IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Profielwerkstuk over metal (afgerond, link inside) Vorige pagina | Volgende pagina
Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:25 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:23 schreef 0Tolerence het volgende:
oja, volgens logica hoef je altijd maar 1 uitzondering te vinden om de stelling onwaar te kunnen verklaren. Dus in dat opzicht sta ik volledig in mijn gelijk


Nee, want ik zei 'bijna altijd', sorry, maar ik had toch gelijk


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2003 14:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:23 schreef 0Tolerence het volgende:
oja, volgens logica hoef je altijd maar 1 uitzondering te vinden om de stelling onwaar te kunnen verklaren. Dus in dat opzicht sta ik volledig in mijn gelijk

edit: typo


Eej, je bent niet met discrete wiskunde bezig, freak


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-12-2003 14:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:23 schreef Black Tulip het volgende:
Wat vind jij van de term melodic death metal dan? Met bands als In Flames, Soilwork, Dark Tranquillity, ...?



Hmm... Lager, naar mijn gehoor


Op zich een goede term dnek ik.
Gitaar geluid vind ik derhalve ook nauwelijks verbonden met deathmetal specifiek, vandaar vind ik het ook onjuist.


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 14:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:23 schreef 0Tolerence het volgende:
oja, volgens logica hoef je altijd maar 1 uitzondering te vinden om de stelling onwaar te kunnen verklaren. Dus in dat opzicht sta ik volledig in mijn gelijk

edit: typo


Grapjas!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:30 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:25 schreef altx het volgende:
Ja, daar zit het essentiƫle probleem. OTolerence's omschrijving is vanuit het perspectief van een deathmetal-liefhebber. Jouw omschrijving is vanuit het perspectief van een buitenstaander.


Ik heb het werkstuk geschreven met de veronderstelling dat de lezer een buitenstaander zou zijn. Het is geen gids voor de metalfan in spe, maar een 'korte' uitleg over metal voor de leek die een beter idee wil hebben van wat het is.

quote:
Arch Enemy is geen klassieke death metal. Hun eerste cd had nog het meeste gemeen met standaard death metal, maar ze zijn steeds verder richting de (melodieuze) Gothenburg metal stroming geƫvolueerd.


Zoiets dacht ik al. Eigenlijk vind ik ze ook niet lijken op andere Gothenburg bands, maar goed

quote:
Jij schrijft "bijna altijd". OTolerence "niet per definitie". Komt dat niet gewoon op hetzelfde neer?


Het komt op hetzelfde neer.. maar OTolerence meent dat het aangeeft dat mijn beschrijving verkeerd is.

quote:
Ik luister nu 7 jaar naar metal en ik vind death metal nog steeds chaotisch.




quote:
Wel, IMHO had je ten dele gelijk. Je hebt doom/death en mid-tempo death metal bands die nooit echt supersnel spelen en je hebt death/grind bands die nooit langzaam spelen. Maar je hebt ook bands die het hele spectrum van langzaam tot snel benutten.


Aha.. Dat wist ik dus niet


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 14:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:30 schreef Black Tulip het volgende:
Ik heb het werkstuk geschreven met de veronderstelling dat de lezer een buitenstaander zou zijn. Het is geen gids voor de metalfan in spe, maar een 'korte' uitleg over metal voor de leek die een beter idee wil hebben van wat het is.



1-0 voor jou.

quote:
Op 24 december 2003 14:30 schreef Black Tulip het volgende:
Zoiets dacht ik al. Eigenlijk vind ik ze ook niet lijken op andere Gothenburg bands, maar goed



Hmmm, oude Dark Tranquillity, oude In Flames, Gates of Ishtar, ik kan zo een hele serie voorbeelden opnoemen waar Arch Enemy op lijkt.

quote:
Op 24 december 2003 14:30 schreef Black Tulip het volgende:
Het komt op hetzelfde neer.. maar OTolerence meent dat het aangeeft dat mijn beschrijving verkeerd is.



In metal zullen er altijd uitzonderingen blijven die de regel bevestigen.

quote:
Op 24 december 2003 14:30 schreef Black Tulip het volgende:




Proost!

quote:
Op 24 december 2003 14:30 schreef Black Tulip het volgende:
Aha.. Dat wist ik dus niet


Hehe, en dat voor een deathmetal-leek (waartoe ik mezelf nog steeds reken, want van alle genres is het degene waar ik het minst naar luister...).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:39 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:26 schreef 0Tolerence het volgende:
Op zich een goede term denk ik.


Dat vind ik dus totaal niet. 'Klassieke' death metal heeft doorgaans weinig of geen melodie. Dan is een term als melodische death metal een contradictio in terminis. Verder is melodische death metal veeeeel toegankelijker dan death metal, zonder grunten zou het praktisch net zo toegankelijk zijn als Iron Maiden.. He.. Hoe komt dat nou...

quote:
Gitaar geluid vind ik derhalve ook nauwelijks verbonden met deathmetal specifiek, vandaar vind ik het ook onjuist.


Hmm... Het lijkt mij toch zeker wel een kenmerk


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 24-12-2003 14:42 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

is dit de quote 500?


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:42 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:36 schreef altx het volgende:
1-0 voor jou.


En bedankt

quote:
Hmmm, oude Dark Tranquillity


Ken ik niet, moet ik maar eens downloaden dan. Ik heb wel Damage Done gehoord.

quote:
oude In Flames


Nope, zeker niet. Vind ik dan

quote:
Gates of Ishtar


Nog nooit van gehoord. Welk album raad je aan?

quote:
In metal zullen er altijd uitzonderingen blijven die de regel bevestigen.




quote:
Hehe, en dat voor een deathmetal-leek (waartoe ik mezelf nog steeds reken, want van alle genres is het degene waar ik het minst naar luister...).


Jaja, klasse


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-12-2003 14:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

welk cijfer heb je er eigenlijk voor gekregen?


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:44 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:42 schreef dr. brain het volgende:
is dit de quote 500?


Zeker!

Sorry...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 14:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:39 schreef Black Tulip het volgende:
Dat vind ik dus totaal niet. 'Klassieke' death metal heeft doorgaans weinig of geen melodie. Dan is een term als melodische death metal een contradictio in terminis. Verder is melodische death metal veeeeel toegankelijker dan death metal, zonder grunten zou het praktisch net zo toegankelijk zijn als Iron Maiden.. He.. Hoe komt dat nou...
(...)



Hehe, ik herinner me ineens weer mijn eerste ZM-trauma...
Ik heb ooit eens een tirade geschreven dat ik de term melodic death metal onjuist vond, omdat de vocalen (en eventueel de drums) eigenlijk het enige zijn dat melodic death metal met klassieke death metal gemeen heeft. Maar om de een of andere reden viel toen iedereen over me heen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:44 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:43 schreef ghoulliette het volgende:
welk cijfer heb je er eigenlijk voor gekregen?


... Ik heb het in de thread twee keer gezegd


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 24-12-2003 14:46 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:44 schreef altx het volgende:
Hehe, ik herinner me ineens weer mijn eerste ZM-trauma...
Ik heb ooit eens een tirade geschreven dat ik de term melodic death metal onjuist vond, omdat de vocalen (en eventueel de drums) eigenlijk het enige zijn dat melodic death metal met klassieke death metal gemeen heeft. Maar om de een of andere reden viel toen iedereen over me heen...


Nou ja, als er maar enkelen zijn die de waarheid inzien he


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-12-2003 14:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:44 schreef Black Tulip het volgende:
... Ik heb het in de thread twee keer gezegd

sorry maar ik ga niet alle quotes doorlezen. mijn lenzen barsten ervan. zeg maar gewoon


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-12-2003 14:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:39 schreef Black Tulip het volgende:
Dat vind ik dus totaal niet. 'Klassieke' death metal heeft doorgaans weinig of geen melodie. Dan is een term als melodische death metal een contradictio in terminis. Verder is melodische death metal veeeeel toegankelijker dan death metal, zonder grunten zou het praktisch net zo toegankelijk zijn als Iron Maiden.. He.. Hoe komt dat nou...



Hmm... Het lijkt mij toch zeker wel een kenmerk


Mja, vind ik dus niet.
Nocturnus kan gezien worden als melodische deathmetal maar heeft zeker wel de kenmerken van deathmetal en dat geldt ook voor de oude arch enemy en in flames bijvoorbeeld.
Theory in Practice kan je hier misschien ook wel in plaatsen. En deze zijn niet per definitie toeganklijker en dat bepaalt overigens ook niet of het deathmetal is


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 14:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:42 schreef Black Tulip het volgende:
[stuk tekst]



Aanraders:

Dark Tranquillity:
Skydancer
The gallery
The mind's I

In Flames:
Lunar strain (heb je die al eens gehoord?)

Gates of Ishtar:
The dawn of flames
At dusk and forever

(By the way, Gates of Ishtar bestaat helaas niet meer, maar leden van Gates of Ishtar zijn verder gegaan onder de naam The Duskfall. Eerste album heet Frailty, tweede album komt binnenkort uit.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-12-2003 14:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

In Flames - Jester Race


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 14:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:49 schreef 0Tolerence het volgende:
Mja, vind ik dus niet.
Nocturnus kan gezien worden als melodische deathmetal maar heeft zeker wel de kenmerken van deathmetal en dat geldt ook voor de oude arch enemy en in flames bijvoorbeeld.
Theory in Practice kan je hier misschien ook wel in plaatsen. En deze zijn niet per definitie toeganklijker en dat bepaalt overigens ook niet of het deathmetal is


Als we een extra nuance toevoegen, dan is Nocturnus, oude Arch Enemy en oude In Flames gewoon te beschouwen als een mix van klassieke en melodische death metal. In plaats van de zwart/wit-visie voegen we dan nog wat grijstinten toe...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-12-2003 14:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik heb het al gevonden, volgens mij had ik een goed voor mijn profielwerkstuk over mode voor de vrouw (gerelateerd aan haar maatschappelijke positie) " van empire tot punk" en ik was ook 17

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 24-12-2003 14:55]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2003 14:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

en wederom blijkt dat iedereen pas tevreden is als er net zoveel hokjes zijn als dat er bands zijn


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-12-2003 14:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:56 schreef Snaack het volgende:
en wederom blijkt dat iedereen pas tevreden is als er net zoveel hokjes zijn als dat er bands zijn


eigenlijk wel


edit: Als die verrekte !@#$% bands zich nou eens aan die nette hokjesbeschrijvingen zouden houden, zou alles een stuk makkelijker zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 24-12-2003 15:00]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 25-12-2003 13:59 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:59 schreef altx het volgende:
eigenlijk wel


edit: Als die verrekte !@#$% bands zich nou eens aan die nette hokjesbeschrijvingen zouden houden, zou alles een stuk makkelijker zijn...


Precies!



Van In Flames heb ik Lunar Strain t/m Colony gehoord, inclusief de EP's. En nee, ik vond ze niet lijken op death metal en op Arch Enemy misschien een klein beetje

En ghoulliette, cool dat je een goed had Een tweetal bij mij in de klas had het over hetzelfde onderwerp, maar ik denk niet dat zij een goed hebben gekregen.

Oh, altx, bedankt voor de suggesties *heeft weer meer albums op de lijst staan *

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 25-12-2003 14:01]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-12-2003 14:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2003 13:59 schreef Black Tulip het volgende:
(...)
Van In Flames heb ik Lunar Strain t/m Colony gehoord, inclusief de EP's.
(...)



Blijft eigenlijk de vraag welke albums je precies van Arch Enemy gehoord hebt...

Je zou ze eigenlijk moeten luisteren van de eerste tot en met de laatste. Dan hoor je heel duidelijk welke ontwikkeling ze doorgemaakt hebben. Dus:

Black earth -> Stigmata -> Burning bridges -> Wages of sin -> Anthems of rebellion

(Alleen is Anthems of rebellion IMHO wel een herhalingsoefening ten opzichte van Wages of sin.)



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-12-2003 14:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2003 13:59 schreef Black Tulip het volgende:
(...)
Oh, altx, bedankt voor de suggesties *heeft weer meer albums op de lijst staan *


Hehe, dit is nog maar het begin...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen