IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
Vlinder
Usericon van Vlinder
Posted 21-08-2004 21:20 by Vlinder Profiel van Vlinderhttp://ellen.iiivx.net

Het maakt mij echt niet uit wat jullie erover zeggen. Ik heb gewoon mijn beleving van mijn geloof neergezet, daar werd om gevraagd. Het is jammer dat sommigen dat niet respecteren.


Eevery move I make I make in You!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2004 21:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zodra christendom respecteert dat er anders denkenden zijn: ja. Anders niet.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-08-2004 21:23 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 21 augustus 2004 21:20 schreef Jenje het volgende:
Zodra christendom respecteert dat er anders denkenden zijn: ja. Anders niet.

Da's onmogelijk want er zijn altijd wel een paar fundamentalistische malloten die anders denkenden niet waarderen... Maar daar je wel mee leven denk ik. Ach zolang je geen kerken in de fik zet...



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-08-2004 21:33 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 21 augustus 2004 20:18 schreef varanus het volgende:
Hehe,over christelijke metal gesproken;ik zal nooit de Stryper show op dynamo 87 vergeten.Iedereen sloopte vlak voor de show alle tuinhekjes die maar in de buurt stonden om omgekeerde kruizen te maken,en de in het publiek geworpen bijbels werden en masse teruggeflikkerd


Stoer



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-08-2004 21:35 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 21 augustus 2004 21:33 schreef Kramy het volgende:
Stoer

Bij het volgende Deicide concert ichtusvisjes vouwen en normale kruizen maken van tuinhekjes. Plus het bedelven van het podium met bijbels?



Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 21-08-2004 22:29 by Jezebel Profiel van Jezebel

quote:
Op 21 augustus 2004 18:16 schreef Vlinder het volgende:
Ikzelf ben Christelijk.
Ik geloof in God en in Jezus en in de Heilige Geest. Ik ben er sterk van overtuigd dat de Bijbel op de waarheid gebaseerd is en voor mij is dit een goede levensstandaard. Ik ga ook elke zondag naar de kerk.
Voor mij betekent het geloof een hoop. Ik vind er hoop en steun. Ik leef erbij zegmaar. Eerder was ik altijd wat depresief aangelegd, maar sinds ik overtuigd Christen ben geworden vind ik het leven een stuk leuker! Jezus is een vriend van me, die precies weet hoe ik me voel en daar dus mee om kan gaan. Ik kan hem alles vragen


Oh god...



Sater
Usericon van Sater
Posted 21-08-2004 22:34 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 11 juni 2004 22:35 schreef Killing Zoe het volgende:
800 hele dunne blaadjes met hele kleine lettertjes.

Het maakt niet uit of ze dik of dun zijn hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 21-08-2004 22:34]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 21-08-2004 22:54 by Malekith Profiel van Malekith

Ik ben gedoopt, heb m'n eerste communie en vormsel gedaan, en mijn ouders zijn beide katholiek.

Verder heb ik niets met het Christendom te maken, en ik houd het liever zo. Ik geloof niet in God, Jezus, wat dan ook, maar zolang Christenen mij daar niet op bekritiseren, ga ik ook niet op hen lopen zeiken.

Atheïsme heeft me tot nu toe nog geen nadelen opgeleverd, behalve nu en dan een vreemde blik van een devoot katholiek familielid, of van wat Poolse kennisen.

Wat Christendom in metal betreft, daar stoor ik me vaak erg aan. Als een band Christelijk is vind ik dat prima, maar wanneer ze (op een verstaanbare manier) gaan zingen over hoe geweldig het allemaal niet is, dan trek ik mijn neus nogal snel op. Mensen bekeren tot het Christendom m.b.v. muziek vind ik namelijk nogal zielig.


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2004 23:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat dacht je dan van die honderden satanische bands?

Ten eerste is Satan is een christelijk iets ...

Ten Tweede is het net als christendom een religie ...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-08-2004 23:15 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 augustus 2004 21:20 schreef Vlinder het volgende:
Het maakt mij echt niet uit wat jullie erover zeggen. Ik heb gewoon mijn beleving van mijn geloof neergezet, daar werd om gevraagd. Het is jammer dat sommigen dat niet respecteren.


Enjoy the ride, zal ik dan maar zeggen.


Oud Vuil.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 21-08-2004 23:16 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 21 augustus 2004 23:07 schreef Jenje het volgende:
Wat dacht je dan van die honderden satanische bands?

Ten eerste is Satan is een christelijk iets ...

Ten Tweede is het net als christendom een religie ...
Ik vind bands die satanisme gaan opdringen aan de luisteraar even ergerlijk.

Maar deze verschillen meestal van de Christelijke bands, aangezien het erg "true" is satanistisch te doen met je muziek, en het bijgevolg met een vette knipoog gedaan wordt. Meer een attitude dan een overtuiging.

En ik ben vooral niet pro-satan, maar zogezegde satanistische bands hebben ook niet zo'n verstaanbare lyrics als de gemiddelde Christelijke band..


"Obras son amores y no buenas razones"


Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 21-08-2004 23:17 by Spiritist Profiel van Spiritist

Ik kom uit een ketter family,

Mijn oma was een heks en spiritist, mijn moeder is 100% ongelovig opgevoed en mijn vader was in het verleden lid van een satanische sekte.

Ze zijn beide overleden aan ziektes.

ps. ik verafschuw welk geloof dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Spiritist op 21-08-2004 23:18]


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-08-2004 23:35 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Nou ja, je gelooft wel in geesten. Toch?




Oud Vuil.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-08-2004 0:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 21 augustus 2004 22:29 schreef Jezebel het volgende:
Oh god...

Was ist los?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 0:10 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 21 augustus 2004 21:20 schreef Vlinder het volgende:
Het maakt mij echt niet uit wat jullie erover zeggen. Ik heb gewoon mijn beleving van mijn geloof neergezet, daar werd om gevraagd. Het is jammer dat sommigen dat niet respecteren.
Zero tolerance, dat is wat geloven vaak uitdragen ten opzichte van niet gelovigen. Got to live with it!!!
Zelfs vandaag worden er nog mensen vermoord in de naam van de lieve Heilige geest, Jezus christus en het goede vadertje!


F*ck hippies


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 1:00 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 21 augustus 2004 21:20 schreef Jenje het volgende:
Zodra christendom respecteert dat er anders denkenden zijn: ja. Anders niet.


In de kerkelijke gemeente waar ik me tot nu toe in verkeer, alhoewel een verplichting, staat men redelijk open voor andere geloven en mensen met andere opvattingen.
Geen opdringerig gemekker waar men het altijd meteen over heeft.
Da's sowieso een redelijke globalisering.
Die christenen die bij de supermarkt folders uitdelen en gelijk hun mening je bek in trappen schuw ik ook. Reteirritant.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 1:01 by Manifest Profiel van Manifest

Het christendom in onze regering vind ik erger. Ook Christenlijke/Islamitische scholen verafschuw ik. Afschaffen die handel!
Religie hoort niet in de regering/scholing thuis. Religie dat is voor in het huis en in de kerk!

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 22-08-2004 1:02]


F*ck hippies


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 1:05 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 22 augustus 2004 1:01 schreef Manifest het volgende:
Het christendom in onze regering vind ik erger. Ook Christenlijke/Islamitische scholen verafschuw ik. Afschaffen die handel!
Religie hoort niet in de regering/scholing thuis. Religie dat is voor in het huis en in de kerk!


Het Reformatorisch Dagblad is het ook niet eens met de huidige christelijke regering, in hoeverre dat christelijk is.
En wat is er mis met Christelijke scholen?
Voor christelijke ouders ideaal om hun kinderen een beetje van de verwereldlijking weg te houden.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 1:07 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 1:05 schreef CoenV het volgende:
Het Reformatorisch Dagblad is het ook niet eens met de huidige christelijke regering, in hoeverre dat christelijk is.
En wat is er mis met Christelijke scholen?
Voor christelijke ouders ideaal om hun kinderen een beetje van de verwereldlijking weg te houden.

Dat doen ze maar thuis en in de kerk!
Weg met Islamitische scholen en Christenlijke scholen. Scholing moet educatief gericht zijn en niet religieus. Propaganda krijgen ze toch al thuis met de paplepel ingegoten en in de parochie!



F*ck hippies


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-08-2004 1:09 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Die christelijke inslag in scholing krijg je er zomaar niet uit in Nederland.

Ik weet nog goed, dat ik psalmen moest zingen op de lagere school.


Oud Vuil.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-08-2004 1:10 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 22 augustus 2004 1:09 schreef webblaster wim het volgende:
Die christelijke inslag in scholing krijg je er zomaar niet uit in Nederland.

Ik weet nog goed, dat ik psalmen moest zingen op de lagere school.


Dat deed men bij ons op school ook. Ook bidden tijdens de eerste les. Ik deed daar nooit aan mee en dat werd door die leraar ook gerespecteerd.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 1:11 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 22 augustus 2004 1:07 schreef Manifest het volgende:
Dat doen ze maar thuis en in de kerk!
Weg met Islamitische scholen en Christenlijke scholen. Scholing moet educatief gericht zijn en niet religieus. Propaganda krijgen ze toch al thuis met de paplepel ingegoten en in de parochie!




Mwa, ik rot mijn hele leven al weg in christelijke scholen, en vermaak me er opperbest, alleen mijn huidige school is tamelijk kut.
En echt niet elke les is doorspekt met religie.
Die twee uurtjes godsdienst in de week, niet bepaald doorslaggevend.
En vaak hebben christelijke scholen een hoger slagingspercentage dan andere scholen.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 1:12 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 1:11 schreef CoenV het volgende:
Mwa, ik rot mijn hele leven al weg in christelijke scholen, en vermaak me er opperbest, alleen mijn huidige school is tamelijk kut.
En echt niet elke les is doorspekt met religie.
Die twee uurtjes godsdienst in de week, niet bepaald doorslaggevend.
En vaak hebben christelijke scholen een hoger slagingspercentage dan andere scholen.
En Islamitische scholen wil je zeker wel verbieden?


F*ck hippies


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 1:14 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 22 augustus 2004 1:12 schreef Manifest het volgende:
En Islamitische scholen wil je zeker wel verbieden?



Geen idee, daar weet ik niks van, dus daar heb ik het niet over.
Ik kan mijn mening wel gaan geven erover, maar ik weet totaal niet hoe het er daar aan toegaat.
Wel verhalen gehoord, meer niet.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 1:17 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 1:14 schreef CoenV het volgende:
Geen idee, daar weet ik niks van, dus daar heb ik het niet over.
Ik kan mijn mening wel gaan geven erover, maar ik weet totaal niet hoe het er daar aan toegaat.
Wel verhalen gehoord, meer niet.
Ik denk dat ze op christenlijke scholen beter presenteren, omdat ze waarschijnlijk wat braver zijn daar.
Het is mijn mening, als de christenkindjes naar een normale school gaan ze ook nog goed presteren.
Als we een multiculturele samenleving willen hebben moeten we ook multiculturele scholen hebben. Dus geen aparte scholen, want dat is slecht.


F*ck hippies


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen