IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Bethlehem Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2004 10:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Bethlehem is een rare band. Raar omdat ze vaak tot zowel doom gelederen gerekend worden als tot de black metal gelederen. Beide is wat voor te zeggen om eerlijk te zijn.

Midtempo nummers met vox die variƫren van diepe grunts tot hoge screams. De muziek doet weleens aan een ietwat vertraagde Emperor met een vleugje Samael denken. De riffs en gitaren in het algemeen zijn heel zwaar en..doomy. Er komen een aantal traditionele BM versnellingen in voor maar die zijn niet al te talrijk.

Zelf ben ik dus alleen in bezit van 'Dark Metal' en kan hem zeker aanraden.

Dark metal 1994
Dictius te necare 1997
S.U.i.Z.I.D. 1998
Profane Fetmilch lenzt elf Krank 2000

Ik heb me laten vertellen dat de latere platen elektronika en zo bevatten maar ik heb het zelf nog niet gehoord. Kan iemand dit bevestigen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-02-2004 10:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Site?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sater
Usericon van Sater
Posted 20-02-2004 10:50 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Latere werk is ook met Marco Kehren van Deinonychus op zang. Het klinkt vooral anders, wat minder extreem allemaal, wel erg neerslachtig en inderdaad wat elektronische invloeden.

Ik heb zelf alleen Dictius Te Necare en die vind ik echt geweldig, dit is ook de Bethlehem cd met de meest zieke vocalen, zeer depressief en getergd. Veel langzame stukken maar af en toe ook wat versnellingen zoals je al zei. Ik kan je deze dan ook ten zeerste aanraden als je Dark Metal goed vind.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 20-02-2004 10:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 10:48 schreef Misanthrope het volgende:
Site?

http://www.angelfire.com/ego/bethlehem/index.html


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 10:53 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

goeie muziek ! heb er een cd van... moet ik es wat meer luisteren...

// 'k heb Dictius Te Necare

[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 20-02-2004 10:55]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


headbanger013
Usericon van headbanger013
Posted 20-02-2004 11:27 by headbanger013 Wijzig reactieProfiel van headbanger013Quote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 10:53 schreef DaVinz het volgende:
goeie muziek ! heb er een cd van... moet ik es wat meer luisteren...

// 'k heb Dictius Te Necare

HEERSCH!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 20-02-2004 12:12 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 10:48 schreef Misanthrope het volgende:
Site?
http://www.google.com

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 20-02-2004 12:12]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-02-2004 12:12 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 12:12 schreef Voice Of Doom het volgende:
http://www.google.com
Nee, dat is iets anders.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 20-02-2004 12:39 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik vind zijn 'zang' echt geweldig, lekker ziek en hysterisch.

[Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 20-02-2004 12:39]


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-02-2004 12:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 20 februari 2004 10:47 schreef Chelman het volgende:
Dark metal 1994
Dictius te necare 1997
S.U.i.Z.I.D. 1998
Profane Fetmilch lenzt elf Krank 2000


Beetje beperkte lijst daar. Dit is completer:
Thy Pale Dominion (1993)
Dark Metal (1994)
Dictius Te Necare (1996)
Sardonischer Untertgang Im Zeichen Irreligiƶser Darbietung (1998)
Reflektionen Auf's Sterben (1998)
Profane Fetmilch Lenzt Elf Krank (2000)
Schatten Aus Der Alexander Welt (2001)
Suicide Radio (2003)

Ik heb zelf Dark Metal, Sardonischer... en Profane... die ik wel aardig vind en Schatten... die ik absoluut kut vind. Ik ken een hoop betere bands die black en doom combineren...


Zenial


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 20-02-2004 20:20 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Dictius te necare moet gewoon iedere metal fan hebben.
Mits die nog te verkrijgen is natuurlijk.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 20-02-2004 20:34 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

ik heb Dictius te Necare en die is inderdaad erg goed. je moet wel tegen de vocalen kunnen. Alhoewel ik die op het eerste nummer van Sardonische unter etc. etc. nog een stuk extremer vind.


Sater
Usericon van Sater
Posted 20-02-2004 20:37 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 20:20 schreef Verval het volgende:
Dictius te necare moet gewoon iedere metal fan hebben.
Mits die nog te verkrijgen is natuurlijk.

Issie o.o.p. dan?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 20-02-2004 21:13 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Wel gaaf ja

Bethlehem - gestern starbe ich heute!


11.45: restate my assumptions


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 21-02-2004 12:20 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 20:37 schreef Sater het volgende:
Issie o.o.p. dan?


o.o.p.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2004 12:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2004 12:20 schreef Verval het volgende:
o.o.p.


out of print


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 21-02-2004 12:26 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Dark metal 1994
Dictius te necare 1997

Ge-ni-ale muziek!

Excuus voor de deze nuttige toevoeging.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 21-02-2004 12:27 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2004 12:22 schreef Chelman het volgende:
out of print


Weer wat geleerd.

Iig ik dacht dat die cd niet meer te krijgen was.



Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 22-02-2004 1:34 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht



I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-04-2004 14:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hehe...ik kom net achter dat Marco Kehren van Deinonychus vanaf SUIZID bij de band zit.

Hmm..dat is me eerder ontgaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


morthvarg
Usericon van morthvarg
Posted 29-04-2004 15:36 by morthvarg Wijzig reactieProfiel van morthvargQuote dit berichthttp://leprechaunium.cjb.net

Dictius Te Necare
is een erg goede plaat


child of bs666
666 legions
Usericon van child of bs666
Posted 22-09-2004 10:42 by child of bs666 Wijzig reactieProfiel van child of bs666Quote dit berichthttp://hem.passagen.se/habo6/venom.htm

die is nog steeds te krijgen is opnieuw uitgebracht als dubbel cd met bonus materiaal


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 22-09-2004 11:04 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

suicide radio is een van de meest stompzinnige releases van de laatste 500 jaar....

verder idd een geniale band heb r 3 of 4 cd's van


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 13-02-2005 20:55 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

De nieuwe, genaamd "Mein Weg" heb ik al op een de andere manier kunnen verwerven ....

Ik moet zeggen dat 't wel enige gewenning en doorluisteren vraagt, maar ik vind het uiteindelijk wel een goed album.

Het eerste nummer doet b.v. sterk aan Rammstein denken (maar dan muzikaler en afwisselender). De nummers erna zijn (gelukkig?) wat minder toegankelijk. De krankzinnigheid van de eerste releases is echter jammergenoeg nog maar in 1 nummer te horen.

Al is de cover op het eind toch wel weer gewaagd.


Welcome to the Atrocity Exhibition


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 13-02-2005 20:59 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

rammstein ... hmmm klinkt niet echt als aanrader.... maar zal het een keer "checken"


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 13-02-2005 21:17 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht



Welcome to the Atrocity Exhibition


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen