IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Instrumentale muziek Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-02-2004 22:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Veel bands hadden vroeger een instrumentaal nummer op hun plaat staan. Ik was altijd erg fan van instrumetnale nummers (bijv: Iron maiden's transylvania; Anthrax: Across the river etc etc).

later kwamen er zelfs platen die (bijna) geheel instrumenteel waren. Ik zal jullie het leven makkelijk maken en een (bijna) complete lijst van essentiele titels geven:

Yngwy Malmsteen's Rising force - debuut
schitterende hardrock gemengd met klassieke inlvloeden en hier en daar een aardige solo . Deze plaat was een trendsetter, de duplicaten die daarna uitkwamen waren niet te tellen.

Marty friedman - Dragon's kiss
Beste instrumentale cd ooit. De perfecte mix van trash, loodzware riffs en waanzinning gitaargeweld.

Tony fredianelli -Breakneck speed
Op een-na-beste instrumentale cd ooit. geflipte mix tussen thrash en allerlei andere genre's Raar is dat er amper een solo opstaat terwijl T.F op zijn Apocrypha cd's laat horen dat hij met de besten mee kan spelen. Maar met zulke sterke nummers mis he amper solo's.

Joe satriani - Surfing with the alien
Lekker relaxte rock/metal. Niet zo bruut of klassiek georienteerd als bovenstaande maar dit is de eenig cd waarbij ik de neiging krijg om met een Porsch over het strand te gaan scheuren.

Er zijn nog meer goede cd's van Chastain, Vinnie moore, Tony Macalpine etc maar deze zijn toch echt top-of the-bill naar mijn mening, vooral omdat ze vernieuwend waren. Of niet soms? discusieer zou ik zeggen!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-02-2004 22:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ach ik vind bijna alles instrumentaal. Ik let niet zoveel op de teksten e.d.


"This one is older than shit, heavier than time!"


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2004 22:42 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

die plaat van brian may en eddie van halen. 't was een project, instrumentaal en dat was wat ik er nog van weet, ook dat het erg gaaf was. wie kent het en geeft wat meer info?

ik was trouwens vroeger helemaal debiel van the michael schenker group, op zijn eerste platen had je ook op elke lp een instrumentaal nummer. ulcer, into the arena, bijou pleasur..., uit m'n hoofd. the scorpions hadden oog geweldige instrumentale nummers, heel lang geleden.


Oud Vuil.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 22:43 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ashtorath (of hoe schrijf je dat) is ook instrumentaal doom metal... super heerschend


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 20-02-2004 22:44 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Liquid Tension Experiment 1 & 2

Prog metal, en o wat gaaf


zo kan ie wel weer


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-02-2004 22:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:42 schreef webblaster wim het volgende:
die plaat van brian may en eddie van halen. 't was een project, instrumentaal en dat was wat ik er nog van weet, ook dat het erg gaaf was. wie kent het en geeft wat meer info?

ik was trouwens vroeger helemaal debiel van the michael schenker group, op zijn eerste platen had je ook op elke lp een instrumentaal nummer. ulcer, into the arena, bijou pleasur..., uit m'n hoofd. the scorpions hadden oog geweldige instrumentale nummers, heel lang geleden.


ja "Into the arena" of "Captain nemo". schitterend materiaal. Dat project van Eddy van Halen en Brian May ken ik helaas niet.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 22:45 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ohja gordian knot... ook zo'n geniale intru. band


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-02-2004 22:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Davinz en Bablylon, kennen jullie die titels niet die ik heb ik genoemd? Het is geen "prog"metal maar zijn uiteraard wel door sublime muzikanten ingespeeld. probeer er eens een zou ik zeggen.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 22:48 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

heb de cd van marty, music for speeding... leuke cd maar niet geweldig.. die andere cd ken ik niet


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-02-2004 22:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:48 schreef DaVinz het volgende:
heb de cd van marty, music for speeding... leuke cd maar niet geweldig.. die andere cd ken ik niet


die cd is echt anders. Dragon's kiss is vele malen beter!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 22:53 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:52 schreef attila_de_hun het volgende:
die cd is echt anders. Dragon's kiss is vele malen beter!


ok dan zal ik die is beluisteren...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 20-02-2004 22:54 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:46 schreef attila_de_hun het volgende:
Davinz en Bablylon, kennen jullie die titels niet die ik heb ik genoemd? Het is geen "prog"metal maar zijn uiteraard wel door sublime muzikanten ingespeeld. probeer er eens een zou ik zeggen.

Nee ik ken ze niet, maar zal er eens naar luisteren Instrumentaal vind ik altijd wel gaaf.

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 20-02-2004 22:54]


zo kan ie wel weer


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 22:55 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ken je ze niet, een van de meest bekende gitaristen worden genoemd

Yngwy Malmsteen, Marty friedman en Joe Satriani

moet iedereen wel kennen toch?

[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 20-02-2004 22:56]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 20-02-2004 22:58 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 22:55 schreef DaVinz het volgende:
ken je ze niet, een van de meest bekende gitaristen worden genoemd


Nee, dat zeg ik toch

Een van de beste misschien, maar Liquid Tension heeft dé beste Pertrucci

Maja, what's in a name.. het gaat mij om de muziek.


zo kan ie wel weer


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2004 22:59 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 februari 2004 22:58 schreef Babylon het volgende:


Maja, what's in a name.. het gaat mij om de muziek.


wat fijn, dan is er nog zoveel te ontdekken voor jou.


Oud Vuil.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 23:01 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

intru"mental" van dream theater vind ik mooier dan die liquid tension ...liquide is een beetje te overdreven, te veel moeilijk gedoe ... maar das mijn meening


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-02-2004 23:03 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Tja...instrumentale muziek...GEWELDIG!!!! het lijkt mij nog wel een keer leuk om een deathmetalachtig instrumentaal project op te richten in de stijl van Deicide's Legion en de laatste Cynic demo Omdat ik zo vaak van niet metalliefhebbers hoor dat ze de muziek wel vet vinden maar dat ze het 'gebrul' zo kut vinden.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-02-2004 23:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Voor de fans van instrumentale prog.rock: The Magic Elf. Zijn drie Amerikanen, gewoon gitarist, bassist en drummer, maar de muziek die ze maken is echt grandioos. Het is een (klein) beetje te vergelijken met Liquid Tension Experiment.
Ze hebben nu twee cd's uit, als ik me niet vergis. Ik heb zelf Elf Tales uit 1998 en vorig jaar is het album Heavy Meddle uitgekomen, maar die heb ik zelf nog niet gehoord.

URL: http://www.magicelf.com


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 20-02-2004 23:12 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 23:01 schreef DaVinz het volgende:
intru"mental" van dream theater vind ik mooier dan die liquid tension ...liquide is een beetje te overdreven, te veel moeilijk gedoe ... maar das mijn meening


Ik hou van moeilijk gedoe Dat van Dream Theater is idd ook erg mooi (is niet voor niets m'n favo band), maar ik vind The Dance of Eternity hun gaafste instrumentale nummer en dat gaat imo toch al flink richting LTE.


zo kan ie wel weer


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-02-2004 23:22 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 februari 2004 23:03 schreef BARABAS het volgende:
Tja...instrumentale muziek...GEWELDIG!!!! het lijkt mij nog wel een keer leuk om een deathmetalachtig instrumentaal project op te richten in de stijl van Deicide's Legion en de laatste Cynic demo Omdat ik zo vaak van niet metalliefhebbers hoor dat ze de muziek wel vet vinden maar dat ze het 'gebrul' zo kut vinden.


idd, zeker een feit. ikzelf heb er geen last van, maar veel van mijn leeftijdsgenoten kunnen bijv. de muziek van mijn band waarderen, maar ze schrikken zich rot als de zang invalt. hehheh.

aan de andere kant, met die ouwe hardrock bands met hun hoge gil-factor, zijn ook niet makkelijk in het oor liggend.


Oud Vuil.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-02-2004 23:56 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Daar kan ik dus niet tegen, gegil en dergelijke


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-08-2008 17:51 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben opzoek naar stevige, instrumentale rock. Dat zich een beetje in het midden houdt tussen Pearl Jam en Metallica.

Heeft iemand tips? (Liefst me een Myspace adres)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 27-08-2008 19:00 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Jeff Loomis (gitarist van Nevermore)heeft ook soloschijfje uit. Super! http://www.myspace.com/jeffloomis

Steve Vai was nog niet genoemd zag ik? http://www.myspace.com/stevevai

Cacophony en dan vernamelijk het titelnummer van de cd Go Off. Werkelijk subliem!! Marty Friedman en Jason Becker. Goede combi! Niet de hele cd is instrumentaal, maar dat nummer wel. Een aanrader.

Wiil Schut. Nederlands gitaartalent. http://willschut.metallive.nl/

Anand. Ook Nederlands. http://www.anandmahangoeproject.com


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-08-2008 19:27 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2008 17:51 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben opzoek naar stevige, instrumentale rock. Dat zich een beetje in het midden houdt tussen Pearl Jam en Metallica.

Heeft iemand tips? (Liefst me een Myspace adres)


Dingen als:

Pelican
Parhelia
Red Sparowes
Shora
?

Of zoek je het niet echt in de post-hoek?



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 27-08-2008 19:34 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 20 februari 2004 23:09 schreef altx het volgende:
Voor de fans van instrumentale prog.rock: The Magic Elf. Zijn drie Amerikanen, gewoon gitarist, bassist en drummer, maar de muziek die ze maken is echt grandioos. Het is een (klein) beetje te vergelijken met Liquid Tension Experiment.
Ze hebben nu twee cd's uit, als ik me niet vergis. Ik heb zelf Elf Tales uit 1998 en vorig jaar is het album Heavy Meddle uitgekomen, maar die heb ik zelf nog niet gehoord.

URL: http://www.magicelf.com
Elf Tales hier ook ja, heerlijke plaat

En ik heb nog geen Spastic Ink gezien hier, dus bij deze: Spastic Ink!

en verder natuurlijk alle shrapnel-platen

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 27-08-2008 19:36]


Cees
Usericon van Cees
Posted 28-08-2008 0:27 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht



The trend is dead.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen