IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Saddam opgepakt Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 9:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 9:26 schreef enforcer het volgende:
grappig hoe bij BUSH alles (soms terecht!)in zijn bek gegooid wordt tot de kleinste onzin details toe en in het geval van Stalin doet het er ineens niet meer toe, hier wordt duidelijk met twee maten gemeten!




ik heb niks kwaad over Bush gezegd in deze topic,aangezien dit niet aan de orde is. Ik heb een hekel aan Bush(jr.'s en sr.) maar er is toch wel een erg groot gat tussen hen en mensen van het kaliber als Saddam. Ik heb ook een hekel aan Balkenende, Zalm en die muts van groen links (met haar tweeling). maar toch vergelijk ik ook die niet met Saddam, Stalin Hitler, Pol pot, etc etc.

Het gaat erom dat een van de grootste misdadigers ooit eindelijk is opgepakt en hopelijk zien we hem nooit meer terug behalve in een vernederende positie.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-12-2003 9:55]


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-12-2003 9:57 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Kijk nu ben ik het enigzins met je eens, en idd heb je bush er niet bij gehaald, maar het lijkt wel of er constant op hem gezinspeeld wordt..

Er wordt net gedaan alsof ie geljik staat aan een Saddam Hussein of een Hitler en dat gaat echt helemaal scheef..

geloof het of niet ik heb het ook niet op hem, hij is zeker geen geschikte president, maar het schiet soms een beetje uit proporties...nou ja soms....

Ik vind balkenende ook niets, Groen links en de SP ook niet, zalm is iig nog capabel maar om nou te zeggen dat het mijn grote vriend is...

Maar inderdaad dat is een heel andere niveau van "niets" vinden...

Saddam, Pol Pot, Hitler, Stalin, Mao dat zijn extreme dictators en dat gaat veel verder dan het niet met iemand eens zijn of iemand en zijn denkbeelden niet mogen!






attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 10:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 9:57 schreef enforcer het volgende:
Kijk nu ben ik het enigzins met je eens, en idd heb je bush er niet bij gehaald, maar het lijkt wel of er constant op hem gezinspeeld wordt..




foutje.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-12-2003 10:12]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 10:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 9:57 schreef enforcer het volgende:
Kijk nu ben ik het enigzins met je eens, en idd heb je bush er niet bij gehaald, maar het lijkt wel of er constant op hem gezinspeeld wordt..



Lees het begin van deze draad maar eens door waar ik naar mijn mening duidelijk aangeef dat Bush niet met Saddam te vergelijken is toen iemand anders er over begon.
En als andere mensen dat wel willen doen moeten ze dat maar zelf weten maar het is een kromme vergelijking.

Maar de meeste bush haters denken nu vooral aan de eventuele winst bij verkiezingen die hij hiermee kan krijgen (iets wat ik nog moet zien). ik vind echter dat het oppakken van saddam niet afweegt tegen zo een eventueel nadeel. niemand wilt toch liever dat saddam los blijft lopen omdat bush er mogelijk nadeel van heeft van zijn te pakken nemen?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-12-2003 10:14]


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-12-2003 10:17 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

geloof maar niet dat ie herkozen wordt....dat ljikt me zeer sterk...wie weet amken ze wel een uitzondering en mag Arnie toch voor president


Nee maar het zal zijn imago voorlopig wel goed doen ja dat ze Saddam hebben....maar dat verandert zo snel...er hoeft maar weer iets te gebeuren...het is aleen maar politiek aan het eind van de dag, een vies corrupt spelletje!




arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-12-2003 11:11 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 16 december 2003 9:01 schreef enforcer het volgende:
Stalin was erger, niet slechter en heb zeker geen poep in mijn bovenkamer!



Stalin erger, je zit me gewoon nu de holochaust goed te praten. Hitler was verantwoordelijk voor de 2e wereld oorlog. 50 miljoen doden. daar kwam stalin bij lange na niet aan. De holochaust was erger dan statlins zuiveringen maar omdat hitler de holochaust niet volledig kon uitvoeren is het dodental niet hoger geweest. godverdomme wat een hypocriet gedoe hier. Behalve dat gaat het erom dat de holochaust hier vreselijk onderschat wordt is het gewoon stom dat als je links bent je meteen die moorden zou ontkennen.
echt wordt er hier dom nagedacht, om te denken dat iemand die toevallig erg links is meteen de moorden goedkeurt. typisch een geval van te vroeg oordelen om zo een ander belachelijk te maken.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-12-2003 11:15 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

HAHAHAH, omdat ik zeg dat ze even slecht zijn maar Stalin erger was praat ik de holocaust goed...man man man.....ik vraag me af wie er hier nu poep in zijn hoofd heeft!

ik praat helemaal niets goed! feit si nog steeds dat de misdaden van het communisme nog steeds danig onderschat worden!

Hitler kan (terecht) geen goed meer doen, maar over Stalin etc hoor je nooit veel! terwijl deze meneer zeker dezelfde graad crimineel was als hitler en IMO nog effe erger!

Al was het maar door zijn hypocrite houding ten opzichte van het fascisme, in feite kwam het communisme onder zijn leiding op PRECIES hetzelfde neer als Hitler's fascisme!



[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 16-12-2003 11:18]



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-12-2003 11:15 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 15 december 2003 22:29 schreef Misanthrope het volgende:
Je bekijkt het nogal subjectief, met een visie dat Amerika toch niks goed kan doen. Veel van de voorbeelden die jij geeft zijn slechts een generalisatie, versimpeling en verdraaing van het geheel. Natuurlijk is Amerika niet geheel schoon, dat is geen enkel land. Bij bijvoorbeeld Hiroshima moesten ze een afweging maken; of ze zouden de grondoorlog voort zetten, die zeker nog miljoenen doden aan beide zijden tot gevolg zou hebben, of ze konden de oorlog eindigen met de atoombom. Een korte berekening leert dat miljoenen doden meer doden zijn dan 160.000, dus Amerika's actie was gerechtvaardigd. Je moet niet alleen bekijken wat er gebeurd is, maar ook wat er gebeurd zou kunnen zijn...

amerika knalt liever 100 irakezen neer dan dat ze een soldaat verliezen. En dat is walgelijk. Ik vind het goed dat irak bevrijd is alleen is er een verkeerde bevrijder.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-12-2003 11:21 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 16 december 2003 11:15 schreef enforcer het volgende:
HAHAHAH, omdat ik zeg dat ze even slecht zijn maar Stalin erger was praat ik de holocaust goed...man man man.....ik vraag me af wie er hier nu poep in zijn hoofd heeft!



Hitler even slecht maar stalin erger??????? Ik zou zeggen allebij even slecht en even erg dus. maar die 50 miljoen doden dankzij hitler wegen niet op tegen de 13 miljoen danzij stalin, dat is er maar een vierde deel van. dus in dat opzicht is hitler vele malen slechter en erger geweest. Maarja rechste mensen zijn er erg goed in om links geweld veel zwaarder te bestempelen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-12-2003 11:23 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik heb HELE andere aantallen gelezen!

Die laatste opmerking is weer zo'n lekkere suffe redenatie...

OK hier komt mijn verweer..

Linkse mensen neigen altijd rechts geweld te overdrijven...pffff....

Ik ben niet rechts, op sommige gebieden misschien, maar op andere weer helemaal niet!

ik heb een hekel aan politiek! maar aan de andere kant fascineert het me wel!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 16-12-2003 11:25]



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-12-2003 11:25 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 16 december 2003 11:15 schreef enforcer het volgende:


Hitler kan (terecht) geen goed meer doen, maar over Stalin etc hoor je nooit veel! terwijl deze meneer zeker dezelfde graad crimineel was als hitler en IMO nog effe erger!

Al was het maar door zijn hypocrite houding ten opzichte van het fascisme, in feite kwam het communisme onder zijn leiding op PRECIES hetzelfde neer als Hitler's fascisme!



dat laatste dat hoor je mij in deze en andere discussies ook zeggen. Ik zie de holochaust en de kampen in syberie juist voor het grootste deel als hetzelfde. En dat heeft helemaal niks met links of rechts te maken maar met een dictatuur. En volgens mij steunt niemand hier een dictatuur en wordt het er weer typisch erbij gepakt om iemand uit te lullen omdat hij toevallig een bepaald politiek standpunt heeft. Moorden komen in iedere dictatuur voor, links rechts centrum. En het is gewoon onzinnig om iemand daarop aan te pakken alsof die het er mee eens is.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-12-2003 11:29 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 16 december 2003 11:23 schreef enforcer het volgende:
Ik heb HELE andere aantallen gelezen!

Die laatste opmerking is weer zo'n lekkere suffe redenatie...

OK hier komt mijn verweer..

Linkse mensen neigen altijd rechts geweld te overdrijven...pffff....

Ik ben niet rechts, op sommige gebieden misschien, maar op andere weer helemaal niet!

ik heb een hekel aan politiek! maar aan de andere kant fascineert het me wel!

de getallen kloppen. 11,5 miljoen mensen in de holochaust, 50 miljoen mensen in de 2e wereld oorlog. 20 miljoen daarvan waren rus, en dat getal wordt verwart met de 13 miljoen uit de kampen. als je het niet geloofd dan zeg je daarmee dat het geschiedenisonderwijs op universiteiten liegt.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-12-2003 11:53 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

het zijn niet de getallen uit de tweede wereldoorlog of de holocaust waaraan ik twijfel....maar tijdens het bewind van Stalin zijn er VEEL meer mensen omgekomen direct of indirect!




Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-12-2003 12:28 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 december 2003 11:29 schreef arrebar het volgende:
de getallen kloppen. 11,5 miljoen mensen in de holochaust, 50 miljoen mensen in de 2e wereld oorlog. 20 miljoen daarvan waren rus, en dat getal wordt verwart met de 13 miljoen uit de kampen. als je het niet geloofd dan zeg je daarmee dat het geschiedenisonderwijs op universiteiten liegt.


Ga er niet blind vanuit dat iets wat op de universiteit wordt gezegd ook daadwerkelijk waar is, een maat van me hoort ook de raartste dingen op de universiteit. (Hij studeert geschiedenis)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-12-2003 12:41 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Eigenlijk is het ook BS om over aantallen te discussieren...dat is iig mijn bedoeling nooit geweest.

Dt heeft meer zó'n karakter van "mijn vader is sterker dan die van jou" HAHAHAHA!

Maar goed het zijn gewoon allemaal boeven, en Bush hoort zeker niet thuis in het rijtje Saddam, Hitler, Stalin...hooguit in het rijtje incapable presidenten.

maar IMO loopte er daar in Frankrijk ook eentje van rond!



Oh en wat er hier in NL allemaal in de geschiedenisboekjes staat hoeft inderdaad niet met de waarheid te stroken...daar zijn al genoeg verhitte debatten over geweest!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 16-12-2003 12:42]



metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 15:40 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

In eerste instantie wou ik niet reageren (uit principiele overwegingen), maar nu ik steeds 'Stalin' zie voorkomen, kan ik het niet laten. Het moge duidelijk zijn dat Stalin (een jood trouwens) aardig wat mensen om zeep heeft geholpen. Echter, in Rusland (waar ik vandaan kom) zijn er nog steeds (heel) veel mensen die met weemoed aan 'oude goede'(!) tijden denken. Het moge duidelijk zijn dat er vooral om oude mensen gaat die communisme in de 'volle glorie' meegemaakt hebben.

Stel nu voor dat Rusland nu een heel klein land was geweest, zonder sterke leger (al is die nu ook vrij zwak), maar wel met heel veel grondstoffen en met Putin aan de macht. Dan denk ik dat de V.S. zouden al lang Rusland hebben aangevallen (volgens mij fout geschreven), om dat land van 'wrede' dictator te 'bevrijden'.

Nou afwachten op de aanval van Amerika op Scheveningen om de gevangen genomen amerikaanse soldaten te bevrijden van 'corrupte' tribunal.


metalmania.metalhosting.info


metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 15:48 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

En wat Saddam betreft, ben tevreden met het werk van de V.S. Laten ze nu ook Bin Laden oppakken (ook een vroegere vriend van V.S. die ze hielpen met wapens om tegen de soviets te vechten).

En wat al die dictators en presidenten petreft, allemaal doen ze het (land bezetten, staatsgreep) om EIGEN BELANG en niet omdat ze zo veel om die bevolking geven. S.U. (Rusland) niet en de V.S. ook niet. Ook in het geval van Irak niet.

[Dit bericht is gewijzigd door metalrus op 16-12-2003 15:49]


metalmania.metalhosting.info


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2003 15:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 15:40 schreef metalrus het volgende:
Echter, in Rusland (waar ik vandaan kom) zijn er nog steeds (heel) veel mensen die met weemoed aan 'oude goede'(!) tijden denken. Het moge duidelijk zijn dat er vooral om oude mensen gaat die communisme in de 'volle glorie' meegemaakt hebben.



Heeft dat niet mee te maken dat rusland van een dictatoriaal communistisch regime opeens een kapitalistisch land is geworden waar de rijksten de dienst uitmaken(die oligarchen bijv). Onder het communisme hadden deze oudjes nog enige zekerheid. Onder een totalitair kapitalistisch systeem (met maffia praktijken) zoals nu in Rusland wordt gehanteerd niet denk ik.(dit is geen mening maar meer een vraag van mijn kant omdat ik weing verstand van deze zaken heb)
Maar is Poetin niet de balans weer een beetje terug aan het trekken?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-12-2003 15:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 15:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Heeft dat niet mee te maken dat rusland van een dictatoriaal communistisch regime opeens een kapitalistisch land is geworden waar de rijksten de dienst uitmaken(die oligarchen bijv). Onder het communisme hadden deze oudjes nog enige zekerheid. Onder een totalitair kapitalistisch systeem (met maffia praktijken) zoals nu in Rusland wordt gehanteerd niet denk ik.(dit is geen mening maar meer een vraag van mijn kant omdat ik weing verstand van deze zaken heb)
Maar is Poetin niet de balans weer een beetje terug aan het trekken?


Deels heb je gelijk. Helaas niet helemaal (ik heb altijd wat te zeiken ). Rusland kent geen kapitalistisch systeem, kapitalisme impliceert een vrije markt. Die bestaat daar niet.

Komt een 30 jarige ondernemer 'zomaar' aan het merendeel van de aandelen van een staatsoliebedrijf?

Is er sprake van een vrije markt wanneer je als ondernemer overhoop wordt geknald omdat je 'op vreemd terrein' klanten wint?

Rusland is een maffia-oligarchie geen kapitalistisch/liberale staat.


Op de rest van de discussie ga ik later in, heb vanddag een drukke dag.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


metalrus
Usericon van metalrus
Posted 16-12-2003 15:57 by metalrus Wijzig reactieProfiel van metalrusQuote dit berichthttp://www.metalmania.net

quote:
Op 16 december 2003 15:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Heeft dat niet mee te maken dat rusland van een dictatoriaal communistisch regime opeens een kapitalistisch land is geworden waar de rijksten de dienst uitmaken(die oligarchen bijv). Onder het communisme hadden deze oudjes nog enige zekerheid. Onder een totalitair kapitalistisch systeem (met maffia praktijken) zoals nu in Rusland wordt gehanteerd niet denk ik.(dit is geen mening maar meer een vraag van mijn kant omdat ik weing verstand van deze zaken heb)
Maar is Poetin niet de balans weer een beetje terug aan het trekken?


Ja, dat heeft er zeker mee te maken. Jongere mensen die niet veel van communisme mee gemaakt hebben, die hebben niet zo veel last van 'democratie' die daar nu is. Maar wat oudere mensen, die hadden vroeger werk, kregen hun geld (was niet veel, maar oke). En nu krijgen ze niks voor terug: geen pensioen, en als ze dat wel krijgen dan is dat nooit op tijd. En ze kunnen er mee amper leven. Trouwens, ik zit nu in Nederland, niet vanwege Poetin die ik toch stukken beter vind (observerend), maar vanwege weinig opleidingsmogelijkheden. Als ik mijn diploma heb, ben ik van plan om naar Rusland terug te keren.
Excusses, ben betje off-topic bezig...


metalmania.metalhosting.info


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-12-2003 15:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Jeszcze Polska nie zginela
Poki my zyjemy
Co nam obca przemoc wziela
Szabla odbijemy.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-12-2003 15:59 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 december 2003 15:58 schreef Chelman het volgende:
Jeszcze Polska nie zginela
Poki my zyjemy
Co nam obca przemoc wziela
Szabla odbijemy.




Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-12-2003 16:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2003 15:59 schreef Jebes het volgende:



Pools volkslied.

Moet hem altijd inzetten als er een Rus in de buurt is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-12-2003 16:00 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Spräckta Snutskallar


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-12-2003 16:01 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 december 2003 16:00 schreef Chelman het volgende:
Pools volkslied.

Moet hem altijd inzetten als er een Rus in de buurt is.


Ah, dat verklaart het één en ander


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen