IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Nederhop (Osdorp Posse, Onderhonden, Neuk, etc.) Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 20-01-2004 16:25 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Een paar jaar terug (98/99 zoiets) was ik best into 'Nederhop' bands (die op Djax en Ramp Records enzo werden uitgebracht ..niet Postmen of die andere nederlandse r&b bagger! ). Nee ik bedoel vooral de Osdorp Posse, Neuk!, de Onderhonden, Casto de Communicator en nog meer van dat soort shit.

Heb dus laatst die dingen weer uit mn collectie tevoorschijn gehaald en kwam erachter dat ik 't nog steeds wel vet vind.

Ik weet dat er wel meer metalheads waren/zijn die de O.P iig wel waarderen.. Is dat hier ook het geval? Of is er al eens een topic daarover geweest? Volgens mij niet iig..



Doet Neuk! nog steeds trouwens? Die waren echt geniaal.. vette hardcore/punk met nederlandstalige rap erover, en ook coole texten. "Dopeheid Troef" en "Tot de schijt ons dood" zijn echt vet.. alleen hun 3e heb ik (nog niet) ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-01-2004 16:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ouderkerk Kaffers.


Volgende week dinsdag: DefP en de onderhonden op mijn oude soos.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-01-2004 16:29 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Hehe, ja, Osdorp Posse vind ik ook wel goed.

Alleen op de allerlaatste cd zijn ze wel heel erg een parodie op zichzelf geworden. De lyrics van de laatste cd bestaan voornamelijk uit reclame voor hunzelf en hun platenmaatschappij (ik dacht dat ze zo'n hekel aan de commercie hadden... ).

Ben tot een tijdje terug zo'n beetje naar elk optreden van de OP geweest waar Blind Justice ook speelde. Ging ook met de zanger/gitarist van Blind Justice om toen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-01-2004 16:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 16:25 schreef XPositiveX het volgende:
Ik weet dat er wel meer metalheads waren/zijn die de O.P iig wel waarderen.. Is dat hier ook het geval? Of is er al eens een topic daarover geweest? Volgens mij niet iig..



Door mij niet iig. Alleen die rap nummers van Anthrax vond ik wel aardig en van echte rap kon ik alleen House of pain waarderen. Maar verder is het saaiheid troef.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-01-2004 16:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 16:29 schreef attila_de_hun het volgende:
Door mij niet iig. Alleen die rap nummers van Anthrax vond ik wel aardig en van echte rap kon ik alleen House of pain waarderen. Maar verder is het saaiheid troef.


Ow, moet je Briljant, Hard en Geslepen van de OP (samen met Nembrionic) eens proberen. Of de nummers waarvoor Attila Szabo van Blind Justice een gitaarrifje heeft ingespeeld.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

jE BESTE VRIEND IS DE POLITIE

lekker beuken altijd

O.P. is live fantastisch, nieuwere zooi zuigt tamelijk


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 20-01-2004 16:35 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 20 januari 2004 16:32 schreef Jenje het volgende:
...

O.P. is live fantastisch, nieuwere zooi zuigt tamelijk


ja wat ik van die laatste gehoord heb vond ik ook minder.. maar da's ook alweer een tijdje geleden. toch?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-01-2004 16:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 16:35 schreef XPositiveX het volgende:
ja wat ik van die laatste gehoord heb vond ik ook minder.. maar da's ook alweer een tijdje geleden. toch?


Die grunt in "Jongens van de industrie" is wel grappig.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 20-01-2004 16:36 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Ik herinner me nog ergens in een grijs verleden een band met een elastieken kerel.
Die gast kreeg al zijn botten uit de kom en er terug in zonder een kick te geven.


Uit liefde voor ZM.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2004 16:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Osdorp vond ik altijd wel erg vet, Def P. was altijd zo lekker boos..

quote:

"Geen spijt"

Probeer me niet te laten denken, zoals jouw wereld denkt.
Probeer me niet te laten praten, zoals jouw wereld praat.
Probeer me niet te laten kleden, zoals jouw wereld kleedt.
Probeer me niet te veranderen, lik allemaal m?n reet!
Yo!
Vuile vieze hypocrieten, sodemieter op,
met je best bedoelde burgerlijke bullshit aan m?n kop.
Ik bepaal zelf wat goed en slecht is,
en weet donders goed wat nep en echt is.
Ik ben godverdomme geen kleuter meer,
dus ik wens van jou geen geleuter meer.
Ik weet waar ik mee bezig ben,
en zie gewoon dat jij afwezig bent.
Jouw hele familie is zelfs gestoord,
want iedereen die leert maar dat het zo hoort.
Met je gezinnetje voor het buisje,
voor ieder huisje z?n eigen kruisje.
Voor de buitenwereld een braaf gezin,
maar je slaat je koters blauw en je vrouw stort in.
Dus ga mij niet zeggen wat goed en slecht is,
want ik weet donders goed wat nep en echt is.

Hoe zo niks aan de hand?

Wat ik zeg is wat ik meen en wat ik meen is echt.
Wat ik zeg is wat ik meen en wat ik meen is echt.
Wat ik zeg is wat ik meen en wat ik meen is echt.
Wat ik zeg is wat ik meen en wat ik meen is echt.

Je noemt mijn band een persiflage/ entourage,
Je noemt mijn band een tijdelijke rage,
Maar kijk eens goed naar deze tatoeage,
en noem het dan nog eens een tijdelijke rage.

Je vindt het belachelijk en platvloers,
maar diep in je hart ben jij jaloers.
Want ik heb nou m?n eigen leven punk,
met m?n eigen mening en m?n eigen standpunt.
Ik heb tenminste iets waar ik voor sta,
en duizenden fans die roepen me na.

Hardcore leeft.
Hardcore leeft!
Voor eeuwig, omdat ik nooit opgeef.
Ik heb veel shit op CD gezegd,
maar alles wat ik zei was altijd echt.
En als het verzonnen was dan had het een reden
en daarom ben ik nog met elk nummer beneden.

Dus geen spijt van al mijn daden,
want ik zei alles met voorbedachte rade.
En ook al wordt zelfs ik ouder en wijzer,
mijn shit blijft en jij wordt steeds grijzer.

En ik neem geen woord terug.
Geen spijt, geen spijt!
Nee, ik neem geen een woord terug,
want ik heb nergens spijt van.

En dat is hoe ik leef man.


Toen ik een jaar of 15, 16 was vond ik het prachtig en blêrde ik het mee, nu ik het na jaren teruglees (jaja, ff geg00gled..) vind ik het eigenlijk wel behoorlijk kinderachtig

Ik vind de combi van zware beats met metalsamples nog steeds erg geslaagd, ik zal er weer eens een OP CD-tje instoppen.

Neuk! vind ik niet onder de nederhop vallen, is eerder hardcore met nederhop-achtige raps. Wel een geinig bandje trouwens, heb er 2 CD's van staan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 16:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

OP heeft ook fantastische dingen met metalbands en metalsamples gedaan!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 20-01-2004 16:44 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 20 januari 2004 16:38 schreef Snaack het volgende:
...

Neuk! vind ik niet onder de nederhop vallen, is eerder hardcore met nederhop-achtige raps. Wel een geinig bandje trouwens, heb er 2 CD's van staan.


maar dat zei ik ook al ja


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 20-01-2004 16:49 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Osdorp Posse is wel ok, live ook erg gaaf

Ik heb alleen de cd 'Blinkend, hard en geslepen' en das wel gaaf om te draaien zo nu en dan


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 20-01-2004 16:51 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

hee daar wou ik toevallig ook een topic over gaan openen.

die ouwe albums van OP (met name 'vlijmscherp') zijn nog steeds erg vet. daarna ben ik ze een beetje uit het oog verloren. hier in amsterdam hebben ze volgens mijn op zo'n beetje elk denkbaar podium gestaan, wat altijd heel heftig was...

die andere nederhop bands kunnen imo niet tippen aan de op. extince vind ik nog wel creatief, maar dingen als brainpower enzo vind ik dodelijk saai.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 20-01-2004 17:04 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

NOOIT MEER DRAAIEN!!!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 20-01-2004 17:29 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 20 januari 2004 17:04 schreef Voice Of Doom het volgende:
NOOIT MEER DRAAIEN!!!


op een koude maandag avond zat ik voor de buis, ik was met de Maniac, de'r was niemand thuis...




Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-01-2004 17:31 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 16:40 schreef Jenje het volgende:
OP heeft ook fantastische dingen met metalbands en metalsamples gedaan!

idd, best vet, stukken beter dan die nu-metal crap raar maar waar.
Ik heb die gasten in 1997 pfzp live gezien, en genoten Lijkt me wel eesn leuk om weer boven te halen, maar niet té lang. Deze week eens in mijn tape-bak duiken.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 20-01-2004 17:34 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik heb Osdorp Posse ook eens live in de Ahoy gezien. Vond ze wel grappig.
Was toen voorprogramma van de Beastie Boys, die toen wel een heel kort, en slecht concert gaven.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-01-2004 17:34 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

De Heideroosjes vind ik best wel nog steeds leuk


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 17:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 17:34 schreef beli mawr het volgende:
De Heideroosjes vind ik best wel nog steeds leuk
das niet echt nederhop ...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-01-2004 17:54 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 20 januari 2004 17:45 schreef Jenje het volgende:
das niet echt nederhop ...

tis ook waar, is nederpunk, sorry about that, nederhop en andere hiphop interesseert mij geen zier.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 20-01-2004 19:40 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://




De OP ja...de oudere cd's zijn nog gaaf...

zomaar wat quotes:

Geen geklier anders moet jij een nieuwe nier

of

Hij is een moordenaar maar, ik ben moordenaarder

en

Noem me niet soft of ik pomp je lip op...ik dacht altijd...noem me geen bok of ik eet je lip op


Suck my piss


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 20-01-2004 20:35 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Heb Neuk ook een tijdje grappig gevonden, maar het gaat gewoon te ver die teksten, haha!


changed to 'ouwe'


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 20-01-2004 22:44 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Extince kan ik wel waarderen.
Heb nog steeds het album Binnenlandse Funk van 'm. Best leuk op z'n tijd


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-01-2004 22:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 22:44 schreef Shadow_buildeR het volgende:
Extince kan ik wel waarderen.
Heb nog steeds het album Binnenlandse Funk van 'm. Best leuk op z'n tijd


Extince vind ik dan weer helemaal niks... Het nummer Spraakwater bijvoorbeeld... te erg voor woorden...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-01-2004 23:35 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Neuk! heerscht!! Echt te jammer dat ze gestopt zijn... Tenminste, dat meende ik laatst ergens te lezen!!

"Wat? Melk, geen bier?"
"Ja want melk is goed voor elk!"



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen