IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 22-08-2004 18:52 by Spiritist Profiel van Spiritist

quote:
Op 22 augustus 2004 18:50 schreef Brujeria het volgende:
of het wordt een leven lang lijden..


Who cares? hehehe


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 22-08-2004 18:53 by Spiritist Profiel van Spiritist

quote:
Op 22 augustus 2004 18:51 schreef M. het volgende:
Hehe, 21 jaar en dan al praten als een verbitterde ouwe lul. Dat doe je goed, man .

Maar hou het maar vol, de "vaderlijke" versiertactiek kan best succes hebben hoor... En ik las dat Vlinder mooi wel naar Zuid-Afrika was geweest, ondernemend typje dus. Give it your best shot, loverboy .


Zo te lezen ligt je blasphemy shirt met een pak stof erop i nde kast?


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 18:57 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 22 augustus 2004 18:45 schreef varanus het volgende:
Ben jij en fokking jehova ofzo?? Je gedraagt je even opdringerig.Begin een beetje een hekel aan je gezwam te krijgen,en dat is MIJN waarheid....


Opdringerig? Ze verteld alleen hoe zij er over denkt, valt mee met het gehalte opdringerigheid.
En zolang het HAAR waarheid, wat boeit jou het dan?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-08-2004 18:58 by M. Profiel van M.

quote:
Op 22 augustus 2004 18:53 schreef Spiritist het volgende:
Zo te lezen ligt je blasphemy shirt met een pak stof erop i nde kast?

Welk Blashemy shirt?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-08-2004 19:01 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

christenen zijn gaaf



Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-08-2004 19:02 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

quote:
Op 22 augustus 2004 18:57 schreef CoenV het volgende:
Opdringerig? Ze verteld alleen hoe zij er over denkt, valt mee met het gehalte opdringerigheid.
En zolang het HAAR waarheid, wat boeit jou het dan?


BRAND JIJ CHRISTEN





CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 19:06 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 22 augustus 2004 19:02 schreef Matthijz Filth het volgende:
BRAND JIJ CHRISTEN





Bartholomeus Night - The End Of Time

Kanker maar op. Ik geef op zeldzaam normale wijze mijn overdreven bescheiden mening neer, en dan komt zo'n infantiele wannabegothic die trots moet laten zijn hoe hij zijn capslock weet te hanteren met zijn grote bek de hele tyfuszooi weer omzeep helpen.
Ga maar met je dikke maat nekro/Lord Gore gezellig onzin zwammen voor de Syndroom van Down cup.
Ik verkies een softe benadering met een honkbalknuppel richting die lege varkensschedel van je, zou de samenleving goed doen.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-08-2004 19:13 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

quote:
Op 22 augustus 2004 19:06 schreef CoenV het volgende:
Bartholomeus Night - The End Of Time

Kanker maar op. Ik geef op zeldzaam normale wijze mijn overdreven bescheiden mening neer, en dan komt zo'n infantiele wannabegothic die trots moet laten zijn hoe hij zijn capslock weet te hanteren met zijn grote bek de hele tyfuszooi weer omzeep helpen.
Ga maar met je dikke maat nekro/Lord Gore gezellig onzin zwammen voor de Syndroom van Down cup.
Ik verkies een softe benadering met een honkbalknuppel richting die lege varkensschedel van je, zou de samenleving goed doen.


oeh schelden met kanker stoer hoor zou je dat ook op een meter afstand durfen lefgozer?
Ik zit lichtelijk te zeiken en jij hapt al weer lekker trieste kuthomo. De boel om zeep helpen doe jij door dr op in te gaan en het was met shift. En ik ken nekro niet eens en van jou heb ik ook nog nooit een nuttige post gelezen relnicht. Ja meer dan soft verwacht ik ook niet van een 14 jarige metalfan kleuter en kom maar op hoor met je knuppeltje zeker bang dat je je mooie roze zachte handjes bezeert.



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 22-08-2004 19:16 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 22 augustus 2004 19:13 schreef Matthijz Filth het volgende:
oeh schelden met kanker stoer hoor zou je dat ook op een meter afstand durfen lefgozer?
Ik zit lichtelijk te zeiken en jij hapt al weer lekker trieste kuthomo. De boel om zeep helpen doe jij door dr op in te gaan en het was met shift. En ik ken nekro niet eens en van jou heb ik ook nog nooit een nuttige post gelezen relnicht. Ja meer dan soft verwacht ik ook niet van een 14 jarige metalfan kleuter en kom maar op hoor met je knuppeltje zeker bang dat je je mooie roze zachte handjes bezeert.


O, ok. Laat dan maar.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-08-2004 19:19 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

quote:
Op 22 augustus 2004 19:16 schreef CoenV het volgende:
O, ok. Laat dan maar.






Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:29 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 12:10 schreef Malekith het volgende:
Op Christelijke scholen wordt vaak beter gepresteerd omdat de leerlingen anders geen kindje van God kunnen worden. Ofzo.
Neeh, er is vaak gewoon meer discipline, heeft niets te maken met de leerlingen zelf (of toch niet met het merendeel daarvan).



Nou dan moeten we wat meer discipline invoeren op scholen als dat zo nodig is

quote:

Als je vaderland een zogenaamd "aanvaarde" godsdienst heeft, dan vind ik dat daar wel scholen voor moeten bestaan.
Multicultureel hoeft niet zover getrokken worden dat er dus ook Islamitische scholen moeten bestaan. Dat is gewoon ronduit belachelijk in NL of BE.

Lieve schat, in de wet staat er dat er vrijheid van geloof is. Ten eerste als er wel Christenlijke scholen mogen bestaan en geen Islamitische scholen, is dat regelrechte discriminatie.
Ten tweede moet de wet dan volledig worden aangepast, wat vast een negatieve reactie oproept van de kant van moslims.
Dus het is beter om alle religieuze scholen te verbieden en dan alleen openbare scholen. Desnoods nog met godsdienstles over religie.....



F*ck hippies


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 22-08-2004 19:31 by Brujeria Profiel van Brujeria

Laat die Islamieten lekker in hun eigen land naar school gaan! We Leven hier nog wel in NEDERLAND hoor godverdomme. dat komt hier maar aanwaaien en allerlei eisen stellen. niet normaal gewoon!


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:33 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 16:34 schreef Vlinder het volgende:
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens. En wat zero tolerance betreft. Ik voor mijzelf zie het zo;
Ik ken de waarheid. MIJN waarheid. Ik kan anderen hierover vertellen en hen proberen hiervan te overtuigen, maar als zij dat niet willen dan houd ik net zo goed mijn mond. Dat respecteer ik. Ik zou nooit zeggen dat anderen fout zitten, maar vanuit MIJN optiek zitten zij niet op het goede spoor. Ik denk dus dat ik MIJN waarheid ken, en mensen die iets anders geloven zullen door God zelf worden beoordeeld, daar heb ik niets over te zeggen.
Nou zeg het eens waarom je het daar niet mee eens bent? Je ontkent dat er nog vele moorden uit de naam van onze lieve god worden vermoord?
Ik vind het best dat jij geloofd in een leugen, je moet het zelf weten. Respect is zo'n naar woord, want respect moet van twee kanten komen.


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 19:33 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 22 augustus 2004 19:29 schreef Manifest het volgende:
Nou dan moeten we wat meer discipline invoeren op scholen als dat zo nodig is
Succes!


quote:
Lieve schat, in de wet staat er dat er vrijheid van geloof is. Ten eerste als er wel Christenlijke scholen mogen bestaan en geen Islamitische scholen, is dat regelrechte discriminatie.
Ten tweede moet de wet dan volledig worden aangepast, wat vast een negatieve reactie oproept van de kant van moslims.
Dus het is beter om alle religieuze scholen te verbieden en dan alleen openbare scholen. Desnoods nog met godsdienstles over religie.....

Vrijheid van geloof, ja, maar gelovig zijn is niet automatisch naar een school van datzelfde geloof gaan, toch?
En dus kan je de Islam als geloof hebben, wettelijk dus in je recht zijn, maar naar een gewone staatsschool gaan.



"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:34 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 19:31 schreef Brujeria het volgende:
Laat die Islamieten lekker in hun eigen land naar school gaan! We Leven hier nog wel in NEDERLAND hoor godverdomme. dat komt hier maar aanwaaien en allerlei eisen stellen. niet normaal gewoon!
Eisen stellen? Ze beroepen zich wat dit betreft gewoon op de Nederlandse grondwet.


F*ck hippies


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 22-08-2004 19:36 by Brujeria Profiel van Brujeria

ja, en die zuigt helaas ook aan alle kanten. maargoed. het is wel duidelijk dat ik niet zo pro-geloof ben. evenals ik ook niet zo pro "vluchtelingen" ben die hier maar lekker blijven plakken.


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:36 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 19:33 schreef Malekith het volgende:
Vrijheid van geloof, ja, maar gelovig zijn is niet automatisch naar een school van datzelfde geloof gaan, toch?


Iedereen mag een school stichten ook Islamieten, zelfde als de Christenen. Zeg dat maar tegen onze lieve Christenvrienden, die wil zeker naar hun eigen schooltje.
quote:

En dus kan je de Islam als geloof hebben, wettelijk dus in je recht zijn, maar naar een gewone staatsschool gaan.


Dat kan, maar hetzelfde geld voor christenen. Daarom alleen een openbare school en geen scholen meer op religieuze basis.


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:37 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 19:36 schreef Brujeria het volgende:
ja, en die zuigt helaas ook aan alle kanten. maargoed. het is wel duidelijk dat ik niet zo pro-geloof ben. evenals ik ook niet zo pro "vluchtelingen" ben die hier maar lekker blijven plakken.
De laatste tijd gaan er weer heel veel "vluchtelingen" naar hun land terug en er komen haast geen buitenlanders meer het land binnen.
Je krijgt zelfs geld als je teruggaat naar je thuisland volgensmij rond de 2500 Euro, dus waarom zou je niet gaan?


F*ck hippies


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 22-08-2004 19:40 by Brujeria Profiel van Brujeria

ja, met een dikke oprotpremie willen ze wel ja. dan zou ik ook wel gaan. weet je wel hoeveel geld dat is in die apelanden? die zijn daar gewoon "rijk" als ze weerkomen!


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:43 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 19:40 schreef Brujeria het volgende:
ja, met een dikke oprotpremie willen ze wel ja. dan zou ik ook wel gaan. weet je wel hoeveel geld dat is in die apelanden? die zijn daar gewoon "rijk" als ze weerkomen!
Ja, ik weet dat beter als jouw. Aangezien ik in die "apenlanden" vertoeft heb.
In die Apenlanden is dat gewoon een bonus. De reden waarom veel mensen naar hun thuisland migreren, omdat ze met de studie die ze in Nederland genoten grote arbeidskansen hebben in hun eigen land.



F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 22-08-2004 19:44 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 22 augustus 2004 19:36 schreef Manifest het volgende:
Iedereen mag een school stichten ook Islamieten, zelfde als de Christenen. Zeg dat maar tegen onze lieve Christenvrienden, die wil zeker naar hun eigen schooltje.

Dat kan, maar hetzelfde geld voor christenen. Daarom alleen een openbare school en geen scholen meer op religieuze basis.
Jajaja, en was jij dat niet onlangs met dat artikel over "academies voor zelfmoord" ofzo? Richt een Islamitische school op, en je krijgt een reproductie van zo'n academie.

Is het overigens niet zo dat in de wet staat dat geloofsbelijdenis mag, wat dus het odnerwijs er niet in betrekt?
Ik bedoel, je geloof belijden kan je evengoed in je woonkamer doen (zolang je met lammeren slachten geen stank gaat verspreiden..), en als je wil dat je kinderen met een bepaald geloof opgevoed worden dan doe je het zelf. Wat dat betreft kunnen, inderdaad, de Christelijke scholen evengoed verdwijnen.

Edit: Een beetje structuur bijgebracht..



[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 22-08-2004 19:45]


"Obras son amores y no buenas razones"


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 22-08-2004 19:45 by Brujeria Profiel van Brujeria

quote:
Op 22 augustus 2004 19:43 schreef Manifest het volgende:
Ja, ik weet dat beter als jouw.
Vind je dit nu zelf ook niet een beetje een onvoorzichtige uitspraak? What the fuck weet jij ervan of ik daar geweest ben of niet?


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:53 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 19:44 schreef Malekith het volgende:
Jajaja, en was jij dat niet onlangs met dat artikel over "academies voor zelfmoord" ofzo? Richt een Islamitische school op, en je krijgt een reproductie van zo'n academie.

Is het overigens niet zo dat in de wet staat dat geloofsbelijdenis mag, wat dus het onderwijs er niet in betrekt?
Ik bedoel, je geloof belijden kan je evengoed in je woonkamer doen (zolang je met lammeren slachten geen stank gaat verspreiden..), en als je wil dat je kinderen met een bepaald geloof opgevoed worden dan doe je het zelf. Wat dat betreft kunnen, inderdaad, de Christelijke scholen evengoed verdwijnen.

Edit: Een beetje structuur bijgebracht..


Inderdaad, ik ben ook helemaal niet voor een Islamitische school. (of ze zouden een modern tintje moeten krijgen, maar dat lijkt me sterk)
Dit werkt alleen maar de integratie tegen.

En de rest van je verhaal ben ik helemaal mee eens.


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-08-2004 19:55 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 22 augustus 2004 19:45 schreef Brujeria het volgende:
Vind je dit nu zelf ook niet een beetje een onvoorzichtige uitspraak? What the fuck weet jij ervan of ik daar geweest ben of niet?
Nee, want aangezien jij over "apenlanden" praat getuigd dat over een weinig overtuigende ervaring met dit soort landen. Hoezo zou jij naar een Apenland gaan? Om aapjes te kijken?
In Turkije en Marroko is 2500 Euro een aanzienlijk bedrag, maar geen rijkdom.


F*ck hippies


Vlinder
Usericon van Vlinder
Posted 22-08-2004 20:51 by Vlinder Profiel van Vlinderhttp://ellen.iiivx.net

Goed....

Voor alle duidelijkheid. Ik ben geen jehova. Ik ben een gewoon normaal nederlands meisje, dat christelijk is.
Ik reageerde op dit topic omdat er naar mijn mening werd gevraagd.
Ik ben er totaal niet op uit mensen te bekeren ofzoiets (wat sommigen van jullie te schijnen denken). Zoals ik al eerder zei ben ik bereid mijn verhaal te doen als mensen het willen horen.

Antwoord op enkele vragen;
Ik ben Christelijk opgevoed en ga nu naar de kerk van de Nazarener. Ik heb geen 'opeens' ervaring gehad, maar ben geledielijk aan dichter tot god gekomen toen ik een half jaar in Zuid-Afrika was. Ik geloofde zelf niet echt..
Ik ben 18

En voor degenen die zeggen dat ik het niet zeker weet; Ik weet het wel zeker, anders zou het onzin zijn het te geloven. Als geloof op een gevoel gebaseerd is heb je er totaal niets aan. Ik geloof ook dat Jesus bestaat als ik zijn aanwezig niet voel. Dat is juist waar het om gaat.
En natuurlijk zullen jullie zeggen dat ik het niet zeker kan weten, maar dat doe ik toch wel. En dan daarbij weet je ook nooit zeker dat er niets is.

Veel mensen zeggen dat ze nergens in geloven omdat ze het niet zelf hebben ervaren, ze hebben zelf dat gevoel niet gehad. Ik kan dan begrijpen dat je niet gelooft, maar ikzelf ken wel dat gevoel en verwacht dat mensen dan ook kunnen begrijpen dat ik wel geloof.


Eevery move I make I make in You!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen