IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-06-2005 22:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 8 juni 2005 21:39 schreef JelmerB het volgende:
Verder, neem een mens. Wil jij de complexiteit van het lichaam serieus toeschrijven aan een evolutie? Aan een banaal iets als toeval?

Goh wat toevallig inderdaad dat ALLES precies op zijn plaats zit zodat het kan leven. Hart, oren, ruggenmerg. De kans dat dit uit een evolutie voortkomt is 0,0.

Verder is de mens ook perfect. De mens is nooit meer veranderd ten opzichte van de eerste mensen. Zijn wij als "moderne mens" in staat nieuwe emoties te ervaren hebben wij andere gevoelens?
De mens nooit verandert ten opzichte van de eerste mens? Aboriginals, negers, blanken, inuit, noem het maar op, allemaal hetzelfde als de eerste mens (uit Afrika, met een donkere huidskleur)?

Hehe.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:14 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 22:13 schreef Illusione het volgende:
Jaaaaa.. de spot voor morgen is bepaald.



Iedereen heeft recht op mijn mening.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 08-06-2005 22:14 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 8 juni 2005 22:13 schreef Illusione het volgende:
Jaaaaa.. de spot voor morgen is bepaald.




"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 22:14 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 22:09 schreef JelmerB het volgende:
Koop er een en ik zorg dat ik binnen een week een aantal dingen voor je heb. En voordat je ergens commentaar op geeft lijkt het me handig dat je er wat vanaf weet. Misschien moet je eerst eens wat gaan lezen voordat je met de rest gaat mee lopen brullen.


Noem dan maar meteen wat zooi.

Ik heb een liedboek en een bijbel hier liggen





Ik wil dus nu quotes


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:14 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:06 schreef Leviathanica het volgende:


http://www.bijbel.opurk.nl/




Zal ik zorgen dat ik binnen een week en één dag een paar dingen heb voor je?


André Hazes leeft!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:15 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 22:14 schreef JelmerB het volgende:
Zal ik zorgen dat ik binnen een week en één dag een paar dingen heb voor je?

Doe wat je niet laten kunt.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:16 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:07 schreef Leviathanica het volgende:
Ach ach.


Opnieuw een ik kan het niet winnen in de discussie dus ik ga het maar op een andere manier proberen te winnen?


André Hazes leeft!!


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 08-06-2005 22:16 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 8 juni 2005 22:14 schreef JelmerB het volgende:
[...] of durven te ervaren dat er iets is dta boven ze staat.
of durven te ervaren dat er dingen zijn die met de hedendaagse wetenschap nog niet verklaard kunnen worden, werd vroeger iedere vorm van natuurgeweld ook niet aan een godheid toegeschreven?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:16 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 22:14 schreef arnibes het volgende:
Noem dan maar meteen wat zooi.

Ik heb een liedboek en een bijbel hier liggen





Ik wil dus nu quotes



Heel Jelmertje, opletten he, hier zit iemand die smeekt om quotes.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:17 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 22:16 schreef JelmerB het volgende:
Opnieuw een ik kan het niet winnen in de discussie dus ik ga het maar op een andere manier proberen te winnen?


Wie heeft het over winnen??


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 22:17 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 juni 2005 22:14 schreef JelmerB het volgende:
Jullie niet natuurlijk. Varken!!


Heej, geen islamitisch idioom gebruiken, afvallige.

quote:
En ik ben natuurlijk de kortzichtige bosmongool met oogkleppen op.


Ja.

quote:
Maar zijn het juist niet de mensen zoals jij die niet willen of durven te ervaren dat er iets is dta boven ze staat.


ALLAH ja, varken, niet GOD!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 22:17 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Jezus fucking hell zeg.. God schiep de wereld in 6 dagen met een dag in de kroeg erachteraan.. en jij kan niet eens binnen een paar dagen wat quotes regelen ?

So much for shaping man in His image..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:18 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:09 schreef Illusione het volgende:
Tuurlijk poppetje, als jij daar blij van word. Ga nu maar fijn met je kruisje spelen.


Sinds wanneer spelen Protstanten met kruisjes? Denken!!


André Hazes leeft!!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 22:18 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 juni 2005 22:18 schreef JelmerB het volgende:
Sinds wanneer spelen Protstanten met kruisjes? Denken!!


Waarom ? Dat deed jij toch voor me ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:19 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 22:17 schreef Snaack het volgende:
Heej, geen islamitisch idioom gebruiken, afvallige.



Ja.



ALLAH ja, varken, niet GOD!




Iedereen heeft recht op mijn mening.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 22:19 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione



[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:20 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:09 schreef Snaack het volgende:
Je bent christen, dus verwerp je het niet.

Ik kan toch ook niet zeggen "Ik ben nazi, maar de holocaust was niet jofel".

Lamlul.

Josti.

--> OVENS


De mensen die meededen aan de slachtigen van een kruiststocht waren ten eerste vaak mensen die toch niks beter te doen hadden en niet gelovig waren of schijngelovig. Aangezien ik echt gelovig ben ben ik hier dus wederom niet de nazi.


André Hazes leeft!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:20 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Een bekender ras:



Iedereen heeft recht op mijn mening.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 22:22 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 juni 2005 22:20 schreef JelmerB het volgende:
De mensen die meededen aan de slachtigen van een kruiststocht waren ten eerste vaak mensen die toch niks beter te doen hadden en niet gelovig waren of schijngelovig. Aangezien ik echt gelovig ben ben ik hier dus wederom niet de nazi.


Nee poppetje, daar heb jij het even lekker verkeerd. Het deelnemen aan de kruistochten was een opdracht van de Kerk. Een kerk, overigens, die het grootste deel van macht en rijkdom opeiste. Door deel te nemen aan de kruistochten konden edelen zich een plek in de hemel garanderen, een soort grote aflaat dus. Beter opletten bij geschiedenis.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:23 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:10 schreef Hades het volgende:
Erg toevallig ja, alleen de kans op een willekeurig andere vorm was evenveel toeval (even factoren van omgeving eruit gefilterd). Doordat je nu terug gaat kijken lijkt het allemaal onwaarschijnlijk.
Stel je voor: ik gooi zes keer met een dobbelsteen en krijg de sessie 4-3-2-5-3-1. Moet ik dit nu aan een god toeschrijven omdat ik niet 2-3-5-2-1-5 of 4-2-1-5-3-2 heb gekregen?
Zo'n negen maanden voordat jij geboren werd strooide je vader enkele miljoenen eenheden van gods water over gods akker. Hoe groot was nu de kans dat net dat ene spermacelletje dat jou heeft gemaakt de eicel zou bereiken?


Die kans is ontelbaar veel groter. Verder is het minder moeilijk om uit twee reeds levende dingen een derde levend wezentje te produceren dan uit iets wat alleen is en niet leeft iets levens te produceren lijkt mij...

quote:
Volgens jou bestaat het christelijk geloof en volgens jou is de mens perfect. Op het moment dat iemand niet zou geloven zou die dan toch ook niet meer perfect zijn?


Klopt.

[Dit bericht is gewijzigd door JelmerB op 08-06-2005 22:23]


André Hazes leeft!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 22:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 juni 2005 22:20 schreef JelmerB het volgende:
De mensen die meededen aan de slachtigen van een kruiststocht waren ten eerste vaak mensen die toch niks beter te doen hadden en niet gelovig waren of schijngelovig.



a) wie zegt dat ik het alleen daar over heb? Ken je geschiedenis, varken.

b) Hoe weet je dat die mensen schijn/ of niet gelovig waren? Was je erbij?

quote:
Aangezien ik echt gelovig ben ben ik hier dus wederom niet de nazi.


Je snapt geen reet van mijn vergelijking. Ga nog maar even nadenken in plaats van zo gretig te happen.

Hint: ik ben graag subtiel intens gemeen.


ko de boswachter
Usericon van ko de boswachter
Posted 08-06-2005 22:24 by ko de boswachter Profiel van ko de boswachter

quote:
Op 8 juni 2005 21:55 schreef JelmerB het volgende:
Trouwens de Baja Beach Club (wat voor een nichten tent dat ook mag wezen) maakt al gebruik van een chip die ik eerder in deze discussie beschreef. zag het laatst in de Sp!ts of Metro staan (neen, ik lees het CD niet). Ook toeval zeker? En die emoties daar komen geen reakties op?


klopt, de spits ja. wat de mensen tegenwoordig al niet verzinnen. en staat dit met zo'n chip idd ergens in de bijbel? Dat is best bizar. En emoties en gevoelens is idd iets wat bijvoorbeeld met de evolutietheorie niet te verklaren valt. de evolutietheorie is zoiezo al achterhaald (pas op discovery iets, zal eens zoeken)


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 22:24 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hehe, geweldige naam, Ko.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 22:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 juni 2005 22:23 schreef JelmerB het volgende:
Klopt.


Maar, tadaaaaa paradox, diezelfde God heeft die niet-gelovigen toch ook geschapen dan?

Dus die heeft hij bewust niet gelovig gemaakt zodat... euhm... het hellevuur akn blijven branden


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 08-06-2005 22:25 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

Christenen dienen we wel uit te spreken met een 'G'


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen