IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : wie heeft er ervaring met Reiki ??? Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-09-2006 14:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hoeveel joints jaag je er nou zo doorheen in een dag?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2006 14:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 14:23 schreef acid het volgende:
Volgens mij kun je beter eerst aan de cursus Aidsremmers voor beginners gaan werken


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-09-2006 14:25 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Doll, je mag wat mij betreft Omi de hand schudden. jullie zijn voor elkaar gemaakt.
Waarom?
Daarom.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2006 14:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Reike is wel het meest neppe wat er is. zelfs een briefje van 15.30 euro is echter. Mogelijk kun je net zogoed in "the force" geloven
Ik begrijp ook niet goed hoe iemand erin kan geloven. Dolk?? mogelijk kun je dat toch nog eens uitleggen? Is er bijv een duidelijk geregistreerd geval waarin een persoon duidlijk was genezen door alleen reiki? En ik bedoel dus een echte ziekte, zoals kanker, botbreuken, ontstekingen whatever.dus niet zo van die "ik-voel-me-zo-uit balans-achtige-kwalen".


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2006 14:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

bestaat die niet? *kijkt in portemonnee*


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-09-2006 14:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2006 14:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 14:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Reike is wel het meest neppe wat er is. zelfs een briefje van 15.30 euro is echter. Mogelijk kun je net zogoed in "the force" geloven
Ik begrijp ook niet goed hoe iemand erin kan geloven. Dolk?? mogelijk kun je dat toch nog eens uitleggen? Is er bijv een duidelijk geregistreerd geval waarin een persoon duidlijk was genezen door alleen reiki? En ik bedoel dus een echte ziekte, zoals kanker, botbreuken, ontstekingen whatever.dus niet zo van die "ik-voel-me-zo-uit balans-achtige-kwalen".
Wil jij je post even aanpassen? Ik ben t met je eens.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2006 15:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik vind het jammer dat er lacherig gedaan wordt over (o.a.) dit gebeuren. Alles wat niet aan de traditionele westerse maatstaven voldoet is gay, alternatief, bullshit, voor geitewollensokken figuren etc..

Pretenderen dat de westerse wetenschap alomvattend is is pas bullshit en im mijn ogen zelfs ronduit arrogant.

Ik ben absoluut geen zweverig type, maar ik stel me wel open voor dit soort dingen. "Baat het niet dan schaadt het niet" zeg maar.

En een aantal keren heb ik onverklaarbare dingen meegemaakt, althans, onverklaarbaar volgens de westerse wetenschap. Iemand die zonder me aan kon raken, zonder dat ik gezegd had wat er met me aan de hand was, mijn pijn kon voelen, weg kon halen, en me precies kon vertellen waar het zeer deed.

Waarom zou dat ongelooflijk moeten zijn? Moet overal dan een rationele verklaring voor zijn?


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 20-09-2006 15:07 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Twee dingen die ik je kan noemen...
In het Noorden van het land is er een vrouw geweest (naar het schijnt) die haar pols had gebroken en haar hand erop had gehouden. Het deed na een paar uur al geen pijn meer. Toen de vrouw toch bobbels in haar bot voelde, is ze met haar man naar de dokter gegaan, die haar doorverwees naar het ziekenhuis. Daar werd een röntgenfoto gemaakt, en toen bleek dat het bot geheeld was, maar scheef omdat het niet rechtgezet is. Rede waarom je op botbreuken NOOIT reiki moet gebruiken. (en dat leer je herkennen.)

Een ander geval is een zwangere vrouw, die een baby had die ondersteboven lag. Met 5 reiki-meesters (hoogste graad, sterkste krachten) hebben ze de baby in iets meer dan 2.5 uur omgedraaid. De bevalling verliep naar het schijnt moeizaam, maar goed.

Tegen 'ik voel me uit balans' werkt reiki niet beter dan 'ik heb mijn enkel gekneusd'.
Het is tegenwoordig zo bewezen dat veel zorgverzekeraars Reiki even goed hebben verzekerd als 40 fysiotherapiebehandelingen (kijk maar eens in je pakket!)

Hetgene wat 'ik voel me in balans' met Reiki te maken heeft is dat degene die de reiki geeft, heeft geleerd te gronden. In zweefthermen: De negatieve energie door de voeten in je eigen boomwortels naar beneden laten vloeien. In feite is alles wat je doet een soort van meditatie. Een soort van concentreren op rust. En dat is wat reiki op het zweverige vlak 'in balans' kan laten brengen.

Als je het niet gelooft: ga een keer met een verstuikte enkel of muggenbult, blauwe plek of wat dan ook (buiten hartaanvallen en breuken, zowat de enige dingen waar reiki NIET goed voor is) naar iemand die het kan. Voor zoiets kleins zal hij/zij geen geld vragen zolang het niet langer duurt dan een minuut of vijf (dat gaat tegen de erecode in....)

Overigens is mijn wetenschappelijke theorie, onderbouwd met onderzoeken zowel uit nederland als uit duitsland als uit Japan waar het origineel vandaan komt, dat Reiki door de warmte van de handen bloed naar het te behandelen oppervlak trekt en het dus beter laat stromen. Waarom het dan beter werkt dan een kruik zou ik ook niet weten...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2006 15:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:06 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het jammer dat er lacherig gedaan wordt over (o.a.) dit gebeuren. Alles wat niet aan de traditionele westerse maatstaven voldoet is gay, alternatief, bullshit, voor geitewollensokken figuren etc..

Pretenderen dat de westerse wetenschap alomvattend is is pas bullshit en im mijn ogen zelfs ronduit arrogant.

Ik ben absoluut geen zweverig type, maar ik stel me wel open voor dit soort dingen. "Baat het niet dan schaadt het niet" zeg maar.

En een aantal keren heb ik onverklaarbare dingen meegemaakt, althans, onverklaarbaar volgens de westerse wetenschap. Iemand die zonder me aan kon raken, zonder dat ik gezegd had wat er met me aan de hand was, mijn pijn kon voelen, weg kon halen, en me precies kon vertellen waar het zeer deed.

Waarom zou dat ongelooflijk moeten zijn? Moet overal dan een rationele verklaring voor zijn?


de westerse wetenschap is uitermate gebrekkig maar toch vele malen meer betrouwbaar als iets als reiki, dank zij de methode en manieren waarme vraagen worden onderzocht. En ik ben het op zich zeker me je eens, "er is meer tussen hemel en aarde". maar dat mag geen excuus zijn om reiki als waar aan te nemen omdat sommigen dat zeggen "dat het zo is". Zelfs al is het mechanisme nog onbegrepen, dan zou via testen duidelijk wel of geen effect moeten zijn aan te tonen (wel reiki vs niet-reiki). als dat eenmaal eenduidig is vastgelegd dan hebben we het over heel wat anders. en onderschat de kracht van suggestie en placebo's verder niet he!!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-09-2006 15:18]


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 20-09-2006 15:13 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik heb de laatste tijd last van voorgevoelens die blijken uit te komen...


mvg wk10


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-09-2006 15:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:11 schreef attila_de_hun het volgende:
de westerse wetenschap is uitermate gebrekkig maar toch vele malen meer betrouwbaar als iets als reiki. en ik ben het op zich zeker me je eesn, "er is meer tussen hemel en aarde"


Er is in ieder geval meer dan onze westerse wetenschap kan verklaren. Maar dat betekent toch niet dat iets pas kan bestaan als onze wetenschap er een theorie voor heeft




Dolk
Usericon van Dolk
Posted 20-09-2006 15:18 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Overigens nog eens even iets....

Reiki vindt zijn oorsprong in Japan, maar degene die het het eerst heeft gehad (ene meneer Usui Ryoho) heeft ook lang gestudeerd in Tibet toen dat nog kon. Hij heeft dus iets van het Boeddhistische geloof meegenomen. Hij heeft 'leefregels' opgesteld, gewoon mooie waarden om je aan te houden, net zoiets als de christelijke geboden...
Ik zal ze even overtypen voor jullie.

Uitgerekend vandaag erger ik me niet.
Uitgerekend vandaag maak ik mij geen zorgen.
Uitgerekend vandaag eer ik mijn ouders, mijn leraren en ouderen in het algemeen. (eigenlijk elk levend wezen)
Uitgerekend vandaag verdien ik mijn brood eerlijk.
Uitgerekend vandaag zal ik dankbaar zijn voor al het goede op mijn pad.

Uitgerekend vandaag is dus omdat vandaag, 20 september, ik hiermee bezig ben, maar als ik morgen opsta het ook weer vandaag is.

Nog een mooie gedachte die sommige vrije meesters overbrengen om de moed erin te houden in vervelende situaties (een beschrijving uit het originele boek van meneer Usui, of mevrouw Takata (die tot 1970 de enige levende Reiki-meester was).)

Omdat zoiets als toeval niet bestaat, en elke situatie voor ons bedoeld is om van te leren, mag je erop rekenen dat je nooit een probleem krijgt waar je niet tegen opgewassen bent. Als een situatie niet makkelijk is, bedenk dan dat je hem aankunt, anders zou je er niet in terechtgekomen zijn.



Kleine PS. De meeste mensen gebruiken Reiki zweverig. Maar ik sta met beide benen op de grond, net zoals toch wel veel anderen. Voor mij is het MIJN manier om te ontspannen na een lange dag, MIJN manier om mezelf moed in te praten en MIJN manier om er altijd voor mijzelf en anderen te zijn. En het werkt. Wat psychologen mij in 12 jaar therapie mij nog niet hebben kunnen duidelijkmaken, hebben mijn Reiki-meesters in 2 dagen gedaan.




chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-09-2006 15:20 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Moeder van een vriend van me (lang geleden) had een cursus Reiki gehad en kon aan een littekentje op z'n voet zien dat rookte. Dat was wel ietwat weird...verder zal ik het niet beschimpen, maar erg veel vertrouwen heb ik er niet in.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2006 15:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:16 schreef Snaack het volgende:
Er is in ieder geval meer dan onze westerse wetenschap kan verklaren. Maar dat betekent toch niet dat iets pas kan bestaan als onze wetenschap er een theorie voor heeft





zeer zeker. maar stel nu dat reiki of zoiets zou werken (via welk onbegrijpelijk mechanisme dan ook) dan zou men groot aantal gelijkaardige zieke mensen kunnen splitsen waarbij een groep wel een reike behandeling krijgt en een andere groep niet. als dan meer mensen genezen werkt het. Maar dat zegt dan nog niks over de mechanismen natuurlijk. Men kan dan echter wel zeggen of deze methode helpt of niet, waarbij erkend kan worden dat het mechanisme niet beschreven kan worden metde huidige wetenschappelijk kennis.


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-09-2006 15:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:20 schreef chriz het volgende:
Moeder van een vriend van me (lang geleden) had een cursus Reiki gehad en kon aan een littekentje op z'n voet zien dat rookte. Dat was wel ietwat weird...verder zal ik het niet beschimpen, maar erg veel vertrouwen heb ik er niet in.
Had die moeder niet toevallig een peuk in de mondhoek Ik kan ook wel aan verschillende dingen zien als iemand rookt, ik ruik het vooral.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-09-2006 15:27 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 20 september 2006 15:25 schreef spectre het volgende:
Had die moeder niet toevallig een peuk in de mondhoek Ik kan ook wel aan verschillende dingen zien als iemand rookt, ik ruik het vooral.


hehe, nee, dat was nog in de puberale periode, toen we nog voorzorgen namen om het te verbergen

Maar stond ook in een boek over reiki (of iets reikiësks) apparently.



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 20-09-2006 15:27 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Overigens is mijn wetenschappelijke theorie, onderbouwd met onderzoeken zowel uit nederland als uit duitsland als uit Japan waar het origineel vandaan komt, dat Reiki door de warmte van de handen bloed naar het te behandelen oppervlak trekt en het dus beter laat stromen. Waarom het dan beter werkt dan een kruik zou ik ook niet weten...


Geloof ik in 1e instantie niet, kom maar op met je WETENSCHAPPELIJK bewijs.

quote:
Op 20 september 2006 15:16 schreef Snaack het volgende:
Er is in ieder geval meer dan onze westerse wetenschap kan verklaren. Maar dat betekent toch niet dat iets pas kan bestaan als onze wetenschap er een theorie voor heeft



Is er meer dan de westerse wetenschap kan verklaren? Er zijn inderdaad fundamentele vragen die niet te beantwoorden zijn (waarom is er materie?, wat is de start van alle materie? zie Kant enzo), maar dat is geloof ik niet waar je op doelt. Als je van waarneembare gebeurtenissen zegt dat het fundamenteel niet verklaarbaar is door de westerse wetenschap ligt er een hoop werk te doen qua bewijs geven.

Overigens kan er prima onderzoek gedaan worden naar Reiki mbv dubbelblinde onderzoeken, beetje statistiek op toepassen en klaar. Helaas hebben dat soort onderzoeken al veel van dat soort spirituele 'geneeswijzen' ontkracht.



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 20-09-2006 15:29 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
zeer zeker. maar stel nu dat reiki of zoiets zou werken (via welk onbegrijpelijk mechanisme dan ook) dan zou men groot aantal gelijkaardige zieke mensen kunnen splitsen waarbij een groep wel een reike behandeling krijgt en een andere groep niet. als dan meer mensen genezen werkt het. Maar dat zegt dan nog niks over de mechanismen natuurlijk. Men kan dan echter wel zeggen of deze methode helpt of niet, waarbij erkend kan worden dat het mechanisme niet beschreven kan worden metde huidige wetenschappelijk kennis.

Volgens mij zit de ziekte bij mensen waarbij het wel werkt, vooral tussen de oren.


mvg wk10


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-09-2006 15:33 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 20 september 2006 15:27 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Geloof ik in 1e instantie niet, kom maar op met je WETENSCHAPPELIJK bewijs.



Is er meer dan de westerse wetenschap kan verklaren? Er zijn inderdaad fundamentele vragen die niet te beantwoorden zijn (waarom is er materie?, wat is de start van alle materie? zie Kant enzo), maar dat is geloof ik niet waar je op doelt. Als je van waarneembare gebeurtenissen zegt dat het fundamenteel niet verklaarbaar is door de westerse wetenschap ligt er een hoop werk te doen qua bewijs geven.

Overigens kan er prima onderzoek gedaan worden naar Reiki mbv dubbelblinde onderzoeken, beetje statistiek op toepassen en klaar. Helaas hebben dat soort onderzoeken al veel van dat soort spirituele 'geneeswijzen' ontkracht.


Ja, maar als er daadwerkelijk andere 'krachten' (how gay does that sound?!) zijn, hoe weet jij dan welke regels van toepassing zijn?

Ik ben er zelf van overtuigd dat alles wat nu als zeker gezien wordt, uiteindelijk ook weer ontkracht wordt omdat er wederom een beter begrip bereikt wordt. Maw niets is definitief, to think otherwise is just plain arrogant.



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 20-09-2006 15:37 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:33 schreef chriz het volgende:
Ja, maar als er daadwerkelijk andere 'krachten' (how gay does that sound?!) zijn, hoe weet jij dan welke regels van toepassing zijn?

Ik ben er zelf van overtuigd dat alles wat nu als zeker gezien wordt, uiteindelijk ook weer ontkracht wordt omdat er wederom een beter begrip bereikt wordt. Maw niets is definitief, to think otherwise is just plain arrogant.


Je 2e alinea geeft precies aan hoe je probleem in alinea 1 opgelost kan worden Nieuwe ontdekkingen, paradigma's veranderen, de wetenschap evolueert. Prachtig is het toch



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-09-2006 15:38 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

'Tja, ik geloof wel dat er "iets" is.', citeerde Wim de halve wereldbevolking.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 20-09-2006 15:40 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Even een reactie onder Dolk's naam.....

Plasebo's werken.. geen discussie mogelijk
Waarom zou reiki niet werken?

Geld vragen voor een behandeling... Niet meer als logisch, je steekt ergens tijd in, en geeft iets (wat dat iets is laat ik even in het midden) Niks is gratis... Wat je er voor terug geeft laat ik ook in het midden, maar in de westerse wereld is et algemeen geaccepteerd om voor een dienst geld te geven. Simple as that.....

Niet alles in deze wereld kan met de HUIDIGE wetenschap bewezen worden... kijk alleenal eens naar quantumfysica..

Bidden.. waarom doen miljarden mensen het?
Mediteren.. waarom doen miljarden mensen het?
Rituelen/magie.. waarom doen miljarden mensen het?
Geloven.. waarom doen mljarden mensen het?
Voodoo
Wicca
Vasten
Kaarsjes branden
Wierook branden
Klankschalentherapie
Reiki
Acupunctuur
Haptonomie
Fytotherapie
Homeopatie

Omdat het werkt voor die mensen! (Denk je nu echt dat miljarden mensen iets zouden doen wat niet werkt?)
Waarom, zal mij een worst wezen... al is het maar door geloof erin. Wat de "sceptici" willen geloven zal de aanhangers niet veel uit maken. Wat de aanhangers geloven zal de sceptici niet veel uit maken.

Vergis jouw waarheid niet met de werkelijkheid zal ik maar zeggen, en laat iedereen in zijn/haar waarde


mvg,

Sinisterbloke (@vf)


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 20-09-2006 15:40 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

"Het ietsisme is een diffuus geloof, bijna atheïsme met een vleugje nostalgie. Intellectueel mager, maar veel sympathieker dan het idee van een wrede God die deze ellende wil.", Ronald Plasterk



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-09-2006 15:41 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 20 september 2006 15:37 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Je 2e alinea geeft precies aan hoe je probleem in alinea 1 opgelost kan worden Nieuwe ontdekkingen, paradigma's veranderen, de wetenschap evolueert. Prachtig is het toch


Precies, en dus zijn alle dingen die nu 'ontkracht' zijn ook niet zeker.



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen