IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Forest of Shadows Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-02-2004 18:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hmmm nou heeft Garden of Shadows wel een topic maar Forest of Shadows nog niet! Schande!

Maar Forest of Shadows is (net als Garden of Shadows) een doom metal band, uit zweden geloof ik, maar ze zijn echt erg goed! Een van de weinige doombands (en ik ken er veel ) die bijna het niveau van oude My Dying Bride benadert!
Helaas hebben ze nooit een full-length cd uitgebracht. Ik ken alleen wat demo's en een minicd die ze tussen '98 en 2000 hebben uitgebracht. Verder weet ik er niks van helaas, de website doet het ook al niet meer... Iemand die nog iets over ze weet?


http://www.zenial.nl/html/forestof.htm


Zenial


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 02-02-2004 18:59 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Goede band ja.
Vooral het nummer 'The silent cry' vind ik geweldig.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-02-2004 19:00 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

heerlijk!!! fantastisch met dat viool werk!!



I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 13-09-2004 10:14 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Nieuwe schijf komt er aan!!! whohoo!!!!!


I Find That I Am Not There...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-09-2004 10:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ze hebben bij Firbox getekend goed doom label


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 13-09-2004 10:34 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

of sorrow blue is geweldig!

Iemand bekend met Ningizzia? Daar zit ook iemand van Forest of Shadows is, ook erg goede doom metal.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


doom
doomed
Usericon van doom
Posted 13-09-2004 19:33 by doom Wijzig reactieProfiel van doomQuote dit bericht

forest of shadows is zeker een goede band....ben al een tijdje op zoek naar koopbaar materiaal van hun

ningizzia is ook heel goed trouwens


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-09-2004 19:57 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

ik ken ze nog niet, zal ze zeker even 'checken'

Hier is de link voor de officiële site trouwens: http://www.forestofshadows.com


[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 13-09-2004 20:19]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-09-2004 8:29 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ha ha!

FOREST OF SHADOWS' sound is being described as "a mixture of ANTIMATTER and SHAPE OF DESPAIR; dark and doomy stuff ranging from extreme metal to electronica."


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-09-2004 8:33 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

godver, tis nog waar ook! listen to the samples on the homepage!!!


I Find That I Am Not There...


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-09-2004 12:24 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

When dreams turn to dust is binnen! Eens een keer op m'n gemakkie luisteren. Zag dat ze ook een Katatonia cover hadden, geinig


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 16-09-2004 20:25 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Ik vind eigenlijk alleen "The Silent Cry" wel gaaf. Ik ken niet alles, maar al het andere wat ik gehoord heb vind ik maar niks


A narrow view sees better.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-09-2004 20:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Katatoniacover vond ik er wel bovenuit steken. Maar geen sublieme cover. En Antimatter hoor ik er echt niet in terug? Welk nummer dan, Rutger?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-09-2004 9:48 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

luister maar eens naar de samples van de aankomende schijf op hun website.

vooral het nummer DEPARTURE.

(oh links naar samples werken niet in popup window, gewoon nogmaals enter in het popup window en voila!!!)


I Find That I Am Not There...


Sater
Usericon van Sater
Posted 17-09-2004 12:45 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Tyvärr, denna sida är tillfälligt nere!


Hmm de site is zeker offline nu.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-09-2004 13:26 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

juistum!!! spreek jij zweeds?


I Find That I Am Not There...


Sater
Usericon van Sater
Posted 17-09-2004 15:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Nee, maar in de titlebalk stond "Hemsidan är offline"

Nog ff wachten tot ie weer online is. Is er eigenlijk spul nog spul van hun verkrijgbaar bij mailorders etc?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-11-2004 22:05 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Het nieuwe album Departure is te verkrijgen bij Displeased!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 05-11-2004 22:45 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

inderdaad, ik krijg deze schijf snel ter review, en een intie is al geregeld hier in stockholm!!!


I Find That I Am Not There...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2004 22:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

grmbl de grmbl you bastard


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 05-11-2004 22:48 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ha ha ha ha ha!!! MSN?


I Find That I Am Not There...


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 06-11-2004 12:19 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 22:05 schreef Mark Z het volgende:
Het nieuwe album Departure is te verkrijgen bij Displeased!


Net besteld.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 10-11-2004 11:26 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

net lag de promo op de deurmat. Dit is wel even heel wat anders dan voorgaande platen zeg..... maar het klinkt wel prachtig. heerlijke sfeer


I Find That I Am Not There...


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-11-2004 17:56 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 10:34 schreef Aeolus het volgende:
Iemand bekend met Ningizzia? Daar zit ook iemand van Forest of Shadows is, ook erg goede doom metal.


Dat kan je wel zeggen ja! Net wat nummertjes van Dolorous Novella geluisterd: ge-wel-dig!!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 15-01-2005 10:47 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Na een paar keer het nieuwe album 'Departure' te hebben geluisterd, kan ik er maar 1 conclusie aan geven: wat een teleurstellend album! Veel te veel clean vocals, terwijl die gast toch echt geen goede stem heeft. En de nummers doen me verder ook helemaal niets, ik vind ze saai. Wat een achteruitgang vergeleken met eerder verschenen materiaal.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-04-2005 16:22 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 15 januari 2005 10:47 schreef Mark Z het volgende:
Na een paar keer het nieuwe album 'Departure' te hebben geluisterd, kan ik er maar 1 conclusie aan geven: wat een teleurstellend album! Veel te veel clean vocals, terwijl die gast toch echt geen goede stem heeft. En de nummers doen me verder ook helemaal niets, ik vind ze saai. Wat een achteruitgang vergeleken met eerder verschenen materiaal.

Vind het toch een behoorlijk lekker cdtje geworden. Had inderdaad een stuk minder cleane vocals in gemogen, maar het heeft wel een ontzettend mooie sfeer allemaal


Zenial


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen