IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Sociaal VS Asociaal Vorige pagina
EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 24-11-2003 23:21 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 10:08 schreef campske666 het volgende:
Heb in het week-end wat over deze dingen zitten lezen.
De opdeling wordt dus niet gemaakt als zijnde sociaal/asociaal, mar als zijnde extrovert/introvert.
Als introvert zijnde, ben je dus niet persé asociaal, maar kost sociaal zijn energie, en heb je tijd alleen nodig voor die enrgie terug op te laden. Bij wie extravert is, is dit net andersom, zij krijgen energie wanneer ze onder mensen zijn, en het kost hun energie om alleen te zijn.
Dus het is perfect mogelijk voor een introvert om sociaal te zijn tijdens de momenten dat hij/zij bij andere mensen is.


Je kan beiden nog eens onderverdelen:

Je kan introvert zijn en je toch volledig op je gemak voelen in een groep zonder iets te zeggen. Tov andere introverte mensen die zich totaal niet op hun gemak voelen in een groep

Dan heb je mensen die extravert zijn en constant alle aandacht naar hen toe willen trekken, indien dit niet gebeurd voelen ze zich niet confortabel en trappen ze het meestal na een tijdje af.
Tweede groep extraverten; mensen die babbelen, leute maken, luisteren naar anderen en ervoor zorgen dat iedereen aandacht krijgt.



Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 25-11-2003 14:38 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Ik vind mezelf redelijk sociaal maar niet extravert, kan ook! Al moet ik zeggen dat er vast wel mensen zijn die mij niet sociaal vinden, het is maar net of m'n kop er naar staat.



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 25-11-2003 15:53 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 23:17 schreef EVILinetje het volgende:
Observeren kan zo zalig zijn. Vroeger ging ik me vaak in het park of aan het station zetten en 'mensjes kijken'. Je afvragen waar ze allemaal naartoe gaan, hoe ze zich voelen en dan zeker als ze spurten om hun trein te halen
Dat heb ik gedaan met stonded/dronken gasten.
Wat lullen die dom zeg


Ash
over datum geraakte nozem
Usericon van Ash
Posted 25-11-2003 17:06 by Ash Wijzig reactieProfiel van AshQuote dit bericht

asociaal.

brutale mensen hebben de halve wereld, en veroveren de andere helft op de socialen, die geven het nl. weg .


You've got a lot of guts. Let's see what they look like!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-11-2003 17:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wat wordt er precies als sociaal gezien? Ik hoor vaak dat iemand sociaal wordt geacht als hij/zij met heel veel mensen kan/gaat praten. En dus een heleboel mensen om zich heen verzamelt op die manier. In dat geval ben ik asociaal.

Voor mijn gevoel is dat heel oppervlakkig. De mensen die ik om me heen heb wil ik goed kennen. En daar wil ik ook echt mee om gaan. In plaats van alleen maar met ze te gaan stappen. Ik heb liever een klein groepje echte vrienden dan een hele kudde vage bekenden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-11-2003 17:33 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 25 november 2003 17:06 schreef Ash het volgende:
asociaal.

brutale mensen hebben de halve wereld, en veroveren de andere helft op de socialen, die geven het nl. weg .

Zitten hier nou nog steeds van dit soort mensen?


Stelling:
Ik ben denk ik afwisselend een van de twee. Soms heb ik behoefte aan vriendschap en liefde, soms wil ik volledig afgesloten van de wereld zijn. Dit lijkt me geen stelling waarbij je per definitie òf onder het ene, òf onder het andere valt.

- edit : Ik herhaal Atilla zie ik nu. Excuus. -


offtopic:
XnegX heb jij die mail van me nog ontvangen? (op bos_trol@...)

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 29-11-2003 17:34]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-11-2003 17:35 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Oeps! Die heb ik per ongelijk weg gegooid. Kun je nog even compact mailen wat je wilde weten?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-11-2003 17:36 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 november 2003 17:24 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb liever een klein groepje echte vrienden dan een hele kudde vage bekenden.

Voor mij is dat verschil nooit heel duidelijk. Wanneer is iemand een echte vriend? Hangt dat af van de hoeveelheid tijd die je samen doorbrengt? Of van hoeveel je over mekaar weet? Dat kan toch door toevallige omstandigheden gebeuren? Je weet immers nooit of je iemand echt goed kent.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


invictis
Usericon van invictis
Posted 29-11-2003 17:41 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 3:52]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-11-2003 17:42 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 29 november 2003 17:36 schreef mislyd het volgende:
Voor mij is dat verschil nooit heel duidelijk. Wanneer is iemand een echte vriend? Hangt dat af van de hoeveelheid tijd die je samen doorbrengt? Of van hoeveel je over mekaar weet? Dat kan toch door toevallige omstandigheden gebeuren? Je weet immers nooit of je iemand echt goed kent.

Dat voel je. Ik denk niet dat het schriftelijk is vast te stellen aan welke normen een echte vriend moet voldoen.
En inderdaad, dat zal nooit volledig te toetsen zijn, maar daar zul je helaas mee moeten leven.

- edit (alweer): XnegX ik heb hem verstuurd -

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 29-11-2003 17:44]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-11-2003 14:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 29 november 2003 17:36 schreef mislyd het volgende:
Voor mij is dat verschil nooit heel duidelijk. Wanneer is iemand een echte vriend? Hangt dat af van de hoeveelheid tijd die je samen doorbrengt? Of van hoeveel je over mekaar weet? Dat kan toch door toevallige omstandigheden gebeuren? Je weet immers nooit of je iemand echt goed kent.


Meen je dit serieus?
Een goede vriend is iemand waarbij je altijd terecht kunt. Iemand die je vertrouwd en waartegen je alles kunt zeggen. Iemand die voor je klaarstaat, of het nou goed of slecht met je gaat. Dat is toch een redelijk groot verschil tussen een goede vriend en iemand waar je wel eens mee gaat stappen lijkt me.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2003 15:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ben er van de week achter gekomen dat ik best wel asociaal ben, ik kan soms niemand om me heen hebben en dan ga ik die mensjes afkraken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Syrinxxx
Usericon van Syrinxxx
Posted 10-12-2003 14:53 by Syrinxxx Wijzig reactieProfiel van SyrinxxxQuote dit bericht

Ik ben vaak liever alleen. Maar ik vind dat dat niks te maken heeft met "asociaal" zijn. Als er iets is met anderen of familie of wat dan ook dan ben ik er wel voor ze. Maar ik ben niet het type dat het leuk vind om weet ik veel hoe lang te ouwehoeren over onzinnige dingen met mensen.


"I found the garden of glass shattered and in the middle the broken shards of my gorgeous glass rose."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-12-2003 15:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 23:21 schreef EVILinetje het volgende:
Je kan beiden nog eens onderverdelen:

Je kan introvert zijn en je toch volledig op je gemak voelen in een groep zonder iets te zeggen. Tov andere introverte mensen die zich totaal niet op hun gemak voelen in een groep

Dan heb je mensen die extravert zijn en constant alle aandacht naar hen toe willen trekken, indien dit niet gebeurd voelen ze zich niet confortabel en trappen ze het meestal na een tijdje af.
Tweede groep extraverten; mensen die babbelen, leute maken, luisteren naar anderen en ervoor zorgen dat iedereen aandacht krijgt.



Ik ben een beetje een kruising tussen de 2 vetgedrukte stukken. Hangt van mijn stemming af, hangt af van de mensen met wie ik samen ben. Heb ik geen zin om mijn mond open te trekken, dan doe ik dat niet, maar dat wil niet zeggen dat ik me niet op mijn gemak voel. Heb ik wel zin om mijn mond open te trekken, nou zet je dan maar schrap...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 10-12-2003 17:30 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 15:01 schreef altx het volgende:
Ik ben een beetje een kruising tussen de 2 vetgedrukte stukken. Hangt van mijn stemming af, hangt af van de mensen met wie ik samen ben. Heb ik geen zin om mijn mond open te trekken, dan doe ik dat niet, maar dat wil niet zeggen dat ik me niet op mijn gemak voel. Heb ik wel zin om mijn mond open te trekken, nou zet je dan maar schrap...


in de boekjes kan je mensen in hokjes steken, maar irl is niemand dit of dat. Ieder persoon is uniek


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 21-12-2003 1:21 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Staring into the distance having ABSOLUTLY no fun, alone.

Woeps.


Iedereen is anders en niemand past in een hokje, hoe Über-Alto.


[Dit bericht is gewijzigd door stoomfiets op 21-12-2003 1:22]


I am the 1%.


Merdahn
Usericon van Merdahn
Posted 30-12-2003 19:37 by Merdahn Wijzig reactieProfiel van MerdahnQuote dit berichthttp://www.merdahn.com

Op zijn tijd kan ik beide wel waarderen. Ik ben een persoon die graag alleen is maar aan de andere kant vind ik het wel verschrikkelijk fijn als ik in gezelschap ben van mensen die ik erg mag en zo. Dus ik denk persoonlijk dat ik er tussen in hang of iets. Zal hier ook een aparte benaming voor zijn?

Maar wat de bovenstaander (boven mij dus) verteld is ook erg interessant. Mensen observeren. Je kan echt uit het gedrag van mensen zoveel ophalen, eigenlijk zijn wij (de mens) best wel voorspelbare 'dieren'


Have you ever had a dream, that you were so sure was real? What if you were unable to wake from that dream?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-01-2004 4:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Deze week is weer bevestigd dat ik minstens 2 uur alleen moet zijn omdat ik mijn omgeving anders ga afkraken, en probeert weg te krijgen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen