IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Kataklysm Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-02-2004 16:55 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik zag tot mijn verbazing dat er nog geen topic over deze geniale (imho) Canadese death band is..
Deze band bestaat officieel al vanaf 1991, en hebben sindsdien 9 full length albums uitgebracht (inclusief de nieuwe 'Serenity in Fire'). Ik vind het geniale Death Metal, behoorlijk origineel ook.. Ik heb ze tot nu toe twee keer live gezien (X-Mass 2002, Wacken 2003), en ook live staan ze beukend hun mannetje
Meer liefhebbers van deze band?


..."Hate can only create more hate"...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2004 16:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dankzij SheRa leren kennen deze canadezen, erg tof, alleen uoudere werk vind ik te chaotisch.


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 04-02-2004 17:01 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

Kataklysm



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-02-2004 17:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Vooral het openingsnummer op Epic (Poetry of War) is geniaal!

Binnenkort (of nu al) nieuw album!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2004 17:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo idd één dezer dagen moet komen volgens mij


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2004 17:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-02-2004 17:09 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

8 Maart inderdaad, dat staat ook al een tijdje op de Kataklysm site..
Oh, die link ben ik dus ook vergeten te plaatsen, dat is: www.kataklysm.net
Ben heel benieuwd naar het nieuwe album, de vorige (Shadows and Dust) vond ik ook een superbeukend album, ik vind 't heerlijke muziek om naar te luisteren
*Wordt enthousiast omdat er meer liefhebbers zijn*


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-02-2004 17:12 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Oja, het nieuwe nummer 'Ambassador of Pain' (ook hier te downloaden, zie link van jenje) is ook weer een erg lekker nummer
Zegt genoeg over het nieuwe album denk ik


..."Hate can only create more hate"...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2004 17:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Idd erg lekker nummer

Shadows and Dust toch nog maar eens opgezet


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-02-2004 17:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

mwoh, origineel wil ik het niet meer noemen. Het beukt wel aardig ja


"This one is older than shit, heavier than time!"


carnal forge
Usericon van carnal forge
Posted 04-02-2004 17:49 by carnal forge Wijzig reactieProfiel van carnal forgeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/necrobutcher

Kataklysm is zeker heel gaaf, nieuwe cd is geniaal beukt wel lekker, ouwe shit is ook keigaaf.



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-02-2004 17:54 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik vind Kataklysm wel heftig maar ik ken er niet superveel van, mijn favoriete nummer van hun is The Orb Of Uncreation Die zanger op dat album heeft een van de vetste grunts allertijden


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-02-2004 19:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

De huidige zanger vind ik trouwens niet echt geweldig. Die haalt het niveau van de rest van de band iig niet.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-02-2004 19:22 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik hem wel heel erg goed. Hij is op zich ook niet 'nieuw' in de band hoor, de huidige zanger 'Maurizio Lacono' is de oude bassist van Kataklysm. Hij zingt trouwens ook alweer sinds 1998 in de band. Wel zijn er sinds die tijd dus een nieuwe bassist en ook een nieuwe drummer.
Maurizio Lacono is trouwens ook al te horen op de eerdere demo's/cd's van Kataklysm, daar deed hij naast de bass ook de backing vocals..
Ik vind 't een steengoede zanger!


..."Hate can only create more hate"...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-02-2004 20:05 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Tsja, ik vind 'm wel redelijk klinken alleen je hoort gewoon dat ie er veel moeite voor moet doen.
Volgens mij is z'n naam trouwens Maurizio Iacono (met een i dus...klein detail )


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-02-2004 20:12 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 20:05 schreef NecRobert het volgende:
Tsja, ik vind 'm wel redelijk klinken alleen je hoort gewoon dat ie er veel moeite voor moet doen.
Volgens mij is z'n naam trouwens Maurizio Iacono (met een i dus...klein detail )


Ah, ff gecheckt en je hebt helemaal gelijk!
Iacono it is, verkeerd onthouden dus Detail idd


..."Hate can only create more hate"...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-02-2004 20:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Hmz, Kataklysm staat nog steeds op mijn "moet ik toch eens cd's van gaan kopen"-lijst.

Ze maken namelijk de soort death metal die ik nog trek. Lekker beukend, maar toch nog lijn en structuur in de nummers. Dat je zowaar nog riffs kan onderscheiden en zo. En zo nu en dan komt er zelfs nog een melodie voorbij...

Niet zoals een Hate Eternal dat gewoon een brei teringherrie is... Sorry, maar da's gewoon mijn mening.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 04-02-2004 21:22 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik heb weleens een clip gezien van hun bij TMF(ja echt). Ik weet alleen niet meer hoe die heette. Ging over de apocalypse geloof ik. Geniaal nummer. Verder ken ik niks van Kataklysm.
*edit* Dat nummer heette geloof ik The Awakener. Erg goed nummer.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 07-02-2004 20:53]


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 05-02-2004 9:39 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

De eerste 3 albums + live CD zijn supervet! Sylvain Houde heeft een ultrabrute grunt. En wat een teksten. Helaas hebben ze maar heel weinig optredens in Europa gedaan in de 'klassieke' line-up.

Daarna hebben ze een heel slecht hardcore album afgeleverd, waarbij de bassist (en achtergrond zanger - alleen weet niemand wat ie nu eigenlijk zong) zijn bass heeft neergelegd en de vocalen op zich heeft genomen. En dat viel nogal vies tegen. De opvolgers van dat album zijn wel aardig maar niet echt bijzonder meer. De twee optredens die ik heb bijgewoond in de nieuwe line-up vnd ik weinig overtuigend (1998 en X-mas 2002)...



Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 05-02-2004 9:47 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 4 februari 2004 19:22 schreef Immortella het volgende:
Wel zijn er sinds die tijd dus een nieuwe bassist en ook een nieuwe drummer.



Op Temple of Knowledge en de Live CD hebben ze idd een andere drummer (Nick Miller) en ook op de demo (Ariel Saïde), volgens NB zit Max Duhamel nog steeds bij de band.



Vork
Usericon van Vork
Posted 05-02-2004 9:56 by Vork Wijzig reactieProfiel van VorkQuote dit bericht

Kataklysm is zeker goed ja! Laatst even dat nieuwe nummer van ze beluisterd (Ambassador of Pain), en dat beukte weer lekker. In et verlengde van Shadows and Dust. Word wel weer een geval van aanschaffen hehe


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-02-2004 10:19 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Aardige plaat, typisch geval van "leuk, het beukt, in de kast en over 3 maanden terug uit de kast om hetzelfde te concluderen".

Vind persoonlijk de nummers "Serenity In Fire" en "Blood On The Swans" de betere nummers waarbij de laatste lekker begint met een flinke egotripperij van de drummer. Waar ik persoonlijk dan ook weer niks op tegen heb hehe.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-02-2004 11:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 20:59 schreef altx het volgende:
Hmz, Kataklysm staat nog steeds op mijn "moet ik toch eens cd's van gaan kopen"-lijst.

Ze maken namelijk de soort death metal die ik nog trek. Lekker beukend, maar toch nog lijn en structuur in de nummers. Dat je zowaar nog riffs kan onderscheiden en zo. En zo nu en dan komt er zelfs nog een melodie voorbij...

Niet zoals een Hate Eternal dat gewoon een brei teringherrie is... Sorry, maar da's gewoon mijn mening.


tja ik denk dat dat een typisch geval is van, te weinig gehoord!
Het is simpelweg niet mogelijk om hate eternal met 1 luisterbeurt te beoordelen. Er is wel degelijk structuur, luister het vaker!


"This one is older than shit, heavier than time!"


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 07-02-2004 18:14 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Een van mijn favoriete bands. Luister tegenwoordig niet veel death meer, maar Kataklysm blijft geweldig. Die nieuwe gaat ook zeker de weg naar mijn cd-speler vinden zodra hij uitkomt, is wederom een erg gaaf schijfje geworden.


Life doesn't get much better than this!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-03-2004 21:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nieuwe heerscht -->.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-03-2004 21:44 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ik zal het wel horen overmorgen!


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen