IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat is jouw utopia Vorige pagina | Volgende pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 24-11-2003 20:47 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht



mvg wk10


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-11-2003 20:50 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 24 november 2003 20:35 schreef ElitE het volgende:
Hippie!!!
Vrede is onmogelijk, in de natuur is oorlog dus ook bij de mens.




Je maakt hier een fout door te denken dat alles wat in de natuur normaal is ook bij de mens normaal moet zijn. Dan zouden volgens jou dus ook alle zwakke mensen geen hulp mogen krijgen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


invictis
Usericon van invictis
Posted 24-11-2003 20:51 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

niet generaliseren; uitdunnen mag ook


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 20:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 20:50 schreef Sjaan het volgende:
Je maakt hier een fout door te denken dat alles wat in de natuur normaal is ook bij de mens normaal moet zijn. Dan zouden volgens jou dus ook alle zwakke mensen geen hulp mogen krijgen.


De mens staat toch wel wat dichter bij de natuur als de meeste mensen denken, de mens is eigenlijk gewoon natuur.
Maar tuurlijk mag alles, maar het heeft zo wel zijn gevolgen, teveel zwakken helpen kan leiden tot voortbestaan van zwakken en dus altijd moeten zorgen voor zwakken, of zelfs overheersching van zwakken(alleen dan zijn het geen zwakken meer ). maar als je geen zwakken helpt gaan we er allemaal aan want iedereen heeft wel eens een zwak moment.
Alleen vrede is onhaalbaar aangezien het leven een strijd is. maar ondanks dit kunnen er wel oorlogen voorkomen en/of minder gruwelijk en zinloos worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


invictis
Usericon van invictis
Posted 24-11-2003 20:58 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik kan me wel vinden in Elite's denkbeelden...grappig om te zien dat ze identiek zijn aan de mijne tot nu toe




Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2003 21:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 november 2003 20:58 schreef invictis het volgende:
ik kan me wel vinden in Elite's denkbeelden...grappig om te zien dat ze identiek zijn aan de mijne tot nu toe






Ik probeer in de waarheid te geloven, als de waarheid anders is probeer ik ook in iets anders te geloven


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-11-2003 22:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

In mijn utopia wilt waarschijnlijk niemand leven. Ik zou als alternatief wel op een Phriar planeet kunnen overleven, denk ik.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 24-11-2003 22:22 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Mijn Utopia?
Elke avond met Catherin Zitta-Jones in bed.


mvg wk10


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-11-2003 22:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Mijn utopia is op het Shadows forum waar ik zojuist machtmisbruik heb laten plaatsvinden, en het voelde erg fijn


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 25-11-2003 0:40 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Mijn eigen melodieuze black metal band met veel klassieke invloed, ik als lead-vocalist, spelend voor een publiek van een miljoen mensen.

Misschien heel cliché, maar wel heel eerlijk


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-11-2003 1:25 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 24 november 2003 9:19 schreef Phriar het volgende:
Simpel:
Vrede
ticket naar afrika voor geweldpredikende nazis, mogen ze samen met de criminele illegalen op het vliegtuig
Verplicht autoloze zondag
Brandmerken van pedofielen en verkrachters
Verplichte aanplant van bomen, natuuronderwijs voor kinderen. Vervanging van plastic als verpakkingspapier door hennep, gebruik van hennep voor talloze meerdere dingen.
Entheogene studies op hogere scholen (leer van onderzoekend drugsgebruik)
Iedereen mag maar een auto hebben. Bedrijven moeten fikse boetes betalen als ze boven een bepaalde uitstoot van milieuonvriendelijke gassen komen.
Rokers krijgen een afgesloten coupe in iedere trein.
Soft drugs worden gelegaliseerd. Alcohol wordt moeilijker te krijgen voor erg jonge kiddies.
Terugtrekking troepen uit Irak, doch samenwerken met Irakezen blijft om hun land weer op te bouwen.
Stoppen van ontwikkeling JSF
Meer geld steken in onderwijs en cultuur, gedogen en subsidiëren van kraakpanden die concerten en bijeenkomsten organiseren.
Benzine wordt veel duurder en het openbaar vervoer stukken goedkoper, aardgas wordt niet meer zo zwaar belast en de verzekering van auto's met lpg daalt ook omdat er betere tanks en grotere veiligheid ingevoert wordt.
Opzegging steun aan war on terrorism, de export van softdrugs naar Amerika opvoeren.
Balkellende afgezet.
einde aan belspelletjes, zinloze en zoutloze t.v. shows, tel sell, christelijke propraganda programma's als prinsen en prinsessen.
Scheiding Kerk en Staat.
Geen nieuwe aanbouw van moskeeën, verbod op lawaai (= klokken en gejengel) voor zowel kerken als moskeëen
dit komt langzaam in de buurt van mijn utopie




hehe de mijnde komt wel verrekte veel overeen met deze, dude.

even nog wat random toevoegen:

-afschaffing Bio-industrie. Respect voor alles wat leeft.
-geen multi-nationals meer.
-geen kernenergie.
-gratis voedsel, voor iedereen. iedereen moet toch eten ongeacht je inkomen.
-in amerika: mensen van the Green party aan de macht. geen grote bedrijven en olie companys die in feite alles runnen (zie 2), Noam Chomsky als President, Biafra as vice president en Ian Mckay, Henry Rollins en de mensen van Earth Crisis ook in het witte huis [ ]
-mensenrechten overal, geen sweatshops meer.
-afschaffing werk.. alles meer baseren op ruilen, voor elkaar dingen doen, elkaar helpen.. etc.
[oke, iets realistischer: meer tijd op school om uit te kunnen vinden wat je 'later wilt doen'].
-geen sexisme.
-max 200 mensen per stad/dorp.
-geen nutteloze producten meer (zoals coca cola, etc, etc, vul maar in..) die door't kapitalisme voort worden gebracht.

en zo kan'k de hele nacht wel door gaan maar ik zal jullie niet verder lastig vallen met anarcho-gezeur

[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 25-11-2003 1:35]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-11-2003 1:45 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Om een lang verhaal kort te houden;
De vernietiging van het (staats)kapitalisme en al haar zieke verschijnselen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2003 1:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ XpoesX anarchie had toch geen regels waarom noem je die dan wel allemaal op
ik ben ongeveer ook voor anarchie maar dan toch wel rechts bedoeld


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 25-11-2003 2:13 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Utopia Banished...dat is de enige echte...jullie zitten er allemaal naast...doei


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-11-2003 10:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het hippie-gehalte is wel erg hoog hier, gaan jullie lief vragen aan Coca-Cola en Mc-Donalds of ze geen misbruik meer van de Aarde willen maken en ons bedelven onder hun troep? Alleen bruut ende massaal geweld lost dingen op, de geschiedenis is het bewijs.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 25-11-2003 11:10 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 20 november 2003 19:51 schreef ElitE het volgende:
Wat zou jij het liefst hebben als utopia???

In mijn utopia wil ik de natuurwetten tot zijn recht laten komen:



quote:

De sterkste overwint, maar de natuur bepaald wie de sterkste is.


*kuch* BULLSHIT *kuch*

De mens heeft ervoor gezorgd dat hij bepaald wie het sterkste is, we houden mensen in leven ondanks dat ze vroeger hopeloos verloren waren geweest. Wat er dus toe geleid heeft dat iemand met de genialiteit van Stephen Hawkins heeft kunnen overleven, tot grote bijdrage aan de wetenschap. Het idee dat gehandicapten immuun zouden zijn voor een ziekte is verder bespottelijk, die bevolkingsgroep wordt even zwaar zij het niet zwaarder getroffen (als bijvoorbeeld de mensen die ze moeten verzorgen sterven...)

quote:

Mensen mogen elkaar wel helpen maar niet op de algemene manier zoals nu, iedereen word geholpen, klootzak of niet. Alle mensen moeten alleen degene helpen die het verdienen volgens hun.


Okay, dus als jij overtuigd Misantroop bent hoef je niemand anders te helpen volgens jou? Zal lekker werken dat systeem

quote:

Dood is niet zo erg, iedereen gaat dood, en er zijn al genoeg mensen.
Zwakkeren moeten zichzelf sterk maken om een goed leven te hebben. En als iemand sterk is moet je als zwakkere proberen de sterkere te overwinnen.


Jou utopie is een wereld waarin de zwakkeren vertrapt worden...

quote:

Bij meer mensen krijg je meer wetten, hoe meer je generaliseerd, hoe ongelijker mensen behandeld worden.


Welke mensen? De zwakken of de sterken? Imho werden er juist steeds meer wetten in het leven geroepen om mensen te beschermen i.p.v. ongelijkheid te promoten. (Tenzij we terug gaan naar liberalisme op algeheel sociaal gebied)

quote:

Dit systeem klink misschien wat wreed maar zo hoeft het niet. Tegenwo(O!!!)rdig worden de mensen steeds luier in alle dingen omdat je als iemand die veel doet word bestolen door de zwakkeren zodat de zwakkeren het eige(N!!!)lijk beter kunnen hebben. Onder zwakheid versta ik het falen tov de rest van de maatschappij(tenzij je het als goed ervaart)



Waarom faal je dan? Je bent echt gruwelijk aan het generaliseren hier, en je verwijt mij van oogkleppen!!!

Je faalt omdat je met een achterstand geboren hebt, omdat je ouders van stad naar stad verhuisden in je kindertijd, je faalt omdat je geboren bent in een achterstandswijk, je faalt nooit alleen, de mensen om je heen zijn altijd bijdragers tot je falen...

Weinig mensen falen enkel door luiheid.

quote:

Het liefst heb ik geen overheid, of een hele kleine overheid. Om de mensen toch een beetje te leiden is er een orgaan nodig dat advies geeft en allerlei informatie kan verschaffen maar dat de mensen dan maar zelf weten wat ze met die informatie doen.



Laat ik het hier nou bijna met je eens zijn, antihippie

Maar ik blijf toch denken dat de mens niet meer kan zonder regering, daar zijn we inmiddels met tevelen voor.

P.s. je kan niet typen

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 25-11-2003 11:11]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-11-2003 13:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 1:54 schreef ElitE het volgende:
@ XpoesX anarchie had toch geen regels waarom noem je die dan wel allemaal op
ik ben ongeveer ook voor anarchie maar dan toch wel rechts bedoeld

regels zijn niet alleen de op schrift gestelde regels.
Het draait toch allemaal om macht, en macht kent haar eigen (spel)regels.

daarnaast leven we al in een soort van anarchie van staten. ik geloof niet zo in anarchie omdat genoeg mensen niet te vertrouwen zijn en op eigen gewin uit zijn. We hebben niet voor niets organisaties als de VN in het leven geroepen.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 25-11-2003 14:00]


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-11-2003 15:37 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 november 2003 1:54 schreef ElitE het volgende:
@ XpoesX anarchie had toch geen regels waarom noem je die dan wel allemaal op
ik ben ongeveer ook voor anarchie maar dan toch wel rechts bedoeld


XPoesX ? hahaha.. smeerbliksem

maar uhm, anarchie en rechts bedoeld? hoe de fuck zie je dat?

hier, dit is wat anarchisme is: http://www.infoshop.org/faq/index.html


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-11-2003 15:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

in mijn utopia bestaat geen anarchie en andere shit.
ik ben er namelijk de dictator ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-11-2003 15:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 15:37 schreef XPositiveX het volgende:
XPoesX ? hahaha.. smeerbliksem

maar uhm, anarchie en rechts bedoeld? hoe de fuck zie je dat?

hier, dit is wat anarchisme is: http://www.infoshop.org/faq/index.html


Newsflash. Anarchie is niet links of rechts. Weleens van anarcho-kapitalisme gehoord?


edit: ik vond jouw utopia trouwens wel een errug hoge Miss World: I want World Peace gehalte. Oftewel weinig inhoud. En wie de neuk gaat mij vertellen of Coca-Cola wel of niet een nuttige product is?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 25-11-2003 15:42]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-11-2003 16:13 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 november 2003 10:09 schreef Heiden het volgende:
Het hippie-gehalte is wel erg hoog hier, gaan jullie lief vragen aan Coca-Cola en Mc-Donalds of ze geen misbruik meer van de Aarde willen maken en ons bedelven onder hun troep? Alleen bruut ende massaal geweld lost dingen op, de geschiedenis is het bewijs.


hehe ik ben (nog ) geen XhippieX. ik ben dan ook zeker in favor of acties van groepen als de ALF en ELF die economische schade aanrichten bij grote bedrijven en andere instituten die de aarde/mensen/dieren uitbuiten.


Ghoullie: "regels zijn niet alleen de op schrift gestelde regels.
Het draait toch allemaal om macht, en macht kent haar eigen (spel)regels."

true, true.

Ghoullie: "daarnaast leven we al in een soort van anarchie van staten. ik geloof niet zo in anarchie omdat genoeg mensen niet te vertrouwen zijn en op eigen gewin uit zijn. We hebben niet voor niets organisaties als de VN in het leven geroepen."

dit is volgens mij hier weleens eerder gezegd [ook door jou, i think], maar ik snap deze uitspraak toch niet helemaal.

als het kapitalisme heerst, dan zijn al die staten stuk voor ook kapitalistisch. dus dan is het toch geen (echte) anarchie?


Chelman: "Newsflash. Anarchie is niet links of rechts. Weleens van anarcho-kapitalisme gehoord?"

ja hallo, wat staat er nou op die site dan

Chelman: "edit: ik vond jouw utopia trouwens wel een errug hoge Miss World: I want World Peace gehalte. Oftewel weinig inhoud. En wie de neuk gaat mij vertellen of Coca-Cola wel of niet een nuttige product is?"

haha, dat vertel ik en, weinig inhoud? 't heet niet voor niets Utopia


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-11-2003 16:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 16:13 schreef XPositiveX het volgende:
hehe ik ben (nog ) geen XhippieX. ik ben dan ook zeker in favor of acties van groepen als de ALF en ELF die economische schade aanrichten bij grote bedrijven en andere instituten die de aarde/mensen/dieren uitbuiten.



Crimineel tuig is het.

quote:

als het kapitalisme heerst, dan zijn al die staten stuk voor ook kapitalistisch. dus dan is het toch geen (echte) anarchie?



Kapitalisme en anarchie sluiten elkaar niet uit.

quote:

haha, dat vertel ik en, weinig inhoud? 't heet niet voor niets Utopia



Utopia mag wel inhoud hebben. Het is alleen onrealiseerbaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-11-2003 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 16:13 schreef XPositiveX het volgende:
hehe ik ben (nog ) geen XhippieX. ik ben dan ook zeker in favor of acties van groepen als de ALF en ELF die economische schade aanrichten bij grote bedrijven en andere instituten die de aarde/mensen/dieren uitbuiten.


ERG domme opmerking & ERG domme acties.
Want je raakt er de verkeerden mee.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-11-2003 16:29 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 november 2003 16:19 schreef Chelman het volgende:

Kapitalisme en anarchie sluiten elkaar niet uit.



ja in de zin van dat Kapitalisme in feite grote chaos is.

quote:

Utopia mag wel inhoud hebben. Het is alleen onrealiseerbaar.


hehe dus heb ik 't gister voor niets uitgetypt?


en ehh.. hopelijk wordt ik toch ooit eens Miss World, hows that for a utopian wish? haha


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-11-2003 16:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 16:29 schreef XPositiveX het volgende:
ja in de zin van dat Kapitalisme in feite grote chaos is.



Kapitalisme is helaas ook een utopie. Kapitalisme heeft in de moderne maatschappij nog nooit bestaan.

Anarchie is een regeringsvorm (i.c. een gebrek daarvan). Kapitalisme is een vorm van het inrichten van economisch verkeer en geen regeringsvorm.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen