IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-08-2005 18:01 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 23 augustus 2005 14:02 schreef Slechtheid het volgende:

Las laatst over Doornappel [Datura stramonium].



Wordt als heksenplant gezien, omdat hij naast toxische bestandsdelen ook hallucinerende delen heeft. Je denkt te kunnen vliegen [en probeert dat dan ook].


Gerben Hellinga en Hans Plomp

------------------------------------------

28- Doornappel, bilzekruid, alruinwortel

Een indrukwekkende plant met witte of lichtpaarse bloemkelken en stekelige zaaddozen (ze doen denken aan het omhulsel van een kastanje) groeit in ons land vaak op vuilnisbelten en in rommelige hoekjes. Het is de roemruchte doornappel die samen met bilzekruid en alruimwortel of mandragora, de bekendste magische planten van Europa waren.

Ze werden vroeger gebruikt in heksenzalven en toverelixers. Intussen zijn deze kruiden in populariteit voorbijgestreefd door hennep en kaalkopjes. Het merkwaardige is dat die verboden zijn, terwijl de gevaarlijke doornappel en het bilzekruid vrij gebruikt kunnen worden. Het gebruik van doornappel is behoorlijk riskant. Vooral bij een te hoge dosering -en die heb je al gauw !- kunnen krankzinnigheid, bewusteloosheid en zelfs de dood het gevolg zijn. Wij hebben zelf vrij uitgebreid geëxperimenteerd met doornappel, bilzekruid en alruin, maar het gebeurt maar zelden dat je er een prettige ervaring mee hebt, wat niet wegneemt dat het soms leerzaam kan zijn.

Mocht je deze planten toch willen proberen; je kunt alle delen van doornappel en bilzekruid eten, als thee drinken of gedroogd roken. Tien zaadjes waarop je kauwt of thee van wat blaadjes brengen je al snel naar een schimmenrijk van gnomen en spinnekoppen. Roken is het veiligst, maar ook dat geeft een zeer zware trip.

De lichamelijke effecten zijn vrij snel waarneembaar; een kurkdroge strot, een merkwaardig soort "blindheid", waarbij bijvoorbeeld letters als vlooien over een bedrukte bladzijde springen. Niet lang daarna beginnen zeer zware hallucinaties. Deze kunnen dagenlang aanhouden, hoewel het effect van een kleine dosis meestal binnen een dag weer verdwijnt. Je betreed een schemerige wereld, die sterk doet denken aan de sprookjes van Grimm en aan griezelverhalen. De werking is bovendien zo sterk dat je al snel vergeet dat je iets hebt ingenomen. Je gaat helemaal op in het schimmenrijk.

Het gebruik van deze magische planten gaat terug tot in de verre oudheid. Ze zijn over de hele wereld bekend, van India tot Afrika en van Amerika tot Europa. Omdat heksen en tovenaars hun kruidenkennis maar zelden op schrift hebben gezet, moeten we te rade gaan bij andere culturen, waar nog tot op de dag van vandaag gebruik gemaakt wordt van de magische krachten van de doorn-appel en aanverwante planten.

Doornappel wordt niet alleen toegepast om vijanden uit te schakelen of slachtoffers buiten bewustzijn te brengen en met hen te doen wat de gifmenger wil; Indianenvolken als de Huichols, Tarahumara’s (bekend van Antonin Arnauds relaas in "De Peyotedans") en de Zuni’s gebruiken doornappel -in de Verenigde Staten bekend als Jimsonweed- bij bepaalde initiatierituelen. Deze zijn gericht op de dood van het oude ego, bijvoorbeeld bij de overgang van kind naar volwassenheid, en vinden plaats onder leiding van ervaren gidsen of shamanen. Zulke initiaties zijn bepaald geen lolletje en spelen zich vaak af op de rand van de dood. Bij de overgang van kind naar volwassene vindt een totale hersenspoeling plaats, waarbij de puber vergeet wie hij of zij voordien was. Zelfs de naam, de taal, de familie worden uitgewist in het geheugen en de puber moet helemaal opnieuw de dingen leren die voor een volwassene belangrijk zijn.

Een duizenden jaren lange ervaring heeft de shamanen geleerd hoe ze met deze planten moeten omgaan, maar toch vallen zelfs daar slachtoffers. Indiaanse deskundigen waarschuwen dan ook dat de doornappel onvoorspelbaar is en niet als experiment gebruikt worden. Zij noemen doornappel een "boze tovenaar"; peyote is een "goede tovenaar". Bilzekruid en alruimwortel hebben wij in Nederland nooit aangetroffen. We kennen deze planten uit Zuid-Europa en het gebied rond de Middellandse Zee. Over de alruinwortel deden vroeger al vreemde verhalen de ronde. Zo zouden ze onder galgen groeien, omdat het sperma dat gehangenen verliezen er de juiste mest voor schijnt te zijn.

Alruimwortel moet je bij volle maan uit de grond laten trekken door een hond die er met een touw aan is vastgebonden. De wortel, die vaak op een mens met twee beentjes lijkt, zou dan nog een gilletje slaken. Het kauwen op een stukje van deze wortel levert al snel een effect op als dat van de doornappel. Men beweert dat een gedroogde alruinwortel een uitstekende talisman tegen kwade invloeden is.

----------------------------------------------


Enkele ervaringen van vriendinnen, kennissen en onszelf: Een vriendin die ‘s avonds een kopje doornappel-thee dronk, zag in het donker opeens een groot monster dat haar vanuit een hoek van de kamer beloerde. Ze wist dat dit gedrocht haar zou bespringen als zij haar ogen er ook maar een moment van zou afwenden. Zo bleef zij de hele nacht naar het duistere, zacht golvende mormel staren. Toen de ochtend aanbrak en daglicht de kamer begon binnen te kruipen, zag ze dat het slechts een donker gordijn was dat zachtjes op de tocht bewoog...

Een andere vriendin begon snel een graf te graven waarin ze gedurende haar hele trip als een lijk heeft liggen griezelen. Ze werd stokstijf, voelde haar vlees wegrotten en de wormen uit haar oogkassen kruipen.

Een vriend zwierf rond over een slagveld waar duizenden gesneuvelden lagen te stinken terwijl er ook nog enkele zwaar gewonden kreunend rondkropen. Weer een ander veranderde in een wild zwijn en kroop knorrend rond op handen en knieën, terwijl hij zand, eikels en takken vrat. Een kennis at dertig zaden van de doornappel en belandde in een krankzinnigengesticht, waar hij drie jaar bleef.

Om het relaas compleet te maken ook een min of meer positieve ervaring: "Tijdens een doornappeltrip zat ik te lezen in een oeroud, ongelooflijke toverboek waarin alle antwoorden stonden op alle vragen die ik maar kon bedenken. Urenlang zat ik gefascineerd in het boek te bladeren, totdat het effect minder werd en ik me afvroeg wat dit in godsnaam voor een boek was en hoe het heette. Ik sloeg het dicht om de titel op het omslag te lezen en op hetzelfde moment was het boek weg en zat ik met lege handen. Helaas was ik naderhand niet alleen alle antwoorden vergeten, maar ook de vragen die ik het boek had gesteld."


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-08-2005 18:03 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Dat komt uit; Uit je Bol. Grappig boekje!Bijna elke drug staat daar in!

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 23-08-2005 18:03]


Suck my piss


trol
Usericon van trol
Posted 23-08-2005 18:06 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

KLinkt als een goede trip! hehehe
Binnenkort maar weer eens een goede boswandeling maken.


slome
Usericon van slome
Posted 23-08-2005 18:25 by slome Profiel van slome

quote:
Op 23 augustus 2005 18:03 schreef skullfuck het volgende:
Dat komt uit; Uit je Bol. Grappig boekje!Bijna elke drug staat daar in!


Ik ken uitjebol als een internetsite

Maar idd, erg interessant wat daar instaat.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 23-08-2005 18:26]


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-08-2005 18:40 by BARABAS Profiel van BARABAS



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


slome
Usericon van slome
Posted 23-08-2005 18:42 by slome Profiel van slome

quote:
Op 23 augustus 2005 18:06 schreef trol het volgende:
KLinkt als een goede trip! hehehe
Binnenkort maar weer eens een goede boswandeling maken.


Misschien eerst maar eens de posts hierboven lezen mijn beste trol.

Edit: Idd BARABAS, die bedoelde ik.

Maar goed, we dwalen af. Ik heb verder niets aan de discussie toe te voegen en trek me weer terug uit deze topic.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 23-08-2005 18:44]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-08-2005 18:43 by altx Profiel van altx

quote:
Op 23 augustus 2005 17:34 schreef MindlessMayo het volgende:
Nouja ik heb nog geen post van Slechtheid gezien waarin hij om aandacht lijkt te vragen, zijn hele gewone discussies over een misschien wat apart onderwerp.


Ik doelde op niemand persoonlijk.

Maar als iemand zich aangesproken voelt of vindt dat het op iemand van toepassing is, be my guest...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2005 18:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 23 augustus 2005 18:40 schreef BARABAS het volgende:
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/

ephedra, dat zat vroeger in stackers (vet verbranders) heel item bij Oprah over geweest omdat je er nogal dood van kunt gaan.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-08-2005 18:57 by BARABAS Profiel van BARABAS

Offtopic: Oprah is ook schadelijk voor de gezondheid


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


trol
Usericon van trol
Posted 23-08-2005 19:04 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

[quote]Op 23 augustus 2005 18:42 schreef slome het volgende:
Misschien eerst maar eens de posts hierboven lezen mijn beste trol.

Heb ik gedaan, maar ik weet ook dat bijna elke giftige plant ook een hele heftige/lekkere trip kunnen geven. Een kameraad van mij heeft zich hier erg in verdiept en weet ook veel van doseringen af.

Maargoed, ik was wel offtopic ja.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 23-08-2005 22:29 by mental Profiel van mental

quote:
Op 23 augustus 2005 19:04 schreef trol het volgende:
Op 23 augustus 2005 18:42 schreef slome het volgende:
Misschien eerst maar eens de posts hierboven lezen mijn beste trol.

Heb ik gedaan, maar ik weet ook dat bijna elke giftige plant ook een hele heftige/lekkere trip kunnen geven. Een kameraad van mij heeft zich hier erg in verdiept en weet ook veel van doseringen af.

Maargoed, ik was wel offtopic ja.


tips, misschien ??wil wel eens wat proberen.


Fuck the world and fuck you


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-08-2005 1:24 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 23 augustus 2005 18:55 schreef ghoulliette het volgende:
ephedra, dat zat vroeger in stackers (vet verbranders) heel item bij Oprah over geweest omdat je er nogal dood van kunt gaan.


Dat kun je van balpennen ook wel, maar die worden nooit behandeld bij Oprah.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-08-2005 1:27 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik kan me herinneren dat de balpenmoord ook een flinke hype was


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-08-2005 1:29 by Schaep Profiel van Schaep

Die goede oude tijd.

Tja, zelfmoord, je doet het uiteindelijk toch zelf, denk ik dan.


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 24-08-2005 13:24 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 24 augustus 2005 1:29 schreef Schaep het volgende:
Die goede oude tijd.

Tja, zelfmoord, je doet het uiteindelijk toch zelf, denk ik dan.


Hee, hee, zie je 'em?!



[Dit bericht is gewijzigd door Jansuh op 24-08-2005 13:25]



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-08-2005 13:25 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

WOW!


Scherp!


Suck my piss


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 24-08-2005 13:25 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 24 augustus 2005 13:25 schreef skullfuck het volgende:
WOW!


Scherp!


Wooow. Moet je 's denken, scherp zijn in het zelfmoord topic



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-08-2005 10:10 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 23 augustus 2005 14:15 schreef Burzum het volgende:
Hoe kijken je ouder er tegenaan eigenlijk?

Edit: mag ook via MSN als je niet alles hier wil posten. unholy_iscariot AT MSN.com

Ik doe het lekker hier. Het topik is er niet voor niks, en er zijn gewoon mensen met intresse, dus lekker openbaar:

Mijn ouders zien mij natuurlijk het liefst een gelukkig leven leiden. Dat is echter niet zo. Mijn moeder kan zich in mij inleven als ik er over praat. Wellicht omdat ze zelf ook al haar hele leven kampt met problematiek, en dus weet wat lijden is.

Mijn vader qua problematiek idem dito. Alleen wil hij me kostte wat kost 'redden'. Ook al kan dat niet, en wil ik dit niet. Hij heeft het er dan ook ongelofelijk zwaar mee.

Mijn broers zien me het meeste lijden, omdat ik met hun meer contact heb dan met m'n ouders. Ze zien gelukkig in dat het 'leven' wat ik nu bewandel niet echt waardig is, en kunnen accepteren dat er dag komt dat ik er niet meer ben.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-08-2005 10:17 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 26 augustus 2005 10:10 schreef Slechtheid het volgende:
Ik doe het lekker hier. Het topik is er niet voor niks, en er zijn gewoon mensen met intresse, dus lekker openbaar:

Mijn ouders zien mij natuurlijk het liefst een gelukkig leven leiden. Dat is echter niet zo. Mijn moeder kan zich in mij inleven als ik er over praat. Wellicht omdat ze zelf ook al haar hele leven kampt met problematiek, en dus weet wat lijden is.

Mijn vader qua problematiek idem dito. Alleen wil hij me kostte wat kost 'redden'. Ook al kan dat niet, en wil ik dit niet. Hij heeft het er dan ook ongelofelijk zwaar mee.

Mijn broers zien me het meeste lijden, omdat ik met hun meer contact heb dan met m'n ouders. Ze zien gelukkig in dat het 'leven' wat ik nu bewandel niet echt waardig is, en kunnen accepteren dat er dag komt dat ik er niet meer ben.


Maar zal er niet in jouw ogen straks een leukere toekomst voor je liggen? Ik ken je visie en situatie niet hoor, maar vandaar de vraag.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-08-2005 10:21 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 26 augustus 2005 10:17 schreef zillah-morte het volgende:
Maar zal er niet in jouw ogen straks een leukere toekomst voor je liggen? Ik ken je visie en situatie niet hoor, maar vandaar de vraag.

Nein. Ik heb een diagnose gekregen ooit. Daarna heeft men jaren met man en macht aan me zitten sleutelen. Toen kreeg ik te horen dat ik er mee moest leren leven. Dat wil ik niet.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-08-2005 10:29 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 26 augustus 2005 10:21 schreef Slechtheid het volgende:
Nein. Ik heb een diagnose gekregen ooit. Daarna heeft men jaren met man en macht aan me zitten sleutelen. Toen kreeg ik te horen dat ik er mee moest leren leven. Dat wil ik niet.

Aangezien ik niet weet wat er dan speelt (hoef ik ook niet te weten hoor...) is het moeilijk voor mij om dan nu iets hierover te zeggen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-08-2005 10:34 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 26 augustus 2005 10:29 schreef zillah-morte het volgende:
Aangezien ik niet weet wat er dan speelt (hoef ik ook niet te weten hoor...) is het moeilijk voor mij om dan nu iets hierover te zeggen.

Hoeft toch ook niet perse?

Mijn diagnose staat ergens op de vorige pagina geloof ik. Dat maakt ten dele mijn leven zuur. Daarnaast heb ik de drang/behoefte [die iedereen wel schijnt te hebben] om te werken, consumeren, wonen, uitgaan e.d. niet [meer].


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-08-2005 10:39 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 26 augustus 2005 10:34 schreef Slechtheid het volgende:
Hoeft toch ook niet perse?

Mijn diagnose staat ergens op de vorige pagina geloof ik. Dat maakt ten dele mijn leven zuur. Daarnaast heb ik de drang/behoefte [die iedereen wel schijnt te hebben] om te werken, consumeren, wonen, uitgaan e.d. niet [meer].

Ik lees het dan wel eens door. Nu even niet aangezien ik echt zoooo megaduf/moe ben dat als ik mijn hoofd neerleg dan slaap ik.
En vind het juist interesant, dus neem er de aandacht voor.
Sterkte


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2005 10:40 by Snaack Profiel van Snaack

*vol*


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 26-08-2005 10:40 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen