IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 07-07-2005 0:11 by Gnosis Profiel van Gnosishttp://www.erebus.nl

quote:
Op 6 juli 2005 20:11 schreef slome het volgende:
(...) Gelukkig is iemand tegenwoordig vermoorden niet zonder consequenties (mits je gepakt wordt).




...Mensen die zelfmoord plegen krijgen dus de doodstraf



slome
Usericon van slome
Posted 07-07-2005 0:13 by slome Profiel van slome

Euhm... Nee, ik doelde eigenlijk meer op gewoon moord. (ik was offtopic aan het lullen)

En aangezien jij het onderwerp moord er zelf bij hebt gehaald zou je dat wel moeten weten, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 07-07-2005 0:14]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-07-2005 0:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 7 juli 2005 0:11 schreef Gnosis het volgende:
...Mensen die zelfmoord plegen krijgen dus de doodstraf


En poging tot zelfmoord, levert dat ook doodstraf op?


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 07-07-2005 0:56 by Gnosis Profiel van Gnosishttp://www.erebus.nl

...Levenslang



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-07-2005 1:04 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 7 juli 2005 0:56 schreef Gnosis het volgende:
...Levenslang


Zo! Dat is me dan nog eens even werk creeren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2005 8:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik vind dat we die persoon een duwtje de goede richting in moeten geven ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-07-2005 9:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

euthanasie toestaan bij verkoudheid en voetschimmel?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-07-2005 9:48 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Bij ons is het weer feest in de keet, mijn moeder heeft gister naar het schijnt zelfmoord proberen te plegen en ligt nu ergens in een ziekenhuis.

Gedoe weer.

Is het een schreeuw om aandacht? natuurlijk is het dat, schreeuw om hulp denk ik ook wel, om niet meer verantwoordelijk te hoeven zijn, hopen dat anderen je als een klein kind bij de hand nemen zodat je het zelf even niet meer hoeft te doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2005 9:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

en adt kom je hier trots vertellen .... vreemde wereld ....


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-07-2005 9:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

niet trots, maar dan gaat het eindelijk weer ontopic. Slechtheid post hier toch ook.

En het is niet iets nieuws wat toegevoegd wordt aan mijn leven ofzo. Ah well.

Moet het toch ergens kwijt. Dus zijn jullie de lul


Deathlike Mike
Usericon van Deathlike Mike
Posted 07-07-2005 9:56 by Deathlike Mike Profiel van Deathlike Mike

Nietzsche zei zoiets als: iets dat dreigt om te vallen, moet een zet meekrijgen. Als iets zwak is, moet je niet proberen het te fixen, maar moet je het juist afbreken. In die optiek moet iemand die zelfmoord wil plegen een scheermes worden aangereikt.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 07-07-2005 10:01 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 7 juli 2005 9:53 schreef ghoulliette het volgende:
niet trots, maar dan gaat het eindelijk weer ontopic. Slechtheid post hier toch ook.

En het is niet iets nieuws wat toegevoegd wordt aan mijn leven ofzo. Ah well.

Moet het toch ergens kwijt. Dus zijn jullie de lul

Je gaat neem ik aan dus niet met der om ofzo?
Ander lijkt me dat je het niet zomaar hier makkelijk kan posten.
Toch wel erg hoor Sterkte


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 07-07-2005 10:03 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 7 juli 2005 9:48 schreef ghoulliette het volgende:Is het een schreeuw om aandacht? natuurlijk is het dat, schreeuw om hulp denk ik ook wel, om niet meer verantwoordelijk te hoeven zijn, hopen dat anderen je als een klein kind bij de hand nemen zodat je het zelf even niet meer hoeft te doen.


Of gewoon het feit dat je er geen zin meer in hebt... Sommige mensen willen geen hulp meer, die willen gewoon niks meer...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-07-2005 10:11 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 7 juli 2005 10:01 schreef zillah-morte het volgende:
Je gaat neem ik aan dus niet met der om ofzo?
Ander lijkt me dat je het niet zomaar hier makkelijk kan posten.
Toch wel erg hoor Sterkte


Mijn moeder is al meer dan 10 jaar ziek, al is de laatste poging dat ik weet zo'n 11 jaar geleden. Het gaat steeds beter en dan weer slechter. Ik zie haar idd weinig, en een echt sterke band hebben we ook niet. Heb haar tijdens cruciale jaren niet gezien en ze is erg veel veranderd.

@ Mike, wat heet zwak, iets te simpel geredeneerd als je slechts naar het point break kijkt. Misschien zijn wij wel de zwakke maar is er nog geen hindernis op ons pad gekomen om die zwakheid aan te tonen. En misschien krijgen sommige sterken wel zo veel hindernissen dat zij er zelfs onderdoorgaan.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-07-2005 10:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 juli 2005 10:03 schreef Stefan het volgende:
Of gewoon het feit dat je er geen zin meer in hebt... Sommige mensen willen geen hulp meer, die willen gewoon niks meer...


toch is het in de meeste gevallen ook nog een schreeuw om aandacht, maar dan wel van bepaalde personen waar ze het moeilijk mee hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-07-2005 10:21 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 juli 2005 9:50 schreef Jenje het volgende:
en adt kom je hier trots vertellen .... vreemde wereld ....

Mag je zoiets niet vertellen dan? Moet je je ervoor schamen en het feit dat sommige mensen zelfmoordneigingen hebben maar wegstoppen?


Zenial


Deathlike Mike
Usericon van Deathlike Mike
Posted 07-07-2005 10:24 by Deathlike Mike Profiel van Deathlike Mike

@ghoulie. Ja, wat is zwak? Iets dat wankelt, iets dat instabiel is. Om welke reden dan ook. In het nihilistische wereldbeeld van Nietzsche moeten die elementen omgeduwd worden. Best een radicale theorie, maar daarom wel intrigerend. Hoe dan ook: klotezooi voor jou en je moeder, sterkte.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 07-07-2005 10:31 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 7 juli 2005 10:15 schreef ElitE het volgende:
toch is het in de meeste gevallen ook nog een schreeuw om aandacht, maar dan wel van bepaalde personen waar ze het moeilijk mee hebben.


Dat kan, maar zoals bij de moeder van ghoulliette kan ik ook wel andere redenen bedenken. Ze is al meer dan 10 jaar ziek en (afhankelijk van welke ziekte je hebt) dan kan ik me best indenken dat je eruit wil stappen. Een soort van zelfbedienings euthanasie zeg maar.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2005 10:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 juli 2005 10:21 schreef Zenial het volgende:
Mag je zoiets niet vertellen dan? Moet je je ervoor schamen en het feit dat sommige mensen zelfmoordneigingen hebben maar wegstoppen?

Tja ik ben in ieder geval die dat op een wat andere toon zou gaan vertellen, lijkt mij toch een gebeurtenis waar je niet blij van wordt ....


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 07-07-2005 11:21 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
Op 7 juli 2005 9:50 schreef Jenje het volgende:
en adt kom je hier trots vertellen .... vreemde wereld ....

Toen ik een tweetal maanden geleden hier over mijn moeder's poging postte, heeft me dat heel hard opgelucht. Ik had nood om het alleszins eens te uiten tegenover mensen die ik niet echt ken, maar die het wel eens zouden lezen. Gewoon, er eens over kunnen praten met mensen die niet direct "ocharme" gaan en je omhelzen, maar die gewoon luisteren. Misschien dat het voor Ghoulliete ook het geval is, misschien ook niet. Ik denk echter niet dat ze der "trots" op is.

Indien je het nodig hebt, sterkte toegewenst.


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 07-07-2005 13:26 by Gnosis Profiel van Gnosishttp://www.erebus.nl

quote:
Op 7 juli 2005 10:03 schreef Stefan het volgende:
Of gewoon het feit dat je er geen zin meer in hebt... Sommige mensen willen geen hulp meer, die willen gewoon niks meer...


Dat zijn de mensen die van een gebouw springen...De schreeuw om hulp heeft dan geen nut, dat is pure overgave. Een schreeuw om hulp is te veel anti-depressieva slikken en dan zelf 112 bellen, zoals ik in mijn omgeving heb meegemaakt.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2005 13:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 juli 2005 11:21 schreef DarknessThere het volgende:
Toen ik een tweetal maanden geleden hier over mijn moeder's poging postte, heeft me dat heel hard opgelucht. Ik had nood om het alleszins eens te uiten tegenover mensen die ik niet echt ken, maar die het wel eens zouden lezen. Gewoon, er eens over kunnen praten met mensen die niet direct "ocharme" gaan en je omhelzen, maar die gewoon luisteren. Misschien dat het voor Ghoulliete ook het geval is, misschien ook niet. Ik denk echter niet dat ze der "trots" op is.

Indien je het nodig hebt, sterkte toegewenst.
Dat kan zeker, maar de toon die uit jouw verhaal en dat van Ghoulliette komt is imho behoorlijk verschillend ...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-07-2005 13:35 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 juli 2005 13:28 schreef Jenje het volgende:
Dat kan zeker, maar de toon die uit jouw verhaal en dat van Ghoulliette komt is imho behoorlijk verschillend ...

Het verschil is dat het bij DarknessThere net gebeurd was en bij ghoullie al 10+ jaar speelt...


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2005 13:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat zal zeker een factor zijn, heb er zelf gelukkig niet mee te maken gehad, vandaar misschien ook mijn verontwaardiging daarover.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 07-07-2005 13:53 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

Daar komt dan bij dat bij Ghoulliete de band tussen haar en haar moeder niet echt hecht is (heeft ze zelf gezegd), en die tussen mij en mijn moeder heel hecht. De toon is misschien anders maar misschien heeft ze ook gewoon het nodig om het eens kwijt te kunnen, ik weet het niet.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen