IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : wie heeft er ervaring met Reiki ??? Vorige pagina | Volgende pagina
FOL
Usericon van FOL
Posted 19-07-2002 19:50 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

nee, er zijn 'zat' ziekten/verschijnselen, die niet goed (genoeg) door een huisarts (cq ziekenhuis) opgelost kunnen worden

[Dit bericht is gewijzigd door FOL op 19-07-2002 19:52]


Elvenking
*burp*
Usericon van Elvenking
Posted 19-09-2003 19:05 by Elvenking Wijzig reactieProfiel van ElvenkingQuote dit bericht

Sorry als ik deze thread omhoog haal, maar er is mij hier naar door verwezen toen ik (zonder na te denken) een topic over reiki aanmaakte. (nogmaals mijn excuses daarvoor)

Anyway ontopic,
Mijn tante is reiki master, en die heeft mij *tegen een kleine vergoeding* ingewijd tot reiki 1e graads.
Ik moet zeggen dat het een uitkomst is met dingen zoals migraine, handen erop...stel jezelf open, en let the energy flow.
Heerlijk gevoel als die energie stroomt.

Ik vroeg mij nog af, zijn er ook mensen die negatieve dingen hebben meegemaakt met reiki?
Behalve dan dat je in behandeling ging en dat het niets hielp, waardoor je diegene maar gelijk een kwakzalver heb genoemd


- Elfje


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 1:24 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

[quote]Op 19 september 2003 19:05 schreef Elvenking het volgende:


Anyway ontopic,
Mijn tante is reiki master, [quote]

BOEIUH !!!!


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 1:25 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

MIJN TANTE IS BOUWVAKKER, BOEIUH


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 20-09-2003 10:47 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik geloof niet in dat soort zaken.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Elvenking
*burp*
Usericon van Elvenking
Posted 20-09-2003 11:15 by Elvenking Wijzig reactieProfiel van ElvenkingQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2003 1:24 schreef WinterQueen het volgende:
BOEIUH !!!!

Ghehe...boeiend of niet, ik bleef teminste ontopic.


- Elfje


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-09-2003 10:23 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Gaaf, een ex-metalhead/christen op m'n werk had afgelopen zaterdag een boekje mee als waarschuwing tegen Reiki, het zou duivelse kunst zijn

M'n meisje heeft zonder dat ze het weet wel eens mijn maagpijn laten verdwijnen als ze haar hand erop lag

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 22-09-2003 11:23]


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 22-09-2003 12:31 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Mijn vriendin heeft Reiki 1. Heb me er zelf nog niet zo in verdiept, maar mijn moeder is er ook geinteresseerd in. Toch maar eens wat meer informatie over vergaren ...



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-09-2003 12:33 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Als je negatieve dingen wilt lezen over Reiki, kan ik je van harte aanraden eens naar de lokale kerk te gaan. Op zich heel lachwekkend materiaal en vermakelijk (hoewel ik wel in handoplegging e.d. "geloof")


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-09-2003 12:35 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Op zich ook interessant: http://reiki.7gen.com/


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 22-09-2003 12:36 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Ik geloof ook wel dat d.m.v. energiestromen geleiden je bepaalde kwalen (die veroorzaakt worden door slechte/uit balans gebrachte energiestromen) kunt wegnemen. Tja, de kerk zal altijd tegen dit soort dingen zijn. Zonde, want zo onthoudt je veel mensen van toch wel een wonderlijke vorm van genezen ...



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-09-2003 12:37 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

mee eens! Het antwoord van de kerk is dat mensen dit niet kunnen doen. Als dat waar is, waarom worden sommige mensen dan door deze alternatieve geneeswijze genezen? Misschien blijft het altijd een raadsel...maar dat boeit op zich niet, zolang het werkt is het goed!


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 22-09-2003 12:44 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 22 september 2003 12:37 schreef Elfensteen het volgende:
mee eens! Het antwoord van de kerk is dat mensen dit niet kunnen doen. Als dat waar is, waarom worden sommige mensen dan door deze alternatieve geneeswijze genezen? Misschien blijft het altijd een raadsel...maar dat boeit op zich niet, zolang het werkt is het goed!


En als je nou het voorbeeld van bijvoorbeeld Jezus uit de Bijbel haalt die d.m.v. handoplegging e.d. melaatsen genas en verlamden kon laten lopen. DAT kan dan zeker weer wel! De kerk weet ook niet meer wat ie wilt! Het spreekt zichzelf constant tegen. Maar er zijn gelukkig mensen genoeg die er wel open voor staan!



JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-09-2003 13:06 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 29 oktober 2001 11:00 schreef Paul het volgende:
Op zich vind ik niets mis met reiki ... alleen vind ik het nogal onzin dat als je verder wilt dan reiki-1 dan betaal je je helemaal blauw aan inweidingskosten en dergelijke ... dat kan toch nooit de bedoeling zijn
Het heet niet voor niets REIKI he!



Don't blush when I rip you open


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 22-09-2003 13:19 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

Mijn pa is Master in de Reiki, en is dus een van de vele die zich er blauw aan betaald heeft.
Maar blijkbaar heeft hij er wel wat aan gehad, want hij heeft een massagepraktijk waar hij nu ook Reiki op mensen toepast. blijkbaar werkt het dus. En hij heeft de kosten van de lessen er onderhand ook al uitgesleept denk ik zo.

Anyhow, met mijn verhalen over Reiki ga ik niemand vervelen.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 22-09-2003 13:48 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

Mijn moeder heeft ook aantal graden in de reiki bereikt

Bij mn broertje helpt t wel als hij hoofdpijn heeft ofzo. Maar ik geloof er opzich niet zo in.

Wel vraag ik altijd aan dr of ze reiki van ver af wilt geven als ik een belangrijke toets moet maken ofzo...

En als ik bijv. een huilbui heb en ze legt een hand op mijn hoofd en een op mijn buik wordt ik langzamer ook rustig. Maar of dat nou van de reiki is of gewoon dat mn moeder me uit drzelf rustig krijgt ben ik nog niet uit ...


LAI LAI HEI


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 22-09-2003 14:31 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik geloof best dat je met reiki het een en ander kan bereiken maar het blauw betalen voor het behalen van een bepaalde graad vind ik nogal discriminerend. Als er nou eens wat beter gekeken werd naar de persoon en dan bepaald werd hoe er verder wordt gegaan zou ik een stuk eerlijker vinden. Ik vind spiritualiteit en een dikke beurs nou niet echt samen gaan.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-09-2003 14:44 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Dit is weer een van die zweverige toestanden die schijnbaar alleen werken als je erin gelooft.

Waarom werkt het niet als je er niet in gelooft?


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-09-2003 2:38 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 14:44 schreef Slechtheid het volgende:
Dit is weer een van die zweverige toestanden die schijnbaar alleen werken als je erin gelooft.

Waarom werkt het niet als je er niet in gelooft?




Omdat je dan (on)bewust jezelf beperkingen oplegt: psychosomatisch, maar dan de andere kant op (okee ik probeer t uit te leggen: gimme a break).

je weet hoe je jezelf ziek kunt denken, puur hypochondrisch of psychosomatisch? reiki en al dat soort dingen waar je je "open" voor moet zetten werken ook volgens dat principe: je denkt dat t je lukt, dus lukt t je ook.

Als jij er niet open voor staat of je er voor afsluit, doe je (heel extreem voorbeeld) t zelfde als jezelf ziek praten. Je denkt dat t niet lukt dus lukt t je ook niet.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 23-09-2003 10:28 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Kan reiki er ook voor zorgen dat mijn haar sneller gaat groeien?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-09-2003 10:30 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 10:28 schreef istharol het volgende:
Kan reiki er ook voor zorgen dat mijn haar sneller gaat groeien?
dat wil ik ook wel weten!

En inderdaad, als je er niet in geloofd, dan zet je een psychologische muur voor jezelf op (schijnt het) zodat er niks gebeurd.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 23-09-2003 11:05 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Reiki is gay
Reiki is nep
Reiki is voor slappe lullen
Reiki is een vrouwenverzinsel
Reiki is kut (oh ja joh?)
Reiki is een sprookje
Reiki is bijgeloof
Reiki is voor fortuyn-stemmers
Reiki is voor christenen
Reiki is voor anaal gefixeerden
Reiki is



Flikker toch op met je zogenaamde spirituele beleving van 16 jaar, ga godveredomme eerst een paar boeken lezen of denk uberhaupt zelf na voordat je die 'prescribed nonsense' van de een of andere erg hippe oosterse huisvrouwen-beweging maar klakkeloos aanneemt.

"Ja, ik kan mensen genezen met mijn handen zonder ze echt aan te raken."

Tuurlijk, dat kan jij wel, voel je maar bijzonder en ingewijd, christen.


Dit slaat nergens op.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 14:22 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

ja mun ma is nogal 'spiritueel jadi jada' en een van haar vrienden doet dat. heeft ie ook wel is bij mij gedaan. ik voelde er nix van eigenlijk. en reiki door de telefoon? no way! dat is dus net zoiets als de massa instraling van Jomanda. ik geloof wel in veel spriituele dingen en miss ook wel een beetje in reiki maar zolang mn ma of een van haar vrienden t maar niet doet


Subtiel kamerolifantje


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 14-10-2003 15:57 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 10:28 schreef istharol het volgende:
Kan reiki er ook voor zorgen dat mijn haar sneller gaat groeien?



Probeer t eens zou ik zeggen.
Anders moet je van dat touw in je haar laten weven


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


campske666
Usericon van campske666
Posted 14-10-2003 16:00 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 11:05 schreef mörke het volgende:

Reiki is voor fortuyn-stemmers



* stapt naar de bibliotheek voor een boek over Reiki *


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen