IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-01-2005 16:13 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

*kuch*

laat ik het zo zeggen, als je perse dood wil dan is er altijd wel een weg zonder dat je anderen die daar niets mee te maken hebben hoeft te verwonden. Als mensen je in je directe omgeving, die claimen dat ze van je houden, maar die volledig bewust zijn van het lijden dat je ondergaat jou in je diepste verlangen willen tegenhouden moeten die mensen niet vreemd opkijken dat jij de hand aan jezelf slaat.

Maar vreemden die niets met jou te maken hebben hoeven niet (een gedeelte van) jou pijn na je dood te dragen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 16:15 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 16:13 schreef Phriar het volgende:
*kuch*

laat ik het zo zeggen, als je perse dood wil dan is er altijd wel een weg zonder dat je anderen die daar niets mee te maken hebben hoeft te verwonden. Als mensen je in je directe omgeving, die claimen dat ze van je houden, maar die volledig bewust zijn van het lijden dat je ondergaat jou in je diepste verlangen willen tegenhouden moeten die mensen niet vreemd opkijken dat jij de hand aan jezelf slaat.

Maar vreemden die niets met jou te maken hebben hoeven niet (een gedeelte van) jou pijn na je dood te dragen.


Er waren verder geen gewonden en verder ben ik het gewoon met je eens hoor.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-01-2005 16:18 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

gewonden is te nauw gezien.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 16:19 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 16:12 schreef Aaaarco het volgende:
lijkt me duidelijk...

als er eentje is die onwaarheden bralt ben jij t wel, ik heb immers nergens beweert jou familie te kennen, ik vroeg alleen of de rest van je familie ook bestond uit sukkels!




Dat zijn geen feiten, het is maar net hoe jij het leest. Verder zit jij hier op mij af te geven en zogenaamde persoonlijk gerichte beledigingen te roepen. Wat je overigens zelf moet weten, want echt warm of koud wordt ik er niet van. Jij kent mij niet, jij kent mijn familie niet en toch schijn jij te kunnen beoordelen hoe mijn familie in mekaar zit.

Trouwens, vertel eens.. hoe denk jij over zelfdoding en de manieren waarop? Of kun je alleen maar anderen op persoonlijk vlak proberen te raken?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 16:19 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 4 januari 2005 16:10 schreef Dikkepistrut het volgende:

Ondertussen wel praten over hypocriet zijn -->


het ging nu over de idiote houding die jij vertoont...

zelfmoord is voor zielepoten...

ik ben wel pro zelfmoord

er zijn veel te veel mensen, een beetje minder is nooit weg, alle beetjes helpen

vinnut prima dat je oom zichzelf heeft gestopt, ik vindt puur en alleen jou goedkeuring/begrip zo idioot


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 16:21 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 16:18 schreef Phriar het volgende:
gewonden is te nauw gezien.


Getraumatiseerden mogen inderdaad ook onder 'gewonden' vallen. Ik ben het ermee eens dat dit soort dingen gewoonweg niet mogen voorkomen, maarja helaas zijn er mensen die er anders over denken en het wel in hun hoofd halen. Ik ben dan ook voor euthanasie wanneer men dat wil, gewoon een kans geven om op een rustige, mensvriendelijke en omgegingsvriendelijke manier uit het leven te stappen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 16:22 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

nogmaals ik weet niet hoe jou familie in elkaar zit blinde kip...

ik vroeg alleen wat

hoe ik over zelfdoding/moord/massavernietiging/ziekte-epidemieen, natuurlijke gebeurtenssen zoals vorige weekend etc sta lijkt me duidelijk

meer meer meer!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2005 16:23 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 16:19 schreef Aaaarco het volgende:
het ging nu over de idiote houding die jij vertoont...

zelfmoord is voor zielepoten...

ik ben wel pro zelfmoord

er zijn veel te veel mensen, een beetje minder is nooit weg, alle beetjes helpen

vinnut prima dat je oom zichzelf heeft gestopt, ik vindt puur en alleen jou goedkeuring/begrip zo idioot



Onderbouw eens wat meer, waarom is zelfmoord voor zielepoten? Oh en omdat ik dus van mening verschil met jou en jij je niet kan inleven in de ander, moet ik maar even mezelf van kant maken? Goed idee ja, zat de hele politiek maar vol met mensen zoals jij.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 04-01-2005 16:25]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-01-2005 16:30 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Mijn zusje werkt in de speciale ouderenzorg, dus met mensen die (zeer zwaar) dementerende zijn, en daar is het euthanasievraagstuk misschien wel wat problematischer:

als iemand die duidelijk geestesziek is, niet meer zelfstandig kan overleven op welke wijze dan ook, maar toch iedere dag vraagt aan verpleegsters of ze hem of haar zouden willen helpen met euthanasie, zijn die verpleegsters bij wet gebonden daar absoluut niet op in te gaan (omdat in principe men nooit zeker kan weten of die persoon in waarheid spreekt).

Maar stel nu voor dat iemand vóór zijn dementie een contract had laten opstellen met toestemming van een notaris of familie dat er in het geval van volledige dementie of verlies van persoonlijkheid wél euthanasie uitgevoerd zou moeten worden (zoiets als een niet-reanimeren clausule wat sommige mensen laten maken), hoe zou je dan een dergelijk situatie moeten aanpakken?

Zou je dan alles alsnog aan de nog overlevende familie moeten overdragen, naar de rechtbank moeten gaan? Of stel voor dat die dementerende persoon in één keer weer wel zin krijgt in het leven...

Lijkt me toch echt wel zeer moeilijke problemen wat dat betreft...

Waar eindigt de zelfbeschikking en waar begint de overname van een mensenleven door anderen?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 16:38 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 4 januari 2005 16:23 schreef MindlessMayo het volgende:
Onderbouw eens wat meer, waarom is zelfmoord voor zielepoten? Oh en omdat ik dus van mening verschil met jou en jij je niet kan inleven in de ander, moet ik maar even mezelf van kant maken? Goed idee ja, zat de hele politiek maar vol met mensen zoals jij.


mensen die te ziek zijn en geen uitzicht meer hebben zijn toch zielepoten, ja toch....
mensen die denken dat ze geen uitzicht meer hebben ook, mensen /apen whatever (nee ik zei geen negers!) die voor hun religie sterven ook... simpel

zaten er van mij maar tig in den haag idd.. opruimen die handel!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 04-01-2005 16:40 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 4 januari 2005 16:30 schreef Phriar het volgende:
Mijn zusje werkt in de speciale ouderenzorg, dus met mensen die (zeer zwaar) dementerende zijn, en daar is het euthanasievraagstuk misschien wel wat problematischer:

als iemand die duidelijk geestesziek is, niet meer zelfstandig kan overleven op welke wijze dan ook, maar toch iedere dag vraagt aan verpleegsters of ze hem of haar zouden willen helpen met euthanasie, zijn die verpleegsters bij wet gebonden daar absoluut niet op in te gaan (omdat in principe men nooit zeker kan weten of die persoon in waarheid spreekt).

Maar stel nu voor dat iemand vóór zijn dementie een contract had laten opstellen met toestemming van een notaris of familie dat er in het geval van volledige dementie of verlies van persoonlijkheid wél euthanasie uitgevoerd zou moeten worden (zoiets als een niet-reanimeren clausule wat sommige mensen laten maken), hoe zou je dan een dergelijk situatie moeten aanpakken?

Zou je dan alles alsnog aan de nog overlevende familie moeten overdragen, naar de rechtbank moeten gaan? Of stel voor dat die dementerende persoon in één keer weer wel zin krijgt in het leven...

Lijkt me toch echt wel zeer moeilijke problemen wat dat betreft...

Waar eindigt de zelfbeschikking en waar begint de overname van een mensenleven door anderen?


Ik ken dit verhaal wel van mijn moeder (werkt ook in de psychogeriatrie) Inderdaad een bijzonder lastig vraagstuk.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-01-2005 16:44 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 4 januari 2005 16:38 schreef Aaaarco het volgende:
mensen die te ziek zijn en geen uitzicht meer hebben zijn toch zielepoten, ja toch....


hoeveel uitzicht heb jij?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 16:47 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik probeer dit onderwerp dus serieus te benaderen....

hoeveel uitzicht ik heb, ik zie t allemaal wel zo helder dat ik nog genoeg heb om voor te leven, te bereiken, te doen...

als ik oudjes zielepoten noem hoeft dat niet per se negatief te zijn... dat kunnen mensen zijn die een vol en succesvol druk leven hebben gehad maar nu dusver afgetakeld zijn dat er geen menswaardig bestaan kan worden geleden


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-01-2005 17:02 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 4 januari 2005 16:47 schreef Aaaarco het volgende:
ik probeer dit onderwerp dus serieus te benaderen....





quote:
Op 4 januari 2005 16:38 schreef Aaaarco het volgende:
mensen /apen whatever (nee ik zei geen negers!) die voor hun religie sterven ook... simpel

zaten er van mij maar tig in den haag idd.. opruimen die handel!


apart idee van serieus heb jij...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 17:19 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

hmmm toch wel... dat tussen haakjes was omdat ik vorige keer ergens mensen en negers neer had gezet en toen gelijk werd gebanned... dat over denhaag was redelijk cynisch maar toch, daar durft niemand wat te doen of te zeggen, en als es iemand wat zegt is t of een sukkel of hij krijgt de wind van voren


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 04-01-2005 17:59 by el mariachi Profiel van el mariachi

En wat is volgens jou dan een succesvol leven?

Zelfmoord voor zielepoten, ik geloof niet dat de mensen die ik heb gekend en die zelfmoord hebben gepleegd zielepoten waren. Ze konden op hun manier geen kant meer op. En ik heb respect op te brengen voor de keuze die ze hebben gemaakt, hoeveel pijn en verdriet mij dat ook geeft Ik geloof dat ik wat jij daar aan het uitkramen bent meer iets voor zielepoten vind.

Dus AArco in dit geval: F###k you....

[Dit bericht is gewijzigd door el mariachi op 04-01-2005 18:00]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-01-2005 19:03 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 4 januari 2005 17:59 schreef el mariachi het volgende:
En wat is volgens jou dan een succesvol leven?

Zelfmoord voor zielepoten, ik geloof niet dat de mensen die ik heb gekend en die zelfmoord hebben gepleegd zielepoten waren. Ze konden op hun manier geen kant meer op. En ik heb respect op te brengen voor de keuze die ze hebben gemaakt, hoeveel pijn en verdriet mij dat ook geeft Ik geloof dat ik wat jij daar aan het uitkramen bent meer iets voor zielepoten vind.

Dus AArco in dit geval: F###k you....

Volledig mee eens, ben zelf vorig jaar iemand die me heel erg nauw aan het hart lag verloren aan zelfmoord


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2005 22:42 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

waarom wordt zielepoten gelijk weer bekeken alsof ik t allemaal sukkels zou vinden...

ieders goed recht om te stoppen wanneer ze willen maar als je geen kant meer op kan en totaal niets meer hebt om voor te gaan, kan dat ook gebruikt worden voor een nieuw begin...


zo niet ben je in mijn ogen een zielepoot,

neee niet gelijk nijdig reageren, laat me uitspreken!
een zielepoot in de zin van dat ik t een behoorlijk jammerlijk idee zou vinden als iemand het hoofd er dan bij laat hangen, geloof me ik heb 'op het randje van zelfmoord' meermalen mee mogen maken en in bijna alle gevallen zie ik die mensen nu na een aantal erg moeilijke jaren weer behoorlijk vrolijk door t leven stappen

zoals ik elders hier al zei ik gebruikte zielepoot voor verschillende 'gevallen' zielepoot kan in mijn beleving t best omschreven worden als 'iemand waar je mee te doen hebt'



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2005 15:32 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 16:30 schreef Phriar het volgende:
Waar eindigt de zelfbeschikking en waar begint de overname van een mensenleven door anderen?


Moeilijk, ik zou daar zo geen antwoord op weten. Ik weet ook niet hoe dat bijvoorbeeld in ziekenhuizen geregeld wordt.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2005 15:33 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 januari 2005 16:38 schreef Aaaarco het volgende:
mensen die te ziek zijn en geen uitzicht meer hebben zijn toch zielepoten, ja toch....
mensen die denken dat ze geen uitzicht meer hebben ook, mensen /apen whatever (nee ik zei geen negers!) die voor hun religie sterven ook... simpel



Lijkt me lachen om je te zien zeuren in het godver topic als jij een ongeneeselijke ziekte zonder uitzicht onder de leden krijgt.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 05-01-2005 16:17 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

je snapt me niet hè

mocht ik een ongeneeslijke ziekte krijgen haal ik er uit wat er in zit en daarna is t over, waarom denk je dat ik me als 'kijk mij es huil huil ik ben zielig' op zal stellen.



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2005 16:29 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 5 januari 2005 16:17 schreef Aaaarco het volgende:
je snapt me niet hè

mocht ik een ongeneeslijke ziekte krijgen haal ik er uit wat er in zit en daarna is t over, waarom denk je dat ik me als 'kijk mij es huil huil ik ben zielig' op zal stellen.




Heel simpel, omdat jij mij echt zo'n persoon lijkt met een groot smoelwerk maar als het dan uiteindelijk zo ver komt.. een klein jankend kereltje bent met een berg aan zelfmedelijden.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 05-01-2005 16:32 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik denk dat dat wel meevalt... mocht t ooit zover komen dat ik dermate hard wegkwijn en t allemaal te ondraaglijk wordt, zal t stoppen, maar niet opzichtig door bijv te proberen een trein van de rails af te koppen...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 05-01-2005 16:33 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 5 januari 2005 16:29 schreef MindlessMayo het volgende:
Heel simpel, omdat jij mij echt zo'n persoon lijkt met een groot smoelwerk maar als het dan uiteindelijk zo ver komt.. een klein jankend kereltje bent met een berg aan zelfmedelijden.

Je kan er beter nu een grote bek over hebben want als je dat nu al niet hebt zal het helemaal een zielige boel worden als het ooit zo ver komt.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 05-01-2005 16:34 by adder Profiel van adder

haha, die brillekop in je avatar!


Uit liefde voor ZM.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen