IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Riotgrrrl punk Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-01-2004 20:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Toen ik het L7 topic zag dacht ik dat er al een riotgrrrl-topic was maar na gebruik van de search op alle mogelijke manieren werd ik teleurgesteld

Dussss..

Riotgrrrl-"punk", eind jaren 80/ begin jaren 90 ontstaan in de VS met Olympia als epicentrum.

Grondleggers van deze stroming zijn Jennifer Finch, Kat Bjelland en Courtney Love die samen in een bandje zaten. (ookal beschouw ik Kim Gordon - Sonic Youth als oer-oer-riotgrrrl)

Jennifer starte later L7, Courtney begon Hole en Kat begon Babes in Toyland.

Je zou deze stroming kunnen samenvatten als de feministische reactie op de grunge, "stoere" vrouwen die ruige muziek gingen spelen en die feministische boodschappen uitdroegen. Titels als "Dead man don't rape!", "I don't do the dishes!" spreken boekdelen.

Boze vrouwen dus, die rammelende, rauwe, "harde" muziek spelen. Bekwaamheid op het instrument is niet belangrijk, gitaar omgangen, distortion aan en beuken!! (if you catch my drift here..)

Bekende bands: 7 year Bitch, BratMobil, BikiniKill, Hole, Babes in Toyland, the Red Aunts.

Persoonlijke favoriet: Babes in Toyland. Wat kan Kat geweldig schreeuwen

De enige kans die ik ooit gehad heb BiT live te zien werd trouwens door mijn ouders verpest, ik mocht niet (jaja.. ook ik ben een Snaackje met irritante ouders geweest..)

L7 is een vreemde eend in de bijt, ten eerste bestaan ze als enige band nog steeds, ten tweede ontbreekt de feministische ideologie geheel in hun teksten. Ik reken ze dan ook niet tot de riotgrrrl-stroming.

Geweldige band trouwens, live meer dan overtuigend (een van de weinige bands die echt angstaanjagend kunnen zijn )

Zijn er hier nog meer liefhebbers van deze muziek??


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-01-2004 20:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik wel!

Je moet ook de Barbarellas checken! Riotgrrrrrrrl meets rockabilly!


slejooooor


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


juggalo
chainsaw boogie
Usericon van juggalo
Posted 04-01-2004 0:31 by juggalo Wijzig reactieProfiel van juggaloQuote dit bericht

lunachicks!!!!
lunachicks kunnen bij mij echt niet meer stuk.
Jezus ,wat kunnen die wijven rocken zeg.


MOTHERFUCKER! you want my COUCH?. you motherFUCKER. I need your motherfucking Brain!. You can't have my COUCH!. What the FUCK you thinking?.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 04-01-2004 11:17 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Van deze stroming ken ik alleen Hole en L7 een beetje (mede dankzij mijn werkzame jaren in Vera). Maar ze heersen!!! Geen gemier en getut, gewoon raggen!!! Eigenlijk zou ik nog eens een stukje muziek van deze dames moeten aanschaffen.
L7 heb ik eenmaal live gezien in Vera, lang, lang geleden.



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 04-01-2004 11:27 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mn zus is helemaal wild van Riotgrrrrrl, en inderdaad met de lunachicks op nummer 1


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2004 12:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 11:17 schreef 1i1ith het volgende:
Van deze stroming ken ik alleen Hole en L7 een beetje (mede dankzij mijn werkzame jaren in Vera). Maar ze heersen!!! Geen gemier en getut, gewoon raggen!!! Eigenlijk zou ik nog eens een stukje muziek van deze dames moeten aanschaffen.


Idd, "gewoon raggen"

Van beide bands zijn toffe overzichtsalbums te koop, van Hole "My body, the handgranade", een album met oude, nieuwe, live en unplugged nummers.

Van L7 het album "Live from Ohama to Osaka" met heerschende intro van een marchingband die een L7-medley speelt.

Het is dus een live-album en hierop is goed te horen dat ze live 10 keer zo hard rossen als op de studioplaten, harder schreeuwen, laag gestemde gitaren, heerschend

Van L7 is ook het "best of" album "The Slash Years" te koop.

quote:
L7 heb ik eenmaal live gezien in Vera, lang, lang geleden.


Ik heb L7 3 keer live gezien, 1 keer in de Vlerk in Rotterdam en 2 keer in de Melkweg, A'dam.

In de Vlerk in '97 kregen we nog een biertje van Dee

Ik zou me door die dames van L7 graag een keer onder tafel laten zuipen


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 04-01-2004 12:28 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 12:14 schreef Snaack het volgende:

In de Vlerk in '97 kregen we nog een biertje van Dee




In de Vera (moet ergens in 1990 zijn geweest) gooide de drummer de stokjes in de zaal, eentje kreeg ik tegen mijn hoofd



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2004 12:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 12:28 schreef 1i1ith het volgende:
In de Vera (moet ergens in 1990 zijn geweest) gooide de drummer de stokjes in de zaal, eentje kreeg ik tegen mijn hoofd


Dan heb jij ze nog met Jennifer Finch op bas gezien!! Met Roy Koudsky op drums..

Dat moet nog geweest zijn voordat Smell the magic uitkwam met het bekende "Shove" erop.

Heerschend


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 04-01-2004 16:38 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

De namen zeggen mij niets, maar is dat dan hetzelfde als de zogenaamde bitchrock? Zoals Jack off Jill en Kittie bijvoorbeeld?


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 04-01-2004 16:45 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

gheghe hole ken ik wel rest niet eigelijk
ooit eens gedownload na het kijken van beavis and butthead do america
"I think we could see hole after we scored"



JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 04-01-2004 19:35 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 4 januari 2004 16:38 schreef DarknessThere het volgende:
De namen zeggen mij niets, maar is dat dan hetzelfde als de zogenaamde bitchrock? Zoals Jack off Jill en Kittie bijvoorbeeld?


Neen, riotgrrl-punk is wezenlijk anders dan bands die het stempel 'bitchrock' hebben.


Don't blush when I rip you open


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 04-01-2004 19:37 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Bikini Kill heerscht!!!


We don't take it, we just fake it...


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 04-01-2004 20:04 by skitzoid kitten Wijzig reactieProfiel van skitzoid kittenQuote dit bericht

Van Nederlandse bodem...weet niet of of het in dit straatje past maareh http://www.ladydie.nl


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 04-01-2004 20:11 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 20:04 schreef skitzoid kitten het volgende:
Van Nederlandse bodem...weet niet of of het in dit straatje past maareh http://www.ladydie.nl


.....

Lady die...



...

ik kom niet meer bij...


And my marlboro light


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-05-2004 22:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik zit nu naar Bikini Kill te luisterrren. Echt heerrrrlijk!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2004 22:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2004 22:44 schreef Chelman het volgende:
Ik zit nu naar Bikini Kill te luisterrren. Echt heerrrrlijk!


Welke? Pussy whipped? Gave plaat!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-05-2004 22:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2004 22:47 schreef Snaack het volgende:
Welke? Pussy whipped? Gave plaat!!


The Singles:

The Singles
Kill Rock Stars - KRS-298 - 1998
TRACKS: New Radio; Rebel Girl; DemiRep; In Accordance to Natural Law; Strawberry Julius; Anti-Pleasure Dissertation; Rah! Rah! Replica; I Like Fucking; I Hate Danger.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2004 22:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Vet!

*doet Jane een plezier door 7 year bitch aan te zetten*


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-05-2004 22:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

En nu is het Evil Beaver dat mijn oren streelt:

http://www.ridethebeaver.com/


...Vrouwelijke rocker vriendinnetjes met uitgebreide verzamelingen heerschen!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2004 22:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2004 22:54 schreef Chelman het volgende:
En nu is het Evil Beaver dat mijn oren streelt:

http://www.ridethebeaver.com/




Dat is mij te obscuur hoor

Een killrockstars bandje?


madelief_18
Usericon van madelief_18
Posted 13-06-2004 13:32 by madelief_18 Wijzig reactieProfiel van madelief_18Quote dit bericht

HOLE HEERSCHT!!! Vooral de cd "Live through this". Staan vet gave nummers op!


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-06-2004 17:02 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

wat een debiele naam voor een genre, sorry hoor...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 13-06-2004 17:12 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 20:11 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
.....

Lady die...



...

ik kom niet meer bij...


Nee, ik nu ook niet meer:


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-07-2004 22:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2004 22:44 schreef Chelman het volgende:
Ik zit nu naar Bikini Kill te luisterrren. Echt heerrrrlijk!



WAAAAAAAARGH


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 13-07-2004 22:15 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Het "omhoogschoppen" van oude topics zonder goede reden wordt niet op prijs gesteld. Zorg dat je echt iets toevoegt wanneer je een oude koe uit de sloot vist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-07-2004 0:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

hou je muil toch, homo


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen