IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
ko de boswachter
Usericon van ko de boswachter
Posted 08-06-2005 22:55 by ko de boswachter Profiel van ko de boswachter

quote:
Op 8 juni 2005 22:53 schreef ElitE het volgende:
nee eigenlijk niet nee, maar hoe verklaar je de nieuwe soorten?

schepping was toch in 1 keer?


welke nieuwe soorten


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:55 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:36 schreef Illusione het volgende:
Bovendien ook een van de grondbeginselen van het vroege Christendom.. maar goed, wat weet ik ervan met mijn IQtje.


Als je die context van die zin niet begrijpt moet je hem ook maar niet begrijpen. En ja, ik ben beried mijn wangen toe te keren.


André Hazes leeft!!


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:56 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:37 schreef Leviathanica het volgende:


Ik vond 'm leuk.


Ik ook.


André Hazes leeft!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-06-2005 22:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 juni 2005 22:53 schreef JelmerB het volgende:
Leuke mensen waarmee wij op de planeer wonen. Die roepen dat overzichzelf uit. Verder waren er ook geen grote aardrampen voorspeld in de Openbaring? En was er geen sprake van een schrikbarende toename in aardrampen het afgelopen decenia. Ohwja.... die tendens zou voorlopig niet afnemen ook.

met het grotere aardsbewustzijn lijkt het alsof er meer rampen zijn, is niet zo, er worden er alleen maar meer beschreven, bovendien hebben rampen meer slachtoffers door grotere bevolkingsdichtheid.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 22:56 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 juni 2005 22:55 schreef JelmerB het volgende:
Als je die context van die zin niet begrijpt moet je hem ook maar niet begrijpen. En ja, ik ben beried mijn wangen toe te keren.


En in hoeverre mis ik de context van de zin, poppetje ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 22:56 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 22:53 schreef JelmerB het volgende:
Leuke mensen waarmee wij op de planeer wonen. Die roepen dat overzichzelf uit. Verder waren er ook geen grote aardrampen voorspeld in de Openbaring? En was er geen sprake van een schrikbarende toename in aardrampen het afgelopen decenia. Ohwja.... die tendens zou voorlopig niet afnemen ook.


mmmh toch nog maar's dat boek doorlezen.
Ik dacht dat wel ergens het einde van de wereld stond.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 22:56 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 22:56 schreef JelmerB het volgende:
Ik ook.


The Simpsons Heerschen..

..oja slapen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:57 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:40 schreef Leviathanica het volgende:
Je blaat zelf dat god de natuur regelt.


Dat was ik.


André Hazes leeft!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-06-2005 22:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 8 juni 2005 22:56 schreef ElitE het volgende:
met het grotere aardsbewustzijn lijkt het alsof er meer rampen zijn, is niet zo, er worden er alleen maar meer beschreven, bovendien hebben rampen meer slachtoffers door grotere bevolkingsdichtheid.
Och, in de Romeinse tijd was er grote tectonische activiteit in het Middelandse zee gebied. Vulkaanuitbarstingen, aardbevingen enz. Staat allemaal op schrift genoteerd, dus dat is niets nieuws.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 22:58 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 22:55 schreef ko de boswachter het volgende:
welke nieuwe soorten
De strontvlieg en de christelijke vlieg?

De laatste stinkt nog erger.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 22:58 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:41 schreef Misanthrope het volgende:
Als de mens perfect is, hoe kan Satan dan invloed op ons uitoefenen?


Wij, naja mensen zoals jij, laten hem zelf toe in hun leven.


André Hazes leeft!!


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 22:58 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 22:58 schreef JelmerB het volgende:
Wij, naja mensen zoals jij, laten hem zelf toe in hun leven.
en jij laat andre hazes in je leven toe.....


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 08-06-2005 22:59 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 8 juni 2005 22:47 schreef ko de boswachter het volgende:
welke sprookjes


Oh, die verhaaltjes over een boosaardige duivel zijn er bijverzonnen, een van de manieren van de ierse monniken om de germanen van hun oude geloof af te halen. Zo werd ze wijs gemaakt dat hun goden duivels waren, en daarom moesten worden afgezworen. Leter in de tijd is het beeld ontstaan van 1 enkel type duivel.(de manieren van bekering passen zich aan aan de tijd, nietwaar)
Dit is de tekst die ze meekregen:
"Forsachistu diobolae? End allum diobolgedae? Et respondeat: ec forsacho diabolae ende allum diables wercum and wordum Thunaer ende Woden ende Saxnote ende allum them unholdum the hira genotas sint."


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-06-2005 23:00 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 8 juni 2005 22:58 schreef JelmerB het volgende:
Wij, naja mensen zoals jij, laten hem zelf toe in hun leven.
Dus we zijn niet perfect?

Bovendien, waar baseer jij op dat als Satan bestaat, ik hem zou toelaten in mijn leven?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-06-2005 23:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 juni 2005 22:55 schreef ko de boswachter het volgende:
welke nieuwe soorten

ten eerste de giraffe, er zijn maar fossielen die dateren tot 10000 jaar geleden, (met een steeds langere nek)
de nieuwe virussen(SARS marburg)
De mens pas enkele miljoenen jaren oud.

bovendien hoe ontken je de honderduizenden mutaties bij elke bevruchting die scheikundig te verklaren zijn?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 23:01 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 22:56 schreef Illusione het volgende:
En in hoeverre mis ik de context van de zin, poppetje ?


Euhm... de wang toekeren hoeft alleen maar als jij beroofd wordt / geslagen. Het is symbolisch. Misschien een beetje moeilijk voor jou, maar het komt erop neer dat als iemand iets van je "vraagt" (op een vrij exentrieke wijze dus) dat je hem het dubbele geef van wat hij vraagt. Hiermee laat je ten eerste zijn lompigheid zien en ten tweede je geloof. Andersom!!


André Hazes leeft!!


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 23:02 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 23:01 schreef JelmerB het volgende:
Euhm... de wang toekeren hoeft alleen maar als jij beroofd wordt / geslagen. Het is symbolisch. Misschien een beetje moeilijk voor jou, maar het komt erop neer dat als iemand iets van je "vraagt" (op een vrij exentrieke wijze dus) dat je hem het dubbele geef van wat hij vraagt. Hiermee laat je ten eerste zijn lompigheid zien en ten tweede je geloof. Andersom!!


Je andere wang toekeren = het dubbele geven

dit noemt zichzelf christen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-06-2005 23:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 juni 2005 22:58 schreef Misanthrope het volgende:
Och, in de Romeinse tijd was er grote tectonische activiteit in het Middelandse zee gebied. Vulkaanuitbarstingen, aardbevingen enz. Staat allemaal op schrift genoteerd, dus dat is niets nieuws.

bovendien zijn er perioden van relatieve rust en verhoogde activiteit

die ook al zo wetenschappelijk te verklaren zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 23:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 juni 2005 23:01 schreef JelmerB het volgende:
Euhm... de wang toekeren hoeft alleen maar als jij beroofd wordt / geslagen. Het is symbolisch. Misschien een beetje moeilijk voor jou, maar het komt erop neer dat als iemand iets van je "vraagt" (op een vrij exentrieke wijze dus) dat je hem het dubbele geef van wat hij vraagt. Hiermee laat je ten eerste zijn lompigheid zien en ten tweede je geloof. Andersom!!


Wat een leuke interpretatie!
Doch onjuist.

Dit 'gebod' was een van de grondbeginselen van het vroege Christendom in de Romeinse tijd, waarbij een houding van compleet passief pacifisme werd gehandhaafd, en het gebod was letterlijk. Het ging zelfs zover dat de Christenen die in de arena voor de leeuwen werden geworpen zich niet eens verzetten.

Het was een letterlijk gebod.

Maar misschien heb je wel helemaal gelijk! Ik kan uiteraard de oorspronkelijke Latijnse teksten volledig verkeerd gelezen hebben.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ko de boswachter
Usericon van ko de boswachter
Posted 08-06-2005 23:05 by ko de boswachter Profiel van ko de boswachter

quote:
Op 8 juni 2005 23:00 schreef ElitE het volgende:
ten eerste de giraffe, er zijn maar fossielen die dateren tot 10000 jaar geleden, (met een steeds langere nek)
de nieuwe virussen(SARS marburg)
De mens pas enkele miljoenen jaren oud.

bovendien hoe ontken je de honderduizenden mutaties bij elke bevruchting die scheikundig te verklaren zijn?


Ik zeg niet dat er geen nieuwe soorten kunnen ontstaan. dat kan best. niet alles hoeft bij de schepping te zijn ontstaan. en
eeh wat heeft bevruchting met de schepping te maken

morgen trouwens verder jongens
ik ga naar bed. leuke discussie dit.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 23:05 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 23:04 schreef Illusione het volgende:
Wat een leuke interpretatie!
Doch onjuist.

Dit 'gebod' was een van de grondbeginselen van het vroege Christendom in de Romeinse tijd, waarbij een houding van compleet passief pacifisme werd gehandhaafd, en het gebod was letterlijk. Het ging zelfs zover dat de Christenen die in de arena voor de leeuwen werden geworpen zich niet eens verzetten.

Maar misschien heb je wel helemaal gelijk! Ik kan uiteraard de oorspronkelijke Latijnse teksten volledig verkeerd gelezen hebben.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 23:05 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 23:05 schreef ko de boswachter het volgende:
Ik zeg niet dat er geen nieuwe soorten kunnen ontstaan. dat kan best. niet alles hoeft bij de schepping te zijn ontstaan. en
eeh wat heeft bevruchting met de schepping te maken

morgen trouwens verder jongens
ik ga naar bed. leuke discussie dit.
Wat versta je eigenlijk onder de schepping?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-06-2005 23:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wat is in de bijbel nou symbolisch en wat niet, want nu is het makkelijk overal een eigen draai aan te geven.

als de goede mensen in de hemel komen en de slechten naar de hel, dan is er toch ook een survival of the fittest

waarom zou een mensen wel emoties hebben en een dier niet, terwijl deze tot 99% gelijk zijn aan ons, vooral de hersenstructuren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-06-2005 23:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 juni 2005 23:05 schreef ko de boswachter het volgende:
Ik zeg niet dat er geen nieuwe soorten kunnen ontstaan. dat kan best. niet alles hoeft bij de schepping te zijn ontstaan. en
eeh wat heeft bevruchting met de schepping te maken

morgen trouwens verder jongens
ik ga naar bed. leuke discussie dit.

die bevruchting heeft te maken dat er uit 2 beestjes 1 nieuw beestje ontstaat. elke keer opnieuw en na lange tijd moeten die wel afwijken van de 1e.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 23:10 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 23:08 schreef ElitE het volgende:
die bevruchting heeft te maken dat er uit 2 beestjes 1 nieuw beestje ontstaat. elke keer opnieuw en na lange tijd moeten die wel afwijken van de 1e.
recht van de sterkste hoor

Maar dat kan je in het boek van darwin vinden.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen