was het maar zo inderdaad. Ik bedoelde natuurlijk dat dat boek gewoon alle aspecten belicht, niet dat het de waarheid in pacht heeft, maargoed.
Je hebt wel gelijk in wat je zegt dat iemand die depressief is vaak te teruggetrokken is om aandacht te vragen, daarom moet je ook zorgen voor een netwerk waar je op kunt terugvallen. Toch zou ik wat voorzichtiger zijn, want het kan evengoed zijn dat iemand in zijn wanhoop aandacht vraagt en jij zoiets hebt van je lult uit je nek ga es aan het werk, ofzo..


Sorry ben zelf een beetje gefrustreerd op dit punt geloof ik.
..Niks persoonlijks ofzo.


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 0:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 17:07 schreef Immortella het volgende:
Ja, heel erg moeilijk zelfs... Ik neig vanuit m'n persoonlijkheid ook vaak gauw naar het begrijpende en lieve, maar door mijn stages/werk heb ik heel goed gezien welke aanpak het beste helpt.. (En bij junkies werkt het alleen maar averechts als je je zo enorm begrijpend opstelt, want dan bedonderen ze je bij het leven)..


quote:
Op 2 maart 2004 4:02 schreef Ishtar het volgende:
Hm ik wil hier toch wel even op reageren. Het verbaast me (of eigelijk niet, aangezien depressie toch vaak wel een taboeonderwerp is) hoeveel vooroordelen er heersen onder velen over depressie. Ik ben er geen expert in ofzo, heb er zelf wel genoeg ervaring mee dus ik weet wel waar ik het over heb.
Vooral het idee dat je als je depressief bent gewoon een schop onder je kont nodig hebt stoort me nogal. Je hebt wel iets meer nodig (en dan heb ik het inderdaad niet over mensen die het verschil niet kennen tussen een 'baaldag' of een gewone reactie op een tegenslag bv rouwverwerking en een depressie) om je hoofd boven water te houden. Praten en pillen schijnt allebei ongeveer evengoed te werken, vandaar dat bij een behandeling het doorgaans beiden wordt toegepast.

Dan nog even een reactie op het beginonderwerp: Depressie is van alle tijden en zeker geen luxeprobleem of westers verschijnsel. De basisverscijnselen (traagheid/apathie/altijd moe zijn, gebrek aan eetlust en seks, slecht slapen, zelfverwaarlozing/teruggetrokkenheid, etc) zijn universeel, alleen sommige dingen zijn cultuurgebonden. Zo is het bijvoorbeeld in Groenland zo dat er een erg groot percentage mensen depressief zijn, maar er een taboe bestaat op het vertellen van persoonlijke dingen. Mensen praten dus helemaal niet over wat hun dwarszit. Dat komt doordat ze dicht op elkaar leven (in een iglo tot voor kort dus) en onenigheid enzo binnen de groep zich niet konden permitteren. Depressies komen dus in verschillende culturen (en periodes) anders tot uiting.
Hoe kom ik aan die wijsheid? Ik ben een boek aan het lezen dat heet 'Demonen van de middag' geschreven door Andrew Solomon. Wordt betiteld als HET boek over depressie, het belicht echt alle aspecten, erg boeiend voor wie geinteresseerd is.


Hier kan ik mij zo nu en dan redelijk druk over maken. Moet je de 2 bovenstaande replies eens met elkaar vergelijken. De een van iemand die in de praktijk zelf met dit soort dingen te maken heeft. En de andere van iemand die haar kennis uit een boekje haalt.
En wie van de 2 blaast het hoogst van de toren? Juist ja...

By the way, "de harde aanpak" wil helemaal niet zeggen dat je iemand maar gelijk een trap onder zijn kont moet geven of dat je keihard in iemand zijn gezicht moet zeggen dat diegene zich aanstelt. Dat is weer gelijk het andere uiterste.
Maar als iemand zijn verhaal kwijt wil, moet je gewoon luisteren en zo nu en dan wat rake opmerkingen plaatsen (die ervoor kunnen zorgen dat diegene zich realiseert dat het helemaal zo erg nog niet is). En je moet IMHO pertinent niet met die persoon mee gaan zitten huilen, want dan "stimuleer" je de depressie alleen maar.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 0:48 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 0:41 schreef altx het volgende:
Hier kan ik mij zo nu en dan redelijk druk over maken. Moet je de 2 bovenstaande replies eens met elkaar vergelijken. De een van iemand die in de praktijk zelf met dit soort dingen te maken heeft. En de andere van iemand die haar kennis uit een boekje haalt.
En wie van de 2 blaast het hoogst van de toren? Juist ja...

By the way, "de harde aanpak" wil helemaal niet zeggen dat je iemand maar gelijk een trap onder zijn kont moet geven of dat je keihard in iemand zijn gezicht moet zeggen dat diegene zich aanstelt. Dat is weer gelijk het andere uiterste.
Maar als iemand zijn verhaal kwijt wil, moet je gewoon luisteren en zo nu en dan wat rake opmerkingen plaatsen (die ervoor kunnen zorgen dat diegene zich realiseert dat het helemaal zo erg nog niet is). En je moet IMHO pertinent niet met die persoon mee gaan zitten huilen, want dan "stimuleer" je de depressie alleen maar.


Ik geloof dat je me niet helemaal goed begrepen hebt. Ik heb zelf jarenlange ervaring met depressies, waaronder ook zware. Overigens voel ik me nou prima en heb ik het zonder medicatie gedaan, dus je hoeft me niks te vertellen over zelfmedelijden etc.
Het is dus niet waar dat ik mijn kennis uit een boekje heb, hoewel wat ik daar vertel inderdaad voor een groot deel uit een boek komt. Ik heb de bron er dan ook keurig bij vermeld.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 0:50 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Met die laatste opmerking heb trouwens wel helemaal gelijk.


~ By the fallen one I shall arise ~


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-03-2004 0:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 maart 2004 0:41 schreef altx het volgende:
Hier kan ik mij zo nu en dan redelijk druk over maken. Moet je de 2 bovenstaande replies eens met elkaar vergelijken. De een van iemand die in de praktijk zelf met dit soort dingen te maken heeft. En de andere van iemand die haar kennis uit een boekje haalt.
En wie van de 2 blaast het hoogst van de toren? Juist ja...

By the way, "de harde aanpak" wil helemaal niet zeggen dat je iemand maar gelijk een trap onder zijn kont moet geven of dat je keihard in iemand zijn gezicht moet zeggen dat diegene zich aanstelt. Dat is weer gelijk het andere uiterste.
Maar als iemand zijn verhaal kwijt wil, moet je gewoon luisteren en zo nu en dan wat rake opmerkingen plaatsen (die ervoor kunnen zorgen dat diegene zich realiseert dat het helemaal zo erg nog niet is). En je moet IMHO pertinent niet met die persoon mee gaan zitten huilen, want dan "stimuleer" je de depressie alleen maar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 0:57 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 0:48 schreef Ishtar het volgende:
Ik geloof dat je me niet helemaal goed begrepen hebt. Ik heb zelf jarenlange ervaring met depressies, waaronder ook zware. Overigens voel ik me nou prima en heb ik het zonder medicatie gedaan, dus je hoeft me niks te vertellen over zelfmedelijden etc.
Het is dus niet waar dat ik mijn kennis uit een boekje heb, hoewel wat ik daar vertel inderdaad voor een groot deel uit een boek komt. Ik heb de bron er dan ook keurig bij vermeld.


Misschien zou je dat dan wat duidelijker moeten vertellen. Het is maar een ideetje...

Maar beschouw mijn post dan maar als een aanklacht in het algemeen. Want ik kan me er aardig druk om maken dat mensen die de klok hebben horen luiden, elke keer komen vertellen hoe zielig die mensen wel niet zijn en dat je met ze mee moet leven en zo...


O ja, nog een opmerkinkje: Er bestaat zoiets als een edit-knop (). Als je ziet dat je een zinnetje of zo vergeten bent, kun je gewoon je post editen in plaats van een nieuwe post te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 03-03-2004 0:58]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 1:08 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar ik ga niet in detail praten over mijn depressies, daar hou ik bewust afstand van.
Verder heb je gelijk met wat je zegt, maar ik zou het meer zien als zwakheid van mensen in het algemeen en de neiging van sommigen (velen?) om misbruik te maken van goodwill van anderen. En dat haat ik ook ontzettend, daarom moet je alleen medeleven tonen op gepaste momenten en niet als blijkt dat iemand alleen maar over z'n shit praat omdat hij of zij zichzelf zo zielig vind. Zo duidelijker?


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 1:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 1:08 schreef Ishtar het volgende:
Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar ik ga niet in detail praten over mijn depressies, daar hou ik bewust afstand van.
Verder heb je gelijk met wat je zegt, maar ik zou het meer zien als zwakheid van mensen in het algemeen en de neiging van sommigen (velen?) om misbruik te maken van goodwill van anderen. En dat haat ik ook ontzettend, daarom moet je alleen medeleven tonen op gepaste momenten en niet als blijkt dat iemand alleen maar over z'n shit praat omdat hij of zij zichzelf zo zielig vind. Zo duidelijker?




Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen