IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 17-05-2004 10:23 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

ik snap dan dus weer 1 ding niet, het gaat hier over homosexualiteit terwijl het topic over christendom gaat, en volgens mij heeft de gemiddelde zetemmer dus gewoon bij voorbaat een hekel aan christenen?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-05-2004 10:25 by Chelman Profiel van Chelman

Ik niet.

Ik vind die die extreme anti-christenen net gewone christenen. Ze hebben gewoon hun eigen geloof en zijn nog dogmatischer en oogklephoudend dan een gemiddelde Stpahorster oma.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2004 10:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 mei 2004 10:25 schreef Chelman het volgende:
Ik niet.

Ik vind die die extreme anti-christenen net gewone christenen. Ze hebben gewoon hun eigen geloof en zijn nog dogmatischer en oogklephoudend dan een gemiddelde Stpahorster oma.


Geldt dat niet voor ALLE stromingen/geloven etc. etc.?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-05-2004 12:27 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Helaas zijn het binnen veel geloven de fundamentalisten die de beeldvorming van die religie bepalen.

Ik ben zelf absoluut geen georganiseerde religie voorstander, dat mensen zielerust zoeken okay, maar hoe kun je dat bereiken door in je zoektocht onmiddelijk aan te nemen dat jij de enige bent die de goede keus heeft gemaakt?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-05-2004 16:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 17 mei 2004 10:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Geldt dat niet voor ALLE stromingen/geloven etc. etc.?


Bijna allemaal.. bij Boeddisme misschien niet geheeld.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-05-2004 16:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 mei 2004 12:27 schreef Phriar het volgende:
Helaas zijn het binnen veel geloven de fundamentalisten die de beeldvorming van die religie bepalen.

Ik ben zelf absoluut geen georganiseerde religie voorstander, dat mensen zielerust zoeken okay, maar hoe kun je dat bereiken door in je zoektocht onmiddelijk aan te nemen dat jij de enige bent die de goede keus heeft gemaakt?


Omdat het niet om zielerust gaat, dat is namelijk enorm persoonlijk, en die bijeenkomst van schaapjes zijn er niet om zieleerust te vinden maar om die schaapjes in het gareel te houden. Houd U aan den regels of U zult ondervinden hoe pijnlijke divine intervention is!

Een christen die niet naar de kerk gaat, anderen niet lastig valt met zijn normen en waarden
en die zijn zielerust zoekt in de persoonlijke relatie met zijn god is een bewonderenswaardig man/vrouw.


nekro
Usericon van nekro
Posted 17-05-2004 18:19 by nekro Profiel van nekro

Ah we zijn nog niet dichtgegooid dus....volgens mij zijn trouwens EN moslims EN christenen tegen homo's........of niet ???Moslims en christenen stop met knokken en verenig u !!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2004 0:45 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 17 mei 2004 10:23 schreef bas_bin_laden het volgende:
ik snap dan dus weer 1 ding niet, het gaat hier over homosexualiteit terwijl het topic over christendom gaat, en volgens mij heeft de gemiddelde zetemmer dus gewoon bij voorbaat een hekel aan christenen?

Ik vind religie iets dat in de prive sfeer thuishoort en buiten het publieke debat dient te blijve.

opium van het volk bla bla etc.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-05-2004 1:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 mei 2004 16:41 schreef Valorian het volgende:
Bijna allemaal.. bij Boeddisme misschien niet geheeld.

boedhisme is ook een aparte levensbeschouwing maar IMHO geen religie.

maar boedhisme is niet echt een vooruitstrevende godsdienst aangezien alle lusten niet goed zijn en al het leven lijden is...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


gelrenaer
Usericon van gelrenaer
Posted 18-05-2004 1:34 by gelrenaer Profiel van gelrenaer

bepaalde groepen hebben de menselijke moraal verzwakt door er een knuffelmoraal voor in de plaats te zetten

judeo-christelijke bijbelshit zorgt alleen vboor bevordering daravan

as in ancient times...

aargh


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-05-2004 10:59 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

daravan? je mist je caravan?


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 19-05-2004 11:20 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 17 mei 2004 16:45 schreef Jenje het volgende:
Omdat het niet om zielerust gaat, dat is namelijk enorm persoonlijk, en die bijeenkomst van schaapjes zijn er niet om zieleerust te vinden maar om die schaapjes in het gareel te houden. Houd U aan den regels of U zult ondervinden hoe pijnlijke divine intervention is!

Een christen die niet naar de kerk gaat, anderen niet lastig valt met zijn normen en waarden
en die zijn zielerust zoekt in de persoonlijke relatie met zijn god is een bewonderenswaardig man/vrouw.

nou dankje wel! k haat de kerk en ben toch christen, reden dat ik de kerk zo haat is omdat je er wordt aangekeken op bandshirts al
en verder is het er dodelijk saai, en als ze dan bijv iets organiseren wat leuk hoort te zijn draaien ze er prais liedjes en schenken ze er limonade


yo yo wassup nigga bitches in da house


Morbidaeth
Usericon van Morbidaeth
Posted 19-05-2004 11:28 by Morbidaeth Profiel van Morbidaeth

quote:
Op 19 mei 2004 11:20 schreef bas_bin_laden het volgende:
nou dankje wel! k haat de kerk en ben toch christen, reden dat ik de kerk zo haat is omdat je er wordt aangekeken op bandshirts al
en verder is het er dodelijk saai, en als ze dan bijv iets organiseren wat leuk hoort te zijn draaien ze er prais liedjes en schenken ze er limonade

Jongen, doe niet zo stoer..
ik vind het terecht dat je op (bepaalde) bandshirts wordt aangekeken, en verwacht je nou echt dat ze in de kerk vuige metal gaan draaien?.. daggetnie..


wuust robuust


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2004 11:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Neem het em niet kwalijk, hij is christen, dus geboren met een plaat voor zijn kop ...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-05-2004 12:05 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

met een bord voor je kop wordt je niet geboren, die wordt er gaande je leven op je voorhoofd geschroefd


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-05-2004 12:05 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 19 mei 2004 11:20 schreef bas_bin_laden het volgende:
nou dankje wel! k haat de kerk en ben toch christen, reden dat ik de kerk zo haat is omdat je er wordt aangekeken op bandshirts al
en verder is het er dodelijk saai, en als ze dan bijv iets organiseren wat leuk hoort te zijn draaien ze er prais liedjes en schenken ze er limonade





Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2004 12:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 mei 2004 12:05 schreef Phriar het volgende:
met een bord voor je kop wordt je niet geboren, die wordt er gaande je leven op je voorhoofd geschroefd
Precies waar!

Gelukkig waren mijn ouders te lui om goede schroeven te kopen, en heb ik mijn eigen beeld kunnen ontwikkelen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-05-2004 16:51 by Gunman Profiel van Gunman

Zo,



[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 19-05-2004 16:52]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


nekro
Usericon van nekro
Posted 19-05-2004 18:58 by nekro Profiel van nekro

Nu dat gezegd is lijkt een SLOTJE op dit topic me geen overbodige luxe....


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 19-05-2004 18:58 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 19 mei 2004 11:28 schreef Morbidaeth het volgende:
Jongen, doe niet zo stoer..
ik vind het terecht dat je op (bepaalde) bandshirts wordt aangekeken, en verwacht je nou echt dat ze in de kerk vuige metal gaan draaien?.. daggetnie..
de meeste bandshirts van blindguardian zien er ook wel zo danig satanistisch uit dat je er op aangekeken wordt


yo yo wassup nigga bitches in da house


nekro
Usericon van nekro
Posted 19-05-2004 19:00 by nekro Profiel van nekro

Slotje....anyone ??


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-05-2004 22:31 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 19 mei 2004 16:51 schreef Gunman het volgende:
Zo,





nekro
Usericon van nekro
Posted 19-05-2004 23:50 by nekro Profiel van nekro

Slotje dus..niemand heeft nog wat zinnigs te melden over het christendom...De volgende ZM meeting maar ergens in een kerk houden dan ??? Kunnen we vragen of Rebecca st James komt optreden....


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-05-2004 23:52 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 mei 2004 23:50 schreef nekro het volgende:
Slotje dus..niemand heeft nog wat zinnigs te melden over het christendom...De volgende ZM meeting maar ergens in een kerk houden dan ??? Kunnen we vragen of Rebecca st James komt optreden....


Ach.. af en toe ontstaat er wel een interessante discussie, maar het grootste gedeelte van dit topic wordt gevuld door mensen die een beetje staan te preken voor eigen parochie met al duizend keer genoemde argumenten..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-05-2004 0:01 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2004 23:52 schreef Valorian het volgende:
Ach.. af en toe ontstaat er wel een interessante discussie, maar het grootste gedeelte van dit topic wordt gevuld door mensen die een beetje staan te preken voor eigen parochie met al duizend keer genoemde argumenten..
Och, wat valt er voor niet christenen (en vaak nogal onwetenden) inhoudelijk te zeggen over het christendom?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen