IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : nieuw artikel over het verband tussen muzieksmaak en problemen Volgende pagina
ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 10-12-2003 18:29 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

'Top 40-fans zijn braaf, hiphoppers lastig'

AMSTERDAM - Jeugdige liefhebbers van Top 40-muziek, 'gewone' rockmuziek en klassieke muziek hebben minder problemen dan jongeren die luisteren naar hiphop, metal en mensen die naar allerlei muziek luisteren ('omnivoren'). Dat blijkt uit een onderzoek van T. ter Bogt, bijzonder hoogleraar Popmuziek aan de Universiteit van Amsterdam (UvA).

De winnende groep van de Hiphop en R&B talentenjacht die de opening van het seizoen van het openluchttheater in het Vondelpark 2003 inluidde was: GNM.
In zijn onderzoek 'Tijd onthult alles...' kijkt de deskundige naar de gevolgen van het luisteren naar popmuziek. Ter Bogt verdeelt het jeugdige Nederlandse poppubliek (11-16 jaar) in diverse categorieën en concludeert dat klassieke-, rock- en Top 40-muziekfans de minste problemen hebben. Zelfmoordgedachten en neigingen tot zelfbeschadiging komen het meeste voor bij metal-liefhebbers.

Als een metalfan ook van popmuziek of hiphop houdt, dan geldt die hang naar beschadiging weer niet. 'Omnivoren' kenmerken zich door meer angst en depressie en sociale isolatie. Dat laatste geldt volgens de popdeskundige ook voor jongeren die weinig van popmuziek weten. Buiten de popcultuur staan, betekent dus meer teruggetrokkenheid.

Hiphoppers, exclusieve metalfans, 'omnivoren' en gecombineerde metal- en rapliefhebbers vertonen vaker agressief gedrag. Bovendien overschrijden ze vaker regels en kampen ze vaker met alcohol- en drugsproblemen.

Ter Bogt spreekt vrijdag in de aula van de UvA over zijn onderzoek. Dan maakt hij ook zijn plannen voor toekomstig onderzoek bekend. Zo wil hij bekijken hoe mensen tot een bepaalde muzieksmaak komen en de gevolgen hiervan voor de normale en afwijkende ontwikkeling van zowel kinderen en jongeren als volwassen. Ook wil hij de carrière van Nederlandse popmuzikanten onder de loep nemen. De deskundige hoopt met dit onderzoek de eerste carrièregeschiedenis van muzikanten te schrijven.

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article6456001.ece


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 18:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 10-12-2003 18:43 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-12-2003 18:46 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 10 december 2003 18:29 schreef Chelman het volgende:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=991560&page=27


niet echt onzinnig nieuws anders...


eindelijk vastgelegd wat allang bekend was


Je moeder.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 18:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 18:46 schreef karnivoor het volgende:
niet echt onzinnig nieuws anders...



de topic is: (on)ZINNIG nieuws....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-12-2003 18:52 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Een tijd terug gehoord dat mensen die sex hebben terwijl er top-40 muziek, hiphop etc. betere en fijnere sex hebben dan mensen die sex hebben tijdens het beluisteren van metal of rock.



Maar misschien zijn de top-40 mensen gewoon sneller tevreden...


Subtiel kamerolifantje


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 18:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik vind goede ouderwetse soul een prettige achtergrond bij het vrijen. Necrophiliac van Slayer lijkt me niet zo'n fijne achtergrond


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-12-2003 19:05 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Uhh, nee. Het is niet altijd even relaxed. Maar goed... de kwaliteit van sex ligt niet aan de muziek natuurlijk.

Volgens mij was hier trouwens een ander topic voor.


Subtiel kamerolifantje


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:05 schreef stigma het volgende:
Uhh, nee. Het is niet altijd even relaxed. Maar goed... de kwaliteit van sex ligt niet aan de muziek natuurlijk.

Volgens mij was hier trouwens een ander topic voor.



U vraagt, wij draaien:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1389&page=20


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-12-2003 19:07 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Verklaring:

Top 40 mensen zijn inhoudsloze wezens die nooit nadenken over de wereld.

Metalmensen denken meer na over de wereld en hebben derhalve, logischerwijs, iets meer psychische problemen.

Als ze dat er voortaan is bij zouden vermelden


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:07 schreef Sjaan het volgende:
Verklaring:

Top 40 mensen zijn inhoudsloze wezens die nooit nadenken over de wereld.

Metalmensen denken meer na over de wereld en hebben derhalve, logischerwijs, iets meer psychische problemen.




Dat is dus echt zo'n domme opmerking

Muzieksmaak als verklaring voor inhoud of intelligentie is klinkklare onzin. Ten eerste praten we over verschillende mensen die in ZEEEER verschillende mates uberhaupt belang aan muziek hechten. Ten tweede praten we over (audio)esthetiek die ook voor iedereen anders is.


Of HAP ik nu enorm toe?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-12-2003 19:23 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 10 december 2003 19:09 schreef Chelman het volgende:
Dat is dus echt zo'n domme opmerking

Muzieksmaak als verklaring voor inhoud of intelligentie is klinkklare onzin. Ten eerste praten we over verschillende mensen die in ZEEEER verschillende mates uberhaupt belang aan muziek hechten. Ten tweede praten we over (audio)esthetiek die ook voor iedereen anders is.


Of HAP ik nu enorm toe?


Waarom is het dan geen onzin om verband te zien tussen muzieksmaak en psychische problemen

Ik generaliseerde wel natuurlijk, maar dat doet dat onderzoek ook.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:23 schreef Sjaan het volgende:
Waarom is het dan geen onzin om verband te zien tussen muzieksmaak en psychische problemen



Dat is het evenwel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-12-2003 19:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

er luisteren gewoon meer allochtonen naar hip hop...

zo nu is iedereen blij.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2003 19:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

hey .. en de O.P. dan?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:26 schreef ghoulliette het volgende:
er luisteren gewoon meer allochtonen naar hip hop...

zo nu is iedereen blij.


De meeste hiphop en rap wordt anders wel degelijk door autochtone amerikanen gemaakt en geluisterd.


...oh en ik kan goede hiphop en rap zeer zeker waarderen


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2003 19:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Door indianen?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:26 schreef Jenje het volgende:
hey .. en de O.P. dan?



Deze teksten zijn voor de slechte
onterechte
en niet oprechte
modder fokking uitkeringstrekkers
die de boel oplichten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-12-2003 19:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 10 december 2003 19:26 schreef Jenje het volgende:
hey .. en de O.P. dan?


I.C. motherfucking P.!!!!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-12-2003 19:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

OP dat komt op de box jongeuh vet commercieel enzo


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-12-2003 19:30 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:28 schreef Chelman het volgende:
De meeste hiphop en rap wordt anders wel degelijk door autochtone amerikanen gemaakt en geluisterd.


...oh en ik kan goede hiphop en rap zeer zeker waarderen


Ah, dan ben jij dus lastig en agressief...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2003 19:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

@Ghoul
Gelukkig heb jij dan geen plaat voor je
harses ..

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 10-12-2003 19:31]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:29 schreef Jenje het volgende:
Door indianen?


na twee generaties als burger geld je niet meer als allochtoon volgens mij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2003 19:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:31 schreef Chelman het volgende:
na twee generaties als burger geld je niet meer als allochtoon volgens mij.


Nee hoot


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 10-12-2003 19:31 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ik wordt eerder agressief van Top40 muziek.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-12-2003 19:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2003 19:30 schreef altx het volgende:
Ah, dan ben jij dus lastig en agressief...



Vechten?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen