IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Steeds meer psychische problemen Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 16:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 16:12 schreef SkinPeeleR het volgende:
Het komt omdat wij steeds goddelozer leven.
Neem Jezus in je hart en komt allen weer op het rechte pad.





Die onzin is de rechtstreeks oorzaak van heel veel psychische problemen, vroeger en vandaag.

quote:
Op 24 november 2003 16:12 schreef SkinPeeleR het volgende:

geintje


Gelukkig maar


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 16:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 16:16 schreef campske666 het volgende:
Die onzin is de rechtstreeks oorzaak van heel veel psychische problemen, vroeger en vandaag.

Vroeger waren er minder problemen met het christendom maar de overgang van christendom naar niet-gelovig, en het christendom in combinatie met de techniek en overbevolking gaat minder samen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 16:29 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 16:26 schreef ElitE het volgende:
Vroeger waren er minder problemen met het christendom ...


Dat wil ik wel even weerleggen. Besef jij de impact op de maatschappij (en dus de psychische stabiliteit van vele mensen)van:

- het celibaat
- de positie van de vrouw in de kerkelijke leer
- de notie dat aardse dingen "des duivels" zijn
-...

De impact (en de gevolgen) van deze dingen is echt niet te onderschatten hoor.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 16:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 16:29 schreef campske666 het volgende:
Dat wil ik wel even weerleggen. Besef jij de impact op de maatschappij (en dus de psychische stabiliteit van vele mensen)van:

- het celibaat
- de positie van de vrouw in de kerkelijke leer
- de notie dat aardse dingen "des duivels" zijn
-...

De impact (en de gevolgen) van deze dingen is echt niet te onderschatten hoor.


Het verschil is ook niet zo groot tussen vroeger en nu, maar vroeger was de geestelijke gesteldheid minder belangrijk want overleven was belangrijker(zie eerder in dit topic de pyramide van moslow). Maar omdat vroeger bijna iedereen christen was(heidenen leefden ook niet lang) er geen constrast zodat mensen het eerder als normaal ervaarden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-11-2003 16:48 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 24 november 2003 16:26 schreef ElitE het volgende:
Vroeger waren er minder problemen met het christendom maar de overgang van christendom naar niet-gelovig, en het christendom in combinatie met de techniek en overbevolking gaat minder samen.


?? vroeger minder problemen? ja ok qua lidmaatschap wel. Wordt lid en blijf leven.
En je lidmaatschap werd gewoon samen met je begraven. En opzeggen? zie vorige zin..


Een kleine snol zit zo vol.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-11-2003 16:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 16:45 schreef ElitE het volgende:
... er geen constrast zodat mensen het eerder als normaal ervaarden.


Het bewust als normaal aanvaarden wil niet zeggen dat het onderbewust ook aanvaard wordt. En als het gaat over zoiets tegen-natuurlijks kunnen de gevolgen op lange termijn vernietigend zijn voor mens en maatschappij.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 24-11-2003 17:04 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 16:29 schreef campske666 het volgende:
Dat wil ik wel even weerleggen. Besef jij de impact op de maatschappij (en dus de psychische stabiliteit van vele mensen)van:

- het celibaat
- de positie van de vrouw in de kerkelijke leer
- de notie dat aardse dingen "des duivels" zijn
-...

De impact (en de gevolgen) van deze dingen is echt niet te onderschatten hoor.

Man, man. Wat kan jij toch overdreven doorlullen op achterhaald gezeik.


mvg wk10


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 20:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 16:48 schreef campske666 het volgende:
Het bewust als normaal aanvaarden wil niet zeggen dat het onderbewust ook aanvaard wordt. En als het gaat over zoiets tegen-natuurlijks kunnen de gevolgen op lange termijn vernietigend zijn voor mens en maatschappij.


Klopt ook wel
Maar moest het dan 2000 jaar duren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 25-11-2003 13:03 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht



GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 25-11-2003 14:51 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Nou, ik denkt dat een steeds groter wordende sociale druk meespeelt. Voor een grote middenklasse wordt het steeds moeilijker om financieel de boel op de rit te houden. Enne... Binnen bedrijven wordt presteren vaak op een ongezonde (lees Amerikaanse) gepushed zodat mensen sneller overspannen raken en opgebrand thuis zitten, zo!



Ash
over datum geraakte nozem
Usericon van Ash
Posted 25-11-2003 17:04 by Ash Wijzig reactieProfiel van AshQuote dit bericht

crap, het is gewoon 'in' om iets te mankeren.

als je tegenwoordig op de kleuterschool geen ADHD, allergie of psychische problemen hebt hoor je er gewoon niet bij.


You've got a lot of guts. Let's see what they look like!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-11-2003 17:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 14:51 schreef GRAFTAK het volgende:
Binnen bedrijven wordt presteren vaak op een ongezonde (lees Amerikaanse) gepushed zodat mensen sneller overspannen raken en opgebrand thuis zitten, zo!


Zo, leg uit. Wat is de Amerikaanse manier binnen bedrijven? Heb je daar gewerkt?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2003 21:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 17:07 schreef Chelman het volgende:
Zo, leg uit. Wat is de Amerikaanse manier binnen bedrijven? Heb je daar gewerkt?

Je weet wel, prestatiedruk, maaaaan ....






Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-11-2003 21:51 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 17:07 schreef Chelman het volgende:
Zo, leg uit. Wat is de Amerikaanse manier binnen bedrijven? Heb je daar gewerkt?

Bwo, het enige wat ik op mijn werk van de "Amerikaanse manier" (ja wij werken met een grote multinational) merk, zijn de oeverloze vergaderingen en de wegen die moeten gevolgd worden als je moet rapporteren dat je collega onwel is geworden van de scheet die je net liet en daardoor wellicht 25% linder gaat presteren.

Maar ik heb geleerd om daar allemaal op tijd en stond hartelijk om te lachen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-11-2003 21:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 21:51 schreef Gunman het volgende:
Bwo, het enige wat ik op mijn werk van de "Amerikaanse manier" (ja wij werken met een grote multinational) merk, zijn de oeverloze vergaderingen en de wegen die moeten gevolgd worden als je moet rapporteren dat je collega onwel is geworden van de scheet die je net liet en daardoor wellicht 25% linder gaat presteren.

Maar ik heb geleerd om daar allemaal op tijd en stond hartelijk om te lachen.


Dat is helaas een kwaal van alle grote organisaties. Ik heb dit bij zowel amerikaanse als nederlandsche toko's meegemaakt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-11-2003 22:01 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 21:52 schreef Chelman het volgende:
Dat is helaas een kwaal van alle grote organisaties. Ik heb dit bij zowel amerikaanse als nederlandsche toko's meegemaakt.

Mja, wellicht wel, maar laat dit nu net mijn eerste vaste werkgever zijn (help! al 2 jaar!). Ik heb vroeger toch van andere dingen mogen proeven en soms ging alles toch wat directer.

Nu jaag ik me er niet meer in op, als mensen komen zeuren over problemen spring ik er gewoon bovenop (het probleem natuurlijk) , snel opgelost, geen kans geven aan blabla en alles snel van de kaart. Ik merk ook dat de sommige contactpersonen van de klanten de laatste tijd liever met mij de problemen bespreken: er zijn nog mensen die stress krijgen van plichtplegingen en gewoon recht door zee gaan


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-11-2003 13:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Is het jullie ook al opgevallen dat als je je slecht/zwak voelt dat je dan een stuk linkser denkt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-11-2003 13:36 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 november 2003 13:34 schreef ElitE het volgende:
Is het jullie ook al opgevallen dat als je je slecht/zwak voelt dat je dan een stuk linkser denkt


Tuurlijk! Als je dichter bij de waarheid zit, ben je meteen ook een stuk kwetsbaarder.
Daarom zijn mensen die van nature angstig zijn, meestal rechts, ter zelfbescherming.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-11-2003 13:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:34 schreef ElitE het volgende:
Is het jullie ook al opgevallen dat als je je slecht/zwak voelt dat je dan een stuk linkser denkt

Nee, mij persoonlijk niet eigenlijk.....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 13:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

@mislyd:


Toepasseljke nickname

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-11-2003 13:38]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 13:39 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:34 schreef ElitE het volgende:
Is het jullie ook al opgevallen dat als je je slecht/zwak voelt dat je dan een stuk linkser denkt



Absoluut niet.

quote:
Op 26 november 2003 13:36 schreef mislyd het volgende:
Tuurlijk! Als je dichter bij de waarheid zit, ben je meteen ook een stuk kwetsbaarder.
Daarom zijn mensen die van nature angstig zijn, meestal rechts, ter zelfbescherming.


Buiten dat wat ik denk dat je punt is absoluut bullshit is, spreek jejezelf ook nog eens tegen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-11-2003 13:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:38 schreef Chelman het volgende:
@mislyd:


Toepasseljke nickname
En daar sluit ik mij bij aan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-11-2003 13:46 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 november 2003 13:39 schreef campske666 het volgende:
Absoluut niet.



Buiten dat wat ik denk dat je punt is absoluut bullshit is, spreek jejezelf ook nog eens tegen.

Campske jongen, jij zou beter eens wat relaxen. (Oeh dat klinkt zo *links* yukkie yukkie)

Geef toe, als jij het voor het zeggen had, zouden we nu met z'n allen gevangenissen aan't bouwen zijn, vreemdelingen aan't transporteren zijn, daklozen aan't executeren zijn, maanden aan't daten zijn zonder sex, water aan't drinken zijn tegen keelontstekingen, en dat alles onder invloed van jouw eigen egoïstische peace of mind.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 13:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 13:46 schreef mislyd het volgende:
Campske jongen, jij zou beter eens wat relaxen. (Oeh dat klinkt zo *links* yukkie yukkie)

Geef toe, als jij het voor het zeggen had, zouden we nu met z'n allen gevangenissen aan't bouwen zijn, vreemdelingen aan't transporteren zijn, daklozen aan't executeren zijn, maanden aan't daten zijn zonder sex, water aan't drinken zijn tegen keelontstekingen,





quote:
Op 26 november 2003 13:46 schreef mislyd het volgende:


en dat alles onder invloed van jouw eigen egoïstische peace of mind.


Je verwart individualistisch en rationeel met egoistisch.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-11-2003 13:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik bedoel dat als je langdurig in de shit zit, en denkt dat het slecht met je gaat(aanstellen hoor er ook bij), dat je dan wat linkser denkt omdat je dan denkt dat er jouw onrecht is aangedaan en dat de schuld bij anderen ligt.
Zelf heb ik er last van gehad nu niet meer, Als je je slecht voelt is het vaak moeilijk om te aan te zien dat jij het grootste probleem bent, en geef je anderen de schuld.

Sorry, voor de zinsconstructie ik moet ook eens nodig op een verwoordings cursus


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen