IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Rampen in Iran Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-01-2004 13:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik denk dat Allah niet meer zo dol is op zijn trouwste aanhangers. Eerst de vreselijke aardbeving en dit ook nog eens:


Iran getroffen door meteoriet

In het noorden van Iran is vrijdag een meteoriet ingeslagen. De meteoriet veroorzaakte enige schade aan eigendommen, maar er zijn geen meldingen van gewonden of doden binnengekomen, aldus de Iraanse media.

Het stuk ruimtepuin sloeg in in de noordelijke provincie Mazandaran. Inwoners van de stad Babol renden in paniek de straat op toen de binnenkomende asteroïde insloeg. De inslag was tot een kilometer in de omtrek te voelen.

Iran is op het moment aan het treuren om tenminste 30 duizend mensen die omgekomen zijn bij een aardbeving van 6.8 op de schaal van Richter, die 26 december plaatsvond.


Maar wat de aardbeveing betreft, als ik het goed begrepen heb is de grootste schuld van het grote aantal doden het volledig negeren van de bouwvoorschriften. Hoe stom kan een regering zijn. Wel streng islamitische wetten in de gaten houden maar niet zulke belangerijke wetten??? Nouja, ik hoop maar dat er een flinke opstand ontstaat en die fundamentalisten volledig worden afgemaakt.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-01-2004 14:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Allah houdt van zijn kinderen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-01-2004 14:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Allah komt er eindelijk achter dat zijn kinderen stout zijn en dat ze maar voor eeuwig in de hoek moeten staan

edit: met koude handen typt het moeilijker

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-01-2004 14:45]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-01-2004 15:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 14:38 schreef Greycloak het volgende:
Allah houdt van zijn kinderen.


dus binnenkort meteorieten op iedere grote stad in west -europa?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-01-2004 15:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 15:32 schreef attila_de_hun het volgende:
dus binnenkort meteorieten op iedere grote stad in west -europa?
Rotterdam eerst!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2004 15:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het Vaticaan daar mag een meteoriet op ...

Die willen een nieuwe wereld orde a la VN (en dan stiekum een nieuwe kruistocht ontketenen)


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 03-01-2004 16:29 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

En amerika staat weer vooraan met z'n grote bek, bush strijkt eens over zijn hart en besluit dat sommige sancties die nog maar zo'n 25 jaar actief zijn voorlopig ff van de baan zijn... wat ongelovelijk zwak!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-01-2004 17:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 16:29 schreef GRAFTAK het volgende:
En amerika staat weer vooraan met z'n grote bek, bush strijkt eens over zijn hart en besluit dat sommige sancties die nog maar zo'n 25 jaar actief zijn voorlopig ff van de baan zijn... wat ongelovelijk zwak!


Als die niks had gedaan dan stond weer iemand te posten: 'En Amerika helpt die arme mensen weer eens niet'.

Bovendien heeft Amerika tijdens errdere rampen aldaar hulp aangeboden en die werd steevast door de Ayatollahs geweigerd....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-01-2004 17:28 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik zou het makkelijkste doen. Amerika support Israël, van Israël willen die gasten geen cent, Nederland support hen ook, dus laten we één lijn trekken en die 5 ton lekker zelf houden en aan rolstoelers geven ofzo, die vinden dat vast ook raar dat als zij aankloppen er geen geld is bij de regering en dan is Koop Tjuchem met Van der Valk aan het bouwen geweest in Iran en dan heb je opeens 5 ton over.

Rara...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 03-01-2004 17:51 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 13:47 schreef attila_de_hun het volgende:
...
Maar wat de aardbeveing betreft, als ik het goed begrepen heb is de grootste schuld van het grote aantal doden het volledig negeren van de bouwvoorschriften. Hoe stom kan een regering zijn. Wel streng islamitische wetten in de gaten houden maar niet zulke belangerijke wetten??? Nouja, ik hoop maar dat er een flinke opstand ontstaat en die fundamentalisten volledig worden afgemaakt.

De regering die daar zit heeft ook niet veel te vertellen. Het zijn de Raad van Hoeders (of iets dergelijks) die daar samen met de geestelijke leider Khamenei uiteindelijk de lakens uitdelen.
Sowieso is het wazig wie welke macht heeft in Iran.

Er wordt gespeculeerd over een zogenaamde volksopstand. Maar dat was een paar jaar geleden met die studentenopstanden ook. Er is weinig veranderd in de tussentijd. De liberale president Khatami heeft een tweede termijn gekregen, maar hij heeft nog steeds weinig te vertellen.

In 2000 was ik zelf in Iran (ook in het door de aardbeving getroffen Bam trouwens). Ik heb diverse mensen gesproken en bijna allemaal (vooral die gestudeerd hebben) willen ze eigenlijk het land uit, het liefst naar Europa, de VS en Canada. Ze zijn het regime en hun strenge wetten zat.
Maar het regime heeft ook nog zat aanhangers.
Het regime zelf zal zich door kontdraaierij heus wel weten te redden.
Maar wie weet... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-01-2004 0:25 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

over de aardbeving:
Tja, platentektoniek he.

over de meteoriet:
Tja, als dat brokje te groot is voor in de atmosfeer te verbranden slaat het in als een bom he, het kon evengoed ingeslaan zijn op Vaticaanstad, maar helaas koos het Iran uit als doelwit


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2004 2:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

helaasch? waar moest het dan vallen volgens jouw
hmm jah misschien had afrika beter geweest


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2004 22:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 2:56 schreef ElitE het volgende:
helaasch? waar moest het dan vallen volgens jouw
hmm jah misschien had afrika beter geweest


Siberië mischien, of het binnenland van Australië. Dan heb je de minste slachtoffers.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-01-2004 22:28 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 4 januari 2004 22:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Siberië mischien, of het binnenland van Australië. Dan heb je de minste slachtoffers.

of net voor onze kust, kon er eens een mini-tsunamie ontstaan, dan gebeurde er tenminste nog eens iets hier.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2004 22:28 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 22:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Siberië mischien, of het binnenland van Australië. Dan heb je de minste slachtoffers.

In Siberië is zo'n honderd jaar geleden al een enorme meteoriet gevallen. Met als gevolg dat het in de rest van Europa een paar dagen geen nacht meer was...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2004 22:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 januari 2004 22:28 schreef beli mawr het volgende:
of net voor onze kust, kon er eens een mini-tsunamie ontstaan, dan gebeurde er tenminste nog eens iets hier.

Gelijk alles gewassen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2004 22:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 januari 2004 22:28 schreef RrroooaaarrR het volgende:
In Siberië is zo'n honderd jaar geleden al een enorme meteoriet gevallen. Met als gevolg dat het in de rest van Europa een paar dagen geen nacht meer was...

Hoe is dat mogelijk dan bleef de aarde stilstaan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2004 22:42 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Lees hier maar eens:
http://www.s-d-g.freeserve.co.uk/tunguska.html
quote:
The bright nights, documented at the time across Europe, were caused by the dust reflecting Sunlight from below the horizon.

En anders moet je maar eens zoeken op internet: Tunguska + meteorite



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-01-2004 22:43 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 4 januari 2004 22:28 schreef RrroooaaarrR het volgende:
In Siberië is zo'n honderd jaar geleden al een enorme meteoriet gevallen. Met als gevolg dat het in de rest van Europa een paar dagen geen nacht meer was...

Klopt, die is net boven de grond ge-explodeerd in een bos. De bomen braken net als luciferstokjes. Ik heb daar al foto's van gezien:

Het was in feite een komeet die insloeg en net boven de grond explodeerde daar in 1908 (30juni).
Doch, dit eventjes terzijde.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 04-01-2004 22:47 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 3 januari 2004 17:24 schreef Chelman het volgende:
Als die niks had gedaan dan stond weer iemand te posten: 'En Amerika helpt die arme mensen weer eens niet'.

Bovendien heeft Amerika tijdens errdere rampen aldaar hulp aangeboden en die werd steevast door de Ayatollahs geweigerd....
Ach ik vind de houding van de westerse landen zowiezo wel zwak bij rampen. Ik begin het steeds meer publiciteitsstunts te vinden. Als er cameras op gericht staan dan bieden ze allemaal ineens hulp aan. Maar aan het klimaat vegen ze hun dikke bibs af omdat de rampen daardoor toen pas in de toekomst ontstaan. En de honger in afrika boeit ze ook niks, en aids al helemaal niet omdat ze daar nog lekker hun zakken mee kunnen vullen door de dure medicijnen. En dat is niet alleen amerika maar de hele westerse samenleving die daar heel goed in is.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2004 22:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 januari 2004 22:47 schreef arrebar het volgende:
Ach ik vind de houding van de westerse landen zowiezo wel zwak bij rampen. Ik begin het steeds meer publiciteitsstunts te vinden. Als er cameras op gericht staan dan bieden ze allemaal ineens hulp aan. Maar aan het klimaat vegen ze hun dikke bibs af omdat de rampen daardoor toen pas in de toekomst ontstaan. En de honger in afrika boeit ze ook niks, en aids al helemaal niet omdat ze daar nog lekker hun zakken mee kunnen vullen door de dure medicijnen. En dat is niet alleen amerika maar de hele westerse samenleving die daar heel goed in is.


Shit happens, we kunnen niet allemaal 300 worden, er is niet genoeg plek voor 6 miljard op deze aardkloot, dus als we sommige een beetje helpen met sterven
Maarja soms denk ik dat Amerika beter die aardbeving kon hebben


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-01-2004 23:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 22:47 schreef arrebar het volgende:
Ach ik vind de houding van de westerse landen zowiezo wel zwak bij rampen. Ik begin het steeds meer publiciteitsstunts te vinden. Als er cameras op gericht staan dan bieden ze allemaal ineens hulp aan. Maar aan het klimaat vegen ze hun dikke bibs af omdat de rampen daardoor toen pas in de toekomst ontstaan. En de honger in afrika boeit ze ook niks, en aids al helemaal niet omdat ze daar nog lekker hun zakken mee kunnen vullen door de dure medicijnen. En dat is niet alleen amerika maar de hele westerse samenleving die daar heel goed in is.

Er worden zogenaamde "concentratie landen" gekozen. De landen die aan bepaalde criteria voldoen krijgen steun. Het is namelijk nogal zonde om geld te pompen in erg arme landen als er niets met het geld gedaan wordt. (lees naar de president of wie dan ook gaat, maar niet naar de bevolking).
In Afrika zijn veel onstabiele en corrupte regimes, die krijgen allemaal geen steun.

en wat Iran betreft, daar stond alle media toch al op gericht vanwege alle Amerikaanse activiteiten in dat gebied. Ongetwijfeld probeert de VS goodwill te kweken in de Arabische wereld door veel steun te bieden. Logisch lijkt me. Als jij Bush was zou je dat ook doen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-01-2004 23:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 22:51 schreef ElitE het volgende:

Maarja soms denk ik dat Amerika beter die aardbeving kon hebben

hadden ze twee weken terug nog. Maar in een dunner bevolkt gebied. (tussen LA en San Fransisco). Als de schok in LA was geweest hadden ze hun eigen Bam gehad


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-01-2004 23:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 januari 2004 23:08 schreef ghoulliette het volgende:
hadden ze twee weken terug nog. Maar in een dunner bevolkt gebied. (tussen LA en San Fransisco). Als de schok in LA was geweest hadden ze hun eigen Bam gehad

Ze hebben ook altijd geluk he


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-01-2004 23:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 23:10 schreef ElitE het volgende:
Ze hebben ook altijd geluk he

Nou Californië is een grote potentiele aardbeving, het is gewoon wachten op de volgende knal.
Amerikanen zijn alleen niet stom genoeg om alles aan het toeval over te laten, en bouwen wat beter dan in Iran.
Wanneer was de laatste grote aardbeving in SF, 92?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-01-2004 23:15 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 23:08 schreef ghoulliette het volgende:
hadden ze twee weken terug nog. Maar in een dunner bevolkt gebied. (tussen LA en San Fransisco). Als de schok in LA was geweest hadden ze hun eigen Bam gehad

Wel jammer van Bam...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen