IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Folk Vorige pagina | Volgende pagina
Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 22-10-2002 14:41 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

In Extremo is de meest mislukte band ter wereld... Klinkr echt nergens naar!

[Dit bericht is gewijzigd door Inside-Lie op 22-10-2002 14:42]


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 22-10-2002 14:49 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

vervamon nederlandse folk?



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-10-2002 2:09 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 oktober 2002 14:41 schreef Inside-Lie het volgende:
In Extremo is de meest mislukte band ter wereld... Klinkr echt nergens naar!

In Extremo is goed, is prachtig gewoonweg, heerlijk om live te zien en heerlijk om te horen


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 28-10-2002 8:56 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Dark Sanctuary en Stille Volk!!!

[Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 28-10-2002 8:57]


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 28-10-2002 11:59 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 28 oktober 2002 8:56 schreef IceQueen het volgende:
Dark Sanctuary en Stille Volk!!!


Stille Volk is echt fijn!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-10-2002 12:07 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

nog een folkgroep die aan te raden is:
Gaia Consort, ze brengen leuke up tempo folk, net als Altan, Aran, Dervish,...


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


VUIG
"Selbstmord für einenen höheren Ruhm"
Usericon van VUIG
Posted 28-10-2002 12:57 by VUIG Wijzig reactieProfiel van VUIGQuote dit berichthttp://vuig.cjb.net/

GRIMM : -Pagan Styled Folk Hooligans

http://www.geocities.com/lasterkwaad


Heaven, once so proud, look as it comes down


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-10-2002 14:09 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

neofolk ja?

Der Blutharsch und Death in June!

er is al een topic over Folk Noir, Neofolk, of hoe je het ook zou willen noemen, voor de liefhebbers


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 28-10-2002 15:48 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 22 oktober 2002 14:41 schreef Inside-Lie het volgende:
In Extremo is de meest mislukte band ter wereld... Klinkr echt nergens naar!


ik vind het wel cool als die fluitspeler op zijn handen gaat lopen op het podium, dan zakt zijn rok omhoog


wait for me dragon, we'll meet in the sky


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 28-10-2002 19:00 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 14:12 schreef Inside-Lie het volgende:
Iemand bekend met Stille Volk hiero?


ja, leuke band uit Frankrijk


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 29-10-2002 10:41 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2002 11:59 schreef Inside-Lie het volgende:
Stille Volk is echt fijn!


Echte "huppelmuziek" Maar ik vind de CD's nergens meer


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-10-2002 10:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 10:41 schreef IceQueen het volgende:
Echte "huppelmuziek" Maar ik vind de CD's nergens meer


Staan die niet in DISORDER??


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 29-10-2002 10:45 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2002 10:43 schreef Gunman het volgende:
Staan die niet in DISORDER??


Ja,maar dan moet ik weer bestellen en wachetn en ik wil ze METEEN(u know me )


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-10-2002 11:37 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 14:41 schreef Inside-Lie het volgende:
In Extremo is de meest mislukte band ter wereld... Klinkr echt nergens naar!


Wat ben ik blij dat smaken verschillen


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-11-2002 11:49 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik heb een vraagje kent iemand hier de neo-folk band: Wolfenmond
En wat zijn hun beste nummers enzo? meer info iemand?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-11-2002 18:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hedningarna, een Zweeds/Finse band bestaande uit oude mannetjes die traditionele folk maken.Finntroll heeft nog het nummer "Vargtimmen" gecovert op hun laatste cd.
Vooral de cd "Traa" (betekend 3 en is inderdaad hun derde cd) is erg goed


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-11-2002 20:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2002 18:24 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hedningarna, een Zweeds/Finse band bestaande uit oude mannetjes die traditionele folk maken.Finntroll heeft nog het nummer "Vargtimmen" gecovert op hun laatste cd.
Vooral de cd "Traa" (betekend 3 en is inderdaad hun derde cd) is erg goed
ik had laatst nog hun cd in Belgische muziek zaak geluisterd. Ik vind dat Finntroll iets moois er van heeft gebrouwt.
Maar weet jij of hun nou alleen traditionele instrumenten gebruiken of ook nog electronische shit. (hedningarna dan)


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-11-2002 20:55 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 november 2002 18:24 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hedningarna, een Zweeds/Finse band bestaande uit oude mannetjes die traditionele folk maken.Finntroll heeft nog het nummer "Vargtimmen" gecovert op hun laatste cd.
Vooral de cd "Traa" (betekend 3 en is inderdaad hun derde cd) is erg goed

Hedningarna gebruikt didjeridoes (of hoe je het het ook schrijft) en klinkt best wel lekker, heb er een cd van thuis, Hipjok, leuke schijf, maar leg hem niet veel op.

Geef mij maar Ierse folk, Belgische folk is ook heel lekker, Laïs is soms ook wel heel erg leuk, Aran is een hele leuke band, Kadril ook en noem maar op.

Scandinavische folk heb ik ook leren kennen, ook mooi, een ten zeerste aangeraden groep is wel Garmana

Franse en Iberiesche folk is ook heel erg leuk, artisten als Carlos Nuñez moet je echt live zien om de muziek goed tot zijn recht te laten komen, hetzelfde geld voor Hevia en Alain Stivell (Bretoense harp en doedelzakvirtuoos, echt prachtig).

Je merkt wel grote verschillen tussen de soorten folk van land tot land in de gebruikte instrumenten, wanneer je op de gebruikte doedelzak let kun je al met redelijk veel zekerheid zeggen welke soort folk ze spelen.

Folk is en blijft één van mijn favo muziekgenres, het is mooi en blijft mooi.

NP: Garmana - Gamen


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-11-2002 20:59 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 20:55 schreef beli mawr het volgende:
Hedningarna gebruikt didjeridoes (of hoe je het het ook schrijft) en klinkt best wel lekker, heb er een cd van thuis, Hipjok, leuke schijf, maar leg hem niet veel op.

Geef mij maar Ierse folk, Belgische folk is ook heel lekker, Laïs is soms ook wel heel erg leuk, Aran is een hele leuke band, Kadril ook en noem maar op.

Scandinavische folk heb ik ook leren kennen, ook mooi, een ten zeerste aangeraden groep is wel Garmana

Franse en Iberiesche folk is ook heel erg leuk, artisten als Carlos Nuñez moet je echt live zien om de muziek goed tot zijn recht te laten komen, hetzelfde geld voor Hevia en Alain Stivell (Bretoense harp en doedelzakvirtuoos, echt prachtig).

Je merkt wel grote verschillen tussen de soorten folk van land tot land in de gebruikte instrumenten, wanneer je op de gebruikte doedelzak let kun je al met redelijk veel zekerheid zeggen welke soort folk ze spelen.

Folk is en blijft één van mijn favo muziekgenres, het is mooi en blijft mooi.

NP: Garmana - Gamen

Ik vind hagalaz runedance tot nu toe de beste Scandinavische folk, maar er is nog veel meer folk.
Als het door gaat in de kerstvakantie wil ik met jouw naar een cd zaak in Belgie.
Daar lagen cd's van Garmana, Hedningra en nog meer gave bands.
Eigenlijk alleen maar folk cd's haast van Ierland, Schotland en andere landen.

Stille volk uit Frankrijk is echt fantastisch.
Dead can dance vind ik ook gaaf, maar is geen folk.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 21:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hippjokk is ook een gave cd hoewel ze hier iets "moderner" klinken.Traa blijft mijn inziens de beste van Hedningarna


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-11-2002 21:06 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 27 november 2002 20:59 schreef wladimir het volgende:
Ik vind hagalaz runedance tot nu toe de beste Scandinavische folk, maar er is nog veel meer folk.
Als het door gaat in de kerstvakantie wil ik met jouw naar een cd zaak in Belgie.
Daar lagen cd's van Garmana, Hedningra en nog meer gave bands.
Eigenlijk alleen maar folk cd's haast van Ierland, Schotland en andere landen.



Hagalaz' Runedance, hoe kon ik die vergeten, tuurlijk is dat ook een topaanrader

Dat is goed Wlad


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 21:11 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hagalaz Runedance is een vervolg op Aghast met hun cd "Hexerei im zwielicht der finsternis".Beetje neurotische muziek.(hebben wel een mooie picture disc uitgebracht destijds).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-11-2002 21:14 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Hub weet jij of Skallagrim iets is?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 22:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 21:14 schreef wladimir het volgende:
Hub weet jij of Skallagrim iets is?

Nee,nog nooit van gehoord Ik zal er wel eens navraag over doen.Waar komen ze vandaan?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 22:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Loreena McKennitt is trouwens ook erg gaaf


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen