IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 21:28 schreef Trevoc het volgende:
Ik denk dat het komt doordat we in een halve "vertroetel-maatschappij" leven. Als iemand een pijntje heeft moet hij daar meteen mee geholpen worden, eventueel met de meest chemische medicijnen.
Als je vroeger een burnout had moest je gewoon je kop houden en je niet zo aanstellen. En nu moet je linearecta naar een psychiater.
Door dezelfde vertroeteling mag je in een kranten bericht over een moord ook niet meer zeggen dat de vermoedelijk moordenaar een marrokaan is.

Haha uit welk land kom jij, er wordt juist zo geklaagd dat we geen meneer pastoor meer hebben om tegen aan te janken. Vroeger werd er juist meer gejankt! allemaal in de biechtstoel mekkeren tot god en dan deed je drie huppeldansjes en mariawezengroetjes op de knien onder de jurk van diezelfde meneer pastoor, en dan was alles weer goed!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2003 22:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 november 2003 19:51 schreef Dwaallicht een lang verhaal:
Ik geloof nog in de behoeftenpyramide van Maslow: een mens heeft verschillende behoeften en elke behoefte kan je een bepaalde prioriteit geven. Als je die behoeften in een pyramide neerzet komen de belangrijkste onderaan; daar is de pyramide het breedst en dus de behoefte het belangrijkst. Zonder de basis geen pyramide.
.....



Daar kan ik me goed in vinden
Alleen het probleem telt volgens mij in elke fase ongeveer evenveel. Het psygische probleem in onze landen weegt bijna net zo zwaar als het voedseltekort in andere landen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 21:29 schreef anonymous het volgende:
Jij zegt een beetje vreemde dingen...

is gewoon zo'n typische heterosexuele blanke nederlander


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:17 schreef anonymous het volgende:
Om maar 1 dingetje te noemen: Mensen met een burn-out gaan niet naar een psychiater... Op zijn hoogst naar een psycholoog en dat is meestal al niet het geval. Dat was maar 1 ding in je post wat nergens op sloeg, de andere mag je er zelf uitzoeken.

isch moeichlijk verschiel tussie die Psychieloog en die psychieator


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:22 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:21 schreef ghoulliette het volgende:
isch moeichlijk verschiel tussie die Psychieloog en die psychieator
Blijkbaar...
Hou dan toch gewoon je mond, denk ik dan, maar goed, wie ben ik?


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:22 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:20 schreef ghoulliette het volgende:
is gewoon zo'n typische heterosexuele blanke nederlander
Jaja...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:25 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Ik ben maar weer eens naar het cafe! Mijn psychische problemen verdrinken.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:26 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:19 schreef ElitE het volgende:

Daar kan ik me goed in vinden
Alleen het probleem telt volgens mij in elke fase ongeveer evenveel. Het psygische probleem in onze landen weegt bijna net zo zwaar als het voedseltekort in andere landen.

Psygische???


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:25 schreef anonymous het volgende:
Ik ben maar weer eens naar het cafe! Mijn psychische problemen verdrinken.

ah ik donderdag, voor het eerst in mijn leven naar de Malle babbe (shame on me) 10 pleurie dokken, en drinken zoveel je wilt tussen 21 en 22uur.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 18-11-2003 22:29]


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:29 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:28 schreef ghoulliette het volgende:
ah ik donderdag, voor het eerst in mijn leven naar de Malle babbe (shame on me) 10 pleurie dokken, en drinken zoveel je wilt tussen 21 en 22.
Aaaaaahhh!! Hoe kun je nou naar Malle Babbbe gaan??? Ook al is het voor 10 euro een uur gratis zuipen. Ik zou echt na 5 minuten al huilend wegrennen!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2003 22:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 november 2003 22:26 schreef anonymous het volgende:
Psygische???


GVD doe ik het weer

Maarja ik zei ook al dat het nog een x ging gebeuren vandaag

<Edit> weer ik moet er toch echt wat aan gaan doen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-11-2003 22:34]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:33 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:33 schreef ElitE het volgende:
GVD doe ik het weer

Marja ik zei ook al dat het nog een x ging gebeuren vandaag
Shame on you!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:29 schreef anonymous het volgende:
Aaaaaahhh!! Hoe kun je nou naar Malle Babbbe gaan??? Ook al is het voor 10 euro een uur gratis zuipen. Ik zou echt na 5 minuten al huilend wegrennen!

We gaan met de Hema miepen daareen want een van deze hema miepen is jarig


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:35 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:34 schreef ghoulliette het volgende:
We gaan met de Hema miepen daareen want een van deze hema miepen is jarig
Nou veel plezier, ben benieuwd hoe je het er vond.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 18-11-2003 22:38 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 18 november 2003 21:28 schreef Trevoc het volgende:
Als je vroeger een burnout had moest je gewoon je kop houden en je niet zo aanstellen. En nu moet je linearecta naar een psychiater.
Door dezelfde vertroeteling mag je in een kranten bericht over een moord ook niet meer zeggen dat de vermoedelijk moordenaar een marrokaan is.


Gaan we nu appels met beren (nee, geen spelfout) vergelijken? Het slaat in ieder geval nergens op.
En je kop houden als je een burnout hebt, is dat dan zo goed? Ik denk het niet...

Het is denk wel zo dat naarmate mensen makkelijker kunnen overleven in de wereld, ze meer psychische problemen krijgen en/of er meer aandacht aan schenken. Immers, als je fulltime bezig bent met hoe je je voedsel voor die dag kunt vangen, dan ben je niet bezig met minder essentiele zaken, zoals je psyche.


no text supplied


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

alleen al dat het woord burnout sinds 2 jaar bestaat geeft aan dat niemand zijn kop erover houdt lijkt me.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-11-2003 23:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 22:19 schreef ElitE het volgende:

Daar kan ik me goed in vinden
Alleen het probleem telt volgens mij in elke fase ongeveer evenveel. Het psygische probleem in onze landen weegt bijna net zo zwaar als het voedseltekort in andere landen.



Met andere woorden, hoe minder problemen je hebt, des te minder er voor nodig is om van slag te raken.

Maar aan de andere kant, als wij mensen nou gewoon eens wat verder zouden kijken dan onze neus lang is, dan zouden we ons realiseren dat we ons eigenlijk maar aan zitten te stellen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 18-11-2003 23:28 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 23:15 schreef altx het volgende:
Met andere woorden, hoe minder problemen je hebt, des te minder er voor nodig is om van slag te raken.

Maar aan de andere kant, als wij mensen nou gewoon eens wat verder zouden kijken dan onze neus lang is, dan zouden we ons realiseren dat we ons eigenlijk maar aan zitten te stellen...


Het is gewoon een luxe probleem (niet alles trouwens). Men moet alles doen binnen een zo kort mogelijke tijd. I.p.v. druk te maken over echte problemen (regering bijv.), maakt men zich druk over sporten, carriere.... en andere bullshit.



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-11-2003 23:30 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 23:28 schreef Buried_Alive het volgende:
Het is gewoon een luxe probleem (niet alles trouwens). Men moet alles doen binnen een zo kort mogelijke tijd. I.p.v. druk te maken over echte problemen (regering bijv.), maakt men zich druk over sporten, carriere.... en andere bullshit.



Ik vind carriére toch niet bepaald bullshit...


..."Hate can only create more hate"...


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 18-11-2003 23:33 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 23:30 schreef Immortella het volgende:
Ik vind carriére toch niet bepaald bullshit...



Carriére, als in van niks naar alles in enkele jaren. Eenmaal aan de top kunnen ze nog niks en wordt ook niks.
Goede loopbaan heb je veel meer aan. Eenmaal aan de top, dan hoor je er ook. Men weet waar je over praat.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2003 23:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Volgens mij haal je ze nu doorelkaar


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-11-2003 23:36 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 23:33 schreef Buried_Alive het volgende:
Carriére, als in van niks naar alles in enkele jaren. Eenmaal aan de top kunnen ze nog niks en wordt ook niks.
Goede loopbaan heb je veel meer aan. Eenmaal aan de top, dan hoor je er ook. Men weet waar je over praat.


Ja ok, daar geef ik je gelijk in. Maar je bracht het alsof je een carriére in het algemeen niet belangrijk vindt. Hier was ik het dus niet mee eens, ik vind het erg belangrijk dat men werkt aan zijn/haar toekomst en ik vind het belangrijk dat iemand ambities heeft/houdt..


..."Hate can only create more hate"...


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 18-11-2003 23:39 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 23:36 schreef Immortella het volgende:
Ja ok, daar geef ik je gelijk in. Maar je bracht het alsof je een carriére in het algemeen niet belangrijk vindt. Hier was ik het dus niet mee eens, ik vind het erg belangrijk dat men werkt aan zijn/haar toekomst en ik vind het belangrijk dat iemand ambities heeft/houdt..


Daar spreek ik je helemaal niet op tegen (eens dus). Maar het woord carriére wordt door elke niks wetende persoon gebruikt. Loopbaan vind ik dan iets beter klinken.



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2003 7:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Dat je praat over psychische problemen, goed...maar mensen worden al te vaak volgestopt met chemische rotzooi (of doen dat zelf door overdadig drank en andere zooi te gebruiken, maar da's oud). Een dip wordt te snel aanzien als een depressie--->met depressies krijg je aandacht---->het heeft wat om depressief te zijn---->mensen laten zichzelf té vaak toe depressief te zijn. Depressie is een luxeprobleem: niet dat ik er nooit last van heb, ik heb er ook teveel over zitten zeiken---->als je depressief kan zijn leef je nog en heb je de kans om van dat leven iets te maken: HUP! Actie!


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen