IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Horror films #1 Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 20:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 oktober 2004 19:53 schreef webblaster wim het volgende:
Naast een goed verhaal heeft de originele Dawn zelfs een maatschappij-kritisch tintje.


yep. Ik vind "night of.."trouwens ook schitterend, ondanks dat die film nu waarschijnlijk gedateerd wordt betiteld. Maar ik denk dat die film de grenzen flinks heeft verlegd.

(Ik moet de nieuwe dawn.. nog steeds zien trouwens).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 20:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 oktober 2004 18:36 schreef Verval het volgende:
Zo das boeiend om te weten ga nu maar gezellig met Jenje een film met Robin Williams bekijken die schijnen altijd goede karakterontwikkelingen te hebben.


Ik kan zonder te hoeven nadenken minstens 6 films met Robin Williams opnoemen die werkelijk elke splatter-gore flick eruit heerschen.

En nee dat is geen kwestie van smaak. Het is een kwestie van technische aspecten zoals editing en makeup die gewoon een talentloosheid uitstralen waarvoor zelfs Ed Wood jr. zich zou schamen. Het is ook een kwestie van een totale onkunde om een boeiend verhaal te vertellen. De creativiteit en visie van de makers gaat nooit verder dan één scene en een film die volgens een template gemaakt is:

Een groepje, waaronder minimaal een koppeltje en een lompe hork/stoere macho/ex marine* gaat op reis en komt in/op een verlaten winkelcentrum/een onbewoond eiland met kanibalen/een bos/een moeras terecht. Ze komen vele zombies/creatures/things/cosmic horrors tegen en gaan tegen ze vechten met veel splatter. Aan het einde overleeft enkel de mannelijke lid van het koppeltje/lompe hork/stoere macho/ex marine.

Einde.

*doorhalen wat niet van toepassing is


Dit soort films zijn alleen interessant voor de ketchupfabrikanten. Ze geven de, verder best interessante, genre van horror-films (i.t.t. splatter/gore) een slechte naam.

quote:
Op 25 oktober 2004 19:04 schreef attila_de_hun het volgende:
ps: Chelman, vind je Dawn of the dead ook slecht? Dawn of the dead =


Voorspelbaar, zwak en oninteressant. Doe mij dan Night Of The Living Dead, dat was tenminste iets wat enige originaliteit uitstraalde.

En maatschappijkritisch? Kom op. Oeh, winkelcentrum = consumptie = verroting = zombies. Als ik in de brugklas een maatschappijkritische werkstuk met zoveel diepgang zou schrijven dan zou ik per direct terug naar de basisschool gestuurd zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 25-10-2004 20:54]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-10-2004 20:52 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 25 oktober 2004 8:44 schreef Matthijz Filth het volgende:
zelfe lijn maar ken je vast al
Cannibal Holocaust
zie mn avatar


Die film is alleen maar bijzonder om die scene met aap en schildpad. Verder is deze film zooo saai..

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 25-10-2004 20:55]


Suck my piss


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 20:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 oktober 2004 20:49 schreef Chelman het volgende:

Voorspelbaar, zwak en oninteressant. Doe mij dan Night Of The Living Dead, dat was tenminste iets wat enige originaliteit uitstraalde.




vond je dat al op het moment van uitkomen?


Ander vraagje aan de horror fanaten? Wat is jullie mening over "The blair witch project"?
Ik kan de minimalistische, en "de-poging-tot- realisme"-beandering wel waarderen maar meer ook niet. Ik vond de film niet eng en zelfs niet realistisch overkomen. Deel II hebik mara helemaal niet bekeken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 21:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 oktober 2004 20:55 schreef attila_de_hun het volgende:
vond je dat al op het moment van uitkomen?



Toen was ik 2.

quote:

Ander vraagje aan de horror fanaten? Wat is jullie mening over "The blair witch project"?
Ik kan de minimalistische, en "de-poging-tot- realisme"-beandering wel waarderen maar meer ook niet. Ik vond de film niet eng en zelfs niet realistisch overkomen. Deel II hebik mara helemaal niet bekeken.


Je kan veel over Blair Witch zeggen maar je kan het haar originaliteit niet ontnemen. Dat spreekt voor de film. Nu gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat het niet helemaal origineel is aangezien The Legend Of Boggy Creek (1973)* al eerder met dit concept kwam. Bij het grote publiek is het echter een onbekend fenomeen geweest en derhalve is het succes van Blair Witch mijns inziens terecht. Persoonlijk vond ik de marketing campagne eromheen die zich grotendeels op internet afspeelde het beste stuk van het geheel. Er waren letterlijk duizenden mensen die dachten dat het om een echte docu ging.

* http://www.imdb.com/title/tt0068837/


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-10-2004 21:15 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Blair witch 1 heb ik niet eens gekeken. Na de voorstukjes had ik het al een beetje gezien.

Enne, chelman. Het is natuurlijk wel typisch een geval van smaak. Ikzelf ben zo idolaat van de originele dawn film, ik heb 'em minstens een keer of 20 gezien. Ik bekijk zo'n film blijkbaar met hele andere ogen als jij dat doet.

Weinig verhaal hoeft per definitie niet slecht te beteken. En de make up is in de splatter films juist op zijn lompst. Niet van die pc-rommel, maar gewoon met het handje. Tom Savini heeft mat dawn en helemaal met day of the dead werkelijk schitterend werk verricht.

http://www.savini.com/

Noem jij eens een paar horrorfilms op, die ik dan kan afkraken?


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 21:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 oktober 2004 21:07 schreef Chelman het volgende:
Toen was ik 2.

aha, je bent gewoon pissed dat je toen de bioscoop niet binnen mocht denk ik. Ik kan me alle heisa rond die film nog vaag herinneren bij zijn release.

quote:

Je kan veel over Blair Witch zeggen maar je kan het haar originaliteit niet ontnemen. Dat spreekt voor de film. Nu gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat het niet helemaal origineel is aangezien The Legend Of Boggy Creek (1973)* al eerder met dit concept kwam. Bij het grote publiek is het echter een onbekend fenomeen geweest en derhalve is het succes van Blair Witch mijns inziens terecht. Persoonlijk vond ik de marketing campagne eromheen die zich grotendeels op internet afspeelde het beste stuk van het geheel. Er waren letterlijk duizenden mensen die dachten dat het om een echte docu ging.

* http://www.imdb.com/title/tt0068837/


Ja, dat moet ik toegeven. Ik heb de film gezien als een film, niet als een documantaire (snappie?). Als je de film bekijkt met het idee dat je naar eendocu. zit te kijken zou het toch anders zijn geweest. De minimalistische aanpak vond ik wel gaaf en de film was origineler als "jeepers creepers part XIVVVMCIIXV". Maar ik had het idee dat de film heel kort was en dat het einde erg abrupt was. Ik heb het idee dat er meer in heeft gezeten.
Maar mogelijk dat zo een aanpak nog eens een keer wordt geprobeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-10-2004 21:18]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 21:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 oktober 2004 21:15 schreef webblaster wim het volgende:
Blair witch 1 heb ik niet eens gekeken. Na de voorstukjes had ik het al een beetje gezien.




te weinig ontploffende hoofden vermoed ik.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-10-2004 21:27 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 oktober 2004 21:19 schreef attila_de_hun het volgende:
te weinig ontploffende hoofden vermoed ik.


Hehehe, wellicht was dat het.



Kijk, dat wil ik zien.


Oud Vuil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 21:30 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 oktober 2004 21:15 schreef webblaster wim het volgende:
Enne, chelman. Het is natuurlijk wel typisch een geval van smaak. Ikzelf ben zo idolaat van de originele dawn film, ik heb 'em minstens een keer of 20 gezien. Ik bekijk zo'n film blijkbaar met hele andere ogen als jij dat doet.



Niet alleen smaak ook meetbare criteria die ik opgenoemd heb spelen een rol. Als ik een film kijk, die na de jaren 50 gemaakt is, en waar ik letterlijk scheve frame snedes met het blote oog kan zien, vind ik het van een enorme slordigheid en gebrek van oog voor detail getuigen.

quote:

Noem jij eens een paar horrorfilms op, die ik dan kan afkraken?


Nosferatu: Eine symfonie des grauens - de eerste verfilming van Dracula. Daarbij gebruikt deze film special effects en makeup waar veel hedendaagse films een puntje aan kunnen zuigen....en het stamt uit de jaren '20.

Psycho - Master of suspense weet mij nog steeds op het puntje van mijn stoel te houden ondanks dat ik Psycho al 20 keer gezien heb.

Alien - de drukkende, claustrofobische atmosfeer is werkelijk nagenoeg ongeëvenaard

Rosemary's Baby - Diabolus in Manhattan

The Haunting (jaren 60 variant) - er kan elk moment iets gebeuren....maar wat....

Silence Of The Lambs - de 'sense of urgency' om de dader te pakken ervoer ik letterlijk zelf toen ik het voor het eerst keek. Er zijn weinig films die dat bij mij veroorzaakt hebben.

Suspiria - wederom heerlijk drukkend. Eigenlijk kan ik niet tussen deze en Deep Red kiezen wat Argento betreft.

Apocalypse Now - geen horror in de traditionele zin maar wel een film die mij meer dan eens rillingen bezorgd heeft.


Schiet maar lek



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-10-2004 21:30 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

quote:
Op 25 oktober 2004 20:52 schreef skullfuck het volgende:
Die film is alleen maar bijzonder om die scene met aap en schildpad. Verder is deze film zooo saai..


misschien zou je dan de film eens af moeten kijken
Cannibal Holocaust prachtige film



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-10-2004 21:33 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 25 oktober 2004 21:30 schreef Matthijz Filth het volgende:
misschien zou je dan de film eens af moeten kijken
Cannibal Holocaust prachtige film


dat heb ik ook gedaan. Echtwaar! Martin Gaus moet deze film ook ff zien denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 25-10-2004 21:36]


Suck my piss


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-10-2004 21:35 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

@Chelman

Nosferatu: Eine symfonie des grauens
is idd een klassieker die je gewoon gezien moet hebben. Telkens het verhaal er tussen door als letters op het beeld best grappig als je bedenkt hoe het nu in zon korte tijd is ge-evolueert

Psycho nog steeds niet gezien
Alien mwoh niet mijn stijl
The haunting is idd gaaf is dr remake van dan
Silence of the lambs deed me absoluut niets
Suspiria ken ik niet eens
en sjah Apocolypse now hoort hier niet thuis



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-10-2004 21:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 oktober 2004 21:35 schreef Matthijz Filth het volgende:
@Chelman

The haunting is idd gaaf is dr remake van dan



Jep. Eentje van Jan de Bont met Liam Neeson en Catherine ZJ.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-10-2004 21:42 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

die hoef ik dan NIET te zien.
wat ik wel in dat rijtje vind passen is origineel van house on the haunted hill



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-10-2004 21:43 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 oktober 2004 21:30 schreef Chelman het volgende:
Niet alleen smaak ook meetbare criteria die ik opgenoemd heb spelen een rol. Als ik een film kijk, die na de jaren 50 gemaakt is, en waar ik letterlijk scheve frame snedes met het blote oog kan zien, vind ik het van een enorme slordigheid en gebrek van oog voor detail getuigen.


Ach, dat is de charme van zo'n film. Een heleboel van de splatterfilms hadden natuurlijk weinig tot geen budget.
quote:

Nosferatu: Eine symfonie des grauens - de eerste verfilming van Dracula. Daarbij gebruikt deze film special effects en makeup waar veel hedendaagse films een puntje aan kunnen zuigen....en het stamt uit de jaren '20.

Mja, ooit wel eens gezien, maar erg lang geleden, ik heb geen idee meer. Wel een oude film!
quote:

Psycho - Master of suspense weet mij nog steeds op het puntje van mijn stoel te houden ondanks dat ik Psycho al 20 keer gezien heb.

True! Vind ik ook erg goed. Wel een oude film!
quote:

Alien - de drukkende, claustrofobische atmosfeer is werkelijk nagenoeg ongeëvenaard

True, vind ik ook geweldig. Jammer dat die reeks maar niet stopt. En de eerste is ook niet van de laatste jaren.
quote:

Rosemary's Baby - Diabolus in Manhattan

Idd geweldig, wel erg oud.
quote:

The Haunting (jaren 60 variant) - [quote]er kan elk moment iets gebeuren....maar wat....

Geen idee, bekende titel, maar dus oud.
quote:

Silence Of The Lambs - de 'sense of urgency' om de dader te pakken ervoer ik letterlijk zelf toen ik het voor het eerst keek. Er zijn weinig films die dat bij mij veroorzaakt hebben.

Vind ik meer een thriller-achtige film. Ik heb ook nooit begrepen, dat mensen erdoor geschockeerd waren.
quote:

Suspiria - wederom heerlijk drukkend. Eigenlijk kan ik niet tussen deze en Deep Red kiezen wat Argento betreft.

Heb ik nog niet zo heel lang, geweldige film.
quote:

Apocalypse Now - geen horror in de traditionele zin maar wel een film die mij meer dan eens rillingen bezorgd heeft.

Jah, briljant, ja. Maar idd geen horror.

Mmmm, valt me tegen, je smaak is helemaal niet slecht, hehehe. Het zijn over het algemeen wel oudere films, hè? Dat zegt ook wel iets, ikzelf kan me geen goede/gave horrorfilm voor de geest halen, die van een recenter jaar zijn.


Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-10-2004 21:44 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 oktober 2004 21:37 schreef Chelman het volgende:
Jep. Eentje van Jan de Bont met Liam Neeson en Catherine ZJ.


Ow, dát gedrocht. Nu schiet me het origineel ook weer te binnen. Wat een kut-remake!


Oud Vuil.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-10-2004 21:45 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

wim heb je 28 days later al gezien erg recente horror wel erg indrukwekkend
aanrader maakt goed wat horror al die jaren heeft moeten missen!



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-10-2004 21:49 by Heiden Profiel van Heiden

Ik kan me ook geen goeie recente horror-film voor de geest halen. De recentste film die ik wel te pruimen vond was The Dentist. Ik kijk niet zoveel films, dus misschien is er nog wel iets goeds uitgekomen, maar ik betwijfel het. De laatste jaren heb je vooral die sfeerloze computergraphic horror zoals Eight Legged Freaks en zo'n stront. Ik zag die film op zo'n horrornacht filmmarathon gebeuren in de bioscoop een paar jaar geleden en we zijn van ellende weggegaan, wat een kutfilm.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-10-2004 21:50 by Heiden Profiel van Heiden

Ik ben trouwens best wel benieuwd naar The Village. Heeft iemand die al gezien?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 22:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 oktober 2004 21:50 schreef Heiden het volgende:
Ik ben trouwens best wel benieuwd naar The Village. Heeft iemand die al gezien?

Nee, maar het schijnt zowat zijn slechtste film te zijn.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2004 22:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 oktober 2004 21:30 schreef Chelman het volgende:
Suspiria - wederom heerlijk drukkend. Eigenlijk kan ik niet tussen deze en Deep Red kiezen wat Argento betreft.




Ken ik niet, waar gaat deze film over?

En hoe is "The fog" van carpenter? Dat schijnt ook een goede film te zijn.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-10-2004 22:06 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

en 8 legged freaks was geloof ik niet echt bedoeld als horror hoor
the dentist vond ik maar matig had al helemaal geen deel II van hoeven te komen en vind 28 days later toch STUKKEN beter (hij heerste)



tharos
Usericon van tharos
Posted 25-10-2004 22:08 by tharos Profiel van tharos

the village vind ik echt enorm ruk.
the fog heb ik niet gezien van hem. in the mouth of maddnes is wel super kick ass


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-10-2004 22:12 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 oktober 2004 20:49 schreef Chelman het volgende:
Ik kan zonder te hoeven nadenken minstens 6 films met Robin Williams opnoemen die werkelijk elke splatter-gore flick eruit heerschen.

Oeh laat me raden: Patch Adams, Bisexual Man, What Dreams May Com, Flubber, Jumanji en Mrs. Doubtfire. Okee hij heeft ook goede films maar voor de absolute rommel waarin Robin Williams heeft meegespeeld zou ie anaal moeten worden genomen door alle dieren waarvan slechte computerversies in jumanji te zien waren (zou ie waarschijnlijk nog lekker vinden ook)
quote:
Op 25 oktober 2004 20:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Ander vraagje aan de horror fanaten? Wat is jullie mening over "The blair witch project"?
Ik kan de minimalistische, en "de-poging-tot- realisme"-beandering wel waarderen maar meer ook niet. Ik vond de film niet eng en zelfs niet realistisch overkomen. Deel II hebik mara helemaal niet bekeken.

Inderdaad originele minimalistische film, en opluchting tussen alle pulp door. Hij kan enger, maar de beklemmende sfeer is prima neergezet.
Deel 2 is alleen geschikt als je wil lachen om een slechte film. Ik heb hem toendertijd gekeken omdat er 'een gottik' in speelde en inderdaad alle cliches worden gretig gebruikt.
quote:
Op 25 oktober 2004 21:07 schreef Chelman het volgende:
Persoonlijk vond ik de marketing campagne eromheen die zich grotendeels op internet afspeelde het beste stuk van het geheel. Er waren letterlijk duizenden mensen die dachten dat het om een echte docu ging.

Dude je hebt het over internet. Letterlijk duizenden mensen stelt geen zak voor, op mijn site komen al tienduizend mensen per week. Als ik met MS Paint jouw hoofd op het lijf van ghouliette plak dan zijn er al letterlijk duizenden mensen die denken dat het een echte foto is.
quote:
Op 25 oktober 2004 21:44 schreef webblaster wim het volgende:
Ow, dát gedrocht. Nu schiet me het origineel ook weer te binnen. Wat een kut-remake!

Qua SFX was t anders een erg goede film
quote:
Op 25 oktober 2004 21:49 schreef Heiden het volgende:
Ik kan me ook geen goeie recente horror-film voor de geest halen.

Dawn of the Dead remake, Dog Soldiers, Battle Royale, Ichi the Killer, Audition, etc..

quote:
Op 25 oktober 2004 21:49 schreef Heiden het volgende:
De laatste jaren heb je vooral die sfeerloze computergraphic horror zoals Eight Legged Freaks en zo'n stront.

Dat was geen horror, dat was retropulp. En een erg goede poging om de sfeer en kwaliteit van jaren 50 pulpfilms na te maken.
quote:
Op 25 oktober 2004 21:50 schreef Heiden het volgende:
Ik ben trouwens best wel benieuwd naar The Village. Heeft iemand die al gezien?

Hoort niet in dit topic. Geen horror, wel een mooie film. Ik zou t meer romantisch drama met thrillertintje noemen.


Zenial


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen