IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Sikth Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-01-2004 20:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Voor wie van aparte bandjes houdt.

Sikth is een Engelse band die houdt van experimenteren, maar doet dit op zo'n manier, dat er geweldige songs ontstaan!

De basis is technische proggy (metal)core (TDEP, Ion Dissonance en ook Extol), maar dit wordt afgewisseld met ontzettend veel andere stijlen muziek. Ik hoor Mr. Bungle voorbij komen en ook is het afwisselend angstaanjagend en humoristisch. Ook zitten er stukken piano in en andere gevoelige momenten.
Wat vooral opvalt zijn de ontzettend hoogstaande muzikale kwaliteiten van dit vijftal. Gitaristen Pin en Dan Weller zijn technisch zeer begaafd en ook de bassist laat zich af en toe gaan met een jazzy slap-bass stukje. Drummer/percussionist Dan "Loord" Foord is bijna onmogelijk strak en de toetsenpartijen van Mikee W. Goodman worden vakkundig in het geheel verwerkt.
Deze zelfde Mikee W. Goodman is ook een van de zangers samen met Justin Hill. Ik moet echt toegeven, dit zijn echt een van de meest afwisselende vocalen ooit! Van afgrijselijke screams tot zuivere zang en rare stemmetjes.

Het eerste woord wat er in me opkomt bij het luisteren van deze muziek is extreem. Maar dan extreem in alle betekenissen van het woord.

Zoals ik al zei, apart bandje: voor de ruimdenkende hardcore en/of progmetalliefhebber. Ook System of a Down fans moeten dit eens checken.



Check ook hun site: http://www.sikth.com. Hier kun je 2 nummers gedeeltelijk beluisteren.


[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 06-04-2006 17:30]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


zombie
Usericon van zombie
Posted 23-01-2004 14:53 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Had ze weleens gehoord op zo'n promo CD van Terrorizer. De band werd in dat blad ook vrij hoog aangeschreven alszijnde 'intens en origineel'. Ben nu wel benieuwd geworden, dat ene nummer dat ik ken was zeker niet verkeerd.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-01-2004 23:33 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik neem aan dat een groter label hun snel gaat oppikken. Deze cd (The Trees are Dead & Dried Out, Wait for Something Wild) is nog best moeilijk te verkrijgen in Nederland.
Ik heb 'm besteld bij m'n lokale platenzaak en het duurde behoorlijk lang voordat ik 'm in huis had.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 27-01-2004 10:45 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Ken ze niet, zal ze eens aanhoren.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-04-2005 13:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Al meer mensen die deze plaat in huis hebben? Ik heb 'm net weer ff snoeihard in mijn auto gedraaid en kwam weer tot de conclusie dat dit een geweldig stuk muziek is!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-04-2005 13:13 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Trouwens nu ik mijn bovenstaande verhaaltje weer lees is de metalcore vergelijking een beetje vergezocht. Noem het eerder technische prog/thrash ofzo. Erg afwisselend iig.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-04-2005 13:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Yup yup yup, dit is gaaf. Originele, technische muziek die me een beetje aan het solo werk van Devin Townsend doet denken. En zelfs heel af en toe aan de wazige muziek van The Mars Volta. Technisch, freaky en toch atmospherisch dus.

Ik ga hier toch maar eens een CD'tje van scoren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-04-2005 11:46 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ik vin het bijzonder tof! ken ze al langer en vin ze toch echt wel de iets muzikalere/toegangbare versie van dillinger.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 05-05-2005 13:23 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Zeer gave band inderdaad, moest wel wat aan de zang wennen in het begin.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-05-2005 17:10 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 26 april 2005 11:46 schreef jbassist het volgende:
ik vin het bijzonder tof! ken ze al langer en vin ze toch echt wel de iets muzikalere/toegangbare versie van dillinger.


Ik vinD (ja, vind heeft echt 4 letters) Sikth dus echt helemaal niet op Dillinger lijken. Sikth is veel wierder. Ze hebben veel meer invloeden in hun muziek.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2005 18:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wierder? is dat Twents?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-05-2005 19:01 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Twengels


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2005 20:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2005 19:01 schreef XnegativeX het volgende:
Twengels
Boer Harmsen Goas toe Londen?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-05-2005 14:57 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2005 17:10 schreef XnegativeX het volgende:
Ik vinD (ja, vind heeft echt 4 letters) Sikth dus echt helemaal niet op Dillinger lijken. Sikth is veel wierder. Ze hebben veel meer invloeden in hun muziek.


mwha.. mischien wel, al vind ik dillingers muziek toch net iets meer impact hebben door het feit dat ze de invloeden veel sneller overlaten vloeien.

en nu we toch bezig zijn spelfouten te verbeteren: WIERDER?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 11-05-2005 14:58 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

klinkt het een beetje als Ephel Duath?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-05-2005 15:00 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ietwat.. alleen wat minder metal/jazzyer en wat moderner. (nu-metal/emo...wat ik ERG minder aan hun vind...)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 11-05-2005 15:03 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

Ja, dat heb ik ook. De eerste Ephel vond ik ook wel beter dan de tweede omdat die té freaky werd. Ion Dissonance - achtig.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-05-2005 16:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik snap de link met Ephel Duath eigenlijk niet. Weinig jazz te horen bij Sikth. Totaal andere band imo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-05-2005 18:51 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

mwha.. heb je gelijk in.. meer funk/fusion (qua bas vooral)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-05-2005 19:25 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 11 mei 2005 16:22 schreef NecRobert het volgende:
Ik snap de link met Ephel Duath eigenlijk niet. Weinig jazz te horen bij Sikth. Totaal andere band imo.


Sikth valt sowieso moeilijk te vergelijken. Aangezien ze op elk nummer weer anders klinken. Ik kan er wel wat Dillinger, wat Ephel duath, wat Devin Townsend, wat emo, wat ambient uithalen. En nog wel veel meer eigenlijk. Maar elk nummer heeft een compleet andere vibe (let op Jbassist, dat is engels).


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 11-05-2005 19:32 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

het is een iets als muziek in hokjes gestopt wordt, het is ook iets als groepen alleen maar niet in hokjes willen gestopt worden!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-05-2005 9:38 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2005 19:25 schreef XnegativeX het volgende:
Maar elk nummer heeft een compleet andere vibe (let op Jbassist, dat is engels).


ja, maar wierder is zelfs niet eens engels volgens mij. weirder wel.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-01-2006 20:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb de cd intussen al een tijdje in huis en ik ben er echt helemaal verslaafd aan.

Ik omschrijf het nu als:
"alsof System of a down, na een tour met Dillinger escape plan en Devin Townsend, alle contact met de werkelijkheid verloren is."

Geweldige dus!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-01-2006 1:34 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2006 20:26 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb de cd intussen al een tijdje in huis en ik ben er echt helemaal verslaafd aan.

Ik omschrijf het nu als:
"alsof System of a down, na een tour met Dillinger escape plan en Devin Townsend, alle contact met de werkelijkheid verloren is."

Geweldige dus!
haha terecht dat dit topic omhooggeschopt wordt. Ze schijnen weer met nieuw materiaal bezig te zijn.

Wat een band is dit toch


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-04-2006 17:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nieuwe plaat komt eraan



Dit wordt een knaller, mark my words!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-04-2006 19:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

heb eerste cd

vind er NIKS aan

wat een gedoe! Begrijp compleet niet


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen