IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Faith No More Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2003 18:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

GENIALE band. Al is het weer een duidelijk voorbeeld van mensen met veel talent, maar te veel ego (voor Patton en Jim Martin dan). toch heeft die "clash" der ego's een paar schitterende platen opgeleverd. Ik ken zelf overigens de eerst twee niet, wel eens geprobeerd, maar ik kon de stem van Mosley niet uitstaan, probeer het later nog wel eens.

De twee CD's The Real Thing en Angel Dust waren tekstueel behoorlijk gestoord, in ieder geval grappig, en de muziek was redelijk fris en bij vlagen briljant (vooral op Angel Dust). Angel Dust is naar mijn idee ook de beste van die twee, omdat hier het duidelijkst de talenten van FNM naar voren komen: chaos, herrie, schoonheid, sfeer, maar Introduce Yourself is ook onmisbaar.

Daarna King for a Day, Fool for a Lifetime en Album of the Year. De 2 CD's zonder Jim Martin (al schijnt hij op AD ook al niet al het gitaar werk te hebben gedaan), FNM's meest duidelijke link met metal, en dat is te horen ook.

Deze twee platen zijn wat volwassener, maar ook t.o.v. de twee ervoor heel wat anders. Op KFAD/FFAL werd er wat met jazz/big band achtige dingen gespeeld, wat bijvoorbeeld het prachtige Star AD opleverde.
Ook werd hier een ander talent van FNM verder uitgebuit: het schrijven van ongelooflijk poppy nummers, die wel briljant zijn (Just a Man, Take this Bottle).
Hiernaast waren er ook nog wat typisch duistere/chaotisch FNM nummers (Cuckoo for Caca) en mooie rockers (Ricochet ). Al met al een hele complete plaat, misschien wel de meest diverse en originele van dit illuster gezelschap. Ook mooi aan deze CD is dat je het hele vocale spectrum van Patton voorbij hoort komen (schreeuwen, incoherent brabbelen, rock-zingen, jazz-zingen, mooi ingetogen zingen).

Album of the Year is ongeveer hetzelfde verhaal, alleen gingen ze hier wat meer de electronische kant op, wat ook mooie gevolgen heeft. Hier werd de sfeer wat meer op de voorgrond gezet, en waren de nummers wat zweveriger, maar nog steeds erg goed.

Dus, iemand anders nog een mening? Zo niet, FNM luisteren

PS: als iemand me aan de ongeveer 4 remix nummers kan helpen die op de Special Edition van Album of the Year staan (o.a. Rammstein), graag. MP3 is voldoende, maar het liefst origineel natuurlijk

PPS: mods, heb al een algemeen Mike Patton topic gevonden, maar die vond ik niet zo relevent, daar werd toch alleen geruzied over hoe groot zijn ego is/was.

edit: do'h verkeerde naam eerste album FNM met Mike Patoon

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 02-12-2003 21:06]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 01-12-2003 18:42 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

FNM rules! Ik ben al een behoorlijk tijdje alles van FNM op vinyl aan het 'verzamelen'. Laatst naar de FNM tribute band geweest. Echt een aanrader voor FNM fans! Die gasten doen het echt niet verkeerd!!! :guitar :



Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 01-12-2003 18:45 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Geweldige band. Maar na Angel Dust heb ik niets meer van ze gehoord. Het solo album van Jim Martin vond ik ook wel een lekkere cd. En verder ben ik een Mr Bungle fan (Desert Search For Techno Allah )


I can't shoot straight unless I've had a pint!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-12-2003 18:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 18:45 schreef Dunne_Hein het volgende:
Geweldige band. Maar na Angel Dust heb ik niets meer van ze gehoord. Het solo album van Jim Martin vond ik ook wel een lekkere cd. En verder ben ik een Mr Bungle fan (Desert Search For Techno Allah )

Toch maar eens iets van na AD luisteren dan

Die solocd wil ik ook nog eens horen, ja. Mr Bungle is ook gaaf, alleen moeilijk te krijgen, heb alleen Disco Volante origineel kunnen vinden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 01-12-2003 18:51 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 1 december 2003 18:45 schreef Dunne_Hein het volgende:
Geweldige band. Maar na Angel Dust heb ik niets meer van ze gehoord. Het solo album van Jim Martin vond ik ook wel een lekkere cd. En verder ben ik een Mr Bungle fan (Desert Search For Techno Allah )


Die solo cd is echt volkomen kut! Bij het nummer Introduce Yourself ontbreekt alle kracht



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 01-12-2003 20:25 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

geniaal! King for a day.. is m'n favoriet


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 01-12-2003 20:30 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 18:47 schreef ZelThoR het volgende:
Toch maar eens iets van na AD luisteren dan

Die solocd wil ik ook nog eens horen, ja. Mr Bungle is ook gaaf, alleen moeilijk te krijgen, heb alleen Disco Volante origineel kunnen vinden.


Mr Bungle - Mr Bungle is echt veeeeeel beter


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 01-12-2003 22:55 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 20:30 schreef Dunne_Hein het volgende:
Mr Bungle - Mr Bungle is echt veeeeeel beter


jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, wat een strot heeft die patton zeg! En fantômas is ook


good intent and honesty do not redeem stupidity


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 01-12-2003 22:57 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 22:55 schreef Lytse het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, wat een strot heeft die patton zeg! En fantômas is ook


Echt een zieke cd, heb hem vannavond weer twee keer gedraaid


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 01-12-2003 22:59 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Ik heb mr bungle een paar jaar geleden in de melkweg gezien


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 01-12-2003 22:59 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2003 22:59 schreef Sneeuwwitje het volgende:
Ik heb mr bungle een paar jaar geleden in de melkweg gezien


Dat wil ik ook wel


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 01-12-2003 23:04 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Mr bungle bestaat toch nog wel?
Wat ik een leuk nr van FNM vind is I started a joke, cover van The Beegees.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 01-12-2003 23:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

die live-plaat, de enige, dacht ik, die we hier hebben. live at brighton? die is wel lekker.


Oud Vuil.


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 02-12-2003 19:37 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

mijn favoriete FNM cds zijn The Real Thing en Angel Dust trouwens.


good intent and honesty do not redeem stupidity


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 02-12-2003 20:08 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

introduce yourself en angel dust vond ik wel aardig maar alles daarna echt helemaal niets!

Die Jim martin was wel een vermakelijk figuur met die suffe brillen, geweldig!



Gorthaur
Usericon van Gorthaur
Posted 02-12-2003 21:11 by Gorthaur Wijzig reactieProfiel van GorthaurQuote dit bericht

Ah... hier MOET ik even op reageren...
FNM en Mr Bungle; de grootste muzikale inspiratie-bronnen van mij, nog steeds na vele, vele jaren...

FNM: de beste vind ik AD en KFAD. Aan de topic starter: bij de eerste 2 moet je even 'wennen' aan dat monotone zeur stemmetje van Chuck. Ze zijn echt wel de moeite waard. Zoals altijd, anders dan de andere cd's.

Mr. Bungle: De eerste 2 cd's vind ik denk ik het best. De eerste vanwege de gestoordheid, en de tweede vanwege alle jazz invloeden erin. De derde vind ik iets minder. Heb hier ook nog ergens de OU818 demotape liggen, ook erg interessant. Tip: download wat live-concerten... (Of er een nieuwe plaat komt is voor zover ik weet wat twijfelachtig btw.)

Deze bands, samen met veel van Pattons solo- en zijsprongen, bewezen voor mij dat muziek geen hokjes of grenzen kent...

'It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious!'

[Dit bericht is gewijzigd door Gorthaur op 02-12-2003 21:12]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-12-2003 21:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 1 december 2003 18:45 schreef Dunne_Hein het volgende:
Geweldige band. Maar na Angel Dust heb ik niets meer van ze gehoord. Het solo album van Jim Martin vond ik ook wel een lekkere cd. En verder ben ik een Mr Bungle fan (Desert Search For Techno Allah )


Dan heb je King for a day...fool for a lifetime dus ook nog niet gehoord?
Dat is anders een geniaal album! Hoewel ik denk ik Angeldust hun beste cd vind. Maar dat is een kwestie van smaak.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-12-2003 21:22 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

Angel Dust is duidelijk mijn favoriete fnm album.

Gewoon de sfeer en techniek in de plaat spreekt me ontzettend aan.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 02-12-2003 21:39 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 2 december 2003 21:11 schreef Gorthaur het volgende:

FNM: de beste vind ik AD en KFAD. Aan de topic starter: bij de eerste 2 moet je even 'wennen' aan dat monotone zeur stemmetje van Chuck. Ze zijn echt wel de moeite waard. Zoals altijd, anders dan de andere cd's.


Nadat Chuck uit Faith No More was gegaan heeft hij een eigen band opgericht genaand Cement. Helaas was dat album inderdaad net zo saai als zijn stem



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-12-2003 13:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 21:11 schreef Gorthaur het volgende:
FNM: de beste vind ik AD en KFAD. Aan de topic starter: bij de eerste 2 moet je even 'wennen' aan dat monotone zeur stemmetje van Chuck. Ze zijn echt wel de moeite waard. Zoals altijd, anders dan de andere cd's.

'It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious!'

Ik luister ze ook nog wel een keer, misschien zo even downloaden...

Coole quote

@ XNegX
KFAD FFAL is inderdaad geniaal. Ik vind het alleen moeilijk om te zeggen bij Faith No More dat er sprake is van een "beste" album, ze zijn allemaal net te anders.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 03-12-2003 13:38 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 21:11 schreef Gorthaur het volgende:
Deze bands, samen met veel van Pattons solo- en zijsprongen, bewezen voor mij dat muziek geen hokjes of grenzen kent...



psies

trouwens, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat Patton al bij MrBungle zat voordat hij bij FNM kwam. Moet ik even weer opzoeken...

edit: link gevonden... wel weer vrij voor de hand liggend, tsch!
http://www.bunglefever.com/

er was ooit een website (pattonfever) waar je mooi op de hoogte kon blijven van wat patton allemaal deed maar die site ligt alweer een tijd plat.
heb wel een link gevonden naar patton's eigen label: http://www.ipecac.com

Fantômas is ook een zeer grote favoriet trouwens, ik verbaas me elke keer weer over het feit dat patton gewoon zo'n verdomde goeie zanger is

[Dit bericht is gewijzigd door Lytse op 03-12-2003 13:46]


good intent and honesty do not redeem stupidity


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-12-2003 14:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Op die Bungle Fever site staan ook twee live-clips van mr bungle waarop ze RHCP belachelijk maken; er was een tijdje een Patton/Kiedis vete omdat Kiedis FNM een RHCP rip-off noemde (net nadat Epic als single uitkwam).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Candy
Usericon van Candy
Posted 06-12-2003 23:32 by Candy Wijzig reactieProfiel van CandyQuote dit bericht

FNM en MrBungle heersen gewoon


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 07-12-2003 20:23 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Vanzelfsprekend één van de meest brilliante bands uit de rock/metal.


Tum podem extulit horridulum...


Candy
Usericon van Candy
Posted 17-12-2003 23:01 by Candy Wijzig reactieProfiel van CandyQuote dit bericht

geniaal gewoon


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 18-12-2003 8:23 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Toch apart dat ik hier nog niks lees over Tomahawk, de band waatin Patton toch ook al twee albums actief is.

Voor de rest is Angel Dust mijn favo.


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen