IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Forest of Shadows Vorige pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-04-2005 16:55 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

nou, ik draai hem dus eigenlijk niet zo vaak. geef mij het oudere werk maar.... maar een verkeerd schijfje is het dus zeker ook weer niet. heel sfeervol, dat dan weer wel.


I Find That I Am Not There...


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 26-04-2005 19:23 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik vind het tot nog toe best een aardig plaatje. Moet hem alleen nog wat meer luisteren denk ik eer ik hem meer ga waarderen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 19-09-2005 21:29 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Goed nieuws: Firebox of liever gezegd Firedoom Music, gaat de klassieker Where Dreams Turn to Dust opnieuw uitbrengen. Wanneer dit gaat gebeuren vergeten ze alleen te vermelden. Nou van mij mogen ze, deze release vind ik een stuk beter dan het recente Departure.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-09-2005 22:43 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 september 2005 21:29 schreef Mark Z het volgende:
Goed nieuws: Firebox of liever gezegd Firedoom Music, gaat de klassieker Where Dreams Turn to Dust opnieuw uitbrengen. Wanneer dit gaat gebeuren vergeten ze alleen te vermelden. Nou van mij mogen ze, deze release vind ik een stuk beter dan het recente Departure.

Mwuhaha ik had het origineel al op de metalmarket op afgelopen Wacken gevonden


Zenial


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 20-09-2005 15:38 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 22:43 schreef Zenial het volgende:
Mwuhaha ik had het origineel al op de metalmarket op afgelopen Wacken gevonden


Beter, moet er overheen hebben gekeken dan. Weet je toevallig nog bij welke stand je hem hebt gevonden?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-09-2005 20:37 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Jeuzes... ff denken... grote tent met cd standjes (maar niet de metalmarket tent waar je moest betalen om binnen te komen, deze tent was gratis), en dan het standje meteen links om de hoek bij de ingang... hehe... geen idee hoe die lui heetten...


Zenial


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-10-2005 9:55 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Godver wat is Sleeping Death toch een heerschend nummer


Zenial


Doomhead
Usericon van Doomhead
Posted 05-10-2005 19:03 by Doomhead Wijzig reactieProfiel van DoomheadQuote dit bericht

Forest of Shadows erg gave band idd alhoewel ik de laatste cd wat minder vind. 1 van de leden speelt ook in Ningizzia.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 24-10-2005 20:10 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Op 23 november wordt Where Dreams Turn to Dust opnieuw uitgebracht.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-05-2007 11:00 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

ik heb alleen departure. vindt ik echt een uber cd, ook de cleane vocals, dat is m wat mij betreft ook wel toevertrouwd. Als die andere cd van hun nog vetter is...ben ik nieuwschiegig

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 23-05-2007 18:12]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-12-2007 18:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Heb eindelijk Where dreams turn to dust te pakken! Ik ben er wel achter gekomen dat ik dit tot een van mijn favoriete doombands kan rekenen!
Ik vindt de muziek stijl op Departure trouwens niet zo heel erg verschillen met Where dreams turn to dust, naast het ontbreken van fluitjes en viool en de portishead achtige intro's.
Ik kan ook zeker genieten van die intro's.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-05-2008 11:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik las op de site dat er nieuw materiaal op komst is!!
Wat een jaar! (tot nu toe al, ken je na gaan)



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-10-2008 11:22 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nieuw nummertje op de myspace van Firebox!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=196083887

Bevalt me wel denk ik.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-10-2008 21:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ja hij bevalt! Moest wel eerst even wennen, maar gaat er op den duur goed in! Blijft ook een beetje hangen zelfs. Nadeel is misschien dat het nog weer iets minder puur doom is, maar kwaliteit gaat bij mij boven genre.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe plaat hierdoor.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-09-2018 9:10 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Dit bestaat nog!



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 25-09-2018 13:51 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

U heeft zonet mijn dag (zo niet gehele week) gemaakt!

Departure blijft één van mijn absolute lievelings albums ooit gemaakt.
Dit eerste nummer klinkt heel erg als hoe ik zou wensen dat de band vandaag zou klinken. Namelijk ... precies hetzelfde als toen.

Ik ben een enorme liefhebber van bands die blijven vernieuwen, ook met allerlei verschillende genres gaan experimenteren. Dingen combineren die op het eerste zicht misschien niet bij elkaar passen, maar dan verrassend genoeg geniaal uitpakken.

Maar bij veel doom ...
eenvoudig, doeltreffend, bakken vol sfeer.
Meer van hetzelfde zonder geheel in herhaling te vallen.

Afgaande op dit nummer slaagt Forest of Shadows hier geniaal in.
Ik dacht eigenlijk dat de band al een tijdje niet meer bestond.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-09-2018 7:47 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 13:51 schreef Tool-fan het volgende:
U heeft zonet mijn dag (zo niet gehele week) gemaakt!

Departure blijft één van mijn absolute lievelings albums ooit gemaakt.
Dit eerste nummer klinkt heel erg als hoe ik zou wensen dat de band vandaag zou klinken. Namelijk ... precies hetzelfde als toen.

Ik ben een enorme liefhebber van bands die blijven vernieuwen, ook met allerlei verschillende genres gaan experimenteren. Dingen combineren die op het eerste zicht misschien niet bij elkaar passen, maar dan verrassend genoeg geniaal uitpakken.

Maar bij veel doom ...
eenvoudig, doeltreffend, bakken vol sfeer.
Meer van hetzelfde zonder geheel in herhaling te vallen.

Afgaande op dit nummer slaagt Forest of Shadows hier geniaal in.
Ik dacht eigenlijk dat de band al een tijdje niet meer bestond.




Ik ga Departure nog een kans geven. Vond het zo te lezen 13 jaar geleden een teleurstellend album.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-09-2018 11:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Toevallig deze band nog langs horen komen tijdens een shuffle sessie. Departure is voor mij goed (misschien zelfs beter) opgedroogd dan Dreams. Hoe dan ook nog steeds een ontzettend fijne band, waarvan ik ook totaal niet wist dat ze nog bestonden. Ik ga het nummer als m'n LP af is wel even checken.



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen