IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Auto audio installatie Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-05-2007 15:32 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 15:16 schreef Jenje het volgende:Liefst wil ik mooie kleine luidsprekertjes die toch een excellent geluid afgeven, goede versterker, goede cdspeler (liefst wisselaar), en eigenlijk moet ik nog een tapedeck hebben ........

Jaaaaren gelden heb ik es horen zeggen dat de stabiliteit van het loopwerk in feite het belangrijkste deel van een CD speler is. Hiervoor is gewicht een goede graadmeter voor de kwaliteit. Wisselaars hebben meestal een instabieler loopwerk omdat het moet kunnen bewegen en natuurlijk kostenbesparing. Een enkele CDspeler van 200.- is natuurlijk van betere kwalitiet dan een wisselaar.

Voor versterkers ken ik ook een vuistregel. Hoe zwaarder de knoppen draaien en hoe minder knopjes, hoe beter.

Tot zover mijn kennis omtrent audio apparatuur!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-05-2007 15:36 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 15:27 schreef Zenial het volgende:
Of je loopt gewoon een winkel binnen en laat je informeren

Sinds ik zelf een baan als verkoper heb gehad vertrouw ik die voor geen meter!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 30-05-2007 15:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Je bij een kwaliteits-audiospeciaalzaak laten informeren (oh wat zijn we geinteresseerd in een eventuele koop..), alles testen wat er te testen valt, prijzen vergelijken, en DAN...ergens via internet goedkoop op de kop zien te tikken

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 30-05-2007 15:43]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 30-05-2007 16:24 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 30 mei 2007 15:03 schreef kwelgeest het volgende:
Ik moet ook een nieuw ding. Maarja, ik moet ook tape's kunnen afspelen en m'n/een LPspeler er opaan kunnen sluiten. En nou zag ik onlangs een USB=platenspeler en vraag ik me af of dat wat is en of ik die dan op m'n instaltie kan aansluiten. Argh!

Zitten gewoon stereo tulp stekkertjes bij hoor...

Vanmorgen der eens Skinless - Miscreant EPtje mee geript, eitje



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 30-05-2007 16:26 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 15:36 schreef Jällö het volgende:
Sinds ik zelf een baan als verkoper heb gehad vertrouw ik die voor geen meter!


Hehe, zelfde geldt voor mij, ben sowieso iets te cynisch ingesteld om iets maar lukraak aan te nemen, maar nu in zelf enige ervaring heb wat betreft werken in een electronicazaak kunnen ze me niks meer wijsmaken / aansmeren.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2007 16:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 17:54 schreef Chelman het volgende:
1 watt = 1 joule/seconde

De hoeveelheid energie die je per tijdseenheid verbruikt of verbruiken kan (peak).

Dit geldt voor alle electrische apparaten.

In geval van audio is power belangrijk omdat het ervoor zorgt dat het makkelijker is om bij hoge volumes de conus binnen de speaker harder te doen vibreren en zodoende een geluid zonder vervroming te creeren.

De vervroming die je bij zwakke amps/speakers hoort komt er door dat er niet genoeg energie door de speaker heen gaat waardoor hij het als het ware 'niet kan bijbenen'.

Dit geldt voor zowel car auio als gewone audio. Probleem bij car audio is dat die speakers doorgaans niet over een goede klank box beschikken i.t.t. huis boxen. Daarom heb je wel wat meer vermogen nodig om de klank zuiver te houden. 1720 is echter ver voorbij wat je praktisch nodig hebt en gaat alleen maar om de hobby.


Not impressed @ 1720 Watt

Wat ik eigenlijk wel wil weten is of hij dit aan RMS vermogen (Continu en een eerlijke waarde) heeft of als bijvoorbeeld een trendy aanduiding als PMPS of PMPO(Muziekvermogen) wat toch snel een factor 3 hoger ligt.


De laatste wordt tegenwoordig namelijk erg vaak gebruikt om de domme jeugd die op "<groot getal> Watt" geilt een oor aan te naaien.
Verder is bij PMPS de kwalitiet absoluut niet van belang en betreft het hier pieken die je installatie aan kan waarbij je boxen bij wijze van spreken net niet ontploffen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2007 16:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 15:16 schreef Jenje het volgende:
Liefst wil ik mooie kleine luidsprekertjes die toch een excellent geluid afgeven.


Psssst. Jij gelooft zeker ook nog in de paashaas en de kerstman, he?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-05-2007 17:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 11:56 schreef Jällö het volgende:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe CD-speler en speakers te kopen. Ik heb er de ballen verstand van en zie door de bomen het bos even niet meer.

Stappenplan:

1. Bepaal je budget
2. Loop een speciaalzaak binnen, met audio-Nerds. Nerds zijn eerlijk en verkopen je geen troep.
N.B. ketens, ook kleine ketens, als RAF (het oude Staffhorst geloof ik) zijn geen speciaalzaak.
3. In een speciaalzaak kan je een afspraak maken voor een luistersessie. Doe dat ook. Neem CD's mee uit alle genres die je waardeert. Neem ook iemand anders mee voor de broodnodige 'second opinion'.
4. Doe je aankoop. Bij de speciaalzaak. Nogmaals: het zijn Nerds. Die onthouden wat je hebt. Een volgende keer krijg je beter advies. Als het ding stukgaat helpen ze je. Je kunt er eens binnenwandelen als je een vraag hebt. Dat kan bij een internet-aankoop allemaal niet.

P.S. als je al een CD-speler hebt ben je denk ik beter af met een set nieuwe speakers + nieuwe versterker

*edit* voorbeeld van een speciaalzaak: http://www.wilbert.nl
Op deze site kan je ENORM veel informatie vinden, o.a. ook verslagen van "werkbezoeken" aan speciaalzaken: http://www.hifi.nl

Succes!!!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 30-05-2007 17:14]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-05-2007 17:15 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik zit te twijfelen tussen een audio set en een complete surround set voor de nog aan te schaffen tv..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2007 17:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Toch eens bij zo'n zaakje kijken of ze iets binnen mijn budget hebben staan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 30-05-2007 17:19 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 30 mei 2007 17:15 schreef Vikingblood het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen een audio set en een complete surround set voor de nog aan te schaffen tv..

Audio set?



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-05-2007 17:21 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 30 mei 2007 17:19 schreef Audiophile het volgende:
Audio set?


Losse componenten zijn zo 1990


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 30-05-2007 17:38 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-05-2007 18:01 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik vertrouw mede zettemmers( op 1 na) meer..

Zal wel eens iemand vragen mee te gaan naar de audioboer


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-05-2007 18:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 16:49 schreef XXL het volgende:
Not impressed @ 1720 Watt

Wat ik eigenlijk wel wil weten is of hij dit aan RMS vermogen (Continu en een eerlijke waarde) heeft of als bijvoorbeeld een trendy aanduiding als PMPS of PMPO(Muziekvermogen) wat toch snel een factor 3 hoger ligt.


De laatste wordt tegenwoordig namelijk erg vaak gebruikt om de domme jeugd die op "<groot getal> Watt" geilt een oor aan te naaien.
Verder is bij PMPS de kwalitiet absoluut niet van belang en betreft het hier pieken die je installatie aan kan waarbij je boxen bij wijze van spreken net niet ontploffen.


Volgens mij is het de optelsom van het piekvermogen van alle versterkers die in die auto liggen. dus.

quote:
Op 30 mei 2007 11:56 schreef Jällö het volgende:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe CD-speler en speakers te kopen. Ik heb er de ballen verstand van en zie door de bomen het bos even niet meer.

Is het ten eerste verstandig de speakerkeuze op m'n versterker af te stellen? Dit is een Pioneer 2 x 150W. Leuk ding, maar niet veel bijzonders.

De 2e-hands markt puilt uit van de normale CD-spelers dus ik denk dat ik daar voor ga. Denon, Marantz, JVC, Technics? Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten? Ik let met mijn beperkte kennis alleen op het gewicht.

Ik weet dus geen donder maar ben wel geïnteresseerd. Goede hifi-websites iemand?


Check dit topic eens.

Verder, zonder indicatie van je budget is het vrij lastig te bepalen in welke hoek je zou kunnen kijken natuurlijk.

Nu neem ik aan dat je geen 10k's voor een CD speler over hebt, laat staan meer, maar er zit al enorm veel kwaliteitsverschil tussen een speler van 500 en een speler van 1000 euro.

Het is totaal zinloos om hetzelfde merk CD-speler te kopen als je versterker, dat maakt echt niets uit.

Je hebt gelijk dat het loopwerk een belangrijk onderdeel van een CD-speler is. Echter, in de "betaalbare" prijsklasse zijn alle loopwerken van Toshiba dus dat maakt geen fuck uit.

@Jenje: als je een klote-apparaat wilt moet je inderdaad een wisselaar kopen. Het is niet voor niets dat deze teringdingen in het high-end segment niet voorkomen.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-05-2007 18:50 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Kijk..dit is een beetje usefull info

Thanx Snaack.



Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-05-2007 18:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-05-2007 18:59 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 18:43 schreef Snaack het volgende:
Check dit topic eens.

Ik ken mezelf, als ik een kwartiertje in een high-end topic ga neuzen ben ik de sjaak, als je begrijpt wat ik bedoel.

Budget doet er in principe niet toe, als ik maar tevreden ben; ik weet wel zeker dat daar geen gouden snoertjes voor nodig zijn.

Eerst maar es met een paar CD-tjes naar een sjovele hifi-zaak inderdaad, zien we dan wel verder.

(Toch jammer dat die producenten geen samples online hebben staan hè. )


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2007 20:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 15:16 schreef Jenje het volgende:
Ik wil wel nieuw, 2e hands weet je nooit waar je tegen aan loopt.

Liefst wil ik mooie kleine luidsprekertjes die toch een excellent geluid afgeven, goede versterker, goede cdspeler (liefst wisselaar), en eigenlijk moet ik nog een tapedeck hebben ........




Niets mis met 2e hands.

Voor 4 euro bij de kringloopwinkel gehaald en al 4 jaar zeer veel luisterplezier aan.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2007 20:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. het plaatje doet het al niet ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2007 20:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-02-2008 20:43 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Vanmiddag een Konzertgeräte aangeschaft oftewel een radiomeubel. Een Grundig Receiver met een in het meubel ingebouwde platenspeler met wisselaar van Philips. Luidsprekers zitten onderin het meubel verwerkt. Alles werkt en we hebben er 25 euro voor betaald.
Mijn vraag is nu is dit teveel of te weinig? Ik gok dat het ding uit de jaren 60 komt. Mensen die ervaring hebben met dit soort meubels?

Zo'n ding bedoel ik.


[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 23-02-2008 20:47]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-02-2008 20:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou hij is in ieder geval poeplelijk, dus als dat je ding is lijkt het me een goede aankoop


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 23-02-2008 20:52 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Een euro lijkt me al teveel voor zoiets.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-02-2008 20:56 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2008 20:52 schreef M. het volgende:
Nou hij is in ieder geval poeplelijk, dus als dat je ding is lijkt het me een goede aankoop

Die hier staat is veule mooier uiteraard. Die foto was slechts een voorbeeld.
En een euro tveel? Ach, we waren op zoek naar een kastje om een B&O op te zetten, maar dit is veel gaver dan een standaard kast.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen