IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Mooiste seizoen Vorige pagina | Volgende pagina
Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 09-09-2006 15:11 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

+ 1



moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 09-09-2006 19:40 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

De herftst is het minst leuk hier in NL,
teveel natte bladeren op het fietspad!!
Verder vind ik hier in NL eigenlijk de seizoenen helemaal niet leuk, er is altijd wel iets mis,
te warm, te koud, te nat, te droog bla bla bla,
typisch Nederlandse zeur cultuur (waar ik dan zelf overigens ook weer aan mee doe.

Dus: lente, zomer en winter zijn leuk!!


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-09-2006 1:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

winter is mooiste
zomer is leukste
herfst is depressiefste
lente is ..... tja, wat is de lente?


Faustian Spirit of the Earth


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-09-2006 1:54 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik heb een hekel aan regen, ik heb een hekel aan kou en ik heb een hekel aan hitte. Doe mij maar de Lente.


Bareuh...


freya99
Drama Queen
Usericon van freya99
Posted 10-09-2006 2:17 by freya99 Wijzig reactieProfiel van freya99Quote dit berichthttp://www.photoblog.be/freya99

ik kan slecht tegen de kou en heb een kleine valfobie, voor mij geen sneeuw, gladde wegen etc... de winter is me net iets te kaal ook.
de zomer is fijn als het zomers zijn zoals ze hier bedoeld zijn, ca. 25 graden, hittegolven, liever niet. zowat het enige seizoen dat ik zonder kersepitkussen ga slapen.
qua algemeen welbehagen zijn de lente en herfst het beste. qua schoonheid moeten de bloessems en het nieuwe groen het toch afleggen tegen de orange -en bruintinten van de herfst.


"Tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. " - Elsschot


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2006 23:06 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ben zomermens, ook in de zomer geboren dus... Winter is voor mij het enige jaargetijde dat ik zwelf thuis blackmetal zal draaien. Grim frostbitten kingdoms met een stralend zonnetje klopt niet echt. 's winters voel ik me wel meestal het kutst


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Windir
Usericon van Windir
Posted 11-09-2006 23:53 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

De seizoenen weerspiegelen volgens mij de levenscyclus van de mens en de mensheid. De lente zie ik als het bloeiproces; je word geboren en leert heel wat dingen aan door naar school te gaan en contacten met anderen. In de zomer bereikt alles zijn top: net zoals het dan warm is en mooi weer (theoretisch ) bereik je als mens je hoogtepunt. Je gaat werken, leer iemand kennen, ... en benut de dingen die je gedurende je jeugd geleerd hebt. Maar dan is de herfst; een mens wordt ouder en takelt af om dan naar de winter te gaan. En je weet wat dat wilt zeggen; de dood.
Je kan die cyclus zelfs toepassen op kleinere aspecten binnen het menselijk leven.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-09-2006 23:55 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

.....

Ja. Da's een manier om er tegen aan te kijken.

Edit: Zelf krijg ik altijd jeuk van dit soort zweverige pogingen tot filosofie.. maar goed, dit is het 'Spiritualiteit, Filosofie, Levensbeschouwing en Mystiek'-deel van het forum.. vandaar dat ik hier nooit kom.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 11-09-2006 23:56]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Windir
Usericon van Windir
Posted 11-09-2006 23:56 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

oh ja met deze is het niet gemakkelijk mijn mooiste seizoen uit te kiezen


Windir
Usericon van Windir
Posted 11-09-2006 23:59 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:55 schreef Illusione het volgende:
.....

Ja. Da's een manier om er tegen aan te kijken.

Edit: Zelf krijg ik altijd jeuk van dit soort zweverige pogingen tot filosofie.. maar goed, dit is het 'Spiritualiteit, Filosofie, Levensbeschouwing en Mystiek'-deel van het forum.. vandaar dat ik hier nooit kom.


Het is pessimistisch. Maar koppel dit betoog eens aan de zin van het leven? iedereen bouwt vanalles op in zijn leven (gezin ,carriere, ...) maar wat heeft het voor nut als je het uiteindelijk bekijkt. Natuurlik wil ik dat ook later, en ik vind het persoonlijk heel moeilik om te vatten dat het ooit 'winter' zal worden. Misschien daarom dat er religies en tal van andere zaken bestaan, om het te verdoezelen en te blinderen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 12-09-2006 0:11 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

De zomer natuurlijk!

Ik word altijd erg vrolijk van 't zonnetje en alle gezelligheid die daarbij hoort: overvolle terrasjes, BBQ'en tot 's avonds laat en in de tuin, onder een boom een boek zitten lezen.
Ook de festivals, markten en alle activiteiten die er in de zomer worden gedaan maken me erg vrolijk .

Ik moet zeggen dat ik de winter ook best leuk vind, met z'n feestdagen en knusheid voor de houtkachel.

De herfst is een kutseizoen. Ik haat regen en ik heb gewoon niets met de herfst.


..."Hate can only create more hate"...


Windir
Usericon van Windir
Posted 12-09-2006 0:15 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

De feestdagen zijn nu juist datgene wat ik het meest haat aan de winter; oppervlakkige vriendelijkheid en zorg voor elkaar. Geloof ik niet in; voor mijn part zijn dat oude gebruiken die best mogen stoppen. Ik geloof al lang niet meer in de kerst-illusie.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 12-09-2006 0:17 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik moet met kerst altijd werken . En op m'n werk is het altijd erg gezellig met kerst. Voor de patiƫnten waarmee ik werk is dat vaak weer een lichtpuntje, en we moeten er met z'n allen dan maar 't beste van maken.
Heb 't met kerst nog nooit zo leuk gehad als de laatste 3 jaar.

(Hoewel ik nu, samenwonend, wel 's een kerst alleen met vriendlief zou willen doorbrengen). Deuren op slot, lekker eten, mooi filmpje etc.


..."Hate can only create more hate"...


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 12-09-2006 0:18 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Zomer-heersch
Herfst-afschaffen die rommel, wat haat ik deze periode
Winter-Ook niet veel boeiends, 't heeft af en toe wel wat maar daar is ook alles mee gezegd.
Lente-Mooi, en ideaal weer


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 12-09-2006 0:26 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Het mooiste seizoen is toch wel het formule 1 seizoen.


zo kan ie wel weer


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 12-09-2006 0:28 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 0:26 schreef Babylon het volgende:
Het mooiste seizoen is toch wel het formule 1 seizoen.






..."Hate can only create more hate"...


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 12-09-2006 0:28 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Vooral dit seizoen is gaaf!


zo kan ie wel weer


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 12-09-2006 0:30 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Euh, ja. Mooi seizoen, hopen dat de afloop net zo mooi is.


..."Hate can only create more hate"...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-09-2006 2:41 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Duitse kilte owned Spaanse warmte


Faustian Spirit of the Earth


Vixen
Usericon van Vixen
Posted 15-09-2006 15:29 by Vixen Wijzig reactieProfiel van VixenQuote dit bericht

Ik ga voor de lente, dan is het tenminste nog niet zo belachelijk heet


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-09-2006 15:30 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 2:41 schreef cataclysm child het volgende:
Duitse kilte owned Spaanse warmte


Nee heur.

Zoals Alonso al zei: Het afscheid van Zidane was nog stijlvoller.



..."Hate can only create more hate"...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-09-2006 2:06 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

en dat slaat werkelijk nergens op


Faustian Spirit of the Earth


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 16-09-2006 19:32 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

En uiteraard zal menig Schumacher-fan dat beamen.



..."Hate can only create more hate"...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 17-09-2006 2:40 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht



wat is er dan zo eervol aan het afscheid van Zidane vraag ik me af


Faustian Spirit of the Earth


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 05-10-2006 23:53 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Het is nu een paar dagen echt herfst, maar van mij mag het wel weer zomer worden


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen