IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mortiis Vorige pagina | Volgende pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 23-07-2004 12:11 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 12:07 schreef Sater het volgende:
Stargate is toch wel redelijk nieuw werk. Een na laatste album.



klopt, maar nog wel in de oude stijl alleen met betere keyboard geluiden en zang.

quote:

Die Vond waar jij het over hebt is naar alle waarschijnlijkheid Green Eyed Demon en die is inderdaad kut. Selvmord en The Dark River zijn daar en tegen wel erg oke.



Volgens mij was het die ja. The Dark River heb ik volgens mij ook een keer gehoord, maar kan me niet herinneren dat ik daar nou enorm van onder de indruk was.

quote:

Begin september verschijnt overigens het nieuwe album getiteld The Grudge en dat zal in de lijn van The Smell of Rain zijn, maar wel meer en hardere gitaren bevatten aldus die blonde gitarist een jaar geleden. Op de Earache site stond ook al een sampltje maar daar kon ik niet zoveel mee.


Op de Mortiis site (net even gecheckt) staat ook een sample, vind het helaas weer nergens naar klinken, maar goed dit zal wel de muziek zijn die Mortiis nu graag maakt of hij denkt hier commercieel succes mee te behalen. In ieder geval is het niet aan mij besteed.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2004 14:08 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 22:54 schreef M. het volgende:
Ik zou Pazuzu gewoon laten liggen als ik jou was.
Ik zou al die darkwave/satanick magick meuk laten liggen. Toen ik alweer drie jaar geleden die post maakte had ik het iig over 'And All Was Silent'. Bij mijn weten heeft Pazuzu gedurende z'n korte carrière geen stijlveranderingen doorgemaakt, op z'n hoogst is-ie wat meer Tolkienig geworden.
Naja als ik het toevallig een keer kan beluisteren doe ik het wel.
Equimanthorn bv is ook Satanische ambient ( met Absu member) maar dat is mij veel te rustig en het is alles behalve 'ziek'; Nee 'blind' spul kopen in dat genre doe ik niet meer.

quote:
Als je van die melodieuze dark-ambient (hehe, vindt je meissie black metal niet meer leuk?? ) wil, nu ja, Endura is best te doen. Ontario Blue ook... (zelfde lui) maar eerlijk gezegd zijn er in het alternatieve popcircuit veel meer bands die het kunstje veel beter beheersen dan die verlopen metalheads die vinden dat ze 'open minded' moeten zijn en dus maar sentimentele kankerzooi gaan maken (denk Peccatum, Dargaard, Die Verbannten Kinder Eva's etc. etc.).

Ik ben eigenlijk idd voral op zoek naar melodieuse vrolijke bijna folky dark ambient alla Burzum's Baudi Baldrs Maar een ziekelijk Satanisch schijfje kan ook geen kwaad.

(En mijn meissie heeft black nooit leuk gevonden maar ach.. ik neem haar death toch ook voor lief )


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-08-2004 16:19 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Onlangs voor het eerst iets van die beste man/gedrocht gehoord. Nee, bedankt. Ik moet er niets van hebben.

Techno, ambient en trance haal ik toch allemaal door elkaar. Ik heb er totaal geen verstand van en ik vind er ook geen reet aan.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-09-2004 11:33 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe cd, "The Grudge" getiteld, een week in huis nu en ik moet zeggen dat die nieuwe cd echt weer erg gaaf is. Vergeleken met "The smell of rain" is deze cd iets harder uitgevallen maar de Mortiis-kenmerken zijn volop aanwezig.
Geniaal plaatje


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Sater
Usericon van Sater
Posted 11-09-2004 13:46 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Is ie eigenlijk ook al officieel uit, want jij hebt de promo geloof ik?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-09-2004 16:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Maandag ligt 'ie in de winkels


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 11-09-2004 16:10 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik heb vijf releases van Mortiis in huis en ik vind toch vooral zijn nieuwe werk prettig om naar te luisteren. Wat dat betreft is 'The Smell Of Rain' wel mijn favoriet en ook 'The Grudge' vind ik erg tof. Mortiis' oude werk vind ik eigenlijk alleen geschikt om bij weg te trippen op een lange donkere winteravond of om als sfeerdecor te dienen tijdens bijvoorbeeld het lezen van een boek - al geef ik wat dergelijke zaken betreft eigenlijk de voorkeur aan Vinterriket.

Overigens: ik heb in de planning staan om 12 november naar z'n concert in de Baroeg te gaan; weet iemand of het klopt dat Mortiis live veel harder (lees: meer 'metal') is dan op CD?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-09-2004 16:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Live is hij idd. "meer metal" dan op cd, en die live sfeer heeft hij goed weten neer te zetten op het nieuwe album vind ik.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 13-09-2004 19:45 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 23 juli 2004 12:09 schreef Skull het volgende:
Nog zo'n project van de beste man: Fata Morgana... ik heb er een 7" van, 'spacerace'. Da's pas kut


space race is idd niet zo goed, maar "fata morgana - fata morgana" daar en tegen is super!



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-09-2004 19:46 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Die Fata Morgana-Fata Morgana is idd. heel erg gaaf


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 15-09-2004 10:33 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik ben nu naar zijn nieuwste werk aan het luisteren.

En ik zal ook 12 november in de Baroeg te vinden zijn denk ik zo.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 12-11-2004 1:32 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

net terug uit het patronaat en heb vond - he dark river, mortiis - I Mørket drømmende en mortiis- Stjernefød laten signeren, die lagen daar voor de schappelijke prijs van in totaal 20 hoero!



Sater
Usericon van Sater
Posted 12-11-2004 11:54 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hoe was het?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-11-2004 12:14 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ee sater... rij jij mee?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-11-2004 13:36 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Doet je wagentje het weer? Dan graag als mijn meissie ook mee mag.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-11-2004 14:42 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

doet t weer en ruimte voor willempie aanwezig..

vanavond gaan we orentrekken


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-06-2006 22:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

MORTIIS - "Anden Som Gjorde Oppror"
heeft iemand die in huis?


signature


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-06-2006 6:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Jah...


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-02-2007 15:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2006 22:59 schreef Hypnos het volgende:
MORTIIS - "Anden Som Gjorde Oppror"
heeft iemand die in huis?
Gaaf dingetje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-02-2007 15:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik zit nu Vond - The Dark River te beluisteren. Apart schijfje. Opzich krijg ik er nog harder jeuk van dan van Heidevolk. Maar ik wil wel doorgaan met het beluisteren van deze schijf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-02-2007 17:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2006 6:38 schreef Sater het volgende:
Jah...


+1


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-02-2007 18:32 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

The Dark River is tof ja.
Green Eyed Demon was niet te doen vond ik.
Selvmord ligt hier ook ergens, maar heb ik nog nooit geluisterd, schijnt wel oke te zijn.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-02-2007 18:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2007 18:32 schreef Sater het volgende:
The Dark River is tof ja.
Green Eyed Demon was niet te doen vond ik.
Selvmord ligt hier ook ergens, maar heb ik nog nooit geluisterd, schijnt wel oke te zijn.
Jij hebt die 'Fata Morgana' CD toch 'over'? Waar moet ik dat mee vergelijken?

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 27-02-2007 19:20]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-02-2007 18:57 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Op het moment is ie on hold, maar voor zover ik ernaar geluisterd heb, klinkt het behoorlijk als oude Mortiis.
Niet zo "electro" als Vond dus.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 17-04-2007 20:21 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

*kick*
Gaat iemand zondag in de Baroeg ook deze trol aanschouwen?


Verrassend triviaal


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen