IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-02-2004 10:56 by altx Profiel van altx

quote:
Op 7 februari 2004 9:24 schreef bas_bin_laden het volgende:
quote die dan us.... ik zie hem nie :S


Ik zeg zelfmoord is onterecht, dus ben je een loser als je dat doet.

Jij zegt zelfmoord is onterecht, maar je bent geen loser. (Ik vind dat eerlijk gezegd dus een beetje tegenstrijdig.)

Dus ben je het nou wel of niet met me eens?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-02-2004 11:35 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik denk eerlijk gezegd dat iemand die zelfmoord pleegt in bijna alle gevallen een loser is, maar dan in de letterlijke zin van het woord, een verliezer dus. Je bent namelijk naar je eigen inzien niet in staat geweest iets van je leven te maken. Dat wil dus niet zeggen dat ik deze mensen sukkels vind, het zijn verliezers, wat ze zelf, soms erg diep in hun hart, hebben toegegeven. Ik respecteer de keuze altijd, of ik er achter sta ligt aan de omstandigheden.
Het enige twijfelgeval zijn n.m.i. misantropen. Hebben die al gefaald en zijn het dus losers die naar zelfmoord streven, of is dat altijd al een wens van ze gewest?


' '
Usericon van ' '
Posted 07-02-2004 11:58 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 februari 2004 11:35 schreef SQT het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat iemand die zelfmoord pleegt in bijna alle gevallen een loser is, maar dan in de letterlijke zin van het woord, een verliezer dus. Je bent namelijk naar je eigen inzien niet in staat geweest iets van je leven te maken.


Als jij van de sterkste man van de wereld verliest met armpje drukken ben je ook een gigantische loser ja ...


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 13:50 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 10:56 schreef altx het volgende:
Ik zeg zelfmoord is onterecht, dus ben je een loser als je dat doet.

Jij zegt zelfmoord is onterecht, maar je bent geen loser. (Ik vind dat eerlijk gezegd dus een beetje tegenstrijdig.)

Dus ben je het nou wel of niet met me eens?

ik zeg dus dat zelfmoord fout is .. maar dat je dan nie meteen een lozer bent.... ze zien gewoon geen andere uitweg


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 13:53 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 11:35 schreef SQT het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat iemand die zelfmoord pleegt in bijna alle gevallen een loser is, maar dan in de letterlijke zin van het woord, een verliezer dus. Je bent namelijk naar je eigen inzien niet in staat geweest iets van je leven te maken. Dat wil dus niet zeggen dat ik deze mensen sukkels vind, het zijn verliezers, wat ze zelf, soms erg diep in hun hart, hebben toegegeven. Ik respecteer de keuze altijd, of ik er achter sta ligt aan de omstandigheden.
Het enige twijfelgeval zijn n.m.i. misantropen. Hebben die al gefaald en zijn het dus losers die naar zelfmoord streven, of is dat altijd al een wens van ze gewest?

of ze overwinnen voor hun gevoel op die manier hun problemen/gevoelens


yo yo wassup nigga bitches in da house


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 13:54 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 11:58 schreef ' ' het volgende:
Als jij van de sterkste man van de wereld verliest met armpje drukken ben je ook een gigantische loser ja ...

verklaar u nader


yo yo wassup nigga bitches in da house


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 07-02-2004 14:02 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

Ach ja, sommige mensen zien der gewoon de lol niet van in. En ik denk dat een dooie het weinig kan schelen als een paar types hem een loser noemen. Ik vind wel dat je als je zelfmoord pleegt, je goed moet overwegen wat je de nabestaanden aandoet. Wat anderen van je vinden lijkt me in dit opzicht echter volstrekt arbitrair.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 15:29 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 14:02 schreef Phlegyas het volgende:
Ach ja, sommige mensen zien der gewoon de lol niet van in. En ik denk dat een dooie het weinig kan schelen als een paar types hem een loser noemen. Ik vind wel dat je als je zelfmoord pleegt, je goed moet overwegen wat je de nabestaanden aandoet. Wat anderen van je vinden lijkt me in dit opzicht echter volstrekt arbitrair.

ffe kijken of ik je goed snap
als jij zelfmoord zou plegen zou jij het niet erg vinden als anderen je een lozer zoude noemen?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 07-02-2004 15:39 by Phlegyas Profiel van Phlegyas

quote:
Op 7 februari 2004 15:29 schreef bas_bin_laden het volgende:
ffe kijken of ik je goed snap
als jij zelfmoord zou plegen zou jij het niet erg vinden als anderen je een lozer zoude noemen?



correct


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 07-02-2004 16:25 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 7 februari 2004 15:39 schreef Phlegyas het volgende:
correct

oke


yo yo wassup nigga bitches in da house


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 07-02-2004 16:32 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Verbeter de wereld, pleeg zelfmoord



cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 16:35 by cerridwen Profiel van cerridwen

ik denk dat mensen die zelfmoord plegen juist een winnaar zijn... een winnaar voor zichzelf, natuurlijk ook deels een verliezer, maar ze durfen het toe te geven... mensen die zelfmoord plegen, voelen zich zwaar kut, hebben waarscheinlijk veel meegemaakt, dingen die ze niet op kunnnen lossen... als ze er veel aan hebben gedaan om het op te lossen, en het lukt ze nog niet om gelukkig te worden, dat ze het maar op een andere manier oplossen, vind ik dat sterk! er is op het emotionele vlak erg veel lef en moed voor nodig om zoiets te doen! het is natuurlijk niet tof voor de nabestaande, die zich machteloos voelen, maar ik weet zeker dat voor de mensen die zelfmoord hebben gepleegd hun leven een hel was, en ik snap niet dat andere mensen dat niet in kunnen zien, dat ze echt niet verder wilden, en maar zeggen dat hij/zij gewoon ziek in zijn/haar hoofd is... dat ze zich niet in kunnne plaatsen in zijn gevoelens.. dan vraag ik me af, wie nou diegene is die ziek of gek is... een naast iemand van mij heeft zelfmoord gepleegd, en direct daarna, kregen wij op onze schuld, want wij zouden nix eraan gedaan hebben, wij zouden hem niet geprobeerd hebben gelukkig te maken, maar dat is absoluut niet waar... ik weet zeker dat diegene het nu veel beter heeft! dode mensen hebben (naar mijn mening) helemaal nix meer, kunnen dus ook nix meer voelen en doen! dat is toch een opluchting voor zon persoon?! dan is het toch alleen maar beter! dus nogmaals, respect voor diegene die zelfmoord hebben gepleegd en voor diegene die het nog gaan doen in de jaren dat de mensheid nog zal bestaan


overigens geldt dit niet voor alle gevallen hoor, kijk voor de mensen die eerst andere mensen bijvoorbeeld neerknallen en om dan onder hun straf uit te komen ofzo zichzelf ook ener gaan knallen, ja dat is een beetje jammer, maar voor de mensen wat echt met psychische dingen kampt... respect


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-02-2004 16:42 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Ik vind niet dat je iets kunt oplossen met zelfmoord. Als je leven kut is kan het altijd beter worden. Dit laatste kun je niet weten wanneer je vroegtijdig het bijltje er bij neergooit. Verder vind ik het vaak egoistisch op de manier hoe mensen zelfmoord plegen. Er is altijd iemand die je zal vinden en dat went NOOIT.
Aan de andere kant heb je zelfmoordenaars die je nooit kunt en zal kunnen tegenhouden. Ik heb het dan met name over mensen in Psychoses. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gerechtvaardigd is. De zelfmoordenaar is toch altijd een zoon of dochter van. een broer of zus van..ect.

Ik vind dat zelfmoord bij mensen zonder psychoses een teken van zwakte is. Je geeft toe aan het feit dat je denkt klem te zitten in het leven. Je kiest voor de makkelijke weg. Ik vind het geen lef hebben om je polsen durven door te snijden.. Ik vind het lef hebben om toch zelf iets van je leven proberen te maken. Het zal jaren duren en ontzettend veel energie kosten, maar je laat dan in mijn ogen zien dat je ballen hebt. Heb schijt aan iedereen en vecht voor jezelf. Wie niet waagt wie niet wint!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 16:48 by cerridwen Profiel van cerridwen

maar om even het voorbeeld te nemen van diegene die ik ken...
die zat vanaf zijn 8e in de problemen, liep vanaf zijn 9e bij spychiaters etc. is een paar keer opgenomen geweest in van die instellingen voor dat soort mensen... maar het hielp nix... enkele woorden uit en brief die hij heeft achtergelaten was dat hij zich nooit gelukkig heeft gevoeld, dat hij altijd op het randje leefde. uiteindelijk heeft hij op zijn 18e (dus na 10 jaar strijd!!!) het heft in eigen handen genomen en zich opgehangen. nou sorry maar ik weet zeker dat hij het nu beter heeft, ik heb respect voor hem, en nog tig van zulke andere mensen, die het toch geprobeerd hebben, en alleen voor de mensen om zich heen, ik heb het zien gebeuren, vanaf het begin, ik snap waarom hij het heeft gedaan, en ik weet dat hij er goed aan heeft gedaan...


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-02-2004 16:49 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 7 februari 2004 16:48 schreef cerridwen het volgende:
nou sorry maar ik weet zeker dat hij het nu beter heeft,
Kan ik hier uit opmaken dat jij in iets na de dood geloofd?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 16:53 by cerridwen Profiel van cerridwen

quote:
Op 7 februari 2004 16:49 schreef Cadaveria het volgende:
Kan ik hier uit opmaken dat jij in iets na de dood geloofd?


nee zoals ik in me eerste post al zij, ik geloof dat als je dood gaat, er nix meer is, dus ook geen gevoel, in dat geval is dat toch beter als alle klote en depressieve gevoelens die hij eerder had? dat er geen mensen meer zijn, die je onderuit kan trappen, die je alleen nog maar meer naar de klote helpen, die heeft hij nu niet meer om zich heen, dat is toch ook beter?


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 07-02-2004 16:54 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Dan toch maar liever chemisch vrolijk!



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-02-2004 16:58 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Zijn geval zal misschien wel heel erg zijn geweest maar ik werk al een aantal jaar met jongeren die ook een klote verleden hebben gehad.. psychiaters, hulpverleners, internaten ect. Maar door zelf in te zien dat ze iets beters voor zich zelf willen redden ze het. Ik ben ontzettend trots op deze jongens en meisjes die uit niets zijn opgeklommen en veel hebben nu een vaste baan en wonen onder begeleid kamer trainen. En de meeste van deze jongeren hebben ook de gedachten (of pogingen) om zelfmoord te plegen gehad.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 17:00 by cerridwen Profiel van cerridwen

quote:
Op 7 februari 2004 16:58 schreef Cadaveria het volgende:
Zijn geval zal misschien wel heel erg zijn geweest maar ik werk al een aantal jaar met jongeren die ook een klote verleden hebben gehad.. psychiaters, hulpverleners, internaten ect. Maar door zelf in te zien dat ze iets beters voor zich zelf willen redden ze het. Ik ben ontzettend trots op deze jongens en meisjes die uit niets zijn opgeklommen en veel hebben nu een vaste baan en wonen onder begeleid kamer trainen. En de meeste van deze jongeren hebben ook de gedachten (of pogingen) om zelfmoord te plegen gehad.


maar ik heb ook nooit gezegd dat ik geen respect voor die mensen heb, daar heb ik nog meer respect voor, maar iedereen praat altijd zo negatief over mensen die zelfmoord hebben gepleegd, en dat vind ik absurt... in sommige gevallen tenminste... en ze praten niet alleen negatief over de mensen die zelfmoord hebben gepleegd, maar ook tegenover mensen eromheen... en voor die mensen heb ik dus absoluut geen respect.. die zou ik liever gehangd zien...


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-02-2004 17:02 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Wat bedoel je precies met 'de mensen er omheen'?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 17:03 by cerridwen Profiel van cerridwen

famielie, vrienden, psychologen, alle mensen die de persoon in kwestie goed hebben gekend, die alles heb meegemaakt met hem... die zijn meegegroeid met hem... de mensen die hij af en toe mee nam in zijn ellende...


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-02-2004 17:08 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

In sommige gevallen hebben mensen om een persoon heen wel degelijk schuld aan een zelfmoord. Daar mag je in mijn ogen gerust kwaad van spreken. Maar idd. van mensen die alles hebben geprobeert om iemand te helpen ligt het verhaal anders. Maar soms denk ik dat mensen wel heel snel het bijltje er bij neergooien. Je kunt in een spiraal van zelfmedelij raken en zo op nare gedachten komen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 17:10 by cerridwen Profiel van cerridwen

ja klopt... en daarom denk ik ook dat onderwerpen als depressies psychoses e.d wat meer onder de aandacht gebracht moeten worden, zodat er makkelijker over gepraat kan worden, zodat het niet meer iets is om je voor te schamen... zodat de stap minder groot is om hulp te zoeken... want dat is ook wat veel mensen niet doen...


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-02-2004 17:11 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 7 februari 2004 17:10 schreef cerridwen het volgende:
ja klopt... en daarom denk ik ook dat onderwerpen als depressies psychoses e.d wat meer onder de aandacht gebracht moeten worden, zodat er makkelijker over gepraat kan worden, zodat het niet meer iets is om je voor te schamen... zodat de stap minder groot is om hulp te zoeken... want dat is ook wat veel mensen niet doen...
Ik denk dat het probleem niet zo zeer is dat mensen geen hulp zoeken, maar het herkennen van een psychose als zodanig is al heel lastig.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 07-02-2004 17:12 by cerridwen Profiel van cerridwen

maar je hoeft het niet te herkennen als een psychose... als er maar over gepraat wordt... als er vanaf begin af aan dat je erachter komt dat het al lange tijd niet goed gaat erover praat en eruit probeert te komen, denk ik dat dat al een hoop scheelt...


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen