IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Doe's rustig! (pdd-nos, adhd en aanverwante stoornissen) Volgende pagina
Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 09-12-2003 0:04 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Is er hier iemand goed bekend met de termen pdd-nos en adhd. En kent diegene toevallig wat goede titels van boeken over deze afwijkingen?
Ik heb nl. nogal wat leerlingen in mijn klas die deze stoornissen hebben, en ik zou er graag meer over willen lezen.



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-07-2012 21:03]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 09-12-2003 0:05 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2003 0:04 schreef Lothar het volgende:
Is er hier iemand goed bekend met de termen pdd-nos en adhd. En kent diegene toevallig wat goede titels van boeken over deze afwijkingen?
Ik heb nl. nogal wat leerlingen in mijn klas die deze stoornissen hebben, en ik zou er graag meer over willen lezen.




Ik ga even voor je op zoek, Heb in mijn collectie vast wel boeken waar deze stoornissen in staan... (alhoewel ik geen boeken heb die hier exclusief over gaan)..


..."Hate can only create more hate"...


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 09-12-2003 0:06 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

ok, dankje alvast!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-12-2003 0:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2003 0:04 schreef Lothar het volgende:
Is er hier iemand goed bekend met de termen pdd-nos en adhd. En kent diegene toevallig wat goede titels van boeken over deze afwijkingen?



http://forum.zwaremetalen.com

Een goede tip is altijd op Amazon zoeken en de reviews aldaar lezen. Daarna kan je ze daar bestellen of bij de bieb halen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 09-12-2003 0:12 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

- Martine F. Delfos - 'Kinderen en Gedragsproblemen' (Angst, agressie, depressie en ADHD.. Een biopsychologisch model met richtlijnen voor diagnostiek en behandeling, aangevuld met psychosomatiekmodel)

- Huub Angenent - 'Opvoeding en persoonlijkheidsontwikkeling'.. (beschrijvingen van de grote lijnen van opvoeding en persoonlijkheidsontwikkeling en een veelheid van achtergrondfactoren die hiermee in verband staan)..

- Ontwikkelingspsychologie (schrijver is me even ontschoten).. Goed beginnersboek over de ontwikkelingspsychologie..

Misschien heb je hier iets aan?


..."Hate can only create more hate"...


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 09-12-2003 0:16 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 09-12-2003 0:20 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2003 0:16 schreef Lothar het volgende:



Graag gedaan..


..."Hate can only create more hate"...


Karin
Usericon van Karin
Posted 10-12-2003 15:59 by Karin Wijzig reactieProfiel van KarinQuote dit bericht

- Brein bedriegt (Als autisme niet op autisme lijkt) van Peter Vermeulen (over verschillende stoornissen, niet speciaal PDD-nos, maar wel dingen die erop lijken.)
- Een vreemde wereld van Martine F. Delfos (PDD-nos, autisme en het syndroom van Asperger)
- Sociaal onhandig van L. van der Veen-Mulders en nog wat mensen (echt alleen over PDD-nos en ADHD, maar dan wel vooral over de opvoeding)


Will there ever be a better icon than myself?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-12-2003 16:21 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 9 december 2003 0:04 schreef Lothar het volgende:
Ik heb nl. nogal wat leerlingen in mijn klas die deze stoornissen hebben, en ik zou er graag meer over willen lezen.

Kan je beter deze techniek gebruiken:





Zenial


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-05-2010 19:23 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Zijn hier mensen die add of adhd hebben?


american psycho


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-05-2010 19:27 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 14 mei 2010 19:23 schreef peer het volgende:
Zijn hier mensen die add of adhd hebben?


nee, ik ben gestopt.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-05-2010 20:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-07-2012 10:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Fors meer ADHD-medicijnen verstrekt

DEN HAAG - Apotheken hebben vorig jaar aan 200.000 verschillende mensen een geneesmiddel meegegeven dat gebruikt wordt bij ADHD, 14 procent meer dan in het jaar ervoor.

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Farmaceutische Kengetallen. In de leeftijdsgroep van 20 tot 60 jaar bedroeg de stijging zelfs 19 procent

Het aantal gebruikers van ADHD-medicijnen is toegenomen van 70.000 in 2005 tot 200.000 in 2011. Ook voor dit jaar wordt weer een stijging verwacht, hoewel die wat kleiner zal zijn dan in de afgelopen jaren.

De meeste mensen (186.000 in 2011) gebruiken methylfenidaat. Dat is onder verschillende benamingen verkrijgbaar, waaronder Ritalin.

Kinderen

Kinderpsychiaters en -artsen onderzoeken of het wel terecht is dat steeds meer kinderen met druk gedrag medicijnen krijgen voor ADHD.

Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (Volksgezondheid) zei anderhalve maand geleden in de Tweede Kamer dat ze nog deze zomer een evaluatie van de beroepsgroep verwacht.

De medicijnen genezen de aandoening niet, maar verminderen de symptomen. De bewindsvrouw maakt zich zorgen over de effecten van de medicijnen op de lange termijn bij nog groeiende hersenen.
Door: ANP



Omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden maar even schaamteloos een reactie van nu.nl overgenomen:



Vroeger had je, vervelende,brutale,drukke en vast voor galg en rad opgroeiende kinderen.Nu heb je verwende ADHD, PDD NOS,Asperger,of licht autistische kinderen.Toen loste het zich na een aantal moeilijke jaren meestal vanzelf op.Nu zorgen ze voor een gigantische werkgelegenheid, en een miljarden omzet voor de farmaceuten.Iedereen gelukkig,pappa en mamma weten dat het niet aan de opvoeding ligt,ze zijn immers ziek, en met wat mazzel levert het ook nog een pgb of rugzakje op.



Verder denk ik ook dat met het grote aantal tweeverdieners de kinderen gewoon veel drukker overkomen als de ouders vermoeid thuis komen van het werk.

'Aaarghh, mijn kind springt en rent en wil aandacht ipv stil achter de computer te zitten '


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-07-2012 10:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Had jouw dochter ook niet iets qua aandoening vallende onder bovenstaand rijtje, kan me nog zoiets herinneren..


Revontulia
Usericon van Revontulia
Posted 28-07-2012 10:56 by Revontulia Wijzig reactieProfiel van RevontuliaQuote dit bericht

Ik heb hier een boek staan "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" van Mark Haddon.
Geschreven vanuit het perspectief van een autistische jongen van 15 jaar.
Ooit gekregen in de tijd dat ik werkte met mensen met Autisme Spectrum Stoornissen en ADHD, en een goed boek om inzicht te krijgen in de denkwereld van iemand met deze stoornis. Wellicht is dat ook iets voor je?

http://www.bol.com/nl/p/wonderbaarlijke-voorval-met-hond-in-nacht/1001004001834772/


[Dit bericht is gewijzigd door Revontulia op 28-07-2012 10:59]


Too weird to live but much too rare to die..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-07-2012 11:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 10:49 schreef MMayo het volgende:
Had jouw dochter ook niet iets qua aandoening vallende onder bovenstaand rijtje, kan me nog zoiets herinneren..


Ja, dat heeft mijn ex inderdaad voor elkaar gekregen omdat het fout ging in de opvoeding.

Toen ik van rugzakjes en aanverwante toestanden af wou omdat de problemen sinds ze bij mij woont nagenoeg niet meer aan de orde waren heeft dat er toe geleid dat ik volgens de geleerden een slechte ouder was.

Gevolg:

School schakelt jeugdzorg in en mijn dochter wordt op een haar na uit huis geplaatst.

Prima, dan maar ja-knikken en nee-doen en precies vertellen wat de instanties willen horen.
Ben je iig weer een goede ouder.

Vorig jaar ook weer gedoe op school en op basis van oude gegevens weer een rugzakje erdoor gedrukt voor extra aandacht op school want zonder zou ze het echt niet redden.

Vanaf het begin van het schooljaar totop heden geen enkele vorm van extra aandacht of zelfs maar een gesprekje met een ambulant begeleider gehad en toch gewoon geslaagd met een score in de tot 5 eindresultaten voor dat jaar.

Laat iemand mij er eens van overtuigen dat het bij dit soort zaken niet vaak alleen om het geld gaat en erg veel misbruik wordt gemaakt van allerhande regelingen.
(Met alle respect voor de werkelijk ernstige gevallen. Dat het geld daar aub aan besteed mag worden.)

Succes.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-07-2012 11:12]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-07-2012 15:26 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk



Vroeger had je, vervelende,brutale,drukke en vast voor galg en rad opgroeiende kinderen.Nu heb je verwende ADHD, PDD NOS,Asperger,of licht autistische kinderen.Toen loste het zich na een aantal moeilijke jaren meestal vanzelf op.Nu zorgen ze voor een gigantische werkgelegenheid, en een miljarden omzet voor de farmaceuten.Iedereen gelukkig,pappa en mamma weten dat het niet aan de opvoeding ligt,ze zijn immers ziek, en met wat mazzel levert het ook nog een pgb of rugzakje op.





Alleen vertelt nooit iemand er bij wanneer dat "vroeger" dan precies is.



Daops
Usericon van Daops
Posted 28-07-2012 17:02 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 10:56 schreef Revontulia het volgende:
Ik heb hier een boek staan "Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" van Mark Haddon.
Geschreven vanuit het perspectief van een autistische jongen van 15 jaar.
Ooit gekregen in de tijd dat ik werkte met mensen met Autisme Spectrum Stoornissen en ADHD, en een goed boek om inzicht te krijgen in de denkwereld van iemand met deze stoornis. Wellicht is dat ook iets voor je?

http://www.bol.com/nl/p/wonderbaarlijke-voorval-met-hond-in-nacht/1001004001834772/

Ja, prima boek om de denkwereld een beetje te begrijpen. Laatst toevallig ook weer even gewerkt met mensen met Asperger, PDD-NOS voor mijn onderzoek.

Verder @XXL: zo te horen gaat het prima met XXS


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-07-2012 17:11 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Ik raad vooral iedereen aan om drugs te gebruiken, helemaal bij vrije verstrekking natuurlijk!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-07-2012 17:24 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-07-2012 20:23 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 17:11 schreef Black Jew het volgende:
Ik raad vooral iedereen aan om drugs te gebruiken, helemaal bij vrije verstrekking natuurlijk!


Grachtwater snuiven in A'dam zeker?


 


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 28-07-2012 20:27 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 17:02 schreef Daops het volgende:
Ja, prima boek om de denkwereld een beetje te begrijpen. Laatst toevallig ook weer even gewerkt met mensen met Asperger, PDD-NOS voor mijn onderzoek.

Verder @XXL: zo te horen gaat het prima met XXS


Wel een leuk boek. Kan "Brein Bedriegt" erg aanraden.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 28-07-2012 21:09 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Dit is ook zeer aan te raden:



"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-07-2012 21:10 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Net doen alsof je jezelf een kogel door de kop jaagt?

Vraag me af wat dat voor voldoening geeft.


 


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 28-07-2012 21:20 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 21:10 schreef Forever After het volgende:
Net doen alsof je jezelf een kogel door de kop jaagt?

Vraag me af wat dat voor voldoening geeft.

Zeg nou ff direct wat je bedoelt dan hoef ik niet steeds tussen de regels door te lezen. Bij voorbaat dank.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-07-2012 21:26 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Wat is er aan te raden aan het net doen of je een kogel door je kop jaagt?

Ik krijg niet de indruk dat die knakker van dat filmpje echt een kogel door zijn kop schiet. Iets met te weinig bloedspetters enzo.


 


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen