IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Communisme tov nazisme Volgende pagina
~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 26-11-2003 15:56 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Wat ik me altijd heb afgevraagd is waarom wordt in onze maatschappij communisme veel meer getolereerd dan nazisme? Mao en Stalin zijn toch echt niet te onderschatten tov Hitler dacht ik zo?

Zelf dacht ik dat het misschien lag aan het oorspronkelijke idee van beide ideologieen: het communisme begon wel met een menselijk, universeel en edel idee, terwijl Hitler zijn utopie van Nazi Volksgemeinschaft dat duidelijk niet was...


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 26-11-2003 15:59 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik weet niet of het communisme 'veel meer' getolereerd wordt, ik ken veel mensen die het vaak nog erger vinden dan het nazisme. Berichten in bijvoorbeeld de krant zijn over het communisme vaak net zo negatief, zo niet negatiever dan over het nazisme.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2003 19:44 schreef Chelman het volgende:
Godverdomme. Dat iemand de marxistische theorieën aanhangt zal me aan mijn harige reet roesten en heb ik weinig moeite mee. Wat ik echter niet kan bevatten is waarom je nou de symbolen (hamer, sikkel, ster) van het meest moorddadige regime van de afgelopen honderd jaar of zo gaat huldigen?

Als iemand hier met allerlei Derde Rijk symbolen gaat zwaaien dan is iedereen verbolgen.

Denken jullie nou echt dat de USSR nou zo'n vredelievend, democratisch, vrijheidslievend heilstaat was?



quote:
Op 20 november 2003 13:59 schreef Chelman het volgende:
Je snapt mijn punt niet. USSR staat in dezelfde rijtje als de Derde Rijk. Ik heb familie leden die onder het symbool van hamer en de sikkel naar kampen in Siberië afgevoerd zijn omdat ze niet eens waren met de Sovjet bezetting. Ik vind het daarom vreemd dat dit soort symbolen als acceptabel gezien worden en de swastika bijvoorbeeld niet.

Elk land heeft wat fouts gedaan. USSR is echter een van die landen die stelselmatig massamoorden pleegde. Niet echt iets om vol trots uit te dragen lijkt mij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 15:59 schreef Jebes het volgende:
Ik weet niet of het communisme 'veel meer' getolereerd wordt, ik ken veel mensen die het vaak nog erger vinden dan het nazisme. Berichten in bijvoorbeeld de krant zijn over het communisme vaak net zo negatief, zo niet negatiever dan over het nazisme.


De symbolen van bijvoorbeeld USSR worden wel getolereerd en dienen zelfs als merchandise.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 26-11-2003 16:01 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik voel dat er een bepaalde wending aan dit topic gegeven gaat worden


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

koude oorlog?
blokkade van Cuba?
Niet erkennen van China?
Niet mogen lid worden van de VN van de chinese republiek?

Duitsland was gewoon lid van de volkenbond hoor? dus waarom zou het nazisme minder getolereerd worden?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 26-11-2003 16:02 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 26 november 2003 16:00 schreef Chelman het volgende:
De symbolen van bijvoorbeeld USSR worden wel getolereerd en dienen zelfs als merchandise.


Klopt, daar heb je wel een punt. En dat is een vreemd contrast als je de berichten in het journaal hoort of in de pers leest over het communisme.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

en in het gevraagd topic zijn mensen opzoek naar WOII stuff? Overal is een markt voor.

Nu is het in de voormalige SU danook zo dat er een grote groep is die nostaligische gevoelens heeft tov de SU en het dus in leven gehouden wordt.

In duitsland is er eerder schaamte voor hun verleden.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:03 schreef ghoulliette het volgende:
en in het gevraagd topic zijn mensen opzoek naar WOII stuff? Overal is een markt voor.



Ik heb het niet over verzamelobjecten. Dat is gewoon normaal.

Ik heb het over trendy kleren met hamers en sikkels. Ik zou het wel willen zien wanneer Ralph Lauren eens een swastika op zijn polo truitjes zou pasten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Goodbye Lenin? ghello? Het voormalige SU ademt nu eenmaal een sfeer uit van een verleden waarin nog niet alles omgeld draaide. en daar zijn een groot aantal mensen blijkbaar gevoelig voor.

edit: daarnaast lopen heelveel mensen gewoon met de mode mee zonder erover na te denken. en de ontwerpers willen gewoon geld verdienen, als dat met nazi zooi kon hadden ze dat vast ook gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 26-11-2003 16:07]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2003 16:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

jeuj nog zo'n topic ...

alle isme's zuigen

ik twijfel alleen nog over egoisme ..


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 16:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:07 schreef Jenje het volgende:
jeuj nog zo'n topic ...

alle isme's zuigen

ik twijfel alleen nog over egoisme ..


jij was toch aanhanger van NihilISME !?


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 26-11-2003 16:09 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:05 schreef Chelman het volgende:
Ik heb het niet over verzamelobjecten. Dat is gewoon normaal.

Ik heb het over trendy kleren met hamers en sikkels. Ik zou het wel willen zien wanneer Ralph Lauren eens een swastika op zijn polo truitjes zou pasten.


tja... en dat terwijl de svastika (yung-drung) gewoon een gejat boeddhistisch symbool is. ironisch


good intent and honesty do not redeem stupidity


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:07 schreef ghoulliette het volgende:
Goodbye Lenin?



Leuke film. Maar als ik nu Goodbye Hitler zou willen opnemen? Ik gok dat dat niet in pathe zou draaien....

quote:

ghello? Het voormalige SU ademt nu eenmaal een sfeer uit van een verleden waarin nog niet alles omgeld draaide.


Laat me niet lachen. Niet alles om geld draaide? Alles draaide daar om geld en macht!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-11-2003 16:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:08 schreef campske666 het volgende:
jij was toch aanhanger van NihilISME !?
Ik ben alleen aanhang van mijn vriendin, andere dingen komen misschien overeen met mijn levenswijze, maar dat zegt nog niet dat ik ze aanhang.

Dat jij kaal bent wil toch niet zeggen dat je Pim Fortuyn aanhangt?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:09 schreef Chelman het volgende:
Leuke film. Maar als ik nu Goodbye Hitler zou willen opnemen? Ik gok dat dat niet in pathe zou draaien....

zou je een goed script daarover kunnen bedenken dan? er zijn trouwens genoeg films over WOII.


quote:

Laat me niet lachen. Niet alles om geld draaide? Alles draaide daar om geld en macht!

Duh, maar dat voelen de mensen niet zo. Voor de gemiddelde rus is het verschil met vroeger dat ze nu niets te vreten hebben en toen wel.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:09 schreef Lytse het volgende:
tja... en dat terwijl de svastika (yung-drung) gewoon een gejat boeddhistisch symbool is. ironisch


het is geen boeddhistisch symbool. dat symbool is in bijna alle culturen aanwezig.

swastika betekent zoiets als 'well being' in een of andere hindoe dialect


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 16:11 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:09 schreef Lytse het volgende:
tja... en dat terwijl de svastika (yung-drung) gewoon een gejat boeddhistisch symbool is. ironisch


Ahum, Hitler heeft de Swastika echt niet in het oosten gaan zoeken, het is namelijk ook een oud heilig symbool van de Germaanse volkeren. En ik denk dat we er wel van mogen uitgaan dat dat zijn motivatie was om het te gebruiken, en niet de Boedhistische versie.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

misschien werd hij er wel geil van?


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 26-11-2003 16:14 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:11 schreef Chelman het volgende:
het is geen boeddhistisch symbool. dat symbool is in bijna alle culturen aanwezig.

swastika betekent zoiets als 'well being' in een of andere hindoe dialect


bedoel je sanskriet mischien?

en touché trouwens, het komt voor in meerdere culturen, het is het symbool van geluk. Neemt niet weg dat het niet bepaald een origineel idee is van hitler en dat het behoorlijk irritant is dat het nog steeds hier als nazi-symbool wordt beschouwd.
Ik hoef, als boeddhist zijnde, niet te proberen met dat teken over straat te lopen, dan heb ik zo een boete aan mijn broek hangen...


good intent and honesty do not redeem stupidity


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:10 schreef ghoulliette het volgende:
Duh, maar dat voelen de mensen niet zo. Voor de gemiddelde rus is het verschil met vroeger dat ze nu niets te vreten hebben en toen wel.



Newsflash! Toen hadden ze dat ook niet. Toen bestond er echter geen zichtbare elite die dat wel had....oftewel niemand om tegenaan te schoppen.

Enne.....als je in de SU ging klagen waren je probleem snel opgelost....je kon de welvaart gaan opbouwen op Siberie...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 16:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:14 schreef Lytse het volgende:

Ik hoef, als boeddhist zijnde, niet te proberen met dat teken over straat te lopen, dan heb ik zo een boete aan mijn broek hangen...


Dat zal je leren boedhist te worden.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

het enige symbool dat ik met Hitler in verband breng is trouwens het hakenkruis. (en ja ik weet dat de romeinen het ook gebruikten)


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-11-2003 16:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:16 schreef ghoulliette het volgende:
het enige symbool dat ik met Hitler in verband breng is trouwens het hakenkruis. (en ja ik weet dat de romeinen het ook gebruikten)


Weet jij wat een swastika is ?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-11-2003 16:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:14 schreef Lytse het volgende:
bedoel je sanskriet mischien?

en touché trouwens, het komt voor in meerdere culturen, het is het symbool van geluk.



Voor zover ik weet is het linksdraaiende swastika het symbool van de zon en leven en het rechtsdraaiende het symbool van de maan en de dood. Dit is in bijna alle culturen die het gebruikten zo geweest.

In boeddhisme kan het anders zijn.

quote:
Neemt niet weg dat het niet bepaald een origineel idee is van hitler en dat het behoorlijk irritant is dat het nog steeds hier als nazi-symbool wordt beschouwd.
Ik hoef, als boeddhist zijnde, niet te proberen met dat teken over straat te lopen, dan heb ik zo een boete aan mijn broek hangen...


Klopt


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-11-2003 16:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:16 schreef Chelman het volgende:
Newsflash! Toen hadden ze dat ook niet. Toen bestond er echter geen zichtbare elite die dat wel had....oftewel niemand om tegenaan te schoppen.

Enne.....als je in de SU ging klagen waren je probleem snel opgelost....je kon de welvaart gaan opbouwen op Siberie...

Lieve schat, ik heb een hele familie die klaagt dat ze nu niets meer te eten hebben en toen wel. en dat ze zus en zo toen wel hadden en nu niet. Nu klagen die stinkrussen om alles, maar ik kan je vertellen dat het er niet veel beter op geworden is, wel anders.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen