IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Basgitaar lessen Vorige pagina | Volgende pagina
valfar
Usericon van valfar
Posted 21-01-2005 18:38 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 21 januari 2005 18:32 schreef Mies het volgende:
sukkel...


Ik neem aan dat jij een bassist bent? Nou ik zei ook "MEESTAL is bas een instrument voor mensen die snel in een band willen komen." Dus toch eens wat beter lezen. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal goeie bassisten. Ik ken er maar twee. Rob van der Loo en Steve DiGiorgio. En ik denk dat veel mensen deze niet zullen kennen. Maar er zijn wel ontzettend goeie gitaristen, bijna iedereen kan er wel een paar opnoemen. Er zijn gewoon veel mensen die dit instrument niet serieus nemen en er niet veel mee doen, terwijl je er wel ontzettend veel mee kunt. Het was ook verder geen persoonlijke aanval als je dat soms denkt. Ik had het gewoon over het algemeen. Over het algemeen wordt de bas gebruikt als achtergrond instrument. Vooral als je kijkt binnen de black metal, en daar had ik het ook over



WMP
Usericon van WMP
Posted 21-01-2005 19:17 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-01-2005 20:07 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht


"bijna seun! ut is liwwadden!
je mag me wel wat van de laatste Pestilence plaat leren of Cynic"

ik vint best!! pestilenc eis best tedoen, die fucking suffocation plaat zit mie de laaste tijd best lastig tedoen "pierced from within" bedoelk dan... ben na 2 dagen eindelijk uit de titel track...

en nu breeding the spawn, , bytheway, jaco is nie eens al temoelijk, zijn vaak een paar leuke toonladders en veel hammer on gedoe... valt best tedoen... bekijk continuum maar es...

check salt lick van tribal tech, of controversie van de solo plaat van sean malone maar eens... das de shit !!!

daar benk voorlopig nog wel efkes zoet mee jung!!




"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 21-01-2005 23:41 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Steve DiGiorgio is toch wel redelijk bekend...

Maar ik het idd ook het gevoel dat men in het algemeen zo over de bas denkt. En daarom moeten wij (alle bassisten) iedereen overtuigen dat het ook anders kan. Kijk maar ´ns naar Tool. Die gebruikt de bas toch heel anders dan alleen maar een grondtoon te pakken...


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-01-2005 13:04 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 21 januari 2005 20:07 schreef jbassist het volgende:
"bijna seun! ut is liwwadden!
je mag me wel wat van de laatste Pestilence plaat leren of Cynic"

ik vint best!! pestilenc eis best tedoen, die fucking suffocation plaat zit mie de laaste tijd best lastig tedoen "pierced from within" bedoelk dan... ben na 2 dagen eindelijk uit de titel track...

en nu breeding the spawn, , bytheway, jaco is nie eens al temoelijk, zijn vaak een paar leuke toonladders en veel hammer on gedoe... valt best tedoen... bekijk continuum maar es...

check salt lick van tribal tech, of controversie van de solo plaat van sean malone maar eens... das de shit !!!

daar benk voorlopig nog wel efkes zoet mee jung!!





Ik kan er geen touw aan vast knopen Kun je het nog eens in het Nederlands typen?

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 22-01-2005 13:04]



Orion
Usericon van Orion
Posted 22-01-2005 13:52 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

hehe , ik kom dr wel ut !


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-01-2005 13:57 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 22 januari 2005 13:52 schreef Orion het volgende:
hehe , ik kom dr wel ut !


Friezen



Lord Coma
Usericon van Lord Coma
Posted 22-01-2005 17:11 by Lord Coma Wijzig reactieProfiel van Lord ComaQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 21 januari 2005 13:21 schreef valfar het volgende:
Nee hoor, een 5 snarige bas gebruik je gewoon bij lagere muziekstijlen. Bijvoorbeeld Death metal, maar ook Progressive metal. Volgens mij gebruikt men bij Messhuga zelfs een 6 snarige bas.
Maar je hebt wel gelijk, ik denk niet dat iemand die in een black metal band speelt goed kan bassen hoor. Meestal is bas een instrument voor mensen die graag in een band willen spelen maar geen talent of tijd hebben om een instument te leren spelen. En wil Legion of Satan zeggen dat je een goeie leraar bent als je in een band speelt? En dat het dan gaaf wordt? Ik zou er maar niet op rekenen hoor!


Het is wel duidelijk dat jij de strekking van mijn post niet begrijpt...

quote:
Nee hoor, een 5 snarige bas gebruik je gewoon bij lagere muziekstijlen.

Onzin, een bassist kan gerust meespelen met een band die in E speelt. 5 of 6 snarig biedt gewoon meer mogelijkheden.

quote:
Meestal is bas een instrument voor mensen die graag in een band willen spelen maar geen talent of tijd hebben om een instument te leren spelen


Ja je hebt gelijk, Steve DiGiorgio speelt ook bas omdat ie t eigenlijk niet kan. Leek hem wel makkelijk.
Het is wel duidelijk dat je zelf geen gitaar of basgitaar speelt



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-01-2005 19:54 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2005 18:38 schreef valfar het volgende:
Ik neem aan dat jij een bassist bent? Nou ik zei ook "MEESTAL is bas een instrument voor mensen die snel in een band willen komen." Dus toch eens wat beter lezen. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal goeie bassisten. Ik ken er maar twee. Rob van der Loo en Steve DiGiorgio. En ik denk dat veel mensen deze niet zullen kennen. Maar er zijn wel ontzettend goeie gitaristen, bijna iedereen kan er wel een paar opnoemen. Er zijn gewoon veel mensen die dit instrument niet serieus nemen en er niet veel mee doen, terwijl je er wel ontzettend veel mee kunt. Het was ook verder geen persoonlijke aanval als je dat soms denkt. Ik had het gewoon over het algemeen. Over het algemeen wordt de bas gebruikt als achtergrond instrument. Vooral als je kijkt binnen de black metal, en daar had ik het ook over
Zoals ook uit bovenstaande post weer blijkt, is dat de bas een enorm ondergewaardeerd instrument is. Het is inderdaad niet echt moeilijk om (net als bij veel black metal bands) gewoon met de gitarist mee te spelen, maar het is juist de kunst om met de bas de basis te creëren voor een nummer. De bas is eigenlijk een instrument met een dubbele functie: ritme en melodie. Wanneer je niet het juiste gevoel over kan brengen, dan kom je in veel muziekstijlen al snel tekort. Wat ik overigens wel een goeie black metal bassist vind is B. War, ex-Marduk, die heerlijk door al het geweld heen over de toonladder blijft wandelen.
Maar verder ben ik het met je eens dat als je graag in een band wil spelen, en geen gitaar en drums kan spelen, dat je dan het bassen sneller leert (mist je er gevoel voor hebt natuurlijk). Maar ik blijf erbij dat de bas een onderdeel vormt van de basis van een nummer en dus erg belangrijk is!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-01-2005 20:35 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 22 januari 2005 19:54 schreef NecRobert het volgende:
Zoals ook uit bovenstaande post weer blijkt, is dat de bas een enorm ondergewaardeerd instrument is. Het is inderdaad niet echt moeilijk om (net als bij veel black metal bands) gewoon met de gitarist mee te spelen, maar het is juist de kunst om met de bas de basis te creëren voor een nummer. De bas is eigenlijk een instrument met een dubbele functie: ritme en melodie. Wanneer je niet het juiste gevoel over kan brengen, dan kom je in veel muziekstijlen al snel tekort. Wat ik overigens wel een goeie black metal bassist vind is B. War, ex-Marduk, die heerlijk door al het geweld heen over de toonladder blijft wandelen.
Maar verder ben ik het met je eens dat als je graag in een band wil spelen, en geen gitaar en drums kan spelen, dat je dan het bassen sneller leert (mist je er gevoel voor hebt natuurlijk). Maar ik blijf erbij dat de bas een onderdeel vormt van de basis van een nummer en dus erg belangrijk is!


Ik zeg ook niet dat ik de bas een ondergewaarderd instrument vind. Ik ben het zlefs helemaal met je eens. Maar veel bassisten onderschatten hun eigen instrument waardoor ze er maar weinig van bakken. En inderdaad, B. War is een gave bassist, de baspartij van het nummer 'Burn My Coffin' is erg gaaf. Maar ook de bassist van Into Eternity en de baspartijen van de laatste Old Man's Child cd zijn erg goed. Die weten zich los te rukken va nde gitaarpartijen en gaan hun eigen weg.



Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 24-01-2005 20:38 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2005 20:35 schreef valfar het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik de bas een ondergewaarderd instrument vind. Ik ben het zlefs helemaal met je eens. Maar veel bassisten onderschatten hun eigen instrument waardoor ze er maar weinig van bakken. En inderdaad, B. War is een gave bassist, de baspartij van het nummer 'Burn My Coffin' is erg gaaf. Maar ook de bassist van Into Eternity en de baspartijen van de laatste Old Man's Child cd zijn erg goed. Die weten zich los te rukken va nde gitaarpartijen en gaan hun eigen weg.


Idd, Galder weet wel hoe je bassen moet. Vind ik trouwens ook van Mikael (Opeth) die op My arms, your hearse toch ook best wel vette dingen inspeelde.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-01-2005 17:59 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2005 18:38 schreef valfar het volgende:
Ik ken er maar twee.

Dat is niet veel.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 25-01-2005 19:21 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

Tijd om de Cd collectie uit te breiden!


valfar
Usericon van valfar
Posted 25-01-2005 23:01 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Kom maar op met wat gave namen! Een paar dagen geleden heb ik serieus eens mijn best gedaan om een aantal aardige bassisten te vinden. Bill 'The Buddah' Dickens is wel behoorlijk gaaf. Een 7-snarige bas Ik wist niet eens dat die dingen bestonden!



WMP
Usericon van WMP
Posted 25-01-2005 23:25 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Doug Keyser (Watchtower), Ben Green (Godflesh, niet technisch zo briljant, maar ongelooflijk strak), Les Claypool (Primus), Ross Dolan (Immolation)... om er slechts een paar te noemen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-01-2005 23:26 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Les Claypool (Primus, niet normaal goed)
Jaco Pastorius (Weather Report, solo, uitvinder van de fretloze bas)
Eric Langlois (Cryptopsy)
Flea (Red Hot Chili Peppers)
John Myung (Dream Theater)
Jeroen Thesseling (Pestilence)
Stuart Hamm (o.a Vai)
Sean Malone (Cynic)
Tony Choy (Cynic, Atheist)
Jbassist (de Havenblasters)
Die gast van Dillinger Escape Plan....
Die gast van Victims Familie....



[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 25-01-2005 23:58]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 26-01-2005 0:16 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 25 januari 2005 23:01 schreef valfar het volgende:
Kom maar op met wat gave namen! Een paar dagen geleden heb ik serieus eens mijn best gedaan om een aantal aardige bassisten te vinden. Bill 'The Buddah' Dickens is wel behoorlijk gaaf. Een 7-snarige bas Ik wist niet eens dat die dingen bestonden!

http://www.conklinguitars.com/facebass/index.html



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 26-01-2005 11:00 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 25 januari 2005 23:26 schreef BARABAS het volgende:
Les Claypool (Primus, niet normaal goed)
Jaco Pastorius (Weather Report, solo, uitvinder van de fretloze bas)
Eric Langlois (Cryptopsy)
Flea (Red Hot Chili Peppers)
John Myung (Dream Theater)
Jeroen Thesseling (Pestilence)
Stuart Hamm (o.a Vai)
Sean Malone (Cynic)
Tony Choy (Cynic, Atheist)
Jbassist (de Havenblasters)
Die gast van Dillinger Escape Plan....
Die gast van Victims Familie....




idd vooral die goede bassist van havenblasters
oh ja en boldey natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door blastmaster op 26-01-2005 13:31]



Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 26-01-2005 18:19 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2005 23:01 schreef valfar het volgende:
Kom maar op met wat gave namen! Een paar dagen geleden heb ik serieus eens mijn best gedaan om een aantal aardige bassisten te vinden. Bill 'The Buddah' Dickens is wel behoorlijk gaaf. Een 7-snarige bas Ik wist niet eens dat die dingen bestonden!


Die gast van Korn heeft dat ook. Niet dat ie ooit van de B snaar afkomt...


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 26-01-2005 20:57 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 26 januari 2005 18:19 schreef Embodiment of Fire het volgende:
Die gast van Korn heeft dat ook. Niet dat ie ooit van de B snaar afkomt...
die van Korn heeft toch 5 snaren?



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 26-01-2005 23:25 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 26 januari 2005 20:57 schreef Mies het volgende:
die van Korn heeft toch 5 snaren?


Volgens mij speelt die knakker op 5-snarige Ibanez bassen


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-01-2005 12:42 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

als je een mooie basgitaar (7-snaar) in actie wil zien moet je eens de videoclip van tommy the cat van primus kijken...

absurd hoe die gast speelt




zowiezo zijn primusvideoclips van harte aan te raden, al was het maar vanwege hun surrealisme


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-01-2005 14:45 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Clips van Primus zijn inderdaad erg gaaf. De clip van 'The devil went to Georgia' is ook geweldig En spelen dat die lui kunnen, geniaal


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 27-01-2005 19:04 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 27 januari 2005 12:42 schreef Phriar het volgende:
als je een mooie basgitaar (7-snaar) in actie wil zien moet je eens de videoclip van tommy the cat van primus kijken...

absurd hoe die gast speelt




zowiezo zijn primusvideoclips van harte aan te raden, al was het maar vanwege hun surrealisme
is tellen dan echt zo moeilijk? Hier heeft ie toch een 6-snarige bass in?
Neemt niet weg dat het geweldig is wat ie speelt



Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 29-01-2005 11:13 by Embodiment of Fire Wijzig reactieProfiel van Embodiment of FireQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2005 23:25 schreef Jebes het volgende:
Volgens mij speelt die knakker op 5-snarige Ibanez bassen


Klopt ook! Speelde idd op Dynamo 2000 met een 5 snarige Ibanez. Maar toen ze vrij bekend werden was ie altijd in het bezit van een 7. Volgens mij was dit rond Family Falues 99.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen